2007
|
|
ni euskal hiritarraren tradizioangizarteratutako askok heterokategorizazio politiko eta dinamika sozialek ezarritakomugekin egiten dute topo, objektibaziorik eza dute ageri, normalitate falta. Etanazio-norbanakoaren diskurtsoaren neurrira
|
nahi dute
identitate hori.
|
2009
|
|
posiblea dela azpimarratu zuen lehendakariak, eta identitatea eta nortasunaren gainean politikarik ez duela egingo ziurtatu zuen: . Gure nahia da euskal herritarrek askatasun eta demokrazia gehiago izatea, inork iritzia emateko beldurrik ez izatea, inork bere burua mehatxatua ez ikustea, eta norberak
|
nahi duen
identitatea aukeratzea?.
|
|
Eta nola gauzatzen da eta haragitzen lortu
|
nahi den
identitate hori, nola egiten da ikusgai metaforen bidez. Guk jokabide kolektiboko arketipoak mitifikatu dituzten irudiak aztertzea erabaki dugu.
|
2010
|
|
Halaber, Euskadiko Gobernuak eta ETBk, monarkaren mezuaren bidez, saldu
|
nahi dituzten
identitate-sinboloak gaitzetsi ditu.
|
|
Iosu Murgia Aralarrek Bizkaiko Batzar Orokorrean duen bozeramaileak esan duenez, bere alderdiak ez du onartzen Indar Armatu espainiarren Erregeak Euskal Herriko gizartea agurtzea eta, halaber, Euskadiko Gobernuak eta ETBk, monarkaren mezuaren bidez, saldu
|
nahi dituzten
identitate-sinboloak gaitzetsi ditu.
|
2014
|
|
Sexualitatearen ingurukoak produzituak baldin badira, egungo gizaki hipermoderno malguak
|
nahi duen
identitate sexuala hautatu dezake eta nahi dituen praktika sexualak izan ditzake. Sexualitatea bera ere, mundu demokratiko-kapitalista honetan, hartu eta bota daitekeen nolabaiteko kontsumo-gaia bihurtzera heldu da nahitaez.
|
2015
|
|
Norbanakoa bakoitzaren interes eta borondate huts delako sineskeria, hain justu, nahimena, erabakimena eta askatasuna ezerk baldintzatu gabeko zer aratz eta berezkoak balira legez. Isuria garela diogu, malgu eta irristakor, likido, etengabe
|
nahi dugun
identitatera egokitzeko gai. Ezin ezertan gatzatu, ordea.
|
|
Irizpide hartatik ulertu ahal dugu zergatik
|
nahi duen
Identitateak sistema orohartzailea izan, eta zer dela eta nahi duen bere buruaren sistema antolatua, bereizia eta argia. Anomaliak neurrian ere sistema horrekin egiten du amets, baina diferitzen bizi behar duenez, galtze eta eskuratze-joko batean jokatzen du.
|
|
Horrenbestez, ukitu berezi bat eman
|
nahi diot
Identitate hitzari. Edozein praktika identitarioa izan daitekeen arren, hitza gordeko dut egitura gisa agertzen zaizkigun praktikentzat; oso konbentzionalizatuak, oso instituzionalizatuak, oso gorpuztuak, alegia, oso" praktikatuak" direnentzat.
|
2016
|
|
aldizkariak zenbaki berezia eskaini zion, zenbait auzotar eta kolektiboren iritziak jasoz, fokua Deustu eta beste auzoetakoa ondarearen desagerpenean jarriz. Gure identitatearen galeran, beste norbaitek inposatu
|
nahi digun
identitateari aurrez aurre.
|
2017
|
|
95 Baina gauza bat behintzat ziurra da Anthony D. Smith-entzat: . Europan bederen nazioen sorrera azaldu
|
nahi duenak
identitate etniko aurre modernoetara jo beharko du oinarrizko ikerketa-lerro moduan?. La identidad nacional, 1997, 65.
|
2018
|
|
objektu gisa aurre egiten dion «ni» dago, eta, bestetik, mundu horretan bere burua objektu gisa aurkitzen duen «ni». Baina subjektu/ objektu dikotomiak, mendebaldeko epistemologiaren ezaugarria denak, baldintzatu egiten du ebatzi
|
nahi duen
identitatearen arazoa bera.
|
|
Azpiegiturez gain, inperioek hiriak bihurtu dituzte beren botere" nazionala" eta kontrola betearazteko gune, O’Dowden arabera.40 Hots, lurralde baten inguruko gatazka etnikoak ulertzeko, kontuan hartu behar da inperioek hiriak erabiltzen dituztela
|
nahi duten
identitate sentimendua inposatzeko. Frantziak garrantzia handia eman zion hiritartzeari, gisa hartan gizartea bera frantsestu ahal izan baitzen.41 Hiria zen" zibilizatutako" jendearen lekua; baserria, aldiz" zibilizatu gabeena", eta denek nahiago zutenez" zibilizatua" izan; hiriak jendea erakarri zuen.42 Hiriko hizkuntza" estatuko" hizkuntza zen, garapenarena; hizkuntza gutxitua, atzean gelditu zirenena.
|
2022
|
|
Argaltzea harreman sozialak hobetzeko eta autoafirmaziorako estrategia gisa ulertzea da beraz elkarrizketatuen arteko parekotasun bat, baina ez bakarra. Gil-en hitzetan, elkarrizketatu guztiek gatazka bizi dute dominazio sistemaren arabera izan beharko luketen identitatearen artean eta beraiek gorpuztu
|
nahi duten
identitatearen artean: " Elkarrizketatuek zailtasunez onartzen dituzten rol femeninoak gauzatzen dituzte.
|