2005
|
|
Euskaldun berriak sortzea da lehenengo multzoaren eginkizuna eta horrenbestez elebidunak sortzea. Gaztelania galtzeko arrisku benetakorik ez dute, horrek ez du esan
|
nahi
eskolan, eta familian, gaztelaniarekiko atentziorik behar ez denik, baina arazo nagusia euskararekin izan ohi da. Euskara ikasteko orduan, batetik, trebetasun hartzaileak (pasiboak) landu behar izaten dituzte eta horiek errazago landu ohi dira ikasle horiekin.
|
|
Marro eta haren lagunak plazako zuhaitz baten inguruan estu estu lotuta ipini zituzten; hantxe geratu ziren gau osoan. Hurrengo goizean, Adela goiz jaitsi zen haiek askatzera, ez baitzuen
|
nahi
eskolara zetozen haurrek Marro eta hala ikusterik. Laguntza eskatu behar izan zuen korapiloak askatzeko, berak bakarrik ezin zuen eta.
|
2006
|
|
bere etxera lagundu
|
nahirik
eskolatik arratsetan.
|
2007
|
|
Gaiek, noski, bere interesa hobeto piztuko dute bere alorrean gertatzen diren egoeretan oinarrituta badaude. Honek ez du esan
|
nahi
eskolak monotematikoak izan behar direnik; ikasleak nahi, desio, behar eta irrika ezberdinak izango baititu. Hau da, postaria, gutunak banatzeaz gain, ama, kirolzalea, irakurzalea, eta beste hainbat gauza ere izango da.
|
|
Horrekin lortu nahi da baliabide publikoak modu arrazoitsu batean eratxikitzea. Gainera, horrexek ahalbidetzen du askatasuna eta berdinratu du 27.7 artikuluan ezarritako partaidetza printzipioa, printzipio horrek babesten baititu banakako askatasunak eta titularraren
|
nahiz
eskola erkidegoaren eskubideak. Bestalde, lege honek irakaskuntza zentroak arautzen ditu eta itunpeko zentroei eusten die.
|
2009
|
|
Egiaztagiri horiek aintzat hartzea garrantzitsua da, batez ere, ikasleak atzerriko eskola batean negozio programa bat garatzea erabaki duen kasuetan edo, gero, bere lan ibilbidea beste herrialde batzuetara bideratu nahi duenean, horiek guztiak nazioartean aintzatesten baitira enpresa munduan, prestakuntzaren bikaintasun berme gisa. Era berean, egiaztagiri horiek ez izateak ez du esan
|
nahi
eskola batek bere programetan behar adinako kalitaterik ez duenik; izan ere, kasu askotan, esan nahi du, besterik gabe, ikastetxeak agian ez duela aukeratu bere programei nazioarteko dimentsioa ematea eta, beraz, ez da planteatzen egiaztapen horietako bat eskatzea. Akreditazio bakoitzak bere kalitate irizpideak eta ematen diren akreditazioei eskatzen zaizkien estandarrak ditu.
|
2010
|
|
Hutsune horretan marka sakonagoa ikusi nuen, Henry Moore eta Eduardo Txillidaren eskulturetan baino, hiri eta herri orotan alde zaharra aurkitu ohi dudalako. Nabarmena ere izan zen kafetxo bat hartu
|
nahian
Eskola Publikoen aldera taberna batean sartu nintzenean. Goizerdia zenez, jende zaharrez beterik zegoen, zerbitzaria eta biok aparte utzita, erretirodunen etxea zirudien lokal hartan.
|
|
–Nik ez dut uste posible zenik sare bakarra osatzea orduan. Kontuan hartu behar da, adibidez, autonomia ezartzean, Madrilek berak ez zituela transferitu
|
nahi
eskola publikoak. Pentsa!?.
|
|
Ikastola kolektiboko arduradunak sumatzen hasiak ziren haiek proposaturikoa ez zitzaiela interesatzen euskal sozialistei,, eta haien estrategia gu desprestigiatzea izan zen: hau da, irudikatzen hasi ziren guk ez genuela parte hartu
|
nahi
eskola publikoaren legea egiteko prozesuan, engainatu egin genuela gobernua, edo ezinezkoak planteatzen genituela. Kanpora begira, hori izan zen haien mezua.
|
|
Ebidentzia zientifikoa Saguen lagin txiki bateko azterketak ez dira aski animalia horiek jasotako erradiazioen eta gaixotasun baten sorkuntzaren arteko kausa ondorio erlazioa frogatzeko, askoz gehiago bailirateke. Gainera, telefoniako antena bat eskola batetik oso gertu egoteak ez du esan
|
nahi
eskola horrek eragiten dituela zenbait minbizi kasu, beste faktore batzuk ere egon baitaitezke horretan eragina duten inguruetan. Hala ere, 2006an, osasunerako arrisku berriak aztertzen dituen Europako batzordeak, ez zehaztutako gaixotasunengatik, baizik eta horiekin lotutako beste arrazoi batzuengatik, txosten bat egin zuen, eta bertan adierazi zuen ezin izan zela frogatu uhin elektromagnetiko horiek ICNIRPPk ezarritako mugak gainditzen dituzten esposizio mailetan ondorio negatiboak dituztela osasunean, nahiz eta ez dagoen epe luzeko daturik.
|
2016
|
|
Asmoa da arrapalada bat eraikitzea sarreraraino eta Ez zuten arrapalada bat eraiki
|
nahi
eskolan lan egin zezan.
|
2017
|
|
Besteak asko izan daitezke pertsonaren arabera: lana, maitasuna, oporrak, irakurtzea, bidaiak, familia, dirua, kirola, musika, etxea, sexua... eta hori guztia sakonago, beteago bizi
|
nahiak
eskoletan ikasi ez dudana ikastera eramaten naute egunero egunero. Nekazaritza eta ekologia dira, barre egin didanaren ustez, nire azken kapritxoak.
|
2019
|
|
Ia ez dut hortzik gabe gelditu nahi. Ia ez dut etxean egon
|
nahi
eskolara ez joateagatik.
|
|
Ikerketa honen bidez, eskola eraikinen eta hezkuntzaren funtzioaren inguruan gogoeta egin nahi da, garai postindustrialeko hezkuntza eredu berria eraiki
|
nahian
eskola espazioak haurtzaroarentzat harrera ingurune bihurtzen direla ulertu, eta beraz, norbanako bakoitzaren etxearen jarraipen gisa daukaten papera aztertuz. Hezkuntza inguruneen harrera funtzioa balioan jartzeak eskolak izan lukeen izaera inklusiboa indartzea eskatzen du, irisgarritasun unibertsala bermatzearekin batera, hezkuntzak dibertsitateari eman behar zaion erantzun espaziala birplanteatuz.
|
2020
|
|
Elkartzen ziren gurasoak euskaltzaleak eta berritzaileak ziren, eta garai hartan zegoen eskola nazionala ez zuten ikusi ere egin nahi, espainola, euskararen kontrakoa eta atzerakoia zelakoan. Seme alabak ez zituzten hezi
|
nahi
eskola frankistan. Gure gurasoek, gainera, Mattin anaia nazionalean sartu behar izan zuten, eta beste zerbait nahi zuten niretzat.
|
2021
|
|
Bestek bai eta" amen" erraitea aski. Arrangura bat ainitz entzuten dena, ENA handi
|
nahien
eskola baldin bada, gaitza ez dela baitezpada heldu ikastegi hortan sartzeko baldintzetarik bainan zonbait urte lehenago jadanik egiten diren urratsetarik.
|
|
Zoritxarrez, aspalditik irentsi dugu egia interesatu bat, logika ekonomikoari obeditzen dion egia gaizto bat, alegia, eskolak unean uneko testuingurura egokitu eta moldatu behar duela etengabe. Horrekin ez dut esan
|
nahi
eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean.
|
2022
|
|
«Gehiago bilatzen dugun neurrian, kasu gehiago aurkitzen ditugu», adierazi du Maite Ruiz Hezkuntza Ikuskaritzako buruak. Torrealdaik nabarmendu du horrek ez duela esan
|
nahi
eskoletan bortxa gehiago dagoenik, baizik eta hezkuntza komunitatea trebatuago dagoela horiek atzemateko: «Lehen, batez ere familiek detektatzen zuten; orain, eskoletan kasu gehiago atzematen dira».
|
|
«Gehiago bilatzen dugun neurrian, kasu gehiago aurkitzen ditugu», adierazi du Maite Ruiz Hezkuntza Ikuskaritzako buruak. Torrealdaik nabarmendu du horrek ez duela esan
|
nahi
eskoletan bortxa gehiago dagoenik, baizik eta hezkuntza komunitatea trebatuago dagoela horiek atzemateko: «Lehen, batez ere familiek detektatzen zuten; orain, eskoletan kasu gehiago atzematen dira».
|
|
Transmisioa, beranduenez, 1950eko hamarkadan amaitu zen. «Familiek ez zutelako
|
nahi
eskolan seme alabek ere sufritzerik haiek barnetegi eskoletan eta elizaren erakundeetan sufritu zutena», hizkuntza indigenen aldeko ekintzaileak azaldu duenez.
|
|
Kapitalismoaren eta heterosexismoaren kontra aritzen gara aho betean, eta gero umeak sistemara egozten ditugu. " Espabila dadila"," ikas dezala zer den bizitza"," ohitu dadila lehenbailehen mundura"," nire semeak ez ditu azazkalak margotu
|
nahi
eskolan barre egiten diotelako"," nire alabak beti printzesaz jantzita joan nahi du eskolara".
|
2023
|
|
5 Ikastetxeak telefono mugikorrik gabeko gune bihurtzea, eta debekatzea horiekin sartzea, non eta ez duen irakasle batek horretarako eskaera egiten, balio erantsia emateko ikaskuntza prozesuari une jakin batean eta modu bidezkoan, edo bestelako kausa justifikatu bat ez dagoen tarteko (osasuna...). Horrek ez du esan
|
nahi
eskoletan, gure txikiengan eragin handien duten teknologietan (sare sozialak...) hezitu behar ez ditugunik. Gure laguntza behar dute, batez ere, iritzi kritikoa sustatzeko honen guztiaren inguruan.
|