2008
|
|
Ez da hori «izena aukeratzeko askatasunari» lege horrek jarri dion muga bakarra: ezin dira jarri
|
nahi
beste izen (izen konposatu bat baino ezin da jarri eta sinpleetan bi dira gehienezko muga), ezin dira anai arrebak izen beraz erregistratu (ezta beste hizkuntza batean izanda ere), ezin da irain edo iseka izan daitekeen izenik jarri (galarazita daude «objektiboki pertsona kaltetzen duten izenak»). Kasu horretan arazoa, objektibotasun?
|
|
Izatez, iragarritako liburu hori 1899 urtean argitaratu zen azkenean, eta oraintsu berrargitaratu da (Askoren artean, 1899). Oso liburu mardula da eta
|
nahi
beste argibide dakar egun horietako giro eta ekitaldiez.
|
2011
|
|
Ideia hori leuntzeko ahalegina ere sumatu daiteke kapitulu berean inplizituki ageri den irakaspenarekin: ospetsua izateak ez du esan
|
nahi
besteen gainetik dagoenik inor. Sunny k kapituluaren amaieran horrela dio:
|
|
Adibide zenbait: Strategic Name Development enpresak ikerketa kualitatiboa eta kuantitatiboa eskaintzen dizkigu3; Brand Institute k trademark screening arekin batera, linguistic screening delakoa eskaintzen du, izena
|
nahi
beste merkatutan erabiltzeko eragozpen legalik, kulturalik edo linguistikorik ez dagoela ziurtatzen omen dute4; EndMarks enpresak harago doa eta Name Tester bat eskaintzen du: zer dio xede talde bakoitzak?
|
2012
|
|
Edozein izan daitekeen gizaki sadomasokista, horrezkero, aukera osotasunak baino ez du determinatzen. Gizaki sadomasokista ez da, jada, inolako klaserekin identifikatzen, ez du horren beharrik
|
nahi
beste lekutan nahi bezala joka dezakeelako.
|
|
Horrexegatik, sadomasokista den neurrian, menderatu zein menderatzaile izateko aukera duen arren, ez du sadomasokista faltsuak bezala bere malgutasuna erabiltzen ezkutuan besteengan eragiteko edo besteak mendean hartzeko, bestea objektutzat hartzeko?. Malgutasuna berezkoa duenez,
|
nahi
beste maskara jar ditzake, unearen arabera, baina ez ezkutuan ibiltzeko, izaera eskizofrenikoa duelako baizik. Izaera edo maskara ezberdinetatik igarotzen bada, ez da besteak mendean hartzeko, bere izaera esperimentatzaileagatik baizik, etengabe bere bizitza eraldatu eta indarberritu nahi duelako, eta bizitza eraldatzearekin batera gizartea irauli nahi du?, ez duelako betiko pertsona bera izan nahi.
|
2013
|
|
Nietzsche-k bazekien
|
nahi
beste izen erabil zezakeela. Osasun Handia, Politika Handia, eguerdia, etab., mamuari erreferentzia egiteko, baina inolako zentzu finkorik eskaini gabe, horrek aurpegia eta gorputza emango bailizkioke mamuari behin betiko definituz eta metafisikaren kiribilean sarraraziko bailuke berriz ere.
|
|
Atal hau ETB1erako egiten den (oraintsu arte egin izan den8) bikoizketa gogoan hartuta idatzita dago. Ez du esan
|
nahi
beste prozesu batzuk egon ez direnik edo ez daudenik.
|
2016
|
|
Gizarte irudikapenen teoriaren arabera, talde arteko (Pereira de Sa, 1996) edo testuinguru konkretu bati buruzko (Wagner, 1997) asoziazio askea lanabes aproposa da talde sozialak objektu zehatz bati buruz duen irudikapena aztertzeko. Ariketa hori egiteko parte hartzaileei ondorengo galdera plazaratu zitzaien, erantzuteko
|
nahi
beste tarte utziaz: «Zer datorkizu burura ebola hitza entzutean?».
|
|
Ordukoetan hartzaileak mailegua itzuli ezean zorrari aurre egiteko bestelako jabetzarik ez zeukala pentsatu behar da. Hala ere, fidatzailedun maileguak gutxi izateak ez du esan
|
nahi
beste mailegu hartzaileek jabetza askorik zeukatenik, ezta fidatzaile bat behar zutenak oso txiroak zirenik. Kontuan hartu behar da XVII. mendean arabar nekazarien gehiengoa jornalari edo maizter bihurtu zela.
|
2019
|
|
Hainbat partaide ez dira etorri eztabaida taldeetara zenbait arrazoi direla medio, kasu batzuetan ez zutelako bere burua agerian utzi
|
nahi
beste jende baten aurrean, edota bestelako eginbeharrak gorabehera ezinezkoa izan dutelako eztabaidetan parte hartu. Ikerketa teknika hau ikerketa autobiografikoan erabilia izan da (Bolivar, & Domingo, 2006), teknika honen bidez, ideiak eta iritziak azal daitezke oztoporik gabe.
|
|
Azken hamarkadetan, Euskal Herriko isurialde atlantikoan ugaritu egin dira herri eta auzo bizietan egindako esku hartze arkeologikoak, bai lan kontrolen testuinguruan baita ikerketa programa sistematikoen bitartez ere. Batzuen
|
nahiz
besteen helburuak, ezaugarriak eta emaitzak askotarikoak izan diren arren, lan horiek landa paisaia tradizionalaren azpian ezkutatzen den aniztasun eta aberastasun historikoa agerian uzteko aukera eman dute oro har, zenbait kasutan bi mila urtez luzatzen diren okupazio sekuentzia luzeak erakutsiz.
|
2021
|
|
Lehenik eta behin, Mari Xor aukeratu dugula oinarri gisa, batetik, euskarazko bertsioa delako eta, bestetik, dagoeneko ezagunena bihurtu den Wilhem eta Jakob Grimm anaien aldaera horretatik ezberdinena delako, eta, beraz, azterketa konparatibo aberatsago baterako oinarri eta abiapuntu ezin hobea delakoan gaude. Eta, bigarrenik, bera erreferentzia gisa hartzeak ez du esan
|
nahi
beste bostak beraren bertsioak direnik; hori bai, funtsean denak ipuin berbera direla esan daiteke.
|