Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎5 zk. (1957), 96 Eliza, Jainko indar gure aultasunean (Jarraipena). 6 zk. (1958), 27 Eleizaren agerrera dotriña. 7 zk. (1958), 6 Yakinlariok Arantzazun. 7 zk. (1958), 102 Mundua nola sortu zan. 8 zk. (1958), 73 Eta Bertsorik ez ala. YAKINen geigarri I, 3 (1960), 6 (Sarrera). 16 zk. (1964), 1
‎Argi berri bat garaunaren iharduketaz. 30 zk. (1968), 51 Biologizko miraria: zelularen erdibitzea. 34 zk. (1969), 72 Mundua nola sortu zan. 8 zk. (1958), 73
2004
‎Honen ildotik, aipatu ez dugun gaia lehenengo entziklopediena da. Nola sortu ziren. Oraingoan burutazioausarta izan zenuten.
2005
‎alde batetik, bere arauak eta normak, bere eginkizunaren definizioa kultura historiko baten menpe daude, kontzeptu filosofiko europa rren eta nazio estatu subiranotasunaren kontzeptuaren menpe hain zuzen; eta, bertze aldetik, nazioarteko zuzenbide unibertsal hori Nazio Estatu partikularretan betetzen da, ahalmen eta indar tekno ekonomiko eta militarrak erabiliz. Hemen arazoa da nola sortu estaturik, izenik, titulurik, kontraturik, koordinaziorik, alderdirik, aberririk, klaserik, nazioarteko komunitaterik gabeko elkartasuna. Horretarako da premiazkoa Internazional Berria, la nouvelle Internationale.
2006
‎Gogora dezagun, beraz, nola sortzen den gaur egungo Olentzero. Jatorrian, Nafarroa iparraldeko eta Gipuzkoako zenbait herri txikietako pertsonaia mitiko bat da, hots, tradizio guztiz rural bat eta, hau bereziki garrantzitsua da, orain dela ehun urte ere marginala; euskaldunen artean ere rurala eta marginala.
Nola sortu espazio komunikatibo komuna Euskal Herrian?. AMEZAGA, Josu eta beste/ Irazabalbeitia, Inaki*.
Nola sortu ginen. ERRIONDO KOROSTOLA, Lore; LEKUONA, Oihana// Aiartzaguena, Eñaut.
2007
‎Moulinesek egin duen eran, etnia batetik nazio izaterako urratsa esplikatzen ahalegindu luke Artetak. Nola sortzen den etnia baten barnean nazio bilakatzeko asmoa. Izan ere, Artetak ematen duen azalpentxoa, hau da, gutxiengo batzuen interes elitistei esker ematen dela urrats hori, zantar gelditzen da mundu osoan zertuz doan nazioen loratze fenomenoa azaltzeko.
‎" el nacionalismo antecede a la nacion y al estado nacional, hasta el punto de construir a una y al otro[...] lo primero es el nacionalismo". Izan ere, nazioak nazionalismoak sortzen baditu, nola sor liteke espainiar nazioa espainiar nazionalismoa azalpenean sartu gabe. Eta, bestalde, nazionalismoek nazioak sortzeko bazterketa erabiltzen badute, nola da posible espainiar nazioa bazterketarik gabe sortu izana, ‘jatorrizko nazioak integratuz’ bakarrik?
‎Azken batean, arazo guztiaren gakoa, agian, beste nonbait egon daiteke: nola sortu zen Espainia deritzon izaki politiko hori eta zer egin behar den, gaur egun, okerreko norabide politiko horren ondorioei razionaltasun apur bat emateko. ‘Los’ jartzen duen lekuan ‘esos’ ipini eta Artetaren hitzak niretzat hartuko ditut:
2009
‎Ez da hau lekua arakatzen hasteko noiz eta nola sortzen diren gizarte barruko diferentzia horiek, edo zergatik. Gaur azpimarratu nahi nukeena hauxe da:
‎Proiektu berriak sortzea. Garrantzitsua da ulertzea nola sortzen diren gaur egun entitate berriak. Proiektu hauek baliteke" pitokeria" hutsetik ez sortu izana.
2010
‎Literaturaren irakaskuntzak lortu nahi badu ikasleak modu kritikoz baloratzea testuak nahiz horien harrerak, ezinbestekoa da jakitea testuek zer nolako bidea egiten duten idazten direnetik harrera prozesua amaitzen denera arte (merkatuaren egitekoa, instituzioen eragina, idazleak bere liburua ezagutarazteko egindako bidea, eta abar). Eta hori guztia ezagutzeko bidea izan daiteke euskal literatur sistemari erreparatzea, erdiguneak eta periferiak nola sortzen diren azaltzea, gaur egun ditugun argitaletxeak ezagutzea, jakitea zein den haien egitekoa obrak ezagutarazteko garaian, sariketa literariorik garrantzitsuenak zeintzuk diren ezagutzea, aztertzea euskal autoreek zer nolako bideak jorratzen dituzten literatura jendarteratzeko, literatur mugimendu nagusien ekarpenak zeintzuk izan diren jakitea...
‎Egia esan behar baldin badut, nik urte pare horretan gozatu egin nuen literatura ematen. Neurri apal batean eta nire modura, hizkuntzaren edertasuna nola sor zitekeen erakusten saiatu nintzen.
2011
‎...ogoa eta Egan en artean Jakin Zaitegi eta Orixeren orbitatik abiatu zela —lehendik ere ezaguna, baina, ez hain ezaguna hasiera horretan I. Bastarrikak izan zuen egiteko giltzarria—, eta, ondotik, I. Bastarrikak eta Txillardegik izan zuten ika mika linguistiko ideologikoan batez ere hizkuntzan zentraturik erakusten dut polemika horrek eta J. Intxaustiren beraren euskalgintza esperientziak nola sortu zuen Intxaustiren eta Txillardegiren arteko gogaidetasuna, eta K. Mitxelenaren kritika linguistikoaren eraginpean eta, Intxaustik nola ekarri zuen Jakin Euskaltzaindiaren autoritatea aitortzera hiztegi kontuan, hasierako garbizalekeria uxatuz. Gaingiroki, hizkuntza polemikak zuen atze oihal ideologikoa ere zirriborratzen dut.
2012
‎komunikazio teorietatik euskararen beharrizanetara", Bat. Soziolinguistika aldizkaria 76, 2010, 53); bertan, euskarari buruzko diskurtsoaren bilakaera aipatzen du, gero iritzi publikoa nola sortzen eta aldatzen den aztertzen du, eta, bukatzeko, euskalgintzatik diskurtso berri bat sortu behar dela aipatzen du. Ezinbestekoa dirudi mota horretako lanak irakurtzea eta bide horretatik lanketak egitea, txotxongiloak bihurtu nahi ez badugu.
2014
‎Ikuska saila etorri zen gero. Nola sortu zen asmoa?
Nola sortu dezakegu euskal kultura au. Nolako euskera bear genuke lan ontarako?
‎Fuchsen erranetarik beti: " Nola sortzen da publikoa. Nola sortu gertakaria, nola joan xerka publikoa".
‎" Nola sortzen da publikoa. Nola sortu gertakaria, nola joan xerka publikoa". Ez gara oraino artedramaz mintzatu hor, eta zilegi bekigu bizpahiru gauzen erratea taula gainean ikusi denaz.
2015
‎Hala ere, Moderniako historialari eta soziologoen artean aburu nahiko zabaldu batentzat kontzientzia nazionala, kontzientziarekin nazioa bera eta nazionalismoa, Aro Garaikidekoa litzateke. Noiz eta nola sortua, oso garbi ez dago. Batzuentzat Iraultzarekin hozitua, edo XVIII. mendetik XIX.erako iragaitzan.
‎Bai, beste alde batetik, egia da, ez da bukatu. Hor epopeia handi bat dago Berria nola sortzen den ikusita, herri honek ze gaitasun daukan erantzun jator bat emateko erantzun jator hori lantzen bada. Dena bukatu zitekeen inoiz egin zen manifestaziorik handienarekin.
2016
‎Bizitza luzea denez, hamaikagarren proiektuan murgildu zara orain buru belarri. Azalduko al diguzu nola sortu den?
2017
‎Euskal koreografo gazteek nahi dute sortu eta asmatu, eta gero eta gehiago sortzen dute eta badira sorkuntza ederrak eta dantza talde bikainak. Baina nola sortu zerbaiti fidel izanez. Ez gara koreografo errumaniarrak edo holandesak, koreografo euskaldunak gara.
Nola sortu elkarrekin zerbait berria. Bada, hitz eginez edo elkar ezagutuz.
2018
Nola sortu zen Greziako ekimena. Zer ekimen mota izan zen?
2019
‎Bi helbururekin, hain zuzen, norbere burua gorputz bezala pentsatzeak berak dakartzan bi helbururekin: bat, arauari dagokiona, biolentzia normatiboa geure gorputzean nola gorpuzten den aztertzea; eta, bi, erresistentziari dagokiona, subjektibotasun berriak nola sortzen diren ikustea kultur adierazpideen bitartez.
‎Azken finean, nola sortu da bertsolaria. Nola agertzen da bertsolariaren figura?
2023
‎Halaber, egoera berriari aurre egiteko GMMek garatu dituzten estrategiei, jarduketei, elkartasun sareei eta aliantzei erreparatu diegu. Azkenik, inkestak gizarte kolektibo horiei buruzko informazio orokor oso garrantzitsua eskaini digu, hala nola sortze data, kide kopurua, genero, adin eta jatorriaren araberako banaketa, eragiten duten lurralde eremua, hizkuntzen erabilera eta beste talde batzuekin dituzten harremanak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia