Emaitzak: 6
2002 | ||
gaur egungo mundu modernoan, Europa honetan, hizkuntzen harremanen piramidean badira batzuk, piramidearen goialdean kokatu direnak? estatu estatusa eskuratu ahal izan dutenak, beraz, aintzatetsiak izan direnak, estandarizatuak izan direnak, administrazioaren eta komunikazioaren | nahiz hezkuntzaren esparru guztietara aupatuak izan direnak?; eta, badira beste batzuk, beheragoko estatusaren jabe direnak, eremu urriko hizkuntzak direnak, hizkuntza hauen kasuan, arrazoi linguistikoak eta soziolinguistiko desberdinak daude txokoraketaren oinarrian?; eta, azkenik, badira toki hizkuntzak, piramidearen oinarri oinarrian daudenak?, eremu urri urrikoak direnak, apenas herri apur batzuetan erabiliak direnak, eta administrazioek erabat ahaztuta dituztenak. | |
2008 | ||
Moirari oso indibidualistak garela iruditu zaio eskubide indibidualak kolektiboen gainetik jartzen ditugulako. Haiek ez dute hezkuntzarako eskubiderik | nahi hezkuntza hori egokia iruditzen ez bazaie, horregatik egiten duten proposamena beste indigena batzuek egin dutenarekin bat datorrena da, eskubide kosmikoak, hauek euren munduaren ikuspegian oinarritzen dira.Aholku bat eman zuen Moirak, herrien arteko lotura beharrezkoa da borrokarako. Lurraldeen artean komunikatu eta gauzak batera egiteko antolatzea beharrezkoa dela esan zuen. | |
2011 | ||
Horrekin ez dugu esan | nahi hezkuntza zentroek ez dituztenik teknologia berriak erabili behar, baizik eta, haiek erabiltzeaz gain, pertsona guztiei erraztu behar dietela haietarako sarbidea. Esaterako, ikasturtearen hasieran, prestakuntza saio bat egin daiteke, gurasoei haiek nola erabili erakusteko, eta haien eskura jarri Interneteko konexioa duen ordenagailu bat. | |
2020 | ||
Honen arabera, nire iritziz, historiaren | nahiz hezkuntzaren menpean zeuden literatur iruzkinek, beren jakintza arlo berezituari kasu eginez, berezko esparrua ezartzea lortu dute. | |
Etikaren eta idazketaren artean aurretik Makiavelok askatutako soka areagotu zuen Goethek, eta erromantizismoak, haren idazketaz mitoa literatura bihurtuz. Gizakia beharraz nahiz arrazoiaz sentimendua ere badelako, Goethek iraganaren balioa azpimarratu, hautu egitearen patua gogora ekarri, hizkuntzaren | nahiz hezkuntzaren balio estetikoak goraipatu eta bestelako bizitzak bizi ahal izateko aukera eman zuen, minak eta, azken finean, heriotzak gizakia ikaratzen duen neurrian, horri aurre egiteko bide literarioa eskainiz. Fausto jakintsua (zaharrak) Fausto eder (gazte) bihurtuz, mundua ezagutzeko moduak zabaltzeaz gain eta, haren aldeko hauturako behar den kemena aldarrikatzearekin batera, idazlearen eta gizakiaren arteko berezko bikoiztasuna aipatzen aitzindari izan zen. | |
Honen arabera, historiaren | nahiz hezkuntzaren menpean zeuden literatur iruzkinek, beren jakintza arlo berezituari kasu eginez, berezko esparrua ezartzea lortu dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Booktegi | 3 (0,02) |
LANEKI | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Txintxarri | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
nahi hezkuntza | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
nahi hezkuntza menpean | 2 (0,01) |
nahi hezkuntza balio | 1 (0,01) |
nahi hezkuntza esparru | 1 (0,01) |
nahi hezkuntza hori | 1 (0,01) |
nahi hezkuntza zentro | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |