2020
|
|
Izan ere, Lévi Straussek zehazten duelako bereizketatik harago, elkarbizitza dagoela pentsaera primitiboaren eta ez primitiboaren artean. Hau da, pentsaera hezigabearen eta heziaren artean.121 Beraz, Levi Straussen eskutik, ontzat eman daiteke Eñaut Etxamendiren ekoizpen literarioa ondu zen idazkerarik gabeko
|
mundua
ohiturazalea dela, modu hezigabean azaltzen den pentsaeraren ondorio dela. Bestela erranik, pentsakizun ohiturazalea, primitiboa, arkaiko, basa edota nekazaritza kristauaren alorrekoa modu baliokideetan erabil daitezkeen kontzeptuak direla.
|
|
Baina memoria kolektiboak suspertzen du eta gai da orduan urradura biografikoa eta soziokulturala ekoizpen literarioa bihurtzeko. Aukeratuko duen forma narratiboa alegoriarena izanen da,
|
mundu
ohiturazaleak zituen balioei egokien erantzuten diona izanez.122 Horrela uler daiteke Etxamendiren narratibak alegorikotasun profetikoa lantzea. Ezen doinu horrek baimentzen baitu mundu ohiturazaleari" atzeak" zein" arrotzak" zaizkion jendeak mugarri ezagunetan sartuz interpretatzea.123 Erran daiteke Eñaut Etxamendi utopia literarioan errefuxiatzen dela erresistentzia emozionalaren bidez, bere Ahotsaren bila.124
|
|
Aukeratuko duen forma narratiboa alegoriarena izanen da, mundu ohiturazaleak zituen balioei egokien erantzuten diona izanez.122 Horrela uler daiteke Etxamendiren narratibak alegorikotasun profetikoa lantzea. Ezen doinu horrek baimentzen baitu
|
mundu
ohiturazaleari" atzeak" zein" arrotzak" zaizkion jendeak mugarri ezagunetan sartuz interpretatzea.123 Erran daiteke Eñaut Etxamendi utopia literarioan errefuxiatzen dela erresistentzia emozionalaren bidez, bere Ahotsaren bila.124
|
|
Oreka hautsirik,
|
mundu
ohiturazalea deseginik, urriko hilabetearen eta mendiko espazio sakratuaren urratzearen sakrilegioaren ondotik, elementuek azaletik berdintsu badiraute ere, oinarrian arraildurik daude. Ororen gainetik, uso mezularien sarraskia izan da traizioaren gorena.
|
|
Haratago, suntsitutako idilioa deskribatzeko hautua egitean, Etxamendik
|
mundu
ohiturazalea esploratzen du eta bere nortasun literariotzat markatzen, Naturaren poetikaren bidez. Izan ere, Etxamendiren narratiba ohiturazalea ohiturazaletasun biografikoa bizi izan duen idazlearena baita. Bakhtinen definizioan9, ohiturazalea mundu ikuskera bat da, aurretik ikasitako legeez mundua egokiro asetzen duena, aldaketari garrantzirik ematen ez diona eta, oharkabean bada ere, historiak bultzatzen duena.
|
|
141 Frantziak besteak beste, Indotxinako gerla() edota Aljeriakoa() bizi izan zituen, deskolonizazio politikoa onartu aurretik. notopia142 deritzona sortzen dute. Etxamendiren kronotopia
|
mundu
ohiturazalean bermatzen da. Bestela erranik, Etxamendiren kronotopoa dei diezaiokegu mundu ohiturazalearen edo idilioaren agerpenari.
|
|
Etxamendiren kronotopia mundu ohiturazalean bermatzen da. Bestela erranik, Etxamendiren kronotopoa dei diezaiokegu
|
mundu
ohiturazalearen edo idilioaren agerpenari. Idilioaren kronotopoak aldagabeari ematen dio lehentasuna eta norbanakoa kolektiboaren barnean sartzen du.
|
|
Akzio xume hori egitean, Alemanian preso diren osabaz eta auzoaz oroitzen da. Beraz, historiak, senidetasunak eta auzokidetasunak bat egiten dute
|
mundu
ohiturazalean bizi den haurraren mundu ikuskeran:
|
|
Etxamendiren corpus narratiboa bi haustura epizentroren –amarekiko amodioaren eta
|
mundu
ohiturazalearen hausturaren– inguruan egituratzen da. Eñaut Etxamendiren mundu intimo orekatuaren haustura epizentroa
|