2011
|
|
Azpimarratzen da hizkuntzaren ekologiak metafora gisa duen erakargarritasuna eta diskurtso teoriko
|
moduan
duen potentzialtasun, baina aldi berean, teoria horrek egun duen garapen mailarekin aplikagarritasunerako dituen zailtasunak ere azpimarratzen dira.
|
|
4 hizkuntza ekologiaren gaiarekiko ikuspegi orokorrari dagokionez, batetik, ikuspegi paradoxikoa azaltzen da: azpimarratzen da hizkuntzaren ekologiak metafora gisa duen erakargarritasuna eta diskurtso teoriko
|
moduan
duen potentzialtasun, baina aldi berean, teoria horrek egun duen garapen mailarekin aplikagarritasunerako dituen zailtasunak ere azpimarratzen dira.
|
|
Batetik, kide askoren iritzietan azpimarratzen den ideia hizkuntzaekologiaren planteamendu teorikoaren indarra da, hizkuntzaren ekologiak metafora gisa duen erakargarritasuna eta diskurtso teoriko
|
moduan
duen potentzialtasuna. Teoria honek errealitatea bere konplexutasunean jasotzen eta planteamendu holistikoaren bidez interpretatzen duelako, eta gizartean ezagunak diren eta aski onartuak dauden iraunkortasunaren ikuspegi ekologikoak erabiltzen dituelako, hizkuntzaren alorrera egokituz
|
2014
|
|
Baliabideen urritasunak aginduta egiten dena, baizik. Baliabideetan aberatsago izango bagina, baliabideak eta indarrak zeregin guztiei heltzeko
|
moduan
bagenitu, ez
|
2015
|
|
Haatik, erreferentzia gutxi agertzen dira aztertutako egunkarietan. HHn irakasle batek bereizten ditu euskara H1 eta H2
|
moduan
duten haurrak. Horrela dio:
|
2021
|
|
Lanak erakutsi digu hartarako egokitutako prestakuntzaren bidez hizkuntzarekiko praktika onak landu daitezkeela eta ikasleentzat aberasgarriak izango diren aldaketak eragin daitezkeela elkarrekintza komunikatiboan. Eta hori ez da gutxi; izan ere, inoiz baino premiazkoa da irakasleak euskararen erabiltzaile eta euskarazko irakasle
|
moduan
duten zereginaz jabe daitezen. Ezin da ziurtzat jo irakasleak euskara dakielako edo ikaslea eredu ikasten ari delako (askorentzat murgiltze eredua dena) hizkuntzaren gaia konponduta dagoela.
|
|
Ikertzaileak dioen bezala, ez dago garapenaren helburuak betetzerik ez bada jartzen hizkuntza garapenaren erdigunean, eta ezinbestekoa da behar hori lehentasuntzat hartzea hezkuntzaren nazioarteko programetan zein garapen iraunkorrekoetan. ...du bizitzako beste arlo batzuekin ere (osasuna, generoa, ingurugiroa...), eta harreman horiek, gainera, oso konplexuak dira, baina hala eta guztiz ere, ezinbestean aintzat hartu beharrekoak garapenerako agendak betetzeko, ikus, adibidez, argitaratu berri den lana (Garcia Azkoaga, Idiazabal, 2021) non Garapen Iraunkorreko 4 Helburutik (Kalitatezko Hezkuntza) abiatuta, hizkuntzak garapenaren eragile
|
moduan
duen garrantzia aztertzen den.
|
2023
|
|
Irun eta Hernani dira ondoren nagusi. Nabarmena da, beraz, Donostiak hiriburu moduan eta Orereta Errenteriak bailara buru
|
moduan
duten eragin sozioekonomikoa.
|