Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2005
‎Euskaldun berriak sortzea da lehenengo multzoaren eginkizuna eta horrenbestez elebidunak sortzea. Gaztelania galtzeko arrisku benetakorik ez dute, horrek ez du esan nahi eskolan, eta familian, gaztelaniarekiko atentziorik behar ez denik, baina arazo nagusia euskararekin izan ohi da. Euskara ikasteko orduan, batetik, trebetasun hartzaileak (pasiboak) landu behar izaten dituzte eta horiek errazago landu ohi dira ikasle horiekin.
‎Marro eta haren lagunak plazako zuhaitz baten inguruan estu estu lotuta ipini zituzten; hantxe geratu ziren gau osoan. Hurrengo goizean, Adela goiz jaitsi zen haiek askatzera, ez baitzuen nahi eskolara zetozen haurrek Marro eta hala ikusterik. Laguntza eskatu behar izan zuen korapiloak askatzeko, berak bakarrik ezin zuen eta.
2006
‎bere etxera lagundu nahirik eskolatik arratsetan.
2007
‎Gaiek, noski, bere interesa hobeto piztuko dute bere alorrean gertatzen diren egoeretan oinarrituta badaude. Honek ez du esan nahi eskolak monotematikoak izan behar direnik; ikasleak nahi, desio, behar eta irrika ezberdinak izango baititu. Hau da, postaria, gutunak banatzeaz gain, ama, kirolzalea, irakurzalea, eta beste hainbat gauza ere izango da.
‎Horrekin lortu nahi da baliabide publikoak modu arrazoitsu batean eratxikitzea. Gainera, horrexek ahalbidetzen du askatasuna eta berdinratu du 27.7 artikuluan ezarritako partaidetza printzipioa, printzipio horrek babesten baititu banakako askatasunak eta titularraren nahiz eskola erkidegoaren eskubideak. Bestalde, lege honek irakaskuntza zentroak arautzen ditu eta itunpeko zentroei eusten die.
2009
‎Egiaztagiri horiek aintzat hartzea garrantzitsua da, batez ere, ikasleak atzerriko eskola batean negozio programa bat garatzea erabaki duen kasuetan edo, gero, bere lan ibilbidea beste herrialde batzuetara bideratu nahi duenean, horiek guztiak nazioartean aintzatesten baitira enpresa munduan, prestakuntzaren bikaintasun berme gisa. Era berean, egiaztagiri horiek ez izateak ez du esan nahi eskola batek bere programetan behar adinako kalitaterik ez duenik; izan ere, kasu askotan, esan nahi du, besterik gabe, ikastetxeak agian ez duela aukeratu bere programei nazioarteko dimentsioa ematea eta, beraz, ez da planteatzen egiaztapen horietako bat eskatzea. Akreditazio bakoitzak bere kalitate irizpideak eta ematen diren akreditazioei eskatzen zaizkien estandarrak ditu.
2010
‎Hutsune horretan marka sakonagoa ikusi nuen, Henry Moore eta Eduardo Txillidaren eskulturetan baino, hiri eta herri orotan alde zaharra aurkitu ohi dudalako. Nabarmena ere izan zen kafetxo bat hartu nahian Eskola Publikoen aldera taberna batean sartu nintzenean. Goizerdia zenez, jende zaharrez beterik zegoen, zerbitzaria eta biok aparte utzita, erretirodunen etxea zirudien lokal hartan.
‎–Nik ez dut uste posible zenik sare bakarra osatzea orduan. Kontuan hartu behar da, adibidez, autonomia ezartzean, Madrilek berak ez zituela transferitu nahi eskola publikoak. Pentsa!?.
‎Ikastola kolektiboko arduradunak sumatzen hasiak ziren haiek proposaturikoa ez zitzaiela interesatzen euskal sozialistei,, eta haien estrategia gu desprestigiatzea izan zen: hau da, irudikatzen hasi ziren guk ez genuela parte hartu nahi eskola publikoaren legea egiteko prozesuan, engainatu egin genuela gobernua, edo ezinezkoak planteatzen genituela. Kanpora begira, hori izan zen haien mezua.
‎Ebidentzia zientifikoa Saguen lagin txiki bateko azterketak ez dira aski animalia horiek jasotako erradiazioen eta gaixotasun baten sorkuntzaren arteko kausa ondorio erlazioa frogatzeko, askoz gehiago bailirateke. Gainera, telefoniako antena bat eskola batetik oso gertu egoteak ez du esan nahi eskola horrek eragiten dituela zenbait minbizi kasu, beste faktore batzuk ere egon baitaitezke horretan eragina duten inguruetan. Hala ere, 2006an, osasunerako arrisku berriak aztertzen dituen Europako batzordeak, ez zehaztutako gaixotasunengatik, baizik eta horiekin lotutako beste arrazoi batzuengatik, txosten bat egin zuen, eta bertan adierazi zuen ezin izan zela frogatu uhin elektromagnetiko horiek ICNIRPPk ezarritako mugak gainditzen dituzten esposizio mailetan ondorio negatiboak dituztela osasunean, nahiz eta ez dagoen epe luzeko daturik.
2016
‎Asmoa da arrapalada bat eraikitzea sarreraraino eta Ez zuten arrapalada bat eraiki nahi eskolan lan egin zezan.
2017
‎Besteak asko izan daitezke pertsonaren arabera: lana, maitasuna, oporrak, irakurtzea, bidaiak, familia, dirua, kirola, musika, etxea, sexua... eta hori guztia sakonago, beteago bizi nahiak eskoletan ikasi ez dudana ikastera eramaten naute egunero egunero. Nekazaritza eta ekologia dira, barre egin didanaren ustez, nire azken kapritxoak.
2019
‎Ia ez dut hortzik gabe gelditu nahi. Ia ez dut etxean egon nahi eskolara ez joateagatik.
‎Ikerketa honen bidez, eskola eraikinen eta hezkuntzaren funtzioaren inguruan gogoeta egin nahi da, garai postindustrialeko hezkuntza eredu berria eraiki nahian eskola espazioak haurtzaroarentzat harrera ingurune bihurtzen direla ulertu, eta beraz, norbanako bakoitzaren etxearen jarraipen gisa daukaten papera aztertuz. Hezkuntza inguruneen harrera funtzioa balioan jartzeak eskolak izan lukeen izaera inklusiboa indartzea eskatzen du, irisgarritasun unibertsala bermatzearekin batera, hezkuntzak dibertsitateari eman behar zaion erantzun espaziala birplanteatuz.
2020
‎Elkartzen ziren gurasoak euskaltzaleak eta berritzaileak ziren, eta garai hartan zegoen eskola nazionala ez zuten ikusi ere egin nahi, espainola, euskararen kontrakoa eta atzerakoia zelakoan. Seme alabak ez zituzten hezi nahi eskola frankistan. Gure gurasoek, gainera, Mattin anaia nazionalean sartu behar izan zuten, eta beste zerbait nahi zuten niretzat.
2021
‎Bestek bai eta" amen" erraitea aski. Arrangura bat ainitz entzuten dena, ENA handi nahien eskola baldin bada, gaitza ez dela baitezpada heldu ikastegi hortan sartzeko baldintzetarik bainan zonbait urte lehenago jadanik egiten diren urratsetarik.
‎Zoritxarrez, aspalditik irentsi dugu egia interesatu bat, logika ekonomikoari obeditzen dion egia gaizto bat, alegia, eskolak unean uneko testuingurura egokitu eta moldatu behar duela etengabe. Horrekin ez dut esan nahi eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean.
2022
‎«Gehiago bilatzen dugun neurrian, kasu gehiago aurkitzen ditugu», adierazi du Maite Ruiz Hezkuntza Ikuskaritzako buruak. Torrealdaik nabarmendu du horrek ez duela esan nahi eskoletan bortxa gehiago dagoenik, baizik eta hezkuntza komunitatea trebatuago dagoela horiek atzemateko: «Lehen, batez ere familiek detektatzen zuten; orain, eskoletan kasu gehiago atzematen dira».
‎«Gehiago bilatzen dugun neurrian, kasu gehiago aurkitzen ditugu», adierazi du Maite Ruiz Hezkuntza Ikuskaritzako buruak. Torrealdaik nabarmendu du horrek ez duela esan nahi eskoletan bortxa gehiago dagoenik, baizik eta hezkuntza komunitatea trebatuago dagoela horiek atzemateko: «Lehen, batez ere familiek detektatzen zuten; orain, eskoletan kasu gehiago atzematen dira».
‎Transmisioa, beranduenez, 1950eko hamarkadan amaitu zen. «Familiek ez zutelako nahi eskolan seme alabek ere sufritzerik haiek barnetegi eskoletan eta elizaren erakundeetan sufritu zutena», hizkuntza indigenen aldeko ekintzaileak azaldu duenez.
‎Kapitalismoaren eta heterosexismoaren kontra aritzen gara aho betean, eta gero umeak sistemara egozten ditugu. " Espabila dadila"," ikas dezala zer den bizitza"," ohitu dadila lehenbailehen mundura"," nire semeak ez ditu azazkalak margotu nahi eskolan barre egiten diotelako"," nire alabak beti printzesaz jantzita joan nahi du eskolara".
2023
‎5 Ikastetxeak telefono mugikorrik gabeko gune bihurtzea, eta debekatzea horiekin sartzea, non eta ez duen irakasle batek horretarako eskaera egiten, balio erantsia emateko ikaskuntza prozesuari une jakin batean eta modu bidezkoan, edo bestelako kausa justifikatu bat ez dagoen tarteko (osasuna...). Horrek ez du esan nahi eskoletan, gure txikiengan eragin handien duten teknologietan (sare sozialak...) hezitu behar ez ditugunik. Gure laguntza behar dute, batez ere, iritzi kritikoa sustatzeko honen guztiaren inguruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia