2002
|
|
Aukera asko daude, baina, gaur egun, nagusiki, bidira ikasmaterialetan eta proposamen didaktikoetan ikusten direnak eta horietaramugatuko gara: biek hartzen dute unitate
|
modura
testua; abiapuntua, ordea, guztizezberdina da.
|
2008
|
|
Edola be, norbere buruaren ganean idaztea bide ona da idazkera literarioaren munduan sartzeko. Horrez ganera, norbere burua tarteko izanik, sinesgarritasunean irabazi leike hemen egin egiten dauan
|
moduan
testuak berak be.
|
|
Ez da erraza, ez testu mekanografiatuan, ezta inprentakoan ere, irizpide homogeneo baten araberako olerkien zenbaketa zehatza burutzea. Txakolinaren> ospatzean olerki solte modura agertzen ziren poema batzuk, osorik zein partzialki, antzerki
|
modurako
testuetan, bateratuak agertzen zaizkigu Hiru> liburuan, Txakolinaren> ospakuntza> 1> eta> 2an eta Hiru> atalburuetan batik bat. Testu mekanografiatuan agertzen ez ziren poema batzuk, inprentako edizioan agertzen dira lehenengoz, bai olerki solte gisara, bai antzerki antzerako testuetan:
|
|
I.2.1.d. atala); 1904an hiztegirako dirulaguntza eske; 1906an Akademia sortzeko; 1909an Zurtzaingo proiekturako Diputazioen babesa espero izatean; 1913ko martxoan Gasteizko apezpiku gisa euskal hautagai bat iradokitzean; eta gerora ere maiz zuzenduko zen haiengana. Badago, gainera, Diputazioei laguntza eskatzeko
|
moduan
testu honen eta Azkuek egindako zenbait eskariren artean antzekotasunik. Hola, testu honetan dio Diputazioek Akademia sortuz gero «serían acreedoras de mayor veneración y gratitud de los vascos».
|
2010
|
|
Kohesioak lotura gramatikalak begiratzen ditu eta
|
moduak
testuko osagaiak dituztenak euren artean erlazionatzeko.
|
2012
|
|
295; Makazagak 1996: 54; Euskaltzaindia 1994) zuzen zuzenean esan dute horrelakoak perpaus mailako funtzio bakar bat izatetik bigarren aukera modura edo aukera bakar
|
modura
testu mailako funtzio bat izatera heldu direla. Ideia honek oso babes ona du lokailuen morfologia jatorrian98 (gainera< gain+ adlatiboa; aldiz< aldi+ instrumentala; berriz< berri+ instrumentala; orduan< ordu+ inesiboa...).
|
2018
|
|
Izan ere, aukera dugu haren biografia arakatzeko eta argibideak lortzeko datazioaz, fidagarritasunaz, eraginez eta bestez. Besterik ez bada ere, egilearen jaiotzaeta heriotza datak ezagututa, badugu
|
modurik
testua post quem eta ante quem daten barnean sartzeko; orobat, egilea non jaio eta non ibili zen jakinda, errazago zaigu hainbat lotura egitea eta testuak egilearen sorterriaren inguruan erabili den hizkerarekin lotzea," egilea nongo, hizkera hango" ekuazioa automatikoki erabiltzea okerbidea izan badaiteke ere.
|
2020
|
|
batzuetan horretara jarria ez denak ez lituzke aise ulertuko, eta irakurketan laguntza izan beharrean azkenean oztopo ere gerta litezke. Hori dela eta, aukera koherente osoa egiterik ez zenez, txostengile bakoitzari askatasuna eman zaio adibideak egokien ikusten zuen
|
moduan
testuan paratzeko. Axaleko aldaketak eginez bakarrik, jakina.
|
2021
|
|
batzuetan horretara jarria ez denak ez lituzke aise ulertuko, eta irakurketan laguntza izan beharrean azkenean oztopo ere gerta litezke. Hori dela eta, aukera koherente osoa egiterik ez denez, txostengile bakoitzari askatasuna eman zaio adibideak egokien ikusten duen
|
moduan
testuan paratzeko. Axaleko aldaketak eginez bakarrik, jakina.
|
|
Azken batean, gazte horiek irudi entzumenezko testuinguru digitalean murgilduta bizi baitira: " Testua ez da ohi
|
moduan
testu idatzi bat orrialde zuri batean, baizik eta formatu multimodal, kolore, forma eta bestelako informazio inguruan duten testuak irakurtzen dituzte gazteek" (BE1). Edonola ere, baliabide multimodalekin elkarbizitza estuagoa izateak ez du esan nahi horien erabilera egokian gaitasun handiagoa dutenik, erabilerak apurka apurka trebatzen duen arren, horretan alfabetatzeak beste gaitasun batzuk eskatzen baititu, 58 Alfabetizazio tradizionala (González García, 2013:
|