2001
|
|
Obsesio bihurtzen den ama horrek, bere hitzek, protagonista izutu egiten dute. Ama da determinazio guztien batura, eta nolanahi ere, hortik ihes egin
|
nahiak
hizkuntzaren mugetatik ihes egin nahia, deserosoa gertatzen zaion hizkuntza tautologiko horretatik ihes egin nahia adierazten du.
|
|
Interesgarri izan badaiteke ere, eztabaida hori irakasle lanetarako haingarrantzitsua ez denez, ez gara horretan sartuko; hizkuntzan kulturaren nolakotasunak aurkitu nahi ditugu guk. Ez dugu konformatu
|
nahi
hizkuntza pragmatikarenikuspuntutik aztertzearekin, ez dugu esan nahi zertarako eta noiz erabiltzen denforma bat edo bestea; erabileratik harantzagoko pauso bat eman nahi dugu, erabilera horren atzean dauden usteak aztertuz. Norbaitek esan dezake nahikoa delaerabilera aztertzea ondoren hizkuntza era egokian erabiltzeko.
|
2002
|
|
Dekretuak hamar urteko plana jasotzen zuen eta haren arabera, 1.800 funtzionariotik 800ek hizkuntz eskakizunak egiaztatu dituzte. Eusko Jaurlaritzaren arabera, PPk ez du epe jakinik
|
nahi
hizkuntz eskakizunetan eta horregatik jarri zuen errekurtsoa.
|
|
Nahi bainuke euskara guztiona, ez bakar batzuena bakarrik, izan dadin, orain eta beti. Nahi bainuke inork ere oraka ez baleza gure hizkuntza, hizkuntzarekin zerikusirik ez duten eta hizkuntzak maite ez dituen ñabardura arrotzak nahi edo ez
|
nahi
hizkuntzari atxikiaraziz, ustez edo irozgarri egokiak direla, ez baitira batere hala. Eta nahi bainuke hau guztia orain gerta ledin erauntsia pasatu ondoren ez da guardasola hedatu behar, gure mintzo zaharra azkenekoz arras zerraldatu gabe, hil eta ondoan zopa ahora eramateak ez baitu deustako balio.
|
|
Hirugarren zikloan, aldiz, ikasleak ikerkuntzarako prestatzen direnez, ingelesak izan luke hizkuntza nagusia. Ez du honek esan
|
nahi
hizkuntza hau eta beste batzuk (frantsesa, gaztelania, alemana...) titulazio bat egiterakoan ikasleek ikasi behar ez dituztenik; alderantziz baizik, lan mundu globalizatuan behar beharrezkoak direlako. Joera hau segitzen dute Europako hainbat herri txikien estatuek eta fruituak onak dira.
|
2004
|
|
Zuhurtasunak ez du esan
|
nahi
hizkuntzen eta kulturen arteko bizikidetzak dituen zailtasunak alde batera uztea. Tentuz jokatzeak kontraesan horiek egokiro kudeatzea esan nahi du, ez amore ematea eta sarriegi egin duguna egitea:
|
|
Hizkuntzen arteko harremanetan gehitzen edo kentzen omen diren zer horiek, orobat, aurrekoaren lepotik dute burua: hau da, kentze gehitze kontu hori ezein egoera soziolinguistikotan horrela dela uste duenak ez daki edota ez du jakin
|
nahi
hizkuntzen arteko harremanen izaerak ez duela ia inoiz halako aberastasun gehigarririk eragiten plano soziologikoan, eliteko giro kulturalean izan ezik. Harreman horien izaera ez delako orekatua eta simetrikoa izaten, eta hizkuntza batekikoan gehitzen dena bestearekikoan kendu egiten da.
|
2005
|
|
Hori egiten saiatu naiz, hitz arruntenak bilatu eta horiekin idazten. Hala ere, horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntzaren kezkarik ez duzuik, guztiz alderantziz baizik? 7.
|
2006
|
|
Hizkuntza komunitatea hizkuntza hamankomun bat erabiltzen duten pertsona multzo batek osatzen du. Horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntzaren itxura berdinak erabiltzen dituztenik, baizik eta hizkuntzaren erabileraren inguruan arau berdinak partekatzen dituztela, azken hauek oso antzekoak bezain egonkorrak baitira.
|
|
Hizkuntza komunitatea hizkuntza hamankomun bat erabiltzen duten pertsona multzo batek osatzen du. Horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntzaren itxura berdinak erabiltzen dituztenik, baizik eta hizkuntzaren erabileraren inguruan arau berdinak partekatzen dituztela, azken hauek oso antzekoak bezain egonkorrak baitira. Bourdieu k, bere aldetik, hizkuntza komunitatea definitzen du merkatu bat gisa non, hizkuntza pratikak ebaluatuak izateaz gain, indar harreman sinbolikoak gauzatzen diren.
|
2007
|
|
Hizkuntzaz haraindi ez dago ezer, kulturaren munduan sartzen garen unetik.Artistak, beste lanbide askotan bezala, bere hizkera eta kode bereziak erabilikoditu berariazko produktuaren ekoizpena mamitzeko. Nolanahi ere, kultur eta arteerreferentzia oro hizkuntza jakin batean edo bestean pentsatua eta hezurmamituadagoenez, inspirazio iturri eta sormen gaiak ez dira hizkuntzaz haraindiko gertakari sozialak, testuinguru historiko eta kultural baten altzoan txertatuak daudelako.Hizkuntzak estetika artistikoaren alor batzuetan ez du bere itxura nabarmenikutziko agerian, baina horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntzaren bitartekotzarik ezdagoenik halako arte produktuen sorkuntzan. Mundu sinboliko orokorraren mugarriak hizkuntzaren bidez eraikiak dauden neurrian, kultura eta arte adierazpideakoro mugarri horien barnean mamitzen dira, arte hizkera eta estetika kode berezienautonomia erlatiboa gorabehera.
|
2008
|
|
Nolanahi ere, azalpen honetan ez genituzke nahastu
|
nahi
hizkuntza erkidegoaren nukleoa eta euskal hedabideak kontsumitzen dituztenen nukleoa. Bi nukleo ezberdin dira.
|
|
euskararen hizkuntza erkidegoaren nukleoko kideek osatzen dute euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoa. Baina horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza erkidegoko kide guztiak euskal hedabideen kontsumitzaile handiak direnik, ezta euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoan ez dagoenik euskararen hizkuntza erkidegoko kide ez diren biztanleak ere.
|
|
Izan ere, irratiaren kontsumitzaileen %34, 3ak uniberEuskararen hizkuntza erkidegoaren nukleoko kideek osatzen dute euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoa. Baina horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza erkidegoko kide guztiak euskal hedabideen kontsumitzaile handiak direnik, ezta euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoan ez dagoenik euskararen hizkuntza erkidegoko kide ez diren biztanleak ere. tsitate ikasketak ditu, %29, 7ak goi mailako batxilergoa edo BBB, %13, 9ak oinarrizko batxilergoa edo LH eta %16, 2ak oinarrizko ikasketak. Eguneroko prentsaren kontsumitzaileen artean, aldiz, %43, 8ak unibertsitate ikasketak ditu, %26, 0ak goi mailako batxilergoa edo BBB, %12, 7ak oinarrizko batxilergoa edo LH eta %14, 6ak oinarrizko ikasketak.
|
|
– Euskalkien
|
nahiz
hizkuntza erregistroen presentzia komunikazio egoerako ezaugarri sozialen baitan.
|
2011
|
|
Zorionez, niri arraroa egiten zitzaidan. Nik erabaki nuen ez nuela lotsarik sentitu
|
nahi
hizkuntzagatik, nire hizkuntza zen.
|
|
...eta burutu zen Azpeitian. ekologiaren ikuspuntutik aztertu zen, bertan, udalerri euskaldunek izan dezaketen ekintzetarako kokapen teorikoaren sendotzea, eta euskarari lehentasunezko funtzioak emateko praktika eredugarrien nondik norakoak. uda hurbiltzen hastearekin batera euskal herriko unibertsitateko udako Ikastaroetan gai honi heldu zion Soziolinguistika klusterrak gaiaren sozializazioa indartu
|
nahirik
Hizkuntza ekologia. Teorioatik praktikara izenburupean.
|
|
Hizkuntza Politikarako sailburuorde Lurdes Auzmendik, berarentzat abenduaren 3a ez ezik, egun guztiak direla euskararenak aldarrikatu ostean: . Euskararen nazioartekotasunaren
|
nahiz
hizkuntzaren beraren defentsa egiteko Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak hainbat egitasmo antolatzen lagundu die hainbat entitate edo elkarteri?.
|
|
Jakina denez, nazio identitatearen konstelazioa ezin da, besterik gabe eta bere horretan, hizkuntzara edo beste osagai bakar batera murriztu. Ados. Guztiarekin ere, horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza gainerako edozein ezaugarri elementuren mailako eta neurrikoa denik hizkuntza propioa duten nazioetan, behintzat. Ez du esan nahi osagai guztiak identitate eragin berekoak direnik herritarren gogo bihotzetan.
|
|
Jakina, horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza gutxituen politika ardatza psikologiaren alorrean ahitzen denik: –Euskararen normalizazioan, demagun, hiztun indibidualaren asertibitatea bihurtu dugu etorkizunerako ardatz nagusi.
|
|
Hizkuntza txikiaren komunitatean hizkuntza handiaren aldeko hautua egin dutenek ere ez dute hizkuntza txikiaren indarberritzea nahi, euren hautua auzitan jar dezakeelako horrek. Azkenik, komunitate handiko lagun askok ere ez du ezer jakin
|
nahi
hizkuntza txikiarekin, euren nagusitasuna kolokan jar dezakeela uste dute eta.
|
2012
|
|
Aurreko atalean azaldu bezala, ikertzaileek hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena edo ondorengoenganatzea ikuspegi eta diziplina desberdinen azpian, bai eta kontzeptu desberdinen kategorizaziopean ere, aztertu dute. Literatura soziolinguistikoan eta erakunde publikoen
|
nahiz
hizkuntza plangintzagileen diskurtsoetan language transfer eta transmission (Fishman 1997), bai eta reproduction ere (Nelde et al. 1996, Ó riagáin 2001) erabiltzeko joera izan da1.
|
|
Maisu maistrak haurren eskolaz barneko
|
nahiz kanpoko
hizkuntza portaeraz eta kalitateaz arduratzen dira eta, horregatik, gurasoen hizkuntza ohiturak eta haurren kultura kontsumoa izaten dituzte kezkabide.
|
|
248). Beraz, zein
|
nahi
hizkuntza unitatek bete dezake funtzio hau. Baina, noiz betetzen du?
|
|
Baina, noiz betetzen du? Zeintzuk dira zein
|
nahi
hizkuntza kategoriak bete beharreko ezaugarriak funtzio intzidentalean doala zehazteko?
|
2013
|
|
Hizkuntza erabilera, bestalde, hertsiki loturik dago hizkuntzari dagozkion beste hainbat aspekturekin. Aztergaiaren erdigune hizkuntza erabilera hartzea da Arrue Proiektuaren bereizgarrietako bat, baina horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza jarrerak, hizkuntza eskuratzeko eta hartaz jabetzeko bideak edo hizkuntzaren inguruko beste hamaika elementuk erabilera horretan izan dezakeen eragina alde batera uzten denik.
|
2014
|
|
Zergatik saiatu hurkoak euskara ikasi edo erabiltzeko interesa izan dezan? Ez badu" naturalki"
|
nahi
hizkuntza hautuak sarritan oso naturalak ez diren arren, ez badu pertsona horrek motibaziorik berez, zer dela-eta elikatu behar diot nik beraren barruko motibazioa, sentimendu bat azken batean. Zergatik saiatu inoren gogoan sartzen, haren lurralde propioa eta intimoa baldin bada?
|
|
Exijentzia berak dituzte kantari ingeles bat datorrenean? Euskarari zein balio eta zein eskubide aitortzen diote, orduan, berek ez badute indar bat egin
|
nahi
hizkuntzara hurbiltzeko. Ez ote dira ohartzen nola mespretxatzen dituzten kultura adierazpena euskaraz egiten dutenak?
|
2015
|
|
ere eskatu zidala uste dut; alegia, ez bakarrik erdaraz zegoena itzultzeko, ezpada euskal kutsu pixka bat emateko istorioari. Beharra ere bazuen; ez dut esan
|
nahi
hizkuntzak pentsaera berezia ematen duenik, edo Oteizak zioen, euskal estiloa, existitzen denik:
|
|
Lehen ere erran dugu adituen taldeko kideak hautatzeko orduan ez dela ezein irizpide estatistiko erabili, eta horrek nabariki mugatzen duela talde horren «ordezkaritasuna», jendarteko ezein kolektibo edo talde osori begira. Horregatik, talde horri ez diogu egotzi
|
nahi
hizkuntz erabiltzaile helduagoen eta adituagoen ordezkaritza zehatza; ez dugu ondorioztatzen ahal ikerketa honek erakusten duenik harako «zenbat eta adituago/ helduago, orduan eta atzerakarga txikia (go) aren zaleago» bezalako baieztapen osokorik. Baina goi mailako adituen artean baldin badira pertsona batzuk erakusten dutenak badutela joera atzerakarga txikiko aukerak hobesteko, horrek berak islatzen du jendartean badabiltzala irizpide batzuk hitz ordenari dagokionez batera ez datozenak ikuspegi edo eredu idealista idiosinkratiko izendatu izan den joerarekin (Maia eta Larrea, 2012; Maia, 2014).
|
|
Giza ekintza gai zentrala bihurtzen da, gelditasunari toki txikia utziz. Norbere bizitza eta etorkizuna, norbere herriarena
|
nahiz
hizkuntzarena bezalaxe, ekin behar, egin behar bat da. Delegatu ezin den zeregina.
|
2016
|
|
– «Nolanahi ere, azalpen honetan ez genituzke nahastu
|
nahi
hizkuntza erkidegoaren nukleoa eta euskal hedabideak kontsumitzen dituztenen nukleoa. Bi nukleo ezberdin dira.
|
|
euskararen hizkuntza erkidegoaren nukleoko kideek osatzen dute euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoa. Baina horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza erkidegoko kide guztiak euskal hedabideen kontsumitzaile handiak direnik, ezta euskal hedabideen kontsumitzaileen nukleoan ez dagoenik euskararen hizkuntza erkidegoko kide ez diren biztanleak ere.» (Zubiri, Retortillo, Aierdi 2008, 95).
|
|
Hala, txiletarrekiko maputxeen jarrera aldatzen ari da: . Antza, lehen ez zuten nahi txiletarrek mapudungun ikas zezaten.Winkek (horrela deitzen diete maputxeak ez diren txiletarrei eta, oro har, mendebaldar guztioi) bizimodua eta lurrak lapurtu dizkiete, beraz, ez zuten
|
nahi
hizkuntza ere harrapatzea. ' Winka' hitzak' lapur, usurpatzaile' esan nahi du mapudugunez?. Metodologiari dagokionez, mapudungunaren irakaskuntza ez da hizkuntzara mugatzen,, maputxeen kosmo ikuspegia oso berezia delako.
|
2017
|
|
" Hiztunaren ama hizkuntza baino eraginkorragoak dira hiztun horrek hizkuntzarekin garatu dituen harremanak eta eratu dituen loturak" (Kasares, 2014, 23 orr.). Pertsona batek transmisio zuzena eduki arren hizkuntza batean euskaran demagunhiztun honek izango dituen gogo
|
nahiak
hizkuntza horrekiko hizkuntza hori erabiltzea adibideztransmisioak ez du zuzenean ziurtatzen. Gogo nahi hauek pertsona horrek dituen gizarte harremanek baldintzatzen dituzte bere lagunak zeintzuk diren adibidez.
|
2018
|
|
Hau da, tokaren kasuan badirudi, ez dela derrigorra toka hiztun izateko transmisio informal baten bidez jasotzea berau. Esan liteke, pertsonaren gogo
|
nahiak
hizkuntza bat edo bestea erabiltzeko, eta familiatik kanpoko harremanek ere zerikusia izango dutela hizkuntza hautuetan. Kasaresen (2012:
|
|
Ez dut nahi historia duen hizkuntza, geroa duena baizik. Ez dut
|
nahi
hizkuntza errituala, ez birtuala ez ideala, erreala baizik. Ez dut nahi hizkuntza gozo, azukreduna, gatza eta piperra duena baizik.
|
|
Ez dut nahi hizkuntza errituala, ez birtuala ez ideala, erreala baizik. Ez dut
|
nahi
hizkuntza gozo, azukreduna, gatza eta piperra duena baizik. Ez dut nahi letretako hizkuntza, gurago zientziatakoa.
|
|
Ez dut nahi folk hizkuntza, gurago punk a. Ez dut
|
nahi
hizkuntza garbia, askoz gurago zikina, potxingo guztietan plisti plasta arituko dena. Ez dut nahi hizkuntza domestikoa, kanpoan gurago.
|
|
Ez dut nahi hizkuntza garbia, askoz gurago zikina, potxingo guztietan plisti plasta arituko dena. Ez dut
|
nahi
hizkuntza domestikoa, kanpoan gurago. Ez dut nahi jesarrita dagoen hizkuntza, dantzan egiten duena baizik.
|
|
Ez dut nahi txakurrik, behiak baizik. Ez dut
|
nahi
hizkuntza santurik. Nahi dut hizkuntza eskalatzailea, txirrindularia, surflaria.
|
|
Gure arerioen ahotan nahi dut, google eta yahoo n ere. Ez dut
|
nahi
hizkuntza geldirik, ez geldorik. Martxan nahi dut, eskutik eskura eta ahotik belarrira.
|
|
Gauerditik gertu, Matthiasen amonak umea hartu zuen lotara eramateko, eta helduek edaten jarraitu genuen modu desesperatuan, inhibizio guztiak albo batera utzita. Ni galduta bezala nenbilen, galduta baina pozik, ezezagunekin komunikatu
|
nahian
hizkuntza zurrunbilo batean eta kopak banatzen zituzten kamareroei bortizki jazartzen, neure burua sinpatiko ikusten banuen ere, sympa, très sympa. Gauaren klimaxa handik gutxira etorri zen, urmaelaren ondoan fundamenturik gabe garatzen ari zen dantzaldian Albert lurrera belauniko erori zenean, Léaren aldakari besarkatuta.
|
2019
|
|
ez dugu
|
nahi
hizkuntza (mezularia)
|
|
" Eta hor ibiltzen gara gu, itzultzaileok, entzun eta itzuli
|
nahian
hizkuntzak berak erantsitakoa idazleak esan nahi zuenari, Gunnar Ekelöf poeta suediarrak Poetika izeneko poemaren bidetik:
|
2021
|
|
Berrikuntzaren aldarriak kolokan jartzeko unea da, irakaskuntzaren
|
nahiz
hizkuntza eta kultura politiken iparrak birpentsatzekoa. Egungo eskolak egungo gizartearen beharrei erantzun behar diela entzun izan dugu han eta hemen, eta geure egin ditugu baieztapen horiek, atzean dituzten indar hegemoniko eta menperatzaileak asimilatuz.
|
|
Dioenaren arabera, literatura irakurlearen bizitza aldatzen duen hori dela sinesten bada, hartzailearen hizkuntzara eta moldeetara hurbildu behar da, eta beste modu batez ere idatzi. Horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza literario jakinak ezagutu, ulertu eta gozatzera iritsi behar ez direnik, baina adin horietan literatura irakasten den prozesua dela ulertu behar du irakasleak bezala idazleak ere.
|
2022
|
|
Are okerrago, barre egiten dugu jakiten dugunean nonbaiteko unibertsitatean egindako ikerketak lotu egiten duela euskara ez dakigun nongo hizkuntzarekin. Ez dugu ahaiderik
|
nahi
hizkuntzen zuhaitzean; gurea landare txikia da, baina gurea bakarrik.
|
|
Gauzatzea beti da motza. Dena eta ez dena esan nahi... esanarazi
|
nahi
hizkuntzari, eta denarekin etsi behar. Hortik dator hemen buztanki moduko bat(?) gehitzea beti ale bakoitzari (eta atariko hitz hauei berei ere bai.
|
2023
|
|
Eta, hizkuntza politikaren arloan, autonomia erkidegoari dagokio hizkuntzen tratamendua zehaztea, hizkuntza propioaren aldeko neurriak zilegi bihurtuz, betiere lehen planoa bermaturik. Hizkuntza aukeratzeko eskubidea bermatu behar da, baina horrek ez du esan
|
nahi
hizkuntza tratamendua ezinbesteko orekan oinarritu behar denik. Hizkuntza propioa pribilegiatu daiteke, erabilera normaleko hizkuntza bihurtuz, norbanakoen hizkuntza aukeraketarekin bateragarri bihurtuz.
|