2003
|
|
|
Ni
MH
|
|
|
Ni
MH
|
|
|
Ni
MH
|
|
|
Ni
MH
|
2005
|
|
Erabat hondatu ere egin daitezke konpartimentuak bereizten dituzten isolatzaileak apurtzen badira, eta hori gainkargaren ondorioz gertatu ohi da.
|
Ni
MH bateriak dira galkorrenak, eta 500 ziklo inguru irauten dute. Ni Cdkoek gehiago irauten dute, milaka ziklo gutxi gorabehera, oroimen efektuarekin kontuz ibili eta gehiegi kargatu ezean.
|
|
Ni Cdkoek gehiago irauten dute, milaka ziklo gutxi gorabehera, oroimen efektuarekin kontuz ibili eta gehiegi kargatu ezean.
|
Ni
MH bateriak dira gainkargekiko sentikorrenak. Tenperatura igotzeak haren bizitza erabilgarria laburtzen du.
|
|
Kontuan hartu behar da, halaber, bateria guztiek pixkanaka galtzen dutela karga hutsean, hau da, konektatu gabe. Ni Cd bateria batek kargaren %10 galtzen du lehenengo 24 orduetan, eta
|
Ni
MH baterian galera handiagoa da. Bateriak zahartu ahala, hutsean galtzen duten karga handitzen da.
|
|
Gailu elektronikoetan, hauek dira erabilienak: Nikela eta kadmioa (NiCd) Nikel metal hidruroa(
|
Ni
MH) Litio ioiak (Li ion) Lehen telefono mugikorrek nikelezko eta kadmiozko bateriak zituzten (Ni Cd), baina gaur egun ez dira ia erabiltzen horretarako. Merkeak dira, baina arazo larriak dituzte:
|
|
Hala ere, aukera horren eragozpen nagusia da erreproduzitzaile eramangarriak garestiak direla modelo finkoekin alderatuta. Bateriak funtsezkoak dira Bateriaren iraupena (ekipo horietan
|
Ni
MH (Nikel Metal Hidruro) edo litio ioiena (Li ion) da kontuan hartu beharreko faktorea, DVD eramangarri gehienen autonomia 3 ordu ingurukoa baita, nahiz eta salbuespenak ere 10 orduz funtzionatzen duten. Bateria ez da faktore mugatzailea erreproduzitzailea etxean, korrontera entxufatuta, edo autoan erabiltzen bada pizgailuari konektatzen dion kablearen bidez, baina ezaugarri horrek garrantzia hartzen du trenez edo hegazkinez egindako bidaia luzeetan, baldin eta bidaia horietan autonomia denbora nahikoa ez bada.
|
2006
|
|
|
Ni
MH
|
|
|
Ni
MH
|
|
|
Ni
MH
|
2022
|
|
Ibilgailu elektrikoen, hibridoen eta errekuntzaren alternatiben arteko ingurumen alderaketa’, Basque Ecodesign Center eta Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Saila. Teknologia Emisioak, kg CO2 bal, egindako km bakoitzeko Gasolina 0.274 Diesela 0.240 Bifuel GLP (petrolio gas likidotua) 0.268 Bifuel GNC (gas natural konprimitua) 0.279
|
Ni
MH hibridoa (nikelezko eta metal hidrurozko bateria) 0.230 Li NMC hibridoa (nikel, manganeso eta kobaltozko litio ioizko bateria) 0.243 Li NMC hibrido entxufagarria 0.185 Elektrikoa Li NMC 0.142 Elektrikoa, Li NCA (nikel, kobalto eta aluminiozko litio ioizko bateria) 0.111 Horrela egokitzen dira auto fabrikatzaileak Ekoizleek beren ekoizpena berregokitu dute. Ibilgailu elektriko eta hibridoen eskaintza gero eta handiagoa da. “Automobilgintzaren sektoreak erabateko konpromisoa du zero emisioko mugikortasunerantz aurrera egiteko.
|