Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Baina errazago da herren eginez dabilenak konplexua izatea, ezta? Bada, hori guztia hankaz gora jarri nahi duen ipuin bilduma kaleratu berri du Elkarlanean argitaletxeak: " Eta zer?" zortzi urtetik gorako haurrei besteen desberdintasunak onartzen irakatsi nahi dien sail honetako lehen ipuina Seve Callejak idatzi eta Joxan ormazabalek euskaratua da," Potoloa naiz, eta zer?", eta Jokin Mitxelenak eginiko marrazkiaz apaindurik agertzen zaigu.
2005
‎" Betaurrekoei esker" narrazioa benetako istorioa irudikatu nahi duen ipuina dugu. Berriro ipuina ipuinaren barruan dugu kontaketari sinesgarritasuna eman nahiz.
‎Ikusgarria da Garateren ahalegina ipuin guztiak Euskal Herrian kokatzeko (ia protagonisten izen guztiak euskal izenak dira), ipuin horiek guztiak euskal tradiziora ekarri nahi balitu bezala. Sasoi garaikidean girotuta badaude ere, badira gertaera historikoak irudikatu nahi dituzten ipuinak," Arimen eguna" ipuina adibidez.
‎Gizartea, edonongoa izan badaiteke ere, eta hemen esan genezake narrazioek badutela ikuspegi unibertsala, Euskal Herrikoa da ipuinotan antzematen dena. Gizarte horren arazoak islatu nahi dituzte ipuin hauek eta egileak modu jakin batean aurkezten dizkigu. Egileak" on" eta" txarraren" arteko borroka moduan aurkezten dizkigu, egitura manikeo orokor batean.
2007
‎Erreportajeak errepikatu ziren hedabideetan. Jaurlaritzatik Koldo Ordozgoitik(" Alonsok eskubide osoa du nahi dituen ipuinak idazteko eta sinatzeko", Berria, 2007-02-09) eta Miren Azkaratek hitz egin zuten:
2008
‎Gainera, bion artean bideratutakoari forma eman nahi nioke, ahal dudan azkarren amaitzeko. Biharko amaitu nahi nuke ipuina. Dena den, irten aurretik joango natzaizu gelara.
‎Ipuina idaztea: nahi duten ipuina edo istorioa idazteko eskatzen zaie haurrei.
2009
‎generoa dela azaldu du ikerlariak. . Aldarrikatu nahi dut ipuinaren garrantzia; euskarazko literaturan gailur handiak jo ditu?.
2010
‎Eta ipuin hori atera zen. Xehetasun guztiak ez ziren autobiografikoak baina Mikel aurrean eduki banu bezala idatzi nahi nuen ipuina. Bertan ez da euskal gatazkaz bakarrik hitz egiten.
2011
‎Nire kaligrafiaren krisialdiak sormen aldi horietako batean jo zuen goia. Lo labur eta urduriko gau baten ondoren goizean goiz hasi nintzen sariketa batera aurkeztu nahi nuen ipuin bat idazten, eta lauzpabost orduz aritu nintzen koaderno batean, hain zinez eta benetan non eskuak ezin baitzion jarraitu batzuetan nire baitako ahotsari. Eguerdi aldera atsedenaldi bat hartzea erabaki nuelarik eten zitzaidan etorria eta, berriro koadernoaren aurrean eseri nintzenean, ez nintzen, hitz bakan batzuk salbu, idatzitakoa ulertzeko gauza izan.
2012
‎Adibide honetan ere ikus daiteke esatariak egitura parentetikoa erabiliz indarra, enfasia eman nahi diola ipuinen alderdi dibertigarriari. Ez dira soilik gogoz irakurtzen, gogoz irakurtzeaz gain barre eraginarazteko ere gai dira.
2013
‎Adibide honetan ere ikus daiteke esatariak egitura parentetikoa erabiliz indarra, enfasia eman nahi diola ipuinen alderdi dibertigarriari. Ez dira soilik gogoz irakurtzen, gogoz irakurtzeaz gain, barre eraginarazteko ere gai dira.
2015
‎Hori ipuin honetako denbora erreala da ordea, kontakizunak bai baitu denbora irreal eta mitiko bat ere. Ez dut gehiegi aurreratu nahi ipuinaren edukiaz (irakurlearen plazera eta emozioa zapuztea bailitzateke) baina baliabide hori, denboraren etena eta errealitatearen beste maila batera igarotze joan-etorrizkoa, aspaldikoa bezain egungoa da:
‎Eguneratzerik gabeko denbora badu ere, guneak datu-base gisa funtzionatzen du. 6 CreAPP ipuinak CreAPP ipuinak askatasun osoa eskaintzen du erabiltzaile bakoitzak nahi duen ipuina asmatzeko. Horrela, kontakizun bakoitza bakarra da eta haurren eta gurasoen sormenaren eta originaltasunaren araberakoa da.
‎—Deus ez. Zuk ez zeneukan entzun nahi zuten ipuina.
2017
‎" Behar bada zuk zeuk kontatu nahi diezu ipuin bat" erantzun zion izebak.
‎– Lurri eskaini nahi diot ipuin hau. Utzidazu, mesedez.
‎Neskatoa bozkariatzen da, ez baita sekula gehiago aspertuko; gakotsei esker, nahi dituen ipuin guziak irakurtzen ahalko ditu.
2018
Nahi duzu ipuin bat?
2019
‎Edo bai. Segun eta zenbat kargatu nahi duzun ipuina. Batzuetan komeni da ipuina kargatzea, azalpenak aurrezten dira...
‎Izan ere bera baita ametsetan ageri diren giza irudien jainko sortzailea. Ametsa du aita, heriotza da bere osaba, eta gaua, berriz, amona, eta berari esker eragin genezake defuntuok gure bisitarien bizitzan lo daudela; beraz, ez dut aukera alferrik galdu nahi izan ipuin hau zure baitan pizteko.
2020
‎Nekatuegia eta aztoratuegia zegoen Manuela; horregatik, gau hartan bere gelakideei, Mari Gabonen eta Adrianen hiru alabei, ez zien kontatuko Notre-Dame-de-Sarrancen bildutako bidaztien ipuinik. Neskatoak muturtu egin ziren, inondik inora ez zuten geratu nahi ipuinik gabe, eta ez zioten bakerik eman, atzenean bat kontatzen hasi zitzaien arte... baina ipuina kontatzen ari zitzaiela loak hartu zuen Manuela.
2021
‎" ordutik aurrera ez ei da ikusi lamiñarik gure lur ta ibaietan" (idem). Kristautzea sinbolizatu nahi zuen ipuin gisako haren atzean, halere, Riktrudisek argi ikusten du" bere erakutsia badauka [la]" (79 or.)," orrek esan nai dau kurutze doneak inpernuko gaizkin danen kontrako indarra daukala, bertan, kurutzean, gure Jesus maitea il zalako" (idem) eta are gehiago," esan gura dau gaiñera kurutzean ustekida andi bat euki bear dogula, ta kurutzetarrak, naiz ta euskaldunak izan e...
‎Ohartu ginen badela komunitate bat gizartetik kanpo geratzen dena. Iruñerriko gorrei eman nahi genien ipuinekin gozatzeko gune bat.
2023
‎Saio horien helburua bikoitza dela nabarmendu dute antolatzaileek. Alde batetik," gozatzeko une bat" sortu nahi dute ipuin, kantu, olerki eta hitz-jolasekin, heldu eta haurrek ondo pasa dezaten. Bestetik," gurasoen prestakuntza" sustatu nahi dute, eta horretarako, haurrentzako euskal literaturako baliabideak erakutsiko dituzte, eta kontatzeko moduak azalduko:
‎-Zurekin nahi dut ipuina, ama.
‎Oro har, zer transmititu nahi duzu ipuinen bitartez?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia