Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Proposatutako esku hartzea jokabidearen azterketaren eredu zientifikoetan oinarritzen da, jokabideak nola sortu diren eta jokabide horiei zergatik eusten zaien ulertzeko. Helburua" gizarte elkarreraginetan euskaraz hitz egiteko" jokabidea izateko aukerak areagotzea denez, hizkuntza horri gizarteerabilera emanez ongizate eta gogobetetze handiago izateko baliabideak ikas ditzakegu. arteko probabilitatea aldatzen duten eraginen mende dago, noski.
‎Horrenbestez, arazo horri psikologiaren ikuspegitik helduz gero, norbanakoaren erantzunari erreparatu behar zaio Beste azterketa maila batzuk baztertzen ez ditugun arren (gizartea, legeak, politika, etab.), gure prestakuntzak norbanakoaren jokabidean esku hartzeko gaitzen gaitu. Proposatutako esku hartzea jokabidearen azterketaren eredu zientifikoetan oinarritzen da, jokabideak nola sortu diren eta jokabide horiei zergatik eusten zaien ulertzeko. Helburua" gizarte elkarreraginetan euskaraz hitz egiteko" jokabidea izateko aukerak areagotzea denez, hizkuntza horri gizarte erabilera emanez ongizate eta gogobetetze handiago izateko baliabideak ikas ditzakegu.
2009
‎In Ezagutzaren Clusterra: Nola sortu ikaskuntza eta ekintzailetasun gaitasunak. Bilbo:
2011
‎Arrantzaleek Ternuan eta Islandian euskara errotzat zuten bi pidgin nola sortu zituzten galdetzeaz gain, garai, datu, giro eta errealitatearen aldaketen kontrako horrenbesteko erresistentzia duten afirmazioak nola ez hartu sakoneko egituratzat?
2014
‎Herriko sortzaileen katalogo bat eratzeak ere asko lagundu lezake artistak ikusgai jartzen: direktorio moduko bat9, nola sortzen duten erakusten duten piezak, etab.
2017
‎Bada askatu beharreko korapilo bat: nola sortu lankidetzarako tokian tokiko marko eta egitura egonkorrak eta konfidantzazkoak?
‎51). horrenbestez, estatu administrazioek egin ez zuten lana, herri ekimenez eginda zegoelarik hasi ziren ikerketa soziolinguistikoak. kategoriak definituta zituzten hiztunek beraiek: euskaldun, erdaldun, euskaldun zaharra, euskaldun berri eta halakoak (hemen argitzerik ez dugun beste kontu bat da kontzeptu horiek, tipo horiek, nola sortu ziren).
‎Hori baita kategorien erabilera praktikoa. ...arrerak eta iritziak sailean, gaitasunak eta kategoriak asmatzean eta zehaztean ere bai. rioak, alegia, kategorien onura psikosozialak, beste modu askoren bidez lortu ahal dira aiseago. ikusten denez, kategoriak beraiek dira ikerketa soziolinguistikoaren alderdi garrantzitsua eta gure artean polemika gai bizia, baina ez horrenbeste ikergai (Szreter, Sholkamy eta dharmalingam, 2004). ez da ikertzen nola sortu, nola erabili eta zein efekturekin ibiltzen diren. kategoria sozialak aldagai bat bereiziz, abstradituz eta isolatuz sortzen dira. aldagai hori izaten da, jardun eta testuinguru praktikoetatik kanpo, kategorian sartuko dugun orori egotzi diogun ezaugarria. kategoria, talde gisa, beti izaten da biltzen dituen zernahikoak baino murritzagoa eta sinpleagoa13 ikerketan ezin da pentsatu aldagai l...
2018
‎Zein egoeratan da bideragarria halako aldaketa prozesu bat abiatzea? (eta zeintzuetan ez?) Zein elementu berritzailek eta nola sor ditzake baldintza egokiak talde batean hizkuntza jokaera berri eta urratzaile bat onartua izan dadin, eta abar.
2021
‎%91, 5ean Frantses estatutik datorren jende horrek, zertarako du euskara? Biztanleriaren %42, 8a Euskal Herritik kanpo sortua delarik, nola sortu herria eta hizkuntzarekiko atxikimendu eredu berria?
2022
‎Nolanahi ere, gai honekin lotutako proposamena idatzi dugu 3.4 puntuan[ Nola sortu aktibaziorako baldintzak eskualde batean].
‎3.4 Nola sortu aktibaziorako baldintzak eskualde batean?
2023
‎Bigarren atalak EITBren lanari erreparatzen dio: egitasmoa nola sortu zen, egindako hizkuntza hautuak, eta corpus, estatus zein jabekuntza plangintzan ezarritako mugarriak aztertuko dira. Batez ere telebistan jarri da arreta, horixe baita EITB taldearen ikur nagusia, bai alderdi ekonomikotik bai gizarte mailan.
‎Cormacken (Cormack 2004, 2) ustez, hizkuntza gutxituko hedabideek ezin dute familiako transmisioa ordezkatu, baina, egungo gizarteetan, ezin da euren balioa alde batera utzi. Jarraian, hedabide horiek nola sortzen diren eta hizkuntzaren biziberritzean zer ekarpen egin dezaketen azalduko dut.
‎a) Nola sortzen dira hizkuntza gutxituko hedabideak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia