2000
|
|
Horrela gizakiak, Absolutuabehar baldin badu, berak sortu beharra dauka, Absolutua izango duen zerbait berea (pertsonala, ez derrigor esklusiboa). Baina
|
nola
sortu. Hemen dator bigarren kritika
|
|
Noiz eta
|
nola
sortu ziren sexuen arteko botere ezberdintasunak Euskal Herrian, edota, bestela galdetuta, noiz arte iraun zuen berdintasunaren kultura matriarkalakindarrean?
|
|
Lehenik eta behin, eta orain arte egin dugun eran Estatu nazioa abiapuntutzat harturik, guztiz oinarrizkoa deritzogu arazoa ulertzeko bidean jarriko gaituen galdera bati erantzuteari:
|
nola
sor daiteke Estatuaren eta bere kontrolpean dagoen lurraldeko populazioaren arteko lokarria. Edo beste era batera esanda, nola sortzen da bi instantzia horien arteko identifikazio elementua?
|
|
nola sor daiteke Estatuaren eta bere kontrolpean dagoen lurraldeko populazioaren arteko lokarria? Edo beste era batera esanda,
|
nola
sortzen da bi instantzia horien arteko identifikazio elementua. Hobasbawn ek Estatuaren gobernuarekin harreman zuzena duela dio; hau da, harreman erregularra sortzen da Estatu nazioarekin, honek dituen ordezkarien bidez (postaria, polizia, eskolako irakaslea, soldaduak?), identifikazio zentrogunea, leialtasunarena barne?
|
|
Zeregin honetan, berehala antzeman daitekeen bezala, irakasleriak duen protagonismoa begien bistakoa da. Alde honetatik, Guizot legea abiapuntutzat har daitekeelarik, XIX. mendean irakasleriari buruzko legediaren bilakaerak erakusten du, irakasleak duen Estatuarekiko identitatea
|
nola
sortu eta eraiki den. Estatuak hori gauzatzeko duen asmoak, bat egiten du zuzenean lanbide horren lan baldintzen hobetzearekin; eta hori egia bihur dadin, Estatuak ahalegin guztiak egingo ditu.
|
|
Antzeman daitekeenez, urteen poderioz ehotzen ari zen sarea asko ari zen fintzen, eta aipatutako adibide hauek Estatuaren enborretik adarrak
|
nola
sortzen ari ziren ikusteko aukera eskaintzen digute. Izan ere, Estatuaren kontrolpean dagoen lurraldearen antolaketak (probintziak) administrazioaren errazten du; eta Burgos ek154 aipatzen zuen, el dogma político de la unidad?
|
2001
|
|
Hitzalditxo honetan azalduko dugu
|
nola
sortu dugun 3 mailaren hastapenerakomateriala komunikazio egoerak kontuan hartuz eta nolako testuak erabili dituguneta zertarako. Bi bloke hauen lanketaz hitz egingo dizuegu, alegia, hizkuntzapertsonen arteko harremanetan eta hizkuntza lan giroan, erakundeekiko harremanetan.
|
|
Hori ikusita, ia edozein testu erabili ahal izango dugu geure eskoletan. Dena dela, oso kontuan izan dugu, alde batetik, ikasleak hainbat komunikazio egoera berriren aurrean izango direla, eta bestetik, testuinguru askotan euskaraz aritzeak oraindik ahalegin handia eskatuko diela.Hori dela eta, hala testuak jasotzean
|
nola
sortzean, kontu handiz ibili beharkodugu, eskoletako jarduerek ikasleengan gehiegizko presiorik sor ez dezaten.
|
2002
|
|
Gipuzkoako Artxibo OrokorrekoKorrejimentu sailean eta Valladolideko Chancillena n gordetzen diren auziek ereinformazio ugari ematen dute; batez ere konfliktuak aztertzeko, hau da, familiarenbarruan zeuden tentsioak ikusteko. Baina auziak erabilgarriak dira, baita ere, ondarea
|
nola
sortzen zen edo zein ondarez ari garen jakiteko, adibidez, herentziarenpartiketa zela-eta sortutako auzietan, non partiketa hori egiteko ondarea tasatzenzen.
|
|
Orduan,
|
nola
sortzen zuten marjinazioa aitoren semeen komunitateek bere baitan. Zeintzuk eta zein baldintzatan eramango zituzten bazterketara?
|
|
Thompson ek harrapatzen dituenean, pobreziatik zein bazterkeriatik at daudenpertsona xumeak dira. Arras ongi erakutsiko digu txirotasuna
|
nola
sortzen den etagizartea osatzen duten pertsonek nola egiten dioten aurre. Gisa horretan, errukiarieta urkamendiari hirugarren osagai bat gehitzen dio:
|
|
Jakin badakit edozein emisorak, bakarka hartuta, liburu bat idazteko adina emango lukeela:
|
nola
sortu zen, zenbat pertsonak lan egin zuten, haien asmoak eta buruhausteak zeintzuk ziren aurrera jotzeko orduan, egoitza edo ekipamendua eskuratzeko egindako ahaleginak, egunez eguneko anekdotak, eta abar?; datu horiek guztiak ez dira testu honetan sartzen, eta gainera hori ez zen nire asmoa izan. Badakit ere, hemen agertzen diren irrati askoren atzean pertsona asko gordetzen direla, beren izen eta abizenez, eta norberak hainbat anekdota, hainbat oroitzapen dituela kontatzeko; denak oso interesgarriak.
|
2004
|
|
maitasuna ezin daiteke egite horietara murriztu.Har ditzagun erakusgai gisa irakurketa fisikalistak, esandakoaren froga garbienaikertzaile horiek egindako esperimentuak eurak baitira: horietan, ez da aldaketafisikoa eragiten, eta hortik maitasuna
|
nola
sortzen den egiaztatzen; alderantziz, maitasun sentimenduak eragiten dira kontrolpeko subjektuan (adibidez, bikotekidemaitatuaren argazkiak erakutsiz) eta orduan neurtzen dira bere aldaketa neurologikoak. Hau da, bai azalpen fisikalista horietan eta bai hurrengo bietan ere, kausalitate norabide bat egiaztatzen da (egite fisikoa, biologikoa edo adimenezkoa ^ maitasuna), aurretik beste bat egon behar dela (edo, gutxienez, egondaitekeela) kontuan hartu gabe (maitasuna ^ egite fisikoa, biologikoa edo adimenezkoa).
|
|
Sokratesentzat Justizia gurebaitan dagoen Ongi bat da, hau da, pertsona bakoitzaren baitan eta hiri osoaren baitandagoena: Ongi partikularra eta Ongi orokorra.Bigarren liburuan hiria
|
nola
sortu eta garatzen den azaltzen du Sokratesek; gauzagutxi hastapenean, eta hastapenetik dira haxean ezarri, egiari loturik, moralarisegituz eta, beraz, gazteria zuzentasunean altxatuz, adin horretan baitira plegu on edotxarrak hartzen.Hirugarren liburuan justiziaren definizioaren bila ari da Sokrates. Hasi lehenik edertasunari buruzko maitasunetik, musikarenetik bereziki?, horrela zentzu ederrera lerratukobaikara.
|
|
Muturreko zentzuan, auzi arau emaiiea, jite tradizionalekda, gure usteentzako zio onik ba ote dugun jakin nahiduena, auzi enpiriko batekin ordezkatu litzateke, Eta auzi enpiriko horren galderabestelakoa litzateke, guztiz desberdina:
|
nola
sortzen dira modu kausalean usteak?
|
|
– Zientziaren Filosofia, beraz, nabarmenki bereizten da, hastapenetan, zientziari buruzko beste azterketa enpirikoetatik, dela historiatik, soziologiatik edo psikologiatik.Izan ere, Hans Reichenbach-ek lehen aldiz I938an bi auzigune bereizi zituen zientziarenikasketan; bata,
|
nola
sortzen den teoria bat edo edozein unitate epistemiko, zein testisingurutan, zein faktore eragiieren mendean, zientzialariaren zein baldintza psikologikotan, etaabarri dagokion auzigunea; eta bcstea, behin unitate epistemikoaren aurkezpena lortu ctagero, nola justifikatzen da bcrori zicntziaren egituran, z.cin da bere funtz.ioa teoria batenbaitan, nolako erlazioak ditu gainerako unitatc cpistemik...
|
2005
|
|
|
Nola
sortzen diren gatazka sozialak. Memento jakin bat arte zentzu betea zuenegoera batek zentzuaren betetasun hori arriskuan ikusten du; pitzatzeko edogaltzeko zorian.
|
|
Muntaia ikustean, planoen arteko harremanak
|
nola
sortzen diren ari gara aipatzen. Bai planoz plano nola josten diren irudiak, baita obra edo editaia osoa nola osatuta gelditzen den ere.
|
|
Faila transformatzaileak
|
nola
sortzen diren adierazteko erarik errazena, agian, Ozeano Atlantikoko faila transformatzaileak aztertzea izan liteke, oraindik subdukzio eremuen eraginik jasan ez duen ozeano bakarra delako, eta bilakaera urrats guztiak zehaztasun handiarekin defini daitezkeelako. Faila horien bilakaera harremanetan dago Ozeano Atlantikoaren zabalkuntzaren aurretik gertatutako rift prozesuarekin.
|
|
Nondik dator beroa?
|
Nola
sortzen da. Lurra, hozten edo berotzen ari da?
|
|
Ur gaineko higaduraren ondorio diren pilaketa detritikoak (konglomeratuak) eta geometriaren aztarnak zalantzagabeko frogak dira. Egun uraren azpitik zenbait mila metrotara kokatutako haran hauek,
|
nola
sor zitezkeen uraren gainetik?
|
|
Ezinezkoa da erabiltzea askoz handiagoak diren eta ur zirkulazio zabalagoa duten beste ozeanoetako arroilen sorrera azaltzeko Mediterraneo arrorako proposatutako erregresioa. Baina orduan,
|
nola
sortu dira beste arroila horiek?
|
|
Kontraesankorra dirudi adierazteak fusioa plaka litosferiko hotza mantuan barneratzean gertatzen dela, baina hala da, eta ondoren baldintza hauetan fusioa zergatik gerta daitekeen zehaztuko da. Beste alde batetik, zalantza ugari daude fusioa konkretuki non eta
|
nola
sortzen den adirezteko orduan. Magmaren jatorriari buruzko estreinako ereduek fusioa hondoratutako lurrazal ozeanikoan gertatzen zela iradokitzen zuten, baina ikerketa teorikoek argi erakutsi dute magmak sortzen direneko sakoneran tenperaturak handiagoak izan liratekeela lurrazal ozeanikoaren fusioa gertatzeko, nahiz eta ur proportzio handiak egon.
|
|
2
|
Nola
sortu da multizelularitate egoera, hau da, animalietan zelan iragaten da maila unizelularretik (zigotoa) maila multizelularreraino?
|
2006
|
|
Kontratua
|
nola
sortu 129
|
|
6.4 KONTRATUA
|
NOLA
SORTU
|
2007
|
|
SINESGARRITASUNA
|
NOLA
SORTU?
|
|
Izan ere, burmuinak etagorputzak izate bat eta bakarra osatzen baitute, banaezina, erregulatzaile biokimikoeta neuralez osatua, eta adimena elkarri ekite horretatik sortzen da, hain zuzen ere.Benetako kasu dokumentatuetatik abiatuta, jasotzen ditugun irudiak nola osatzendiren erakusten digu Damasiok. Gure ezagupenak
|
nola
sortzen diren, gure memoriak nola eragiten duen, gure bizitzaren osagai erregulatzaileek nola diharduten, zerdiren emozioak eta sentimenduak eta, azken finean, burmuinaren funtzionamenduari buruzko funtsezko ezagutzak erakusten dizkigu.16
|
|
Beraz, aniztasun hori ez zaie arrotz giza bizitzari eta kultur bizitzari berariere.
|
Nola
sortzen ahal dira emaitza onak ekarriko dituen kulturen arteko harremanak. Berezko kemena duten kulturak ez badira, ezin da elkarren arteko harremaniklortu.
|
|
Besteren artean, hemen hiru dira aipagarriak: batetik, behaketaenpirikoaren formulazioan, zientzialarien interes sozialek eragiten dute; bestetik, mundu naturaleko objektuak zientzialarien errepresentazioen bidez eratuak dira: alegia, datuak, hipotesiak, posizioak, tresnak presente direlarik, axola duena daaztertzea
|
nola
sortzen diren egitateak eta ordena zientifikoak laborategiko bizitzan; hirugarrenik, zientzialarien arteko negoziazio eta indar korrelazioek baldintzatzendituzte hala ezagutza zientifikoak nola zientzia ofiziala.
|
|
Eta, berdin, Jainkoaren izaera gizakiaren izaerarekin nahastekatzen dutenek errazki egozten dizkiote Jainkoari gizakiaren afektuak, bereziki ez dakitelarik oraino
|
nola
sortzen diren gure adimenean afektu horiek (Spinoza, Etika, I, VIII).
|
|
«una necesidad lírica de confesión»1417 Horrek egungo hiztunaren hizketarentzat balio du, eta hizkuntzaren beraren sorrerarako. Hain zuzen, hizkuntzalariek tabu deklaratua daukaten hizkuntzaren jatorriaren galdera, dio?, gaur banakoaren hizkuntza
|
nola
sortzen den behaketagaz erantzun daiteke. Izan ere, «en una u otra medida, siguen hoy funcionando las potencias genitrices del lenguaje, y no parece haber razón para pensar que sea imposible poner de manifiesto en el hablar de hoy esas
|
|
Beraz, niaren ideia edo kontzientzia justifikatzeko, Condillac, Hume-ren ondotik, analisi enpiriko sentsistaren bidean beti, bila ibili zaigu, hura
|
nola
sortua ote den, hots, zein sentsazio/ inpresiotatik jalgia. Usaimenetik hara jalgia omen dugu hori, Sentsazioen Traktatuko I. VI. kapituluan irakurtzen dugunez («Du moi, ou de de la personnalité d, un homme borné à l, odorat») 267 Sentsazioen Traktatuko apologo famatuaren arabera, gizon emakumea berez eta hasieran ez da marmolezko (pasibitatezko) estatua bat baizik, sentsuekin dotatua ordea, eta inbaditzen duten sentsasizoak dira, haren baitan bai fakultateak berak eta bai ezagutzak piztuz joango direnak.
|
|
|
Nola
sortzen da kontzeptu bat. Kontzeptuak adierazten edo ispilatzen duena ez da sentsuei aurkezten zaizkien gauzez lekorako mundua, haien presentzian buruan eratzen den mundua baizik.
|
|
Maila indibidualean hori zelan egiten duen, goian ikusia dago, aipatu dugunean objektua
|
nola
sortzen den sentsuen ekarpena eta izpirituaren ekintzaren sintesitik, hori hizkuntzak ahalbidetzen baitu249 Osokiago erakusteko, Humboldt-en banakoaren filosofia azaldu genuke, ez baita hau horretarako tokia, hau da, nola «hain zuzen banakoaren mugatutasunak irekitzen dien gizon emakumeei bide bakarra, erdiestezinezko osotasunari geroz eta gehiago hurrantzeko»250.
|
|
Momentuan bi testu begitantzen zaizkit irakurlearentzat bereziki orrizkagarriak. Bat, berak galdetzen eta berak ihardesten duen «noiz eta
|
nola
sortzen da autore nazional klasiko bat?» itaunaren erantzuna: baldintza hau eta hori egoteaz gain, autore bat «izpiritu nazionalak blaitua» dagoenean (eta jeinua izan!) 1066 Bestea, «Lehen hitzak.
|
|
S. Pinker en Hizkuntzaren instintoa. Gogamenak
|
nola
sortzen duen hizkuntza (1994) 1537 atake frontal bat da (gutxienez autorearen asmoan) Whorf-i eta tradizio hizkuntz erlatibistari, hori dela salatuz egungo pentsaera arrunta. Pinker ek, ordea, zientzia kognitibo berri berrietan oinarriturik, hizkuntza kontsideratzeko orain arteko moduen aurka iraultza bat iragartzen du1538.
|
|
Aipatu egungo hizkuntzalariok (Coseriu k hasita) beti burlaz luman hartu ohi duten kapitulu bat, hizkuntza ezberdinen sailkapen edo tipologia humboldtarra omendakoa baita (hizkuntza flexionatzaileak, bakantzaileak, aglutinatzaileak eta asimilatzaileak), maiz kontsideratua Humboldt-en ekarpenik inportanteena hizkuntzalaritzari492, du hemen ohartxo hau marraztea bidenabar, puntu honetan ere topikoak desegite aldera493, gehiago pausatzerik ez dugun arren. Ikus mikusgarria da, topiko operazional eroso bat
|
nola
sortzen den eta gero, objekzio eta kritika guztien axolarik gabe, «zientzia» akademikoan nagusitu/ zabalduz doan, segitzea494 Humboldt-ek ez du egin hizkuntzen tipologia edo sailkapenik (Pott ek 1848an asmatua ei da Humboldt-en klasifikazio famatua!), aitzitik espresuki ukatu egiten du, hori egin daitekeena (hizkuntzalaritzaren egungo estadioan behintzat) 495.
|
2008
|
|
Hori azaltzeko, adibide bat erabiltzen du: seinalatze keinua
|
nola
sortzen den, hain zuzen ere. Hasieran, keinu hori umeak zerbait eskuratzeko egiten duen saiakera okerra da, haurra bere eskuekin hartzera iristen ez den objektu bat eskuratzen saiatzen da, baina eskuak, objektura luzaturik, airean zintzilik gelditzen zaizkio eta behatzak mugitu egiten zaizkio zerbaiti heldu nahi izango balio bezala.
|
|
Garapenaren psikologiaren sorreran eragina izan zuten faktoreak. Garapenaren psikologia
|
nola
sortu eta finkatu zen.
|
|
Dokumental horretan, maitasuna
|
nola
sortzen den azaltzen da. Horretarako, gizakiekin zein animaliekin egindako ikerketetan oinarritzen da.
|
|
azaldu haren ezaugarri nagusiak.
|
Nola
sortzen da amaren eta haurraren arteko harremana. Zertan datza amaren eta aitaren arteko rolen desberdintasuna?
|
|
Estimuluaren eta erantzunaren arteko harremana
|
nola
sortzen den azaltzea.
|
|
Estimuluaren eta erantzunaren arteko harremana
|
nola
sortzen den azaltzea.
|
|
Estimuluaren eta erantzunaren arteko harremana
|
nola
sortzen den azaltzea.
|
|
batetik, 1936koan, Adimenaren sorrera haurrengan, umeen adimena sentsomotorraren ezaugarriak azaltzen ditu alde funtzionalak azpimarratuz: oro har, adimena
|
nola
sortzen den eta hura nola antolatu eta egokitzen den (asimilazioa eta moldatzea); 1937koan, Errealitatearen eraikuntza haurrarengan, garapenean espazioa, denbora, zergatia eta objektua kontzeptuak nola sortzen diren azaltzen du; eta 1945ekoan, Jolasa, ametsak eta imitazioa haurtzaroan, fantasia eta sinbolismoaren hastapenak deskribatzen ditu (imitazioa, jolasa eta irudikatzeko gaitasunaren garape...
|
|
batetik, 1936koan, Adimenaren sorrera haurrengan, umeen adimena sentsomotorraren ezaugarriak azaltzen ditu alde funtzionalak azpimarratuz: oro har, adimena nola sortzen den eta hura nola antolatu eta egokitzen den (asimilazioa eta moldatzea); 1937koan, Errealitatearen eraikuntza haurrarengan, garapenean espazioa, denbora, zergatia eta objektua kontzeptuak
|
nola
sortzen diren azaltzen du; eta 1945ekoan, Jolasa, ametsak eta imitazioa haurtzaroan, fantasia eta sinbolismoaren hastapenak deskribatzen ditu (imitazioa, jolasa eta irudikatzeko gaitasunaren garapena aztertzen ditu).
|
|
Fitxategi berezi horiek sortzeko ardura instalatzaileena izan ohi bada ere, administratzaileak
|
nola
sortzen diren jakin behar du, arazo batzuk zuzendu ahal izateko. Fitxategi berezi horiek sortzeko ondoko komandoa erabiliko da:
|
2009
|
|
Gauzak lekuz aldatzen ditu eta, aldi berean, dauden lekutik erreskatatzen ditu(...) Baina, pertsonak, lekuak, nola betetzen dira memoriaz?
|
Nola
sortzen da memoriamantentzeko beharrezko den eragiletza. Hautsez estaltzen ari den apalari egunerobegiratzea bezalakoa da, edo lan egiten dugun mahaia, garai batean liburuak etapaperak egon ziren lekuak marrazten direnean.
|
|
Urrun, arrotz herri zenbeitetan zirelako sendimendu gozoño bat ere sendituko zuten turistek zenbeit minutoz. Horra
|
nola
sortu ziren lehen aldikotz euskarazko emankizunak Frantziako irrati ofizialetik, Iparralde honetan. Ikaragarriko arrakasta izan zuten berehala.
|
|
Radio Adour Navarreren sorrera izan zen guztietan lehena. Noiz eta
|
nola
sortu zen baina. Horri buruzko zehaztapenak argi eskaini zituen garai hartan Loiolako Herri Irratiako zuzendari Ignacio Arregik Deia egunkariaren 661 zenbakiaren gehigarrian(:
|
|
Dena den, fitxategiekin lan egiteko, fitxategi bakoitzeko deskribatzaile berri bat sortu behar da lehenbizi. Deskribatzaile berriak
|
nola
sortu eta erabili fitxategiei eskainitako atalean azalduko dugu.
|
|
Berdin digu zer nolako aldagaia den, bere erreferentzia eskalar motakoa izango da beti. Hurrengo adibideak erakusten du
|
nola
sortu aldagai mota ezberdinen erreferentziak: Azpiko irudiak deskribatzen ditu adibideko erreferentzien eta hauek seinalatzen dituzten alda gaien arteko loturak.
|
|
Aldagai klase bakoitzaren erreferentzia
|
nola
sortu eta erabili ikusi ostean, orain, zertarako erabil ditzakegun azaltzeko unea iritsi zaigu. Atal honen hasieran jarritako adibideari helduko diogu ostera:
|
2010
|
|
Sukalde ekonomikoa: ez da ezagutzen adreiluzko eta egurrezko lehenengoa noiz edo
|
nola
sortu zen, baina 1630 urtean John Sibthrope britainiarrak metalezkoa eta egur ikatzezkoa patentatu zuen. Elikagaiak itxitako su baten bidez eta ez sugarren artean kozinatzeko ideiak hasiera batean ez zuen arrakasta handirik izan.
|
2011
|
|
Erredakzioaren zereginean gertatu diren aldaketen ezagutzan sistematikotasunhandiago bat lortzeko xedez, behaketa parte hartzailearen teknika erabili da (ikusGuasch, 1997). Teknika horren bidez, konbergentzia prozesuari buruzko diskurtsoa, albistea
|
nola
sortzen den eta erredakzioko ohiko ekoizpen lana behatu ahal izan dira (§ 3.5.1). Horrez gain, gaur egun irrati eta telebista programa arrakastatsuenekerabiltzen dituzten tresnak behatu dira.
|
|
P. Mendizabal: «Mundua
|
nola
sortu zan», Jakin, 8 (1958), 73; Zubizarreta, I. M.: «Zelula, bizitzak lenen laztandu duana?», Jakin, 22 (1966), 83; Kintana, X.:
|
|
Halaber, Eusko Jaurlaritzak, eta beronen aurrekaria izan zen Eusko Kontseilu Nagusiak, euskara tituluaren gaineko zenbait Agindu kaleratu zituzten urteen artean, antzeko inprobisazioa erakusten dutenak. Aginduok, banan banan eta labur aipatuko ditugu, ikusteko zer gertatu zen, eta
|
nola
sortu zen EGA. Lehenengo Aginduak (1979ko apirilaren 20koa) euskararen sarrera irakaskuntza ez unibertsitarioan arautzen zuen (hau da, Oinarrizko Hezkuntza Orokorrean (OHO), Batxilerrean eta Lanbide Heziketan).
|
|
«Fisikaz eta...», Jakin, 18 (1965), 78; Mendizabal, P.: «Mundua
|
nola
sortu zan», Jakin, 8 (1958), 73; Zubizarreta, I. M.: «Zelula, bizitzak lenen laztandu duana?», Jakin, 22 (1966), 83; Kintana, X.:
|
2012
|
|
Zalantza gabe hau dena erlijioaren fenomenologia saio arrazionaltzat har liteke (nola asmatu da hilezkortasuna?,
|
nola
sortu du gizon emakumeak Jainkoa?, zergatiksinesten ditu kontu guztiok?), nire buruaren existentzia kartesiarki auzitan jarlitekeen bezalaxe, hain zuzen arrazionaltasun erradikalago baten xerka. Unamunok, baina, izugarrizko angustia pertsonal gisa planteatzen dizu.
|
|
Bigarrenik, sexu/ genero desberdintasunak duen identitate efektua performantziaren bidez
|
nola
sortzen den azaldu eta kritikatzen du Butler-ek. Hots, gorputzaren azalean generoaren bidez diferentzia sexuala irakurtzen badugu ere, diferentzia horri eransten dizkiogun hitz, esaera, keinu eta desirek sakontasun batematen diote, hiru dimentsioko errealitate bihurtzen dute diferentzia sexuala.
|
|
6.4 KONTRATUA
|
NOLA
SORTU
|
|
Kontratua
|
nola
sortu 127
|
2014
|
|
Proiektu horretan, beraz, letrak izanziren abiapuntu.
|
Nola
sortu zen proiektua?
|
|
Antzinateko beste autoreek ere interesaagertu zuten diferentzia sexualaren eta gizon eta emakumeen arteko harremanarengainean. Ezaguna da Platonek bere Oturuntza solasaldian, maitasuna hizpide hartuta, munduan diferentzia sexualaren
|
nola
sortu zen azaldu zuela gorputz androginoenzatiketaren mitoaren bidez. Politeia n ere gizonezkoen eta emakumezkoen heziketazeta funtzio sozial eta politikoaz aritu zitzaigun eta horrek sarritan bere pentsamenduafeministatzat jotzea eragin izan du, batez ere bere garaikideek emakumeei buruzesandakoarekin alderatuta (Horowitz, 1976: 184).
|
|
Zinema popularraren narrazio eta irudiez aritukogara jarraian, horien egitura ohikoenen inguruko argibide batzuk ematearekin batera, aurkezten dituzten pitzaduretarako arrisku iraunkorrari buruz ere tarte bat eginez.Iturri konkretuekin lanean gaudenean, aipatuko ditugun oinarrizko ezaugarri etaegiturak, pelikula sortua den tokiko eta garaiko erregimen diskurtsiboen harira ikertubeharra dago. Hau da,
|
nola
sortzen diren eredu eta kontraereduak, testuinguru jakinbatean eskuragarri dauden zein ezberdintasunen arabera sortzen diren, nola eraikitzenden irudi bakoitza, zein portaera egokitzen zaion sortutako gorputz bakoitzari, etazein den itxura nahiz portaera horiei, narrazioan behintzat, eman nahi zaien esanahia.Non eta noiz egiten den pelikula bat, irudiak era batean edo bestean eraikiko dira, etape... Beraz, garrantzitsua da filmak sortuak diren denbora eta tokietako erregimen diskurtsiboakaztertzea.
|
|
Heldua:
|
Nola
sortu zen Ilargia hor egoteko?
|
|
|
Nola
sortu zen Christine-ren saguekiko fobia?
|
2015
|
|
Atal honetan, lurrikarei buruzko EBa
|
nola
sortu dugun azalduko dugu, txioak eskuratzeko jarraitutakoirizpideekin batera. Sistemak txio bakoitza nola prozesatu duen azalduko dugu, eta amaitzeko emaitzakerakutsi.
|
|
Hasteko, lan honetan ezagutza baseak eta urruneko gainbegiraketa zer diren azalduko dugu. Jarraianlurrikarei buruzko ezagutza basea
|
nola
sortu dugun azaldu, eta lurrikara bakoitzari buruzko txioak nola eskuratu ditugun komentatuko dugu. Ondoren esperimentuak eta emaitzak erakutsiko ditugu.
|
|
Testuen sinplifikazioan, aditz nagusiak
|
nola
sor daitezkeen azaldu dugu batetik, eta, bestetik, Biografixtresna aurkeztu dugu. Aipatu ditugun lan horiek testuak automatikoki sinplifikatzeko idatzi ditugun erregela eta proposamenetako batzuk besterik ez dira.
|
2017
|
|
Angelman Sindromearen mekanismo molekularrak ulertzera bidean DDIl proteina UBE3Aren substratua dela egiaztatzea aurrerapauso handia da. Jakina da UBE3A ren gabeziak sortzenduela gaixotasuna, baina oraindik ez da ezagutzen gabezia horrek
|
nola
sortzen duengaixotasunaren koadro klinikoa.
|
2019
|
|
Ikus entzunezko formatu berrien produkzioaplanifikatzeko, produkzio faseetan beharrezkoak diren giza baliabideak koordinatzenikasten dute, beharrezko baliabide teknikoak aintzat hartuta. Besteak beste, ikasleeklandutakoen artean daude dossier bat
|
nola
sortu, teaser bat nola ekoitzi edota nola eraikipitching erako hitzaldi bat.
|
|
Denbora lerroen ebaluazioan aurrera egiteko, anbiguotasuna nola islatu da etorkizuneko erronkarik handiena.Alde batetik, anbiguotasuna kontuan hartzen duen urre patroia
|
nola
sortu erabaki behar izango dugu. Bestetik, anbiguotasun hori ontzat hartuko duen ebaluazio sistema definitu behar izango dugu.
|