2008
|
|
Proposatutako esku hartzea jokabidearen azterketaren eredu zientifikoetan oinarritzen da, jokabideak
|
nola
sortu diren eta jokabide horiei zergatik eusten zaien ulertzeko. Helburua" gizarte elkarreraginetan euskaraz hitz egiteko" jokabidea izateko aukerak areagotzea denez, hizkuntza horri gizarteerabilera emanez ongizate eta gogobetetze handiago izateko baliabideak ikas ditzakegu. arteko probabilitatea aldatzen duten eraginen mende dago, noski.
|
|
Horrenbestez, arazo horri psikologiaren ikuspegitik helduz gero, norbanakoaren erantzunari erreparatu behar zaio Beste azterketa maila batzuk baztertzen ez ditugun arren (gizartea, legeak, politika, etab.), gure prestakuntzak norbanakoaren jokabidean esku hartzeko gaitzen gaitu. Proposatutako esku hartzea jokabidearen azterketaren eredu zientifikoetan oinarritzen da, jokabideak
|
nola
sortu diren eta jokabide horiei zergatik eusten zaien ulertzeko. Helburua" gizarte elkarreraginetan euskaraz hitz egiteko" jokabidea izateko aukerak areagotzea denez, hizkuntza horri gizarte erabilera emanez ongizate eta gogobetetze handiago izateko baliabideak ikas ditzakegu.
|
2009
|
|
In Ezagutzaren Clusterra:
|
Nola
sortu ikaskuntza eta ekintzailetasun gaitasunak. Bilbo:
|
2011
|
|
Arrantzaleek Ternuan eta Islandian euskara errotzat zuten bi pidgin
|
nola
sortu zituzten galdetzeaz gain, garai, datu, giro eta errealitatearen aldaketen kontrako horrenbesteko erresistentzia duten afirmazioak nola ez hartu sakoneko egituratzat?
|
2014
|
|
Herriko sortzaileen katalogo bat eratzeak ere asko lagundu lezake artistak ikusgai jartzen: direktorio moduko bat9,
|
nola
sortzen duten erakusten duten piezak, etab.
|
2017
|
|
Bada askatu beharreko korapilo bat:
|
nola
sortu lankidetzarako tokian tokiko marko eta egitura egonkorrak eta konfidantzazkoak?
|
|
51). horrenbestez, estatu administrazioek egin ez zuten lana, herri ekimenez eginda zegoelarik hasi ziren ikerketa soziolinguistikoak. kategoriak definituta zituzten hiztunek beraiek: euskaldun, erdaldun, euskaldun zaharra, euskaldun berri eta halakoak (hemen argitzerik ez dugun beste kontu bat da kontzeptu horiek, tipo horiek,
|
nola
sortu ziren).
|
|
Hori baita kategorien erabilera praktikoa. ...arrerak eta iritziak sailean, gaitasunak eta kategoriak asmatzean eta zehaztean ere bai. rioak, alegia, kategorien onura psikosozialak, beste modu askoren bidez lortu ahal dira aiseago. ikusten denez, kategoriak beraiek dira ikerketa soziolinguistikoaren alderdi garrantzitsua eta gure artean polemika gai bizia, baina ez horrenbeste ikergai (Szreter, Sholkamy eta dharmalingam, 2004). ez da ikertzen
|
nola
sortu, nola erabili eta zein efekturekin ibiltzen diren. kategoria sozialak aldagai bat bereiziz, abstradituz eta isolatuz sortzen dira. aldagai hori izaten da, jardun eta testuinguru praktikoetatik kanpo, kategorian sartuko dugun orori egotzi diogun ezaugarria. kategoria, talde gisa, beti izaten da biltzen dituen zernahikoak baino murritzagoa eta sinpleagoa13 ikerketan ezin da pentsatu aldagai l...
|
2018
|
|
Zein egoeratan da bideragarria halako aldaketa prozesu bat abiatzea? (eta zeintzuetan ez?) Zein elementu berritzailek eta
|
nola
sor ditzake baldintza egokiak talde batean hizkuntza jokaera berri eta urratzaile bat onartua izan dadin, eta abar.
|
2021
|
|
%91, 5ean Frantses estatutik datorren jende horrek, zertarako du euskara? Biztanleriaren %42, 8a Euskal Herritik kanpo sortua delarik,
|
nola
sortu herria eta hizkuntzarekiko atxikimendu eredu berria?
|
2022
|
|
Nolanahi ere, gai honekin lotutako proposamena idatzi dugu 3.4 puntuan[
|
Nola
sortu aktibaziorako baldintzak eskualde batean].
|
|
3.4
|
Nola
sortu aktibaziorako baldintzak eskualde batean?
|
2023
|
|
Bigarren atalak EITBren lanari erreparatzen dio: egitasmoa
|
nola
sortu zen, egindako hizkuntza hautuak, eta corpus, estatus zein jabekuntza plangintzan ezarritako mugarriak aztertuko dira. Batez ere telebistan jarri da arreta, horixe baita EITB taldearen ikur nagusia, bai alderdi ekonomikotik bai gizarte mailan.
|
|
Cormacken (Cormack 2004, 2) ustez, hizkuntza gutxituko hedabideek ezin dute familiako transmisioa ordezkatu, baina, egungo gizarteetan, ezin da euren balioa alde batera utzi. Jarraian, hedabide horiek
|
nola
sortzen diren eta hizkuntzaren biziberritzean zer ekarpen egin dezaketen azalduko dut.
|
|
a)
|
Nola
sortzen dira hizkuntza gutxituko hedabideak?
|