2009
|
|
Mugimenduzko ekintzen lexikalizazioari dagokionez euskarak nola jokatzen duen ikusteko, eta satelite hizkuntza batean idatzitako testu bat euskarara itzultzean itzultzaileek topatzen dituzten oztopoei
|
nola
aurre egiten zaien aztertzeko, S. T. Coleridge ren The Rime of the Ancient Mariner (1798) poema hartu dugu batetik, eta bestetik Marinel zaharraren balada (1995), Joseba Sarrionandiak egindako euskarazko itzulpena. Orain arte ikusitako ikerketetan oinarrituz, hainbat hipotesi atera daitezke.
|
2016
|
|
Pentsamendu konplexua abentura bat da, baina baita erronka bat ere[?] ezagutzaren modu sinplifikatzaileak ezagutzera eman nahi dituzten errealitate edo fenomenoen berri eman beharrean murriztaileak badira, orduan arazo bat sortzen da:
|
nola
aurre egin konplexutasunari modu ez sinplifikatzaile batetik? [?] Hara nola, pentsamendu konplexuaren tentsioa ezagutza ez banatua eta ez murriztailea lortzeko irrikaren eta, aldi berean, ezagutza orok duen osatu gabearen eta bukatu gabearen aitortzaren artean kokatzen da» (Morin, 2011: 19) (Itzulpena gurea).
|
2019
|
|
CSCa gizarte irudikapenen (Moscovici, 1988, Wagner eta Hayes, 2005) eta agenda setting (MacCombs, 2004) teoriaren interfazeetatik sortu zen, maila kolektiboko coping a edo aurre egitea nabarmenduaz. Beste era batera esanda, komunikazio sare baten parte izanik, bai gizabanako gisa bai eta taldeko kide gisa ere, gai edo erronka berri bati
|
nola
aurre egiten zaion deskribatzen du (Orr, Sagi eta Bar On, 2000; Wagner, 1998).
|
|
Beraz, ikerketa honen helburu nagusia «La Manada» auziari buruz Twitterren plazaratutako diskurtsoa aztertzea da, haren bidez landutako esanahi sinbolikoa argitzeko. Hau da, lan honen jomuga da «La Manada» auziak zer esanahi izan duen eta sare sozialen bidez, Collective Symbolic Coping prozesuari jarraiki,
|
nola
aurre egin zaion. Horretarako, auzia hau pil pilean zegoen unean Twitterren izandako jarraipena aztertu dugu, zehazki epaia ezagutzera eman zen inguruko asteetan.
|
2020
|
|
Ez dira bistatik galdu behar haien proposamenen bilakaera pedagogikoa, horien berezitasuna, gizarte mailan eratuz doazen aliantzak, gerta litezkeen erakundeen mugimenduak, eratuz doan identitate propioa; azken batean, proposamen horien indarguneak eta ahulguneak aztertu behar dira. Hots, ekimen horiek egungo hezkuntza erronkei
|
nola
aurre egiten dieten behatu behar da.
|
2021
|
|
Horretarako, autonomia erkidegoetako osasun zerbitzuek osasun langileek jaso dezaketen indarkeriaren aurkako prebentzio protokoloak egin dituzte. Horrez gain, langileek indarkeria ekiditeko edo eragina gutxitzeko
|
nola
aurre egin behar dioten jasotzen da eta behin indarkeria jasan ondoren nola jaso behar den gertakari hori. Zentzu horretan azpimarragarriak dira: Andaluziako Osasun Zerbitzuko profesionalentzako erasoak ekiditeko eta arretarako plana. Kanarietako Osasun Zerbitzuko langileen erasoak ekiditeko plana. Kantabriako osasun publikoaren eremuan gertakari bortitzak ekiditeko eta zaintzeko plana. Sescam eko Indarkeria Behatokia langileen aurkako erasoak ekiditeko (Gaztela Mantxa). Gaztela eta Leongo osasun profesionalen erasoen aurkako protokoloa. Madrilgo Osasun Zerbitzuan laneko indarkeria ekiditeko eta jarduteko protokoloa. Murtziako osasun langileen aurkako erasoak ekiditeko plana. osasun ingurunean erasoak ekiditeko osoko plana. Extremadurako osasun sistema publikoko langile guztien aurkako erasoak arintzeko estrategiak. Osasun profesionalen aurkako erasoak ekiditeko Errioxako Behatokia. Osakidetzako lan indarkeriaren aurka jarduteko protokoloa.
|
2022
|
|
Egiturazko indarkeriaren adierazpen guztien aurrean —everyday violence (Stanko, 1993) edo everyday terrorism (Pain, 2014) —, ez ditugu gure desioak eta helburuak baztertzen, debekatu zaizkigun espazioak hartu nahiari eusten diogu, bidezko tratua edo, sinpleki, tratu on bat eskatzen dugu. Horiek horrela, funtsezkoa da gure ikerketen esparrua zabaltzea, emakumeok abusuari
|
nola
aurre egiten diogun, hartatik bizirik nola ateratzen garen eta, are, hura nola politizatzen dugun ere kontuan hartzeko.
|