2009
|
|
Jainkoa da hori. Descartesek ez luke gelditu
|
nahi
arima eta gorputzaren lotura akzidental soilean(, pilotua bere ontzian dagoen bezala?), eta biak, osotasun bat, egiteraino, nahasten?
|
2011
|
|
–Herri indoeuroparren antropologia aurrefilosofikoek, aldiz, ez dute gizakiaren kontzepzio dualista hori onartzen. Homeroren idatzietan, adibidez, psyché terminoak ez du adierazi
|
nahi
arima gorputzari kontrajarria, baizik eta hil ondoren gorputzetik ihes egiten duen putz egite bitala, funtsik gabeko itzal baten gisa bizirauten duena?
|
|
...bihotzean noraezaren zama astuna desolazio hura, oh, desolazio hura, orduan, barnegela babestuetara itzuliz apal berrabestu genuen izpirituak kontsolamenduz zekarkigun eresia, hemen gaude, esan genion elkarri, bizidun umezurtz, baina hemen gaude oraindik ez da erabat kunplitu gure ordua, eta kontzertuaren pasarteak oroitu zenituen harmoniaren sabairik gorenari euts ziezaioten bakean bakez bakeratu
|
nahirik
arimak iluntasunean sarri itsulagun dituen egusentia, edertasuna eta hiria, bitartean, isilik ihes zihoazen gogoetak ontziak, desirak, neguko ibiltari misteriotsuak hegi lokartuetatik haruntzagoko kostalderuntz.
|
2013
|
|
arima eta gorputza ez dira gauza bera. Horrek ez du esan
|
nahi
arima eta gorputza bi substantzia desberdin direnik. Labur esanda:
|
2015
|
|
Gorpuari hil jantzia jartzean, deabru asko ikusi nituen gorpu hura hartzen zutela, eta harekin jostatzen ari zirela zirudien, eta hartaz mendekua ere hartzen zutela; niri laborriasartu zitzaidan, kako zorrotz handiez esku batzuetatik besteetara pasatzen baitzuten. Besteei egiten zitzaizkien bezalako ondra eta zeremoniez lurra ematera zeramatenez gero, buruan nerabilen zein ona den Jainkoa, ez baitzuen
|
nahi
arima haren izena belzterik, beraren etsaia zela ezkutuan geratzea baizik.
|
|
Eta adimenaren inolako nekerik gabe egiten duela ohartzen da arima. Txunditurik bezala dagoela iruditzen zait bakarrik, Jaunak baratzezain hain onarena egiten duela ikusirik, eta ez duela
|
nahi
arimak inolako lanik har dezan, loreak usaintzen hasiz atsegin har dezala baizik; honelako bisita baten bidez, gutxi irauten duena izanda ere, halako baratzezaina izanik, hau da, uraren kreatzailea, neurrigabe ematen dio, eta agian arima gaixoak hogei urtean adimena neka neka eginda bildu ahal izan duena, baratzezain zerutar honek unetxo batean egiten du, eta frutak hazi eta umotu egiten dira ber... Baina ez dio ematen fruta banatzeko baimenik, handik jan duenaz bera sendo egon arte; dastatzen eta dastatzera ematen eta inolako probetxurik izan gabe edota berari ematen dionari ordaintzen jardun beharrean, besteak mantentzeko eta haiei bere kontura jaten emateko bezain sendo egon arte, beharbada, bera goseak hilik geldituko bada ere.
|
2016
|
|
Okertu naiz. Uste nuen Kurbak edukitzeak ez du esan
|
nahi
arimarik ez dudala.
|
2020
|
|
...bihotzean noraezaren zama astuna desolazio hura, oh, desolazio hura, orduan, barnegela babestuetara itzuliz apal berrabestu genuen izpirituak kontsolamenduz zekarkigun eresia, hemen gaude, esan genion elkarri, bizidun umezurtz, baina hemen gaude oraindik ez da erabat kunplitu gure ordua, eta kontzertuaren pasarteak oroitu zenituen harmoniaren sabairik gorenari euts ziezaioten bakean bakez bakeratu
|
nahirik
arimak iluntasunean sarri itsulagun dituen egunsentia, edertasuna eta hiria, bitartean, isilik zihoazen gogoetak ontziak, desirak, neguko ibiltari misteriotsuak hegi lokartuetatik haruntzagoko kostalderuntz".
|
2023
|
|
Erlijioa afera pribatua bezala aldarrikatua izan da; baina gaurko pentsamoldeen araberan, horrek ez du erran
|
nahi
arimaren segeretuan dagoela, toki oso ezkutu horretan zeinean norbanakoaren kontzientzia ere ez den sartzen. Ez, horrek erran nahi du" pribatu" den hori hautu kontu bat dela,, iritzi, gustu edo kasik fantasia kontu dela, partidu politiko edo gorbata baten hautua bezalako zerbait; edo familia, hezkuntza edo ingurumen kontua badela; pribatua bilakatuz geroz, erlijioak galtzen du gauza publikoei erreserbatutako derrigorrezkotasunaren izaera, eta ondorioz ez zaio aitortzen eztabaidarik gabeko fideltasunaren probetxuaren pribilegioa.
|