Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2000
‎erregimenarekin bat ez zetozen irakasleak baztertuak izan ziren (hildakorik ere egon zen), testuliburuak kontrolatuak, edukiak garbituak,. Trienio, an emandako tituluak politikoki zentsuratuak, etab. Horrez gain, hezkuntza sistema tradizionala berrantolatzeko lehenengo ahaleginetan, besteak beste, deigarri suertatzen zaigun egoera nabarmendu litzateke: Estatuko irakaskuntza sistema sortzeko nahiari egin zitzaion kritika. Zer esanik ez, horrek irakaskuntza Elizaren eskuetan uztea ekarri zuen, baina, hala eta guztiz, liberalek hasitako hezkuntza sistema nazionala sortzeko prozesuaren sugarra, ez zen itzali, nahiz etenak izan eta abiadura aldakorrekoa izan.
2002
‎zenbaitlehentasun eta irizpideren arabera, herrialde bati dagokion lurraldeari erabilpenzehatz batzuk ezartzea, hainbat helburu jakin lortzekotan. Nolabait, espazioarenplangintza fisikoa dela esan liteke, betiere helburu batzuk erdietsi nahian egina.
‎hiri arkeologiaren problematikak azterturik, eta gure esperientzia praktikoan oinarriturik, definiziorako proposamen bat egitea, etorkizunari begira gehienbat. Beraz, hemenez duzue aurkituko azken urteotako hiri arkeologiari buruzko balantzea, edotaaurkikuntzen berri, baina bai balorazio orokorra, eta oinarrizko hausnarketateorikoa, definizio egoki bat bilatu nahian eginikoa. Gure ustez, premiazkoa izangoda hau, gure jakintza-gaiaren garapen zientifikoa lortu gura badugu.
2005
‎Emakumeak ekintzaren subjektu pasibotzat hartzen ditu narrazioak, aditz errezeptiboen subjektutzat(, jaso zuten?,, entzunbehar izan zuten?) eta aditz prozesuaren subjektu pazientetzat («bazterrean jarribehar izan zuten eta, babestuak izan ondoren, eraman zituzten»). Hau da, haienegin/ nahiaren aurkako egin/ behar batek definitzen ditu, ezarri zaien inposizioa nabarmenduz. El Diario Vascoren errelatoan emakumeek apenas kontrolatzen dituztengatazkaren haria daramaten gertakariak, gehiengo tradizionalistaren eta bere ordezkarien menera dabiltzan bigarren mailako pertsonaiak dira.
2006
‎Beraz, testu honen bitartez, Donemiliaga Kukullako monasterioak, aipatu leku guztietatik zergak jaso nahi zituen, hau da, botoak. Botoak, izan ere, Jaungoikoari edo Santu bati, eskainitako dohaintza lirateke, ongileei laguntza eskertu nahian egindakoa. Eskaintza horien bitartez (jada aipatu dugun lekuan lekuko dohaintza hori), monasterioak bere garrantzi ekonomikoa mantendu nahi zuen, eta faltsifikazio hau erabiliz, hainbat eta hainbat hiribildutatik146diru sarreraren bat lortu nahi zuen.
2008
‎Adibidez, kakari eusten dio edo behar ez den unean egiten du. Jokabide horiek, noski, askotan helduen nahiekin egiten dute topo. Aro hori behar bezala gainditzen ez bada, umeak helduaroan garbitasunarekiko obsesiboa edo zeharo desordenatua bilaka daiteke.
2009
‎konfigurazio aldaketak egoera edo zerbitzu konkretu batzuei besterik ez die eragiten. Askotan oharkabean gelditu nahian egiten dira; eraso isilak dira kasu horretan. Zaila izan daiteke eraso hauek atzematea.
2019
‎Kasu, noski ez dugula hemen akatsak nahitarat egitera gomitatzen, eta ondorio ezkorrak ukan ditzakete hutsek (bereziki irakasle erreferenteak egiten baditu eta ez badira zuzenduak), egitura faltsuak irakasten baititu eta usaiatxarrak harrarazten baitie ikasleei (gainera, gehiegi egiten baditu eta ikasleak ohartzen badira, bere kredibilitateaere gal dezake). Aldiz, gertatzen direlarik (eta zuzenduak direlarik), akatsek indar bat ere ukan dezaketela sinesten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia