2001
|
|
Denetan laginik gutiziatsuena eta zeharo kontrakoa aukera zitzaten eskatu zitzaien dastatzaileei: Borges izan zen
|
nahien
tokian gehienetan agertu zena; Cepa Vieja, aitzitik, zerrendaz beste muturrean maizen azaldutakoa.
|
2010
|
|
Jabego intelektualaren inguruko egungo legeek organismo bizien gainekopatenteak egitea baimentzen dute, eta herri indigenen
|
nahiz
tokian tokiko ezagutzapribatizatzeko erabiltzen ari dira. Horretarako bidea haien ezagutza sistemengaineko kontrola eskuratzea da, nazioarteko hitzarmenak erabiliz, hala nola«aniztasun biologikoari eta TRIPSei buruzko hitzarmena» (ikus 3 gaia).
|
2011
|
|
Kasualitate hutsa. Eta artaburu hauek ez zuten aukera galdu
|
nahi
toki seinalatu honetan deabrukeria bat egiteko. Herioaren bila omen dabiltza.
|
2014
|
|
Zer da, hortaz, nazio hauek dagitzana? Lerro batzuk beherago, Suitza ahaztu eta berriro Frantzian pentsatuz,
|
nahiaren
tokian historia, eta bereziki atzoko eta biharko loria nazionalak azpimarratzen dira nazioarentzat esentzialak legez, loria horiek eta herrijendearen nahia kontraesantsuak izan litezkeela aintzat hartzeke:
|
2015
|
|
–zuk nahi dituzunen ondoan, hauek bestelako seme alabak dira?. Berak ez zukeen
|
nahi
toki hartan zuen poz handia amaitu zedin; baina ez zuen luzaroago iraun. Eta berak argi ulertu zuen, inork esan gabe, santu hura san Andres zela; eta gure Jaunaren borondatea zela monasterioa egitea ere ulertu zuen.
|
|
5 Benetan poztu naiz berorren aitatasuna hain ongi dagoelako, hau dut soilik: bero denean ez nukeela ikusi
|
nahi
toki horretan. Oi, bai bakardade egunean baino egunean handiagoa dakarkidala arimarentzat berorrengandik hain urruti egoteak!, baina aita Joserengandik beti iruditzen zaio hurbil dagoela, eta horrela ongi igarotzen da bizi hau lurreko pozik gabe eta inoiz eteten ez den pozaz.
|
2021
|
|
alde batetik, ikuspegi historizistatik eta modu zatikatuan edo ikasgai diren elementuen arteko konexio handirik gabe irakasten den literatura; bigarrenik, edukien transmisioari erantzuten diona irteera profil baten lorpenari begirako konpetentzietan oinarritutako ereduaren ordez; hirugarrenik, autore, obra kanonikoak, gehienbat, data, baliabide, mugimendu eta ezaugarrien zerrendak ikastera bideratutako edukien transmisioa sustatzen duena; azkenik, ikas prozesu memoristikoak, batik bat testuliburua eta ebaluazio kalifikatibo sumatiboak oinarri dituen ikuspegia dela esan genezake. osatutako ikuspegia da hori, argazki orokor bat, eta horrek ez du esan
|
nahi
tokian tokiko errealitate guztiak parametro hauen barruan kokatzen direnik. Hala eta guztiz ere, ezaugarri horien egokitasuna edo desegokitasuna ez dugu zalantzan jarriko, azterketan ikusten joan garen legez, elkarrizketatuek iritzi desberdinak baitituzte ezaugarri bakoitzaren inguruan.
|
2022
|
|
Gainerat ondoko lau urtetan ez ote da beste norbait agertzen ahal, hori nehork ezin erran bainan aise gerta daitekeen gauza izanki. Anartean zer dute batzuk erakutsi
|
nahi
tokia jadanik hartua bezala dela. Hori ote dute beren jokoa denen buru?
|