Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika lanak burutu dira urteetan zehar. an esan bezala, 2003tik indarrean dagoen ikasketa planean jorratzen den euskal filologoaren profilean soziolinguistika arloan ikasleak behar duen prestakuntza eta lanean modu praktikoan, arduratsuan, eta profesionalean aritu ahal izateko jorratu behar dituen gaitasunak beren beregi aipatzen dira.
2010
‎Erkidegoko telebista eta irratia sortzea oinarrizko aurrerapausoa izan zen, galizieraren normalizazio prozesua indar handiz sustatu zutelako, galiziera era guztietako gaiak eta egoerak lantzeko hizkuntza" moderno" bat dela erakutsiz. eskola pribatu gehienek ez zituzten dekretu horiek betetzen, hezkuntzaagintarien konplizitatearekin edo tolerantziarekin. azken arrazoi horren haritik, ulertzekoa da hirietako gazteen %20ak galizieraz moldatzeko ezgauza zela aitortu izana, nahiz eta beren eskola curriculumean galiziera ere sartu den. egia esatera, urtero irakasgai bakarra edo bi baino ez zituzten jasoko beren formazioaren ibilbidean, eta horrek modu larrian urratzen du hezkuntzaren helburu estrategikoetako bat galizian eta espainian: derrigorrezko eskolatzea amaitzean, ikasleak galiziera eta gaztelania modu praktikoan ezagutu behar dituela.
2019
‎indarberritzen edo berrosatzen ari diren arnasguneen azpimultzoa. gure artean gertatzen ari denaz egiten den diagnosia ere baliagarria da ene ustez, testu osoa bezala. puntuz puntu lantzen dira gaiak, eta eman beharreko azalpenak ere hurrenez hurren eskaintzen. atal horretan ez da teoria hutsaz hitz egiten: " hemen eta orain" zer gertatzen ari den, eta zergatik, azaltzen da bertan. osasun egoerak okerrera egin ez dezan oraingo joera batzuk zergatik aldatu behar diren, eta nola, adierazten da, bide batez. arnasguneen deskribapena eta sailkapena, gaur egun dituzten erronka nagusiak, zer egin behar den etab., oso modu praktikoan aurkezten da.
‎Aisialdia da, beste kulturak ezagutzen, harremanak sortzen... askotan, gainera, aisialdi giroan. ekintzak beharrezkoak dira, bertan giroa sortzen baita, eta honek sortzen du poztasuna parte hartzaileengan. Gainera, modu diskurtsibotik haratago, modu praktiko eta adibideen bitartez euskarari garrantzia ematen zaio. Azpimarratu behar da ere, kanpoan egote honek, zabalpenean eta ikusgarritasunean eragiten duela, asistentzia eta ilusioa elikatuz. hala ere, badira zailtasunak ere:
‎Auzoko ekimen berezia da, euskaratik haragoko mugimenduak sortzen dituena. Jatorri desberdinetako herritarrak biltzeko espazioa, kultur artekotasuna modu praktikoan bizitzera eramaten duena. pakistandarrak, marokoarrak, errumaniarrak, ekuadortarrak, espainiarrak, euskaldunak... bildu daitezke bertan, eta egiari zor, ez da migrazio estatistiken profiletako datuen ispilu bertako parte hartzea. Bizi baldintza gogorrak dituzten etorkinak dira batik bat.
‎Auzoko ekimen berezia da, Euskaratik haragoko mugimenduak sortzen dituena. Jatorri desberdinetako herritarrak biltzeko espazioa, kultur artekotasuna modu praktikoan bizitzera eramaten duena.
2021
‎Beren hizkuntzen presentzia Interneten zergatik eta nola areagotu jakin nahi dutenei, bai eta modu praktikoan nola egin jakin nahi dutenei hainbat bide eskaintzen die, besteak beste, zer tresna eta teknika dauden eskuragarri, zer bitarteko diren egokienak, zer alderdi landu behar diren lehendabizi
2023
‎Eguneko gaiari lotuta, eta hitzaldietan aurkeztutakoari jarraipena eman asmoz, partaideei ordubete eta erdiko tailerra eskaini zitzaien. Tailerrek, hitzaldien antzera, gaian sakontzeko helburua izan dute; hala ere, kasu honetan, modu praktikoan eta parte hartzaileagoan landu dira gaiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia