2008
|
|
Horren erruduna liburuaren konposizio bera da: 3 atal handi ditu, eta atal bakoitza jatorri askotako idatziez osatzen da, gehienak 1959 eta 1962 urteen bitartean Irungo El Bidasoa aldizkarian argitaratuak5 Konposaketa hau linealtasuna apurtzeko
|
nahiko
ez balitz, Oteizak, liburuaren hasieran eta Julio Cortazarrek bere zenbait liburutan egiten duen bezala, liburuaren lau irakurketa mota proposatzen dizkigu, lau ibilbide ezberdin, irakurlearen interesen edo gogoen arabera (Oteiza, 2007a: 427) 6.
|
2009
|
|
Begi onez ikusten zuen, bai Ipar Euskal Herriko bai Hego Euskal Herriko biztanleek bertan parte hartzea, inongo diskriminaziorik egin gabe. Baina haren
|
nahiak
ez ziren bertan bakarrik gelditu, eta Euskal Herriko kolektibitatearen alde zenbait lan egiten jarraitu zuen.
|
|
integrazioa, asimilazioa, bereiztea, marjinalizazioa (Berry eta Kim, 1987) sorburuko kulturaren eta harrerako kulturaren arteko oreka berreskuratzeko estrategia edo modu gisa hartuta: a) asimilazioa, sorburuko kultur identitatea baztertu eta harrera egiten dien gizartera bideratu nahi izatea adierazten duen jarrera; b) integrazioa edo bikulturalismoa, edo taldearen berariazko kultur identitatea iraunaraztea eta gizarte berrian parte izateko nahia; c) bereiztea, edo etorkinen taldeak harrerako gizartearekin harremanik sortu
|
nahi
ez izatea, nork bere identitatea eta sorburuko kulturaren tradizioak eta jokabideak iraunarazi nahi izatearekin batera; eta d) marjinalizazioa, edo harrerako gizartearekiko nahiz sorburuko gizartearekiko uzkurtasuna eta distantzia. Jakina da integrazioa eta asimilazioa gizarte berrian egokitzeko joera handiagoa erakusten duten estrategiak direla, eta segregazioak eta marjinalizazioak baino estres sozial gutxiago sorrarazten dute.
|
|
Ahots asko altxa dira edozein preziotan muga gabe hazteko proposamen horien aurka. Benetan hartu behar ditugu eta arrazionalki neurtu, hemendik denbora laburrera kexaka ibili
|
nahi
ez badugu. Zenbait herrialde ongi samar ari dira; Frantzia, esaterako.
|
2010
|
|
Maila ezberdinetan azaltzen diren gabezia horiek eta laguntzekiko agertzen den mendekotasunak, gehienetan, ondorio psikologiko ezkorrak izaten dituzte pertsona hauengan, autoestima baxua edota adore falta ohikoak izanik haien artean. Erantzuna, sarritan, egoera hau etxean ezkutatzea edota gaiaren inguruan asko hitz egin
|
nahi
ez izatea izaten dira. Era berean, ez da harritzekoa elkarrizketetan behin baino gehiagotan, apalkuntza edota sufrimendu hitzak agertzea.
|
|
Beraz, oroimen libreko proba erabiliz, gazteek zeharrek baino kontakizun osoagoak eskaintzea espero dugu, baina ez nahi eta
|
nahi
ez zehatzagoak. Nahiz eta gogoratutako ekintza kantitatean ezberdintasunik ez aurkitu, zaharrek gazteek baino detaile eta pertsonen ezaugarri gutxiago oroitu ditzakete, gertakizunaren antolaketa ezberdina azalduz, baliabide gehiago eskatzen dituzten edukiei batez ere eragiten dien prozesamendurako gaitasun txikiagoa dela-eta.
|
|
80 Honekin biktimaren bigarren mailako biktimizazioa ekidin nahi da. Izan ere, nola sentituko litzateke biktima urratzaileak berarekin hitz egin
|
nahi
ez duela jakingo balu?
|
2011
|
|
Inposatzen duen pentsamendu eskema nagusia subordinatuaren erabilgarritasunarena baita: erdal munduan eroso bizi gara halabeharrez, ezinbestean, nahi eta
|
nahi
ez... hala ere, euskara dugu geure geurea eta horrela erakutsiko dugu gure diferentzia komuna nabarmendu behar dugun guztietan. Ezagun denez, nazionalismoaren barrutik jokaera eta pentsamendu eskema horri aurre egiten saiatu da jende asko, hau da, endokolonialismoari aurre egin dio euskal identitatearen eta euskararen bizitasun, osotasun eta beregaintasunaren alde eginez.
|
|
Baina mendekoa etniko edo popular kategoriaren mende bizitzera kondenatzen du Kultura Zuriak subjektutasun eragilea ukatu nahi diolako, objektu edo mintzagai huts bihurtu nahi duelako eta berez eta bere oldez hitz egiterik, eta ekintza ildo berriak erabakitzerik onartzen ez diolako (zenbat eta bere buruari gaitasun hura aitortzen dion neurri berean). Bestea erretorikoa denean, mundua mitifikatu egiten du eta horrela Kultura Zuriak bere buruarentzat monopolizatzen du egiaren diskurtsoa eta bestea beste erretoriko hura izanarazten du, nahi eta
|
nahi
ez, egia izan edo ez, jardunbide horretara mugatzen du.
|
|
espainiarra guztiz txarra denez (izan behar duenez), ezin du onartu euskalduntasuna horrekin kutsatu izana, eta idealki bada ere, euskalduntasun garbia, hutsa, nahiko luke. Ondorioz, garbizale fanatikoa izan
|
nahi
ez duenak onartu luke mestizajea eta identitate aniztasuna arazo barik. Baina, horretarako, hierarkiak, subordinazioak, zapalkuntzak... eta hitz batean, antagonismo asimetrikoak subjektiboki ukatu eta objektiboki ukitu gabe utzi behar dira.
|
|
Hori izan da euskal intelektual askoren jarrera: nahi eta
|
nahi
ez inposaturiko identitate gioidunaren alde bietan gozamen estetiko eta epistemiko franko dela argudiatuz, biak ala biak psikopolitikoki ere onartu beharra dagoela defendatzea, hain zuzen. Diskurtso horien adibide franko eta analisi kritiko finak eman dizkigu Joxe Manuel Odriozolak (ikusi Odriozola, 2002, eta Odriozola, 2004).
|
|
Bestalde, aurreko lerroetan aipatutako kasuarekin jarraituz, sendagileak ez zuen gertaeraren berri eman epaitegian. Ildo horretatik, agente batzuek diotenez, kasuak nahi eta
|
nahi
ez komunikatu behar izateak sendagilearen eta osasun zerbitzuen erabiltzaileen arteko harremanaren konfidentzialtasuna urratzen du. Hau da, profesional batzuen ustez, derrigor informatu behar izateak eta biktimak pribotasunerako duen eskubideak talka egiten dute.
|
|
Filmaren hasieran, Anak ez dauka barruan daramanaren berri. Horregatik da bere pertsonalitatearen atal garrantzitsu bat hanka bat beti etorkizunean jartzea, ez du atzera begiratu nahi; izan ere, beltza eta iluna den barren edo hondo bat dauka, beldurragatik ikusi
|
nahi
ez duena. Anak bere gain daramana ez du berak aukeratu, bere izateko eraren aurka doa, naturak ezarri dion zerbait delako.
|
2012
|
|
Hasieran hiriaren barneko eraikin industrial interesgarri bat besterik agerrarazi
|
nahi
ez zuten Lazkanoren koadro batzuek, eraikin ederra, baina erabilerarik gabea eta aurri egoeratik gertu, azken urteetan hiriak jasan duen edota jasaten ari den hirigintza aldaketaren kontakizun baliotsu bilakatu direnak. Irudiek gainera, desagerpen ziur batek gehitzen duen malenkonia daramate atxikia.
|
|
Azken batean, gainerako pertsonak bezalakoak garela ulertzeko arazoak dituztenek, gainerakoek bezala jokatu behar dugula uste dute, «beste edozein bezalako» izatera gonbidatzen gaituzte, gure berezitasunari uko egin ahal izateko eskura ditugun bitarteko terapeutikoak baliatzera. Prozedura kirurgiko mingarri eta sarritan eraginkortasunik gabeak eta kutsu moralizatzailez jantzita «geure mugak gainditzeko» omen diren errehabilitazio saio amaiezinak... horiek guztiak ezgaitua beste pertsona bat (agian inoiz izango ez dena edo izan
|
nahi
ez duena) bilakatzeko ahaleginak baino ez dira. Gizarteak beretzat hori nahi izateak (nahiz eta, ez dezagun ahantz, «gure mesedetan» omen den) ez du berez eta nahitaez posible, beharrezko edo desiragarri bihurtzen.
|
|
Hizkuntzaren biziraupena hiztunek nahi edo
|
nahi
ez dutelako ideiarekin lotzea zen saio honen helburua eta edozein hizkuntzatan mota ezberdineko hiztunak izan gaitezkeen ikusaraztea; hiztunak edozein hizkuntzatan ezagutza, erabilera eta jarreraren arabera aztertuta, zein ezberdinak izan gaitezkeen aztertzea, gogoeta egitea.
|
|
alde batetik, menderatuen eta menderatzaileen artean lotura estua sortzen da, nolabaiteko harreman sinbiotikoa non sadikoak menderatuak behar dituen sadiko izateko, eta masokistak menderatzailea. Elkarren menpekoak dira orain, ez batak ez besteak onartu
|
nahi
ez badu ere. Bestetik, menderatzaileek eta menderatuek paperak alda ditzaketela badakite.
|
|
Kontzientzia morroiak, Modernitateko gizaki masokistak, koldarkeriak eta alferkeriak mugiarazten dutenez eta bizitza arriskuan jarri
|
nahi
ez duenez, bilatuko du babesa azkenean unibertso sinboliko bera duen masaren loturetan, horren sakontasunean birrinezinak diren irrika kontserbatzaileak aurkituko ditu-eta. Modernitateko gizaki masokistak bere barneko ezinegona baretu ezinik nahiago du autokontzientzia nagusi baten mende egon, nagusia masa gisa edota gizabanako nagusiaren itxura har dezakeelarik.
|
|
Gizabanakoen artean adoretsuenak ere gutxitan du benetan dakienari aurre egiteko adore nahikoa (Nietzsche, 1999: 39), eta, gauzak horrela, menderatzaileak ez du onartu nahi benetan menderatuaren beharra duela, menderatuak menderatzailearen beharra duela onartzen ez duen bezala; baina ez hori bakarrik, egia hegeliarraz gain Nietzsche-k nabarmentzen du biengan benetan onartu
|
nahi
ez duten beste sentimendu bat ere badela, sekretu handia?, ez batak ez besteak ez duela bestearen beharrik eta adoreaz baliaturik barnean badutela menderakuntzarekin amaitzeko indar nahikoa.
|
|
Mailuaren filosofoarentzat, gorputza askotariko fenomenoa da, hainbat indarrek osaturik baitago; eta, gizaki oro denetik indar aniztasun bat gizaki orok botere nahi bat du, barneko indarrek determinaturiko botere nahia. Baina, gizaki guztien botere
|
nahia
ez da berdina izango, barne indarrak berdinak ez diren neurrian. Nietzsche-k bi indar mota bereizten zituen, aktiboak eta erreaktiboak, eta, horrezkero, bi botere nahi ezberdin, aktiboa eta erreaktiboa.
|
|
Indar erreaktiboak geldirik dituenez ez dira gizabanakoaren aurka zuzentzen erresuminak sorturiko mina uxatzea lortzen duelarik. Erresuminak gidatzen ez duenez botere
|
nahia
ez da mendeku nahia. Horrezkero, gizaki aktiboak ez du besteen beharrik bere burua baieztatzeko, ez baitu inor mendean hartu nahi horretarako, ezta inoren menpe egon nahi ere.
|
|
Autonomian eta arrazionaltasunean oinarrituriko Modernitatean nagusi den paradigma kulturalean, lehenago adierazi bezala, menderatua konturatzen da berak ere eskubide osoa duela menderatzailea izateko eta besteren bat mendean hartzeko, botere harremana hautsi barik egoerari buelta emateko; eta, bestetik, ez batak ez besteak onartu
|
nahi
ez badute ere, biek elkar behar dutela nahitaez, sadikoak eta masokistak?. Paperak aldatzeko gaitasuna baldin badute ere, beti dira sadiko edo masokista, baina ez biak aldi berean.
|
|
Gizaki hipermodeno berriak aurreko gizaki modernoak ikusi
|
nahi
ez zuen egia ezagutzen du jada, boterea ez dela menderatzailearen jabetza bat, gorputz guztietatik bidaiatzen duena baizik eta, ondorioz, batetik, ez dela menderatzailea izan behar botereduna izateko eta, bestetik, ikusezintasunaren artea erabil dezakeela zalantzapean egotea ekiditeko. Gizaki hipermodenoak, sadomasokistak?
|
2013
|
|
Erakunde desberdinetako ordezkariei egindako elkarrizketetatik, aldiz, ondoriozta daiteke, galdu
|
nahi
ez den figura juridiko bat dela Brasilen ekintza kooperatiboa, mantendu beharreko figura, beraz.
|
|
(7) Ulysseri, zergatik ordea?? halako Luzifer airetxo bat erantsi diote, edo Prometheu airea, Greziatik aldegin
|
nahi
ez badugu (ZIN: 147).
|
|
4 (17)). Orain, Nietzsche-ren gorputz ustel zaharra duen espektroa ekarri
|
nahi
ez badugu, zein da konjuratu nahi dugun mamua. Zein da jarraituko dugun Nietzsche a?
|
|
Aipatu lana dei galdu espektral bat da etorkizunera, etorkizuna mamuena baita, mamurik gabe ez baitago inolako aldaketarik, errealitatea aldatzerik
|
nahi
ez balitz, mamurik sortuko ez litzatekeelako. Aristoteles-ek aldarrikatu bezala, ez dago mamurik gabeko hausnartzerik; edo, bestela esanda, mamurik gabe ez dago hausnartzerik, eta hausnartzerik gabe ez dago errealitatea eraldatzerik.
|
|
Gure aburuz, eta arestian markaturiko ildoari jarraituz, Nietzsche-k ederki ere zekien zer adierazi nahi zuen, modu gardenean adierazi
|
nahi
ez zuen arren; hau da, betiereko itzuleraren anbiguotasuna ez da ezintasunaren edo izaera erromantikoren baten ondorioa, nahita egindako zer edo zer baizik. Fantasia da eta, fantasia den neurrian, zentzurik gabeko zentzua, anbiguoa edo antzua izan behar du milaka interpretazio ahalbidetzeko.
|
|
Zein da haren zentzua puzzlearen piezak jarri ondoren? Amor fati, bestelako baliokide bat?, ezer ez berdina
|
nahi
ez izatea (Nietzsche, 1993: 54); hau da, bizitzaren goratzea, baieztapen tragikoa zeinen bidez bizitza den bezala onartzen den, minetik ihes egin eta edozelako paradisutan ezkutatu gabe.
|
|
Gaingizakia menderatua zein menderatzailea izan
|
nahi
ez duen hori da, soberanoa, Nietzsche-k ez baitzuen gizaki baten ordezkapena xede: «Menderatzea?
|
|
Hizkuntza komunitate bateko kideak, hiztun gutxiko komunitatea izanik ere? ez daude nahi eta
|
nahi
ez lurralde bati lotuta, garai batean pentsa zitekeen bezala. Hartzaile horiek guztiak kontuan hartuta heldu behar zaio itzulpen mota honi.
|
|
Eta normalean ez da arazorik egongo hala egiteko. Salbu eta ahozko jarduna eta idatziotakoren bat aldi berean ematen direnean; denbora espazio mugarekin egiten du topo horrelakoetan itzultzaileak, eta nahi eta
|
nahi
ez erabaki batzuk hartu ditu: batzuetan, elkarrizketak alboratuko ditu, errotuluaren esanahia emateko; beste batzuetan, jatorrizko idatzia bere horretan uztearen aldeko izango da, aktoreen berbaldiak lehenetsita.
|
|
nork bere autonomia gauzatzeko eskubidearekin eta hiltzen lagun diezaieten nahi duten pertsonen askatasunarekin. Eta, jakina, ez dute horrelakorik
|
nahi
ez duen inor horretara behartzen.
|
|
Horixe da, hein batean, DHE elkarteak sortu zenean begiz jotako helburua; alegia, «duin hiltzeko behatoki bat» eratzeko proiektua. Komeni baita gogoratzea sedazioaren praktika, esaterako, zuzenbidezkoa dela, eta delitua egitea dela gaixoak edota haren ordekari legalek behar bezala zehaztutako
|
nahia
ez betetzea.
|
|
Horregatik da garrantzizkoa hiltzeko eskubidearen eztabaidan sakontzea, hau da, bizi
|
nahi
ez dugun bizitza bat bizitzeko betebeharrik izan ez dezagun pertsonok daukagun eskubidearen inguruan; hiltzeko eskubidea, nire iritziz, biziak berekin duen eskubidea baita, giza eskubide unibertsala baita.
|
|
Heriotzaren atarikoa eta heriotza bera aztertzean, ardatz hartzen dugu gure gizartean, oro har, pertsonak zahardadez hiltzen direla sarrien, urte askorekin, eta gaixotasun prozesuen ondorioz. Dena den, beti ez da hori gertatzen, eta ezin dugu baztertu beste asko gazterik hiltzen direla, mendekotasun aldia bizi izan gabe; edota, badaudela beste pertsona batzuk, mendekotasunean bizi
|
nahi
ez dutenak edo mendeko izaten hasi orduko hiltzea erabakitzen dutenak, ez baitute jarraitu nahi zentzurik ez duen bizitza batean.
|
|
Erromatarrek ere gauza izugarriak egin zituzten umeekin. Kristo ondorengo IV. mendera arte, eskubidea zuten zenbait arrazoirengatik (legitimoak ez izateagatik edo akatsen bat izateagatik, adibidez)
|
nahi
ez ziren seme alabak hiltzeko. Gerora haurrak aktiboki erailtzea debekatu zen arren, ez ziren desagertu haien aurkako erasoak.
|
|
393) Haren ustez, nazio askapena eta biolentzia kontzeptu zatiezinak dira. Borroka armatuak dakartzan ekintza ilegalen harira, Krutwigen aburuz, nazioartean independentzia aldarrikapen egite hutsa ekimen ilegaltzat hartzen denez gero, herri batek, nahi eta
|
nahi
ez, ekintza ilegalez baliatu behar du independentzia lortzeko(: 394).
|
2014
|
|
Esan bezala (§ 3.2.5), lekuko horren bidez jakin dut Alejandra Calderero eta Paula Ornat euskaraz aritzen zirela elkarrekin. Gazteek ulertzerik
|
nahi
ez zutenean ibiltzen ziren horrela bi emakume haiek. Oso begiko izan zuen Alejandra amonak izen bereko biloba, hainbat mutilen ostean jaiotako neska izateagatik agian.
|
|
Estefanía Hualde(), Maisterrako Rosa Salvochek ahizpa bailitzan Bidankozera eramandako oronztar euskalduna (§ 3.2.2). Evaristo bilobak dioenez, 1930eko hamarkadan zehar, bera haurtxoa zelarik, euskaraz mintzatzen ziren aiton amonak etxe barrenean haien jarduna etxeko gaztetxoek ulertzerik
|
nahi
ez bazuten. Urte batzuk beranduago berriemailea koskortu zenean hori egiteari utzi ziotela ematen du, edota bilobak gehiago entzun ez ziela gutxienez.
|
|
Lehenik eta behin jakintzaren sorkuntza kritikoa eta sorkuntzaren babesa. Ikerkuntzari lotutako funtzioaz ari da, zeina nahi eta
|
nahi
ez oinordetzan hartutako jakintzaren inguruko hausnarketa kritikoan oinarritzen den.
|
2015
|
|
Egia gordetzeko edo egia kaleratzeko argudioak asko dira. Kolonbian, adibidez, egia salatu
|
nahi
ez zutenek erakundeekiko eszeptizismo handia erakusten zuten; biktimek min handia jasango zutela eta egiak mendeku ikaragarriak ekarriko zituela zeritzoten (PCS, 2006). Bosnian,% 26 Egiaren Batzordearen aurkikuntzak bi hamarkadaz behintzat ezkutuan gorde zirelakoan zegoen, gatazka berpiztu ez zedin (Biro et al., 2004).
|
|
Desadostasun horiek gauzak aldatzeko saiakera gisa mahaigaineratzen dira; eta, harremanaren status quoa mantendu nahi duenak, aldiz, desadostasunak ez kaleratzearekin batera, negoziazioetarako erreserba handiagoak ditu, aurretik ikusi bezala. Horrela, negoziatu nahi denaren eta
|
nahi
ez denaren arteko gatazka ere sor liteke; eta gaiaz ez hitz egiteak, berriz ere, funtsezko papera jokatzen du hemen. Negoziazioa oztopatzeko erabiltzen diren estrategien artean, gaiaz ez hitz egitea nabarmentzen da, isiluneen erabilera alegia:
|
|
2) Onuradun izango dira, orobat, prestazioak jasotzen ari direlarik, horiek
|
nahiko
ez direnean eta onuradunak hori egiaztatzean.
|
|
Simonen hitzetan ostikadak bortitzak dira, gogorrak, indartsuak, barruan duten ernegazio guztia askatzeko adinakoak. Beraiek
|
nahi
ez duten arren, indartsu ateratzen da baloia, kolpe leunak egiteko gai ez balira bezala. Mugimenduaren kontrola galduta, gorputzean giltzaperatua egotearen ondorioz sorturiko emozioek agintzen dutela dirudi.
|
|
Jarduera fisikoa egitea presoen osasunarentzat onuragarria izan dela baieztatu den arren, programa hauekiko atxikimendua arazo handi bat bezala aurkeztu da (Perez, 2012). Arazo horren gakoa haien
|
nahiak
ez ezagutzean edo ez errespetatzean dagoela ikus daiteke, emakumezkoen kasuan kirola egiteko aukera urriak salatu baitira. Atxikimendua lortzeko orduan, lehenik haien ahotsa entzun behar da, haien nahi eta beharrak identifikatu eta jarraian formazio egokia duen pertsona batek aurrera eramango duen kirol programa diseinatu zein gauzatu.
|
|
Asko baliatzen duen bideo mota da era autonomoan kontsumitzekoa; idatzizko testuaren beharrik ez duten bideoak dira, ulermen osoko bideoak. Are gehiago, 5 bideotan idatzizko informazioan jasotzen dena eta bideoan kontatzen dena bertsua da, beraz, Goienak egiten duenaren antzera, idatzizko bertsioa aukerakoa da bideoa ikusi
|
nahi
ez duen irakurlearentzat. Bideoa idatzizkoa ilustratzeko darabil gehienetan.
|
2016
|
|
Halaber, arrunta da atxiloek zigor moduan ulertzea norbait Errespetu Modulutik Konplimendu Modulura bidaltzea; bada, anitzetan, hori gertatzen da norbaitek arauak betetzen ez dituenean edota liskar batean sartzen denean. Haatik, kurioski, ez da sekula alderantziz gertatzen, askotariko arrazoiengatik Errespetu Moduluan bizi
|
nahi
ez duten hainbat preso egonda ere. Nolanahi ere, kontuan hartuta Espetxe Erakundeek batik bat emakumeei aplikatu dietela Errespetu Moduluen eredua eta, egun, euskal presondegietako emakumezkoen departamentu ia guztiak halakoxeak direla, gizonezkoenekin gertatzen ez den bezala?, bistan dago atxilo onen eta gaiztoen arteko dikotomia eta hierarkiak eurei eragin diela bereziki.
|
|
Tradizioa eraisteko arte alorreko modernitatearen bigarren aldiko (XX. mendeko lehen herenean) abangoardiak izan zuen
|
nahia
ez litzateke izango soilik errepresentazioari kritika egiteko aukera paregabea, ohiko transferentziari uko egiteko saiakera baino. Abangoardia modernoak, hain zuzen, aurrekoaren ustezko apurketaz (arte heziketan behintzat, horrela beren beregi izan ez bazen ere) antzinako egitura guztiz «injustu»en ohiturak transferentziaz onartzeari, errepikatzeari eta haien testigantza birsortzeari uko egin zien.
|
|
Izan ere, ohiko baldintzak betetzen dituzten ikerketak doktorego tesietan amaitzen dira (ikerketa proiektu bereziez gain edota jadanik doktoratu ondokoak direnak), bai zientzietan baita humanitateetan ere. Baina arte ikerkuntzak, ohikoa ez baldin bada eta ohiko parametro akademikoak zorrotz betetzen ez baditu, doktorego tesi batean bukatu behar al du nahi ala
|
nahi
ez. Berriro ere erretorikoa izan daitekeen galderak ez dizkigu tokian tokiko eta unean uneko beharrizanak asebetetzen, baina paradigma akademikoetan onarturiko beste axioma antzeko baten aurrean jartzen gaitu.
|
2018
|
|
Izan ere, diren patologia politikoen eta desira kolektiboen paradoxa eta hutsuneekin aurrez aurre jartzeak balio behar liguke bizitza onaren koordenatu berriak hobeto ulertzeko. Hasteko, begien bistan egonagatik ere, ikusi
|
nahi
ez den hura ekartzeko ahalegin intelektual irmoa dago, «itsutasuna» hitzetara ekartzekoa, izendatze ariketa oparo bezain finduan. Hein handienean, jabetza berri horietatik abiatu baita eraldaketa politikoaren bide berria haren iritziz.
|
2020
|
|
Venezuelan, oposizioak onartu
|
nahi
ez badu ere, joan zen 2018ko maiatzaren 20an 9.300.000 herritarrek parte hartu zuten lehendakaritzarako hauteskundeak izan ziren. Madurok, 6.200.000 bozkatik gora eskuratuta, garaipen garbia lortu zuen, eta ez da horrela guk esaten dugulako; hala da Konstituzioaren arabera horretarako eskumena duen hauteskunde organo gorena den HKNk horrela baieztatu duelako.
|
|
Venezuelan, oposizioak onartu
|
nahi
ez badu ere, joan zen 2018ko maiatzaren 20an 9.300.000 herritarrek parte hartu zuten lehendakaritzarako hauteskundeak izan ziren. Madurok, 6.200.000 bozkatik gora eskuratuta, garaipen garbia lortu zuen, eta ez da horrela guk esaten dugulako; hala da Konstituzioaren arabera horretarako eskumena duen hauteskunde organo gorena den HKNk horrela baieztatu duelako.
|
|
Caust (2003) eta Nielsenek (2003)" merkatuaren miopiarekiko" 1 ezberdin pentsatzen dute, enpresaeta merkatu ikuspegiak meritu artistikoarekin bukatzeaz gain, audientziak
|
nahi
ez duen produktua ekoiztea ekar dezakeela diote. Flores et al. en arabera (2010), marketina sormen prozesuan erabiltzeak ez du manifestazio artistikoaren aurka egiten, alderantziz, prozesu hori marketinaz elikatzen da.
|
|
Beste talde bat ere ikusten zuen J. Azurmendik: espainolak izan
|
nahi
ez dutenak baina badirenak. Bizkaiko Ezkerraldeko ezkertiar anarkista joerakoak eta zituen gogoan9, gaur egun Podemos en ingurukoak edo, hots, espainol direla esatea hastio dutenak baina euskal identitatera heltzeko aski indar edo borondate ez dutenak, eta horixe, nahi gabe ere, espainol gelditzen direnak, identitateren bat izatea saihetsezina baita.
|
|
A!, bai, Konstituzioagatik. Espainola izan
|
nahi
ez izateko, ehun eta batgarren arrazoia hori (EA, 19).
|
2021
|
|
Izan ere, ikusi dugun moduan, eskubide ekonomiko eta sozialen aplikagarritasuna beti izan da zalantzagarria estatu inbertitzaile arbitraje prozesuan. Arbitroek giza eskubideen legeak arbuia ez ditzaten, lege ferenda arbitraje prozesua hasi baino lehen kasuaren oinarri den inbertsio tratatua nahi eta
|
nahi
ez giza eskubideen aholkularitzatik igarotzea proposatzen dugu.
|
|
Nagusi dira, hortaz, artikuluak argitaratzeko erabilitako hizkuntza edozein dela ere, ingelesezko laburpena izatea baldintzatzat duten aldizkariak. Ingelesarekin batera euskarazko laburpena ere eskatzen duten aldizkariak 19 dira, eta ingelesez eta gaztelaniaz nahitaez eskatzen dutenak 22 Nahi eta
|
nahi
ez laburpenak hiru hizkuntzetan eskatzen dituzten aldizkariak, aldiz, 11 dira.
|
|
D n eta E n kasu horietan protagonistak bere ahizpekin duen harremanaz azalpen psikoanalitikoa egiten du Bettelheimek (2009). Argitzen duenaren arabera, maitagarrien ipuinek anaia arreben arteko harremanak ordezkatzen dituzte anaiorde/ ahizpaordeenengatik, egiazko anaia arreben artean inork
|
nahiko
ez lituzkeen liskarrak azaldu eta onartzeko mekanismo gisa. Honela dio autoreak:
|
|
Soziokulturalki autorregulatzeko eta belaunez belaun transmititzeko indar faltaz euskal etnokultura (hizkuntza barne) gainbehera datorrela ikusirik, erabat galtzeko arriskua uste izanik eta halakorik
|
nahi
ez delarik, etnokultura horri bizirik eusteko giza UZTARO 119, 75 76 Bilbo, 2021eko urria abendua artean deliberatuki egindako saio multzoa[...] Hots, euskal kulturaren on beharrez hainbat eragilek, perspektiba soziokulturaletik eta elkar-lanean, eratutako ekimen sorta...
|
2022
|
|
Giugni ren (1998: vi) arabera, aldiz, demokratizazioak eskubide berri eta botere transferentzia maila bat eskatuko du, aldaketa prozesuak egokitzapen demokratiko hutsean gelditu
|
nahi
ez badu.
|
|
Aliantza egituraren berrosatze horrek, ordea, ez zuen sendotasun nahikorik erakutsi, aldeezberdinetako lehiarenmekanismoakberegarapenabaldintzatuzuelako. Aldaketa politikoa gauzatu nahi zutenen eta
|
nahi
ez zutenen arteko norgehiagokak norabidetu zuen lehen momentu batean ekintza kolektiboaren garapena, eta subiranisten eta konstituzionalisten arteko gatazkak polarizazio prozesuaren berraktibazioa ekarri zuen. Mekanismo horren presentzia lau hamarkadetan zehar iraun duen protesta ziklo osoan nabarmena izan bada ere, aztertutako epealdian ekarritako berrikuntza nagusia gorpuztutako aliantza egitura berrian zetzan.
|
|
Kontzientzia txarra zer egoeratan nengoen ikusten nuelako, eta niri ez zitzaidalako ateratzen ez maitatzea, ez laguntzea, berak nahi bezala, bere desioak asetzea. Eta arbuioa ez nuelako izan
|
nahi
ez bere erizaina, ez bere zaintzailea, eta berak ez zidalako zertan ezer eskatu (Maren).
|
2023
|
|
Produkzio eta erreprodukziorako esparruen arteko tentsioa zaintzaren banaketaren desorekan ere nabari da, genero, klase eta jatorriaren araberako ezberdintasun sozialetan oinarrituta. Migratutako etxez etxeko zaintzaileek bereziki, adinekoaren zaintza inork egin
|
nahi
ez duen lan bat dela eta lan horietan jarduteak dakarren estigma eta prekarietatea aipatzen zuten, jarraian azaltzen den moduan:
|