2009
|
|
Badago hor, bistan denez, kosmopolitismo errogabearen kritika zuzen bat, baina antzeman daiteke, era berean, kanpora zabaldu
|
nahi
eta ezin bat, mundu zabalera egokitu ezin bat. Kinka historiko beretsuan (Lizardik ez bezala, 1936ko gerra aurreko euskal letren pizkundea ezaguKonplexua izan da beti partikularraren eta unibertsalaren arteko dialektika, eta are konplexuagoa ausaz hizkuntza komunitate gutxituen kasuan.
|
|
11 Aski da" Txakolinaren ospakuntza" irakurtzea, ardo izan
|
nahi
eta ezin duen txakolinaren sinboloarekin: Gora txakolina/ ta damaidan poza/ ta pozaren hitza/ ta hitzaren bizitza/ ta bizitzaren bitsa/ dugun bizi nahiezko/ bizi gaituen gaitza.
|
2010
|
|
• Euskaraz komunikatu
|
nahi
eta ezina. edo oso maiz izan dutenak, %27 Gainera, zenbat eta gazteagoetan handiagoa da (5.1 atala, 60 or.)
|
|
Euskaraz komunikatu
|
nahi
eta ezina. edo oso maiz izan dutenak, %27 Gainera, zenbat eta gazteagoetan handiagoa da.
|
2011
|
|
Nagusia, ez bakarra. Etxeauzo lagunarte multzoa eta hurbileko bizimodua konfiguratzen duten jardungune, harreman sare eta era askotako prozeduretan dauka euskarazko bizi
|
nahi
eta ezinak bere lehiakide indartsuena.
|
|
Nagusia, ez bakarra. Etxe auzo lagunarte multzoan eta hurbileko bizimodua konfiguratzen duten jardun gune, harreman sare eta era askotako prozeduretan dauka euskarazko bizi
|
nahi
eta ezinak bere lehiakide indartsuena. donostiako kursaalen urtean hamar hamabost egunez euskarak presentzia duin eta ahalik zabalena eskuratzeak ez dio batere kalterik egingo hiztun elkartearen jarraipen asmoari, baina egunean eguneko jarduna konfiguratzen duten solaskidetza sare, rol harreman eta interakzio berbal etengabeen ondoan txikia da zinez. b) Bodegatik (jardun gune, rol harreman, adier... Aitzitik, badut motiborik uste izateko horretan eta beste hainbat puntutan, hitzak hitz eta iritziak iritzi, bat gatozela guztiok. ohargile zenbaitek (paula kasaresek oso bereziki) espreski azpimarratu du halere aurrez aurreko jarduera informalarruntaren gertakari hori ez dela komeni estuegi lotzea.
|
2018
|
|
Herritarrak aktibatzea helburu izanik, beraz, funtsezkoa da herritarrek beraiek gidaturiko ekimen auto eratua izatea, eta erabilerara erakarri nahi ditugun hiztun mota edo hiztun identitate ezberdinengana hurbilduko den ekimena izatea (jatorri kulturalak, ideologikoak, klase sozialak eta adina kontuan hartuta, besteak beste). Hau da, hiztun ezberdin horien interesak,
|
nahiak
eta ezinak kontuan hartuz, euren zailtasun eta ahaleginen araberako ekimena pentsatu behar da eta eurengana hurbildu. Prozesuko partaideok aniztasun eta konplexutasun horretan nahastu eta bustitzea ere beharrezkoa izango da, prozesu horrek gu eraldatzeraino (alegia, gure erosotasunak eta ziurtasunak, pertenenProtagonismo soziala hartzeko prest dagoen talde heterogeneoa irudikatzen dugu.
|
|
Hiztun ezberdin horien interesak,
|
nahiak
eta ezinak kontuan hartuz, euren zailtasun eta ahaleginen araberako ekimena pentsatu behar da eta eurengana hurbildu.
|
2019
|
|
Frontoian ez dugu ia inoiz oztoporik izaten partida jokatzeko... hutsik daude. ez dago gure gazte garaietan bezala txanda hartzeko borrokan ibili beharrik. zer esan auzolanaz eta antzeko kontuez. afarietarako biltzeko ere arazoak daude askotan. gure auzoan bertan, aurten Santa eskean ateratzeko, igandea izanik ere, hamar lagun biltzeko gorriak ikusi genituen. hor sekulako aldaketa eman da. modernitatearen indibidualismoa bete betean. azken egunetan irakurria dut Baztandarren Biltzarra antolatzeko eduki zituzten gorabeherak eta nola Lapurtarren Biltzarra bertan behera utzi duten. Bietan erreleborik eza aipatzen dute gako nagusi bezala". teorizazio askok baino zehatzago, gordinago eta ulergarriago azaltzen digu Xabierrek arnasguneek egungo egunean ageri duten bizi
|
nahiaren
eta ezinaren borroka gorria. garbi ikusten da horrelakoetan, besteak beste direla, Xabier Bengoetxearen delibero sendoa, jatortasun etnokulturalaren azken agergune kolektibo diren ingurumen hauei etorkizun bizi pizgarria segurtatzen saiatzeko. ondoko gogoeta ardatza du, seguruenik, gidari: " (oraingo egoera honetara) nola iritsi garen interpretatzeko garaian, zerrendatu diren fenomeno guztiez gain, horien azpian egon daitezkeen arrazoiei buruzko hainbat tesi egon badaude. hau da, euskarak mendeetan bizi izan duen zapalkuntzaren ondorioz dela aipatuko du
|