Emaitzak: 4
2021 | ||
Beraz, diseinuaren prozesuan hasieratik definituta izan beharreko osagaia dela esango genuke, adierazi legez, gainerako osagai didaktikoak horren gainean eraikitzen direla uste baitugu: " [Ebaluazioa] Eredu pedagogikoari buruzko gainerako erabakietan" txertatuta" egon behar du | nola eta noiz egingo den erabakitzeko moduak, eredu pedagogikoarekin koherentzia estua gordez" (Braga, Belver eta Fano, 2020: 431). Are gehiago, hezkuntza berrikuntza terminoetan, irakaskuntza ikaskuntza prozesuetan berritzea ez da posible izango, modu paraleloan ebaluazio jarduera bera ez bada berritzen (Calderón eta Escalera, 2008). | |
Literatura beste era batera ekoitzi zein ez, literaturaeta kultura erreferenteen eta kanonaren lanketa adostasun zabala sortzen duen ideia da, eta, GE3k zioenaren bidetik, kanona bai ez eztabaida gainditutzat eman litzateke, eta aurrera begirako eztabaidagaiak eta ikergaiak kanona | nola eta noiz landu, nola eta noiz irakatsi izan lukete. Horrez gain, gaur egungo erreferenteak edota gazteentzat erreferentziazkoak diren sortzaileak eta haien obrak ere lanketa horretara txertatzea garrantzizkotzat jotzen da, eta bi aspektu nabarmentzen dira: | |
Literatura beste era batera ekoitzi zein ez, literaturaeta kultura erreferenteen eta kanonaren lanketa adostasun zabala sortzen duen ideia da, eta, GE3k zioenaren bidetik, kanona bai ez eztabaida gainditutzat eman litzateke, eta aurrera begirako eztabaidagaiak eta ikergaiak kanona nola eta noiz landu, | nola eta noiz irakatsi izan lukete. Horrez gain, gaur egungo erreferenteak edota gazteentzat erreferentziazkoak diren sortzaileak eta haien obrak ere lanketa horretara txertatzea garrantzizkotzat jotzen da, eta bi aspektu nabarmentzen dira: | |
astelehena" astearen hasiera", asteartea" astearen erdia", eta asteazkena" astearen amaiera". Ezin dugu zehaztu | nola eta noiz geureganatu genituen forma horiek, baina jakin badakigu kristau aroaren aurretik zibilizazio desberdinak ez zirela beti bat etortzen asteko egunen kopurua ezartzerakoan: antza denez, asiriarrek eta babiloniarrek 5 egun bereizten zituzten, egiptoarren asteak 10 egun zituen, eta zelten artean ohikoak ziren 3 edo 9 eguneko banaketak; kasu guztietan, betiere, kontuan izanda egunei buruz dihardugunean ez gabiltzala beti zehatz eta simetrikoak diren denbora tarteez berbetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |