Emaitzak: 5
2000 | ||
Edinburgoko Eskolaren aitak | modu sakonean egin zion sarrera Wittgensteini. Wittgensteinen adibideak baliatuz, matematika arazo antropologiko hutsa balitz bezala ikertzen du Bloorrek. | |
2007 | ||
Horregatik esan dezakegu hezkuntza ikertzen duen diziplina," pedagogia", aldi berean dela zientifikoa eta humanistikoa edo, bestela, aldi berean dela —egun ohikoak diren hitzak erabiliz—" gizarte zientzia" eta" giza zientzia". Hezkuntzaren ikuspuntu" paidetikoak", azken batean, gizakiaren gizatasunaz | modu sakon eta zabal batez galdetzeko beharra aldarrikatzen du: gizakia batasun organikoa da —ez elementu edo dimentsio ezberdinen pilaketa mekanikoa—, eta, horregatik, berorren hezkuntza ezin daiteke ere espezialisten artean banatutako zereginen batuketa sinple bat bezala planteatu. | |
2010 | ||
Teologiak duen goi maila, izan ere, bere xede den ahaltsu hark ematen dio, eta, bide beretik, harridurarako biderik laburrena ere ezabatzen du. Areago, egoki ikusiz gero, berehala konturatuko gara legeez jardutea teologiaren esparruan sartzen dela, hain | modu sakonean, ezen teologoak ezin izango duen gai teologikoak agortzeraino ustiatu, baldin eta legeak ukitzen ez baditu. Izan ere, Jainkoarengan teologoak arakatu behar dituen ikuspegietako bat da hura dela azken xedea, arrazoidun izakiek dutena, eta haien zoriontasunaren oinarri sendoa. | |
Teologiak duen goi maila, izan ere, bere xede den ahaltsu hark ematen dio, eta, bide beretik, harridurarako biderik laburrena ere ezabatzen du. Areago, egoki ikusiz gero, berehala konturatuko gara legeez jardutea teologiaren esparruan sartzen dela, hain | modu sakonean, ezen teologoak ezin izango duen gai teologikoak agortzeraino ustiatu, baldin eta legeak ukitzen ez baditu. Izan ere, Jainkoarengan teologoak arakatu behar dituen ikuspegietako bat da hura dela azken xedea, arrazoidun izakiek dutena, eta haien zoriontasunaren oinarri sendoa (De legibus, atarikoa). | |
Horrexegatik, bada, aipatutako galderek ezin dute berehalako eta balio unibertsaleko erantzun bat jaso. Gure ondorengo ahalegina, beraz, pentsamendu alemaniarrak esparru horretan aurkitu dituen soluzioak argi azaltzera mugatuko da, beti ere jakinik W. v. Humboldt izan dela hizkuntzaren eta herriaren arteko erlazioari buruzko galdera bere idazlanetan | modu sakonenean jorratu duena. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 5 (0,03) |
Lehen forma
modu | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
modu sakon | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
modu sakon egin | 1 (0,01) |
modu sakon jorratu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |