Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2003
‎Eta bertso bakoitza nola egituratu ere, kontziente izan nahi dut. Puntuz puntu eta hitzez hitz ahalik eta probetxu gehien atera nahi diot bertsoari. Neurriak eta errimak ere buruan darabilzkit bueltaka.
2006
‎ikasi nahi dut bertsotan
‎ikasi nahi dut bertsotan
2009
‎Finalerdietan ikusi zen ez nuela nik egiten ahal dudan bezala egin bertsotan, poto bat ere izan zen tartean, eta finaletik hamar puntura gelditu nintzen. Nik uste dut adierazi nahi duela bertsotan egin izan banu pixka bat nik dakidan bezala eta akats hori izan ez banu finalerako aukera izango nuela. Finalerdietan ez bezala, ondo ikusi zuen bere burua kanporaketako saioan:
‎– Nola nahi duk bertso horiek idaztea. Kartzelan sartuko naitek.
2010
‎Mattin ene anaiarekin maite genuen eta beste lagun bat ere gustura ari zen. Nahi genuen bertso eskola batean hasi. Ez zen Garazin bertsu eskolarik.
2012
‎Buruz ikasi nahi ditut bertso guztiak, oso hunkigarriak dira-eta.
2013
‎Hitz kode bat erabiltzen dut, eta kitto. " Gorroto ditut euskal kantariak, ez dut ezer jakin nahi bertsoez eta euskal literaturaz, badminton zalea naiz, bossa nova-ren amorratua eta eguna kanal tematikoan pasatzen dut. Euskaraz ere mintzo naiz, ez nazazu sartu multzo zabalagoan".
2015
‎Enbeita mikrofonoaren aurrean negarrez ikusten anitz hunkitzen bada ere, ez luke bere burua hala ikusi nahi: “Nik ez nuke nahi bertso bat negarrez kantatu, ahal banu. Ni naiz zentsuratzen duena nire burua gatazka psikologiko batzuei bide ez emateko bertsotan.
2016
‎Bat-batean, katedral handi bateko organoa bailitzan, Benitoren kantaren doinuak ernetzen hasi ziren labar artetik. . Azken arnasa eman nahi nuke eguna hiltzen ari da, Azken arnasa eman nahi nuke bertsoak entzuten dira, azken arnasa eman nahi nuke kantari nator herrira, azken arnasa ematen dugu eguzkitik eguzkira, azken arnasa eman nahi nuke itsasoari begira.?
2017
‎Hor ezagutu nuen bertsoa. Gero galdetzen du nork hasi nahi duen bertso eskolan, ikastolan bertan baina eguerditan, gehiago lantzeko. Bertso eskola horretan hasi ginen 14 bat ikasle eta bik jarraitzen dugu".
‎Arrizubieta: " Afizio gisa eutsi nahi diot bertsoari, baina ez dut nahi dena izatea bertsolaritza, gustora nabil euskal dantzetan ere, txalaparta jotzen... Niri bertsoak laguntzen dit deskonektatzen, beste bizitza bat bezala da, bazoaz bertso eskolara eta sartu orduko pozik zaude, eta irtetean itzultzen zara errutinara".
2018
‎Errurik gabe eta damurik gabe utz ezazu uztekotan, ta aldiz jakizu bene-benetan gozatzen baduzu hontan izan jaialdi, bertso afari edo triki poteotan guk ere zure ondoan egin nahi genukeela bertsotan.
2019
‎Eta gaur egun, Maialenek egin duen bezala, eboluzioa ikusten dut, horrea sartzen ari diren emakumek hasi direla edo ari direla esaten, bueno baina nik orain hemen nola egin nahi dut bertsotan, ez?, nola sartu nahi dut, inkluso aipatzen da, ez?, ba Uxue Alberdi, Alaia Martin, hauekin ere ari da sortzen beste emakume estereotipo bateri ere utzi zaio tokia bertsolaritzan, o, sea, hori izan da, ba bueno, ate zirrikitua pixka bat gehiago irekitzen ari da, ez, eta espero dezagun gero eta emakume anitzagoak sartzea eta sartzen ari dira, baina esan nahi dut gaur egun beste emakume horiek ere ba ekarri dute estetika izugarri femeninoa, ez?
2021
‎" Egia bihurtuko al da, Amurizak 1980.eko txapelketa irabazi ondoren esan zuen harako hura: ‘Orkestaz eman nahi nituzke bertso-jaialdiak’ Eta trikitiaz, eta jazz musikaz. Zergatik ez?" (Elkarlanean, 1987:
‎‘Bertsolariya’, Viteri 32, Renteria[...]". 37.ean nahi zuenak bertsoak bidaltzeko gonbita luzatzen zuen," betire ateratzeko morukuak badira" eta 45.etik aurrera kasik astero eskaini zituen Fernandoren pasadizoak.
‎B– Leku bat egin nahi genion bertso eskoletan gertatzen den horri: 16 urte arte neska eta mutilen kopurua antzekoa da, eta 16tik aurrera mutilek bakarrik jarraitzen dute gehienbat.
‎Hitza jolas berriz hasiko da; ni hasi egingo naiz, eta pentsatu nahi dut bertsoak segi egin behar duela. Ikusten genuen Euskadi Irratian hutsune handi bat zela Hitza jolas ez egotea.
2022
‎Astean bitan joaten nintzen bertso eskolara, gero etxean saiatzen zerbait egiten, gero saturatu eta bi astean ez nintzen joaten… Astean bitan saiatzen nintzen joaten. Egia da orduan apenas nuela saiorik oraingoarekin alderatuta, eta orain gertatzen zaidala saio bat eta bertso eskolak izan eta itotzea, baina aldi berean nahi izatea bertso eskolara joatea. Bertso eskola bada niretzat asteko agendan gustura hartzen dudan zerbait.
‎Lan horren egiteko zilegitasun falta bat sentituko banu bezala. Agian, bai baitakit batzuetan zeinen zaila izan daitekeen gustatzen ez zaigun gai bati kantatzea, adierazi nahi duguna bertsotan ezin adieraziz egotea, eta, orduan, lau orduz egon nintzen bertsoak baloratzen, gustatu zitzaidana azpimarratzen, neure buruari aski objektiboa nintzen galdetuz. Baina, metrikatik eta errimetatik harago begiratuz gero, uste dut gure iritzia, nahi ala ez subjektiboa dela, eta, orduan, nire zilegitasun eskasa zalantzan jar dezakedala.
2023
‎Hezkuntza arautuko programan hasi zen bertsotan, Lehen Hezkuntzako bosgarren edo seigarren mailan: “Ondoren erabaki nuen asialdian ere egin nahi nuela bertsotan, eta hala hasi nintzen bertso eskolan. Egun, bertso eskolako irakaslea naiz, eta astean hirutan ematen ditut eskolak.
‎Izan ere, eskaini nahi dugun horrek bertsoa ardatz gisa hartzen badu ere, askozaz harago doa. Elkartzen gaituen jarduera hau abiapuntutzat joz eta bakoitzaren musika, ikus-entzunezko zein antzerkigintza gaitasunekin uztartuz, ekarpen berriak egin nahi dizkiogu bertso munduari, edo hobeto esanda, bertako kideei.
‎Kontraesantxo bat ere sortzen zait kontu horrekin, halere: ea horrela bizi nahi dudan bertsoa, hala moduzko Txapelketa bat egin eta beste plaza batzuetan utzi behar ote dudan gehiago neuretik…
‎Ahal dudan heinean orain gozatzen dudan adina gozatzea. Denborak erran dezala zer sari edo zenbat plaza lortuko ditudan, nik nahi dudana bertsoaz gozatzea da, orain hainbertze ematen didan horrek etorkizunean ere aunitz ematea.
‎Haien adinean" eskolartekotik eskolartekora" ibiltzen direla azaldu du Karasatorrek," eta horrela zaila da bertsotarako eskertzekoak diren zenbait gaitasun fintzea". Bertsotan ari denak jendeaurrera atera nahi badu bertso eskolan aritzea baino gehiago behar duela esan du. " Nahi ez duenik ere badago, noski, bertso eskolan gustura arituta ere, bere bertso jarduna horretara mugatu nahi duenik".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia