Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Lan honetan lortutako datuetatik abiatuta, ilargi-faseekin korrelazioa egin zen; izan ere, Salvador Núñezek azaldu zuenez, larrialdi-zerbitzuetan bertan ere, ilargi betea edo ilargi-fase bereziren bat dagoenean, esaten da “gaur mugituko da”. Lanaren egileek jakin nahi zuten zer zegoen egiazki Ilargiak jokabide oldarkorretan zuen eraginaren mitoan. Lana egiteko, ilargiak aztertu zituzten betiereko, berriko eta erdiko faseetan, eta ikusi zen ez dagoela inolako harremanik ilargi-argitasunaren eta indarkeriaren biktima kopuruaren artean.
2004
‎–Adibidez, nire ustez euskararen munduan baikorkeria ikaragarria dago, autista! Jakin nahi nuke zergatik dauden hain pozik D ereduan ez dakit zenbat mila lagun matrikulatzen delako. Ez al dute entzun nola hitz egiten duten D ereduko umeek?
2009
‎Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, anai-arreba guztiek jakin nahi baitzuten zer zegoen edo zer aurkitu zuen zeru hartan:
‎Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, anai-arreba guztiek jakin nahi baitzuten zer zegoen edo zer aurkitu zuen zeru hartan:
2011
‎Raymond aitona, Jean, Jeanne, Silvie, Anicke, Bernard eta ni. Eta jakin nahi baduzue zer zegoen gaur afaltzeko, ba, oraintxe bertan esango dizuet: lekak patatekin (harritzekoa!), arrain kroketak eta postre gisa, fruta edo gazta.
2012
‎Magiaren metafora jartzen dut: umetan, magiak liluratu egiten zaitu;  gero, amarrua nola eginda dagoen hasten zara pentsatzen; azkenik, magoa da magoari begira dagoena, eta jakin nahi duzu zer dagoen trikimailuaren atzean. Bizitzarekin gauza bera gertatzen zaigu batzuei:
‎Gizonari barrua errebelatzen ari zaio, baina bidean ezer onik ateratzeko esperantzarik gabe. Jakin nahi du zer dagoen bere esku, jakin nahi du zer egin dezakeen berak ez uzteko destinoari emaztearen duintasunaren hondamendi guztizkoa. Hori da, lehendabiziko susto izugarriaren ondoren, bere baitan darabilen borroka.
2016
‎Galiziatik kanpo dagoen arraun mundua ezagutzeko asmoz abiatu zen kanpora: «Probatu egin nahi nuen zer zegoen, eta, Astillerok aukera ematen zidanez aulki mugikorra egiteko ere, erabakia hartu nuen». Astillero eta Castro entzun, eta izutu egiten da Nuñez, Tirango ordezkaria, garai txarrak ekartzen dizkiolako gogora:
‎Beste adibide bat: sortzaileari bere poesia eskatu beharrean, gustatu zaigun poema bat hautatu eta jakin nahi dugu zer dagoen horren atzean. Horretaz idazteko eskatzen diogu idazleari.
2017
‎Ez zenuen arrantzara joan nahi? Ez zenuen ikusi nahi zer dagoen Alpeez harantzago?
‎Gure termometroa auzoa izan da. Auzokideekin harremanetan egon gara eta auzoak babesten du frontoia eta Antzokiaren inguruan jakin nahi dute zer egongo den ontzi horren barruan, proiektu arkitektoniko bat delako eta barrukoa oraindik zehaztu gabe dagoelako.
2018
‎Izan ere, asko eman dit ibai horrek. Jende askok ez du ezagutzen Urola, eta haiei erakutsi nahi diet zer dagoen bertan. Jendeak ezagutzen ez dituen gauza harrigarri batzuk agertzen dira bideoan.
2020
‎Zaleenak, umetatik, Andoni, Beatriz, Daniela eta Elisabet ziren, eta literatura ikasteko gogo biziarekin joan ziren eskolara. Jakin egin nahi zuten zer zegoen hortik barrena, munduan: zer poesia, zer ipuin, nobela eta autore.
2021
‎Hitz egin nahi didazu zer dagoen ondo eta zer gaizki?
2022
‎Askotan, eta batez ere politikan, lerroburu handiak ematen dira, eta gero ez dago ezer horren atzean. Ikusi nahi dugu zer dagoen akordioaren atzean. Azkenik, deia egin nahi diegu beste kirol federazioei, haiek ere ofizial izateko eskaera egin dezaten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia