Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2009
‎–Ez da sekula izan hainbertze euskaltzain unibertsitatetik etorriak, eta horiek daukate jakituria, nahi ala ez?
‎Ez da sekula izan hainbertze euskaltzain unibertsitatetik etorriak. Horiek daukate jakituria, nahi ala ez. Garai batean bi ginen unibertsitatekoak:
2012
‎Azken urte horietan alkarreki agertzen dira. Gaüza horrek nahi ala ez idazlea eragiten dü. Emazteek nahi düe berentako gizonen ber leküa, bai eta noizean behin lekü berezia.
2013
‎Gutxienez, Euskal Herriko giristinoek, Eskualduna horien bozeramaile, biziki gaizki hartu zituzten Frantziako Estatuaren erabakiak. Eta nahi ala ez, lerroen artetik bada ere, orain arte aipatu ditugun hainbat eta hainbat artikuluren gibelean gatazka hori ikus daiteke. apaizen inplikazioa erakutsiz, Eskualduna k zabaltzen zuen mezua zen ez zirela Frantziatik bereizi. Astekariak hainbat artikulu egin zuen, bestalde, urrea biltzeko eskatuz.
‎Lan batzuk egiten bazituzten ere, jolaserako, bestarako edo mezarako astia bazuten, eta hartaz anitz mintzo ziren Eskualduna ra artikuluak igortzen zituzten soldaduak. Baina, nahi ala ez, lubakien eta gibel lerroen arteko kontrastea islatzen zuten, garbi erakusten baitzuten, anitzez nahiago zutela pausalekuan egon, gerla lekura itzuli baino, nahiz eta beren eginbidea betetzeko prest agertzeari garrantzia ematen zioten.
‎Eskualduna ez balitz agertu, Le Réveil Basque ahantzia genuke gaur egun, garai hartako beste agerkari anitz bezala. Nahi ala ez, Eskualduna astekariaren sorrerak Le Réveil Basque en erreferentzia dakar berekin. Eta, funtsean, aski da euskarazko astekari giristinoaren lehenbiziko urteetako artikuluak irakurtzea bi astekarien arteko aiherkundea eta lehia zenbaterainokoak ziren ikusteko.
‎Heriotza kopuru handienak laborarien artean izan ziren, haien arteko heriotza tasa %17, 5koa izan zen. Eskualduna k ere, nahi ala ez, hilak aipatzen zituen, beharbada bere testu hunkigarrienetarikoetan. Jean Saint Pierrek hilak zenbait artikulutan aipatu zituen, besteak beste hildako euskaldunez ari zenean.
‎Zerbitzari k heriotza heroismoarekin lotu zuen, beraz, zerbait baikor bezala aurkeztu zuen. Baina heriotzak garaipen handienak ere histu zituen, nahi ala ez, gerla bukatu ondoko kronikan agertu zen bezala. Zerbitzari k kontatu zuen nola irrintziak eta euforiak isildu zituzten, hilak gogora ekartzeko.
‎Beste batean futbolean ari zirela argitu zuen, baina ez hala nahiago zutelako, baizik eta pilotan aritzeko lekurik ez zegoelako. Kirolaren aipu horiekin, Zerbitzari k eta Saint Pierrek ongi azpimarratu nahi izan zuten gerlan ez zela dena bortizkeria, baizik eta jostatzeko astia ere bazutela, eta horretan gerlaren eztitze bat egiten zuten, nahi ala ez.
‎Alabaina, astekariak 50 bat zentimetroko luzerakolau orri baizik ez zituen, eta beraz ez zen denbora anitz behar osoki irakurtzeko. Gaur egun, orrialde anitz dituen egunkari bat irakurtzen denean, denbora anitz behar litzateke artikulu guztien irakurtzeko, beraz, nahi ala ez, izenburuak funtsezko garrantzia du, irakurlea erakartzeko edo, gutxienez, artikulua irakurri ez duenak ideia nagusia ukan dezan, titulua irakurriz bakarrik.
2016
‎Ez dira baitezpada kurri dabiltzanak eta diru meta pochi bat dutenak hautuzko gizonak oraiko mendean gure euskal herrietan nahi ala ez, gogoz, bihotzez, barnez, gizonak gazteak bereziki, desterratua delarik irrisku badu aphaltzea eta ttipitzea.
2021
‎Ordu artekoa, hein handi batean" defentsiboa" izan zela erran daiteke. Kanpoko aditu eta behazaleen aurrean, nahi ala ez, frogatu behar zen euskal literatura bat bazela. Erakutsi behar zen ere," objektu" zientifiko bezala bizirik zegoela inguruko literaturen artean, maila apalago batean izanik ere.
‎Hots, barneko ikuspegi baten oinarriak finkatu nahi zituen. Bide batez, erakusten zuen, nahi ala ez, literaturaren historia eraikuntza bat zela, beste eraikuntza kultural eta politiko guzien gisa. Eta, bere aldetik saiatu zen haren egituratzen eta eraikitzen.
‎Badirudi, nahi ala ez," tradizio moduko kondaketa hastapen"... bat finkatzen ari dela, euskal literaturaren historian, eskola sistemaren laguntzarekin. Eta, itxura guzien arabera," kondaketa" hori kontsentsuala bilakatzen ari da.
‎Beraz, nahi ala ez, harreman instituzionalizatu batean ari dira gaurko historia egileak. Harreman konplexua da dudarik gabe.
2022
‎bata bortxazkoa ordünko sistemaren arabera, eta hura erran delako Akitaniako düka, Alienor handiaren ondokoa; bestea Iruñeko erregea edo erregiña, Xiberoak bere nahiz hartürik, Biarnori eta Akitaniari bürü emaiteko. Lehenari zin orokorra egin behar zaio nahi ala ez. Bigerrenari zin sinplea egiten zaio haütüz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia