Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2000
‎Askotan ordea, horixe izaten da egiten den guztia eta hori ez da nahikoa. Azkenaldi honetan, «bataiatuta» dauden inguruneek, izugarrizko sona hartu dute hedabide, turismo gida, nahiz administrazioko publizitatean. Ez da nahikoa ingurune naturalak legez babestea, benetako kontserbazioa, kudeaketarekin hasten baita.
2002
‎a) Diziplinartekotasuna gogoan hartu. Testuak espezialitatekoak izan arren, badituzte bestelako ezaugarriak; esate baterako, fisikako testu bat, ikerketabaten berri emateko edo ikasleei irakasteko izan daiteke; medikuntzakotestu bat, lankideei (mediku edo erizainei) zerbaiten berri emateko edogaixoen informaziorako nahiz administrazio arazoen berri emateko izandaiteke. Hortaz, fisikari edo mediku horiek beste espezialitate batzuetakoprofesionalekin harremanetan (administrazio, irakaskuntza edo beste arlobatzuetakoekin) jardutea komeni da halakoetan.
2003
‎1 Neurriak betearazten diren bitartean, horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honetan araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta best... Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
‎Lantegi nahiz administrazioan diharduten euskara teknikariek ondo baino hobeto ezagutzen dute formaziohutsune hori; izan ere, euskararen normalkuntzarako estrategia edo neurri berriak proposatzerakoan, horiekonartu behar dituztenei zergatiak azaltzeko nahikoa lan du teknikari gaixoak. Hots, proposaturikoa enpresetako edo administrazio nagusiek gutizia edo gehiegikeriatzat jotzeko arriskua dago, errealitate soziolinguistiko korapilatsuaren benetako premiak hurbiletik ere ezagutzen ez dituztelako.
2004
‎2 Pertsona juridikoaren legezko ordezkariak, ondare masa nahiz ondare bananduaren administratzaileak, edota legearen arabera epaiketan nortasunik gabeko erakundearen ordezkari denak ahalordea egiletsi duenean, pertsona juridiko, ondare masa nahiz ondare banandu edota nortasunik gabeko erakunde horien ordezkaritzan nahiz administrazioan gertaturiko aldaketek ez dute prokuradorearen ahalordea azkenduko, eta horien ondorioz ez da beharrezkoa izango berriz agertzea.
‎Aurreko paragrafoan xedatutakotik salbuetsiko dira epaiak edo ebazpen judizialak nahiz Administrazioko agintarienak, baldin eta horiek eman edo jakinarazi ez badira ondorioak azaltzeko unea baino lehen, betiere horiek baldintzatzaile edo erabakigarri izan daitezkeenean lehen auzialdia nahiz edozein errekurtso ebazteko. Ebazpenok epaia emateko epean ere aurkez daitezke, gainerako alderdiei horiek helaraziz, alderdiok bost eguneko epe erkidean bidezkotzat jotzen dutena alegatu eta eskatu ahal izateko, epaia emateko epea eten egingo delarik.
‎Inskribatzeko modukoak dira tutoretza edo kuradoretza karguak, horien aldarazpenak eta kargu horien gaineko zaintza nahiz administrazioari buruzko edo jagoletza nahiz kontrolari buruzko neurri judizialak.
2005
‎1 Legeak ezarri eta, esanbidezko adierazpen judizial nahiz administrazio adieazpenik gabe, eragingarritasun juridiko osoa duten debekuak ez dira modu banandu eta berezian inskribatu behar. Debekuok ondoreak izango dituzte, jabariaren lege mugapen gisa.
‎Erregistratzaileak publizitate formala modu profesionalean jorratzeko betebeharra du, eta horrek esan nahi du publizitate hori era argi eta errazean adierazi behar dela, eta 5 paragrafoaren lehenengo tartekaduran ezarritako datuak bakarrik jaso behar dituela publizitate horrek; hala ere, agintari judizialak nahiz administrazio agintariak edota interesdunetatik edozeinek hala eskatzen badu, erregistratzaileak hitzez hitzezko ziurtagiriak eman behar ditu, legeak zehaztutako kasuetan. Publizitatea atal zehatz batzuetara zabaltzea ere eska daiteke.
‎Erregistratzaileak publizitate formala modu profesionalean jorratzeko betebeharra du, eta horrek esan nahi du publizitate hori era argi eta errazean adierazi behar dela; hala ere, agintari judizialak nahiz administrazio agintariak edota interesdunetatik edozeinek hala eskatzen badu, erregistratzaileak hitzez hitzezko ziurtagiriak luzatu behar ditu, legeak zehaztutako kasuetan.
‎Idatzoharra egiteko oinarritzat hartu den agiria eta horren data, eta, manamendu judiziala nahiz administrazio manamendua izanez gero, hori eman duen epaitegi, auzitegi nahiz funtzionarioaren aipamena, eta ale bat artxibatzen delako adierazpena.
‎Gobernu espedienteetan ondasun higiezin eta eskubide errealen enbargoak edo adjudikazioak dekretatzen dituzten agintariek ahaleginak egingo dituzte ondasun nahiz eskubideok estatuaren nahiz korporazio zibilen izenean inskribatzeko edo idatzoharrean jasotzeko, kontribuzio eta zergen bilketari nahiz administrazio premiamenduei buruzko indarreko xedapenen arabera, baldin eta horiek Hipoteka Legearen kontrakoak ez badira.
‎Mahaikideak hurrengoak izango dira: zuzenbide zibil, merkataritzako zuzenbide, finantza eta zerga zuzenbitular bat; epaile karrerako kide bat, jude, zuzenbide erromatar, nazioarteko zuzenbide pribatu, zuzenbide prozesal nahiz administrazio zuzenbideko katedradun edo Unibertsitateko irakasle tirisdikzio zibileko magistratu dena; notario bat; Estatu kontseiluko legelari bat edo estatuaren abokatu bat, eta erregistratzaile bat.
2006
‎Konkurtsoaren izaera unibertsala dela medio, zordunaren ondareari begira esanguratsuak diren gaiak judizio organo bakarrean batu dira; horregatik, konkurtsoko epaileak jurisdikzio esklusibo eta baztertzailea du hainbat gaitan, ulerbidez, edozein jurisdikzio nahiz administrazio organok konkurtsopekoaren ondareari begira agindu ahal dituen exekuzio zein kautela neurrietan, baita bestelako autuetan ere, autuok lan arloko epaitegi edo auzitegien eskumenekoak izan arren ezin direnean bananduta ebatzi, konkurtsopekoaren ondare egoeran eragina dutelako, eta prozedura batasunak halaxe agintzen duelako.
2007
‎Aurreko paragrafoetako egiaztagiriak gordetzeko betebeharrak betetzat jo daitezen, nahiko izango da altako eta bajako parteak Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren baimenarekin inprimatzea, noiz eta interesdunek edo agintaritza judizialak nahiz administrazio agintaritzak egiaztagiri horiek eskatzen dituztenean. Parte horiek izango dira afiliazio fitxategi orokorrera bide elektroniko, informatiko edo telematikoen bidez igorritako datuak jaso dituztenak.
2008
‎Baina enpresa jaio eta zortzi hilabetera, 1922ko azaroan, konpainia jaioberria krisiak jota zegoen. Kapitalak behera egin zuen eta akziodunak nahiz administrazio kontseilua goitik behera aldatu behar izan zituzten.
‎4 Epai nahiz administrazio agintarien arioz egindako ziurtagiriak zein agiritan eskatu, eta agiri horrexetan egin edo hasiko dira.
‎Estatuak emandako diru-laguntza jaso duten trenbide zein herri lanen kasuan, edota lege nahiz administrazio emakiden bidez eraiki direnen kasuan, eta emakida aldi baterakoa izanez gero, konpainia emakidadunak jaulkitako obligazioak emakida epearen barruan amortizatu edo azkendu behar dira, eta epe hori amaitutakoan, estatuak lana jasoko du, inolako karga barik.
‎Sozietateari irekitako orrian, ondokoa inskriba daiteke: administratzaileen izendapena, kargu uztea eta karguari uko egitea, ahalorde orokorrak, horien aldarazpen eta ezeztapena, bazkide berrien onarpena, lehengoen banantze zein baztertzea, partaidetzen eskualdaketa bazkideen artean, eta sozietatearen administrazio araubidea ukitzen duten ebazpen judizial nahiz administrazio ebazpenak.
‎Harreman juridiko tributarioak dira tributuen aplikaziotik sortu diren betebehar, eginbehar, eskubide eta ahalmenen multzoa. Harreman juridiko tributarioetatik tributu betebeharpekoarentzat nahiz Administrazioarentzat betebehar materialak eta formazkoak erator daitezke, baita tributu zehapenak ere ez betetze kasurako. Tributu betebehar materialak dira betebehar nagusia, konturako ordainketak egitekoa, tributua dela-eta partikularren artean sortutakoak, eta betebehar erantsiak.
‎d) Zor ez diren sarrerak itzultzeko kasuetan, tributu betebeharpekoak itzulketa edo kostuak berreskuratzea eskatzeko, edota bere autolikidazioa zuzentzeko sinesgarriro burutzen duen edozein egintzagatik, edota Administrazioak sarrera horiek aitortzeagatik. Era berean, zor den kopurua kobratzeko kasuetan, tributu betebeharpekoak nahiz Administrazioak helburu horrekin burututako edozein jardunagatik.
‎Osasun arloan, mediku eta erizainek (baita beste langileek ere) erabili ohi dituztenak. Unitate lexiko hauek finko samarrak dira eta espezialista nahiz administrazio teknikariak paradigma lexiko eta taxonomia jakin baten barruan jasotzen ditu. Loditasun, > > dugu euskarazko ohiko hitza gehiegizko pisua adierazteko, baina patologian (operatzea erabakitzeko orduan) edo epidemiologian (gizakiak eta giza taldeak sailkatzeko orduan) honako hauek bereizi ohi dira BMI indi zearen arabera:
‎Halaber, beka jakin bat aukeratu nahi duten edo ikasketa maila jakin bat eskatzen duen oposiziora aurkeztu nahi duten atzerriko tituludunek izapideak azkartzeko modu gisa aukera dezakete bide hori, katalogo ofizialeko titulu zehatzetara homologatu beharrik gabe. Gradu akademikorako homologazioa Espainiatik kanpoko unibertsitateetan lortutako atzerriko tituluetarako nahiz Administrazioak baimendutako zentroetan Espainian lortutako tituluetarako eska daiteke. Hori bai, jatorrizko herrialdean balio akademiko ofiziala badute eta herrialde horretan maila akademiko bat ematen badute.
2009
‎Estatuak emandako diru-laguntza jaso duten trenbide zein herri lanen kasuan, edota lege nahiz administrazio emakiden bidez eraiki direnen kasuan, eta emakida aldi baterakoa izanez gero, konpainia emakidadunak jaulkitako obligazioak emakida epean amortizatu edo azkendu behar dira, eta epe hori amaitutakoan, estatuak lana jasoko du, inolako karga barik.
2010
‎Izugarrizko lana egin dugu euskara normalizatuz gaur egungo premietarako prestatzen, baita euskarari komunikabideetan, irakaskuntzan nahiz administrazioan bidea egiten. Hala ere, ahaleginak ahalegin, kili kolo ageri zaigu euskara gizarteko harremanetan.
‎Nazioarteko kapital mugimenduetan fluxu pribatuak eta publikoakbereizten dira. Publikoak aurrekontu publikoetatik, nahiz administrazio zentraletik, nahiz autonomia erkidegoetatik nahiz udaletatik, emandakoak dira eta garrantzihandia daukate batez ere garapen bideko herrialdeentzat. Fluxu publiko hauekmerkatuko baldintza baino nabarmen baldintza hobeetan ailegatzen direnean (etaez da beti horrela izaten), kontsesionalak direla esaten da eta Garapenerako Laguntza Ofiziala (GLO) ia guztia osatzen dute.
2013
‎langileen kudeaketa, hautaketa eta sustapen kontuez enpresaburua arduratzen da, eta langileen administrazio kontuak, berriz, administrazio sailak eramaten ditu.Giza baliabideen saila duten enpresak: saila arduratzen da langileen kudeaketaz nahiz administrazioaz; enpresan hartzen duen tamainaren eta pisuaren arabera, atal espezializatuak ere izan ditzake: hautaketa, prestakuntza, soldatak, etab.
2018
‎Nafarroako Legebiltzarreko Mahai eta Eledunen Biltzarrak tramiterako onartu zuen atzo Ezkerra taldeak aurkeztutako lege proposamena egungo Memoria Historikoaren foru Legea moldatzeko. Ezkerraren proposamena aurrera aterako balitz, Nafarroako Gobernuak zigorrak ezarri lizkieke foru legea urratzen duten norbanakoei nahiz administrazioei. Besteak beste, ikur frankistak eraikin ofizialetatik ez erretiratzea edota oroimen historikoko guneak erasotzea zigortuko lituzke arau berriak.
2022
‎ELAk dio sindikatu horrek" urte asko" daramatzala" Hego Euskal Herrian %40tik gorakoa den behin behinekotasun tasa jaitsi, pribatizazioei bidea moztu eta ezohiko egoera horri ezohiko irtenbidea bilatu nahian nahiz administrazioek modu irregularrean lanean izan dituzten langileak finkatzeko prozesu bat lantzen". Sindikatuak gogoratu du 2021eko apirilaren 22an sektore publiko guztian greba egin zela, Zerbitzu publikoen alde, enplegua sortu eta kontsolidatu lelopean, ELA, LAB, CCOO, SATSE, ESK y Steilas sindikatuek deituta.
2023
‎Gaur egun, izan ere, lehen ez bezala euskara irakaskuntzan eta komunikabideetan nahiz administrazioan sartu denean, neurri mugatuan bederen, elizak protagonismoa galdu du euskararen erabileran, eta, beharbada horregatik, Bibliako Loten emaztearena egiten du gero eta gehiago, gibelera begiratu, gibeleko iduri bihurtuta gelditu. Eliza eta euskara gaia aipatzen den aldiro, aitzineko mendeetan egin duena nabarmentzen da, batez ere.
‎Harreman juridiko tributarioak dira tributuen aplikaziotik sortu diren betebehar, eginbehar, eskubide eta ahalmenen multzoa. Harreman juridiko tributarioetatik tributubetebeharpekoarentzat nahiz Administrazioarentzat betebehar materialak eta formazkoak erator daitezke, baita tributu zehapenak ere ez betetze kasurako. Egoera bera errepikatuko da Administrazio publikoen arteko elkarren laguntzaren baitan.
‎Ad extra, sindikatu jarduerarako eskubidera biltzen dira, negoziazio kolektiborako eskubidea, greba eskubidea egikaritzeko eskubidea, gatazka kolektiboak nahiz banakako gatazkak hasteko eskubidea, eta, enpresa batzordeak eta langileen eskuordeak nahiz administrazio publikoen organoak hautatu behar direnean, hautagaiak aurkezteko eskubidea.
‎Bestalde, autonomia erkidegoetako ordezkaritza handieneko sindikatuak dira esparru horretan euron oihartzuna egiaztatzen duten sindikatuak; oihartzun hori izango dute esparru horretan, gutxienez, langileen eskuordeen eta enpresa batzordeetan nahiz administrazio publikoetako organoetan langileen ordezkarien 100eko 15 lortu dituzten sindikatuek, baldin eta gutxienez 1500 ordezkari badituzte, eta estatuko ordezkaritza handieneko sindikatu erakundeetan federatuta edo konfederatuta ez badaude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia