2017
|
|
zelaiaren eta gizonaren artean zabaltzen den distantzia, jatorrizko erlazio horren agertze sintetikoaren bitartez, nik ezartzen dudan distantziaren ezeztapena da kanpoko ezeztapen mota garbi batbi objektu horien artean. Eta agertzen da
|
nire
unibertsoko objektuen artean atzematen ditudan erlazioen desintegratze huts bat bezala. Baina desintegratze hori ez dut nik burutzen; gauzen artean jatorriz ezartzen ditudan distantzien bitartez, alferrik atzematen ahalegintzen naizen erlazio bat bezala agertzen da.
|
|
Horrela,
|
nire
unibertsoko objektuen artean, unibertso hori desintegratzera datorren elementu bat agertzeari, horri esaten diot gizon bat agertzea nire unibertsoan.
|
|
Zeren Bestea ni subjektuarentzat objektu probablea den bezalaxe, ni ezin ager naiteke objektu probable bihurtzen ari ezpada subjektu ziur batentzat. Eta gertakari hori ezin da ondorioztatu
|
nire
unibertsoa objektu Bestearentzat objektu den egitatetik abiatuta, Bestearen begirada nigan pausatzera baletor bezala bide definitu bati jarraiki, zelaian eta inguruko objektuetan zehar noraezean ibili ondoren. Azpimarratu dudanez, ni ezin naiz objektu izan objektu batentzat:
|
|
Gizakia munduarekiko eta neurekiko definitzen da; unibertsoaren barne isuri bat eragiten duen munduko objektu hori da, barne hemorragia bat; bera da agertzen zaidan subjektua nire objektutasuneranzko ihesean. Baina nire jatorrizko erlazioa Bestearekin ez da bakarrik egia absente bat,
|
nire
unibertsoko objektu konkretu baten presentziaren bidez atzemana; erlazio konkretu eta eguneroko bat ere bada, nik bizi dudana: begiratzen dit Besteak.
|
|
‘Begiratua izate’ hori agertzen da hori konkretu hori izateko dudan probabilitate hutsa bezala, ezin duena probabletasunaren izaera eta zentzua atera ez bada oinarrizko ziurtasun batetik non eta Bestea beti zaidan niri presente ni beti Bestearentzako naizen heinean. Nire gizaki izatearen esperientzia, beste gizaki bizidun guztientzat objektu, borroka plazara jaurtia milioika begiradapean eta nigandik ihesi milioika aldiz, konkretuki bizi dut
|
nire
unibertsoan objektu bat agertzen denean, baldin eta objektu horrek aditzera ematen badit probablea dela presentean ni kontzientzia batentzat objektu izatea hori nabarmendu gisa. Begirada esaten diogu fenomenoaren osotasunari.
|
|
nire tresnen antolamendu jakin bat da nik tresna horiei ezarritako antolamenduaren barruan bertan. Bestea atzematea barne antolamendu hori atzematea da eta absentzia gune edo ‘barnekotasun’ batera eramatea; eta absentzia hori definitzea nire munduko objektuen isurtze izoztua bezala
|
nire
unibertsoko objektu definitu baterantz. Isurtze horren zentzua objektu horiek beraiek ematen didate:
|
|
Salako erdigunea orain mugitu egin da". 73 Horregatik, bere baitarakoak Bestearen presentzia bere erdigunearen alteraziotzat hartzen du lehenik: "
|
Nire
unibertsoko objektuen artean, unibertso hori desintegratzera datorren elementu bat agertzeari, horri esaten diot gizaki baten agertzea nire unibertsoan". 74
|