Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Kritika, erreseina edo iruzkin gutxi jaso ditu liburu honek, lehenengoaren aldean. Aipagarriena Literatur Gazetan Felipe Juaristik argitaraturiko artikulua izango genuke garatuena" Poesiaren lekua Marginalia liburuari buruz." (1988, 10 zb, 7 or.) Sarrionandiak liburu honetan poetak eta poesiak gizartean duen lekuaz dihardu eta bestalde, liburuko gaiek hartara ekarririk, modu orokorrean postmodernitateari buruzko hausnarketa luzeak egiten.
2007
‎1936ko euskal estatutuak, II Errepublikan onartu zenak, modu orokorrean onartzen zuen euskararen ofizialkidetasuna, baina euskara egiten zen eskualdeetara bakarrik zuzendurik. Ez zuen, hala ere, garatzeko astirik izan:
2015
‎Beste serie baten alea zen Euskaraz bai baina. Aurrekoak euskarazko telebista baten gaiaz hitz egiten bazuen, bosgarrenekoak ildo beretik jotzen zuen (telebista ere aipatzen zen), baina modu orokorragoan hitz eginez. Funtsean euskal burgesiak euskara kooptatzen ari zela gaztigatzen zuten.
2017
‎Erein, 1998), 109 orr. (150 or.). tzia erdiragarriaren gaineko bere hausnarketa pertsonala gorpuztu zuen.203 Hausnarketa horretan ez da konpromisoaren ideia modu orokorrean arbuiatzen. Altruismoa, aitzitik, laudatu egiten da, batez ere Danielek bere ardurari eusteko moduan erakutsi zuen eskuzabaltasuna goraipatuz.204 Laudatze horren gainetik, baina, Iñaki Abaituak kritika zorrotza egiten dio konpromiso puruaren irudikapen mistikoari, bere errotiko faltsutasuna agerian utziz.
2019
‎Egilearen narratibari buruz modu orokorragoan pentsatuz, ekarpen aberasgarria begitantzen zaigu Hernandez Abaituak bere tesiaren ondorioetan Saizarbitoriaren unibertso literarioa korronte filosofiko existentzialistarekin eginiko lotura; izan ere, ziurrenik horixe da egilearen ibilbide eta unibertso literarioari osotasun eta batasun gehien ematen diona, mundu ikuskera bat:
2021
‎Izan ere, zenbait ikastetxetan esparru diferenteetan lantzen dituzte, edo arloaren baitan landuta ere, helburu eta jarduera desberdindu gisa gertatzen da: hots, gauza bat dela irakurtzea eta beste zerbait literatura, bai literatura irakurtzea, bai jakintza arloa modu orokorragoan lantzea.
‎Bestalde, proiektuek beti izan ohi dute hein handiago edo txikiago batean pisu espezifikoa ikastetxeko programazioan eta, beraz, antolaketari zuzenean eragiten diote. Horietatik bat eta ikerlan honekin zuzenean lotuta irakurketaren lanketa izan daiteke, hau da, irakurmen gaitasuna neurtzera bideratutako diagnosi probak, irakurketa ohitura eta irakurzaletasuna sustatzeko proiektuak eta ekimenak edota, modu orokorrago batean, irakurketa planen diseinua eta inplementazioa. Baina, parte hartzaileek aitortu dutenagatik, bi plano argi bereizten dira:
‎" Hezkuntza literariorako prest izan gaitezke, bai, baina modu orokorrean ehuneko batek gaitasunak izanen ditu hezkuntza literarioa segitzeko, eta bikain. Niri axola zaizkit bazterrean geratzen diren horiek zeren eta, hala ere, nire ustez eta ez banaiz oker, gutxiengo batek baitu gaitasuna heziketa literario horretara heltzeko".
‎hots, gazteei liburu bat hartzea ez zaiela erakargarria egiten. Hala ere, hori ez dela gazteen arazoa pentsatzen du EIAE1 ek, problematikaren ondorioa baizik, eta hortaz, arazoari errotik eta modu orokor batetik aurre egin behar zaiola argudiatzen du. Horretan garapen bat antzematen dela uste dute EIAE3 k eta AIR1 ek, eta hasierako adinetan eta hezkuntza etapetan literaturarekiko harremana estuagoa den moduan, ondoko etapetan, nerabezaroan batik bat, oso zaletuak direnak ere bidean galtzen direla ematen duela diote:
‎Lan honen hainbat kapitulu eta ataletan aletzen joan gara marko pedagogiko linguistiko honen hainbat printzipio eta kontzeptu gako, dela oinarri teorikoei eskainitako kapitulu honetan, dela gainerakoetan. Dena den, adierazitako horiek modu orokorrago batez kokatzen eta argiago ulertzen lagunduko duten hainbat informazio osagarri teilatu orokor moduan atal honetan eskaintzea lagungarria izan daitekeela iruditzen zaigu.
‎Norabide horretan, curriculumaren horrelako planteamendu batek edukiei begirako irakaskuntza eredu bat errazten duela irizten dio IE7 k eta talka egiten duela teorian proposatzen duen konpetentzietan oinarritutako ereduarekin. Halaber, konpetentziei ere zehaztasuna falta zaiela baieztatzen du IE6 k, eta curriculumak" oso modu orokorrean" formulatuta dakartzala uste du. IE5 ek eransten duenez, hizkuntzaeta literatura komunikaziorako konpetentzian, esate baterako, ikasleak komunikatzeko gai izan behar duela adierazten da, baina dioenaren arabera, komunikatzen jakitearen edo gai izatearen atzean dagoenaz ezer gutxi zehazten da.
‎Zentzu horretan, DGIR1 k dio ikasleengana iristeko estrategia desberdinak" dinamismoz" erabiltzea garrantzitsua dela, eta horretarako, bi plano bereizi behar direla uste du IE7 k. Alde batetik, ikasle profil orokorrari erantzuteko planteamendu eta irizpide metodologikoak proposatu daitezkeela, modu orokor batean, eta izaera batekoak zein bestekoak, eta horien artean sartuko genituzke, adibide baterako, metodologia aktibo desberdinak. Baina bestetik eta horrekin lotuta, diseinatzen eta inplementatzen diren proposamenen oinarriak eta abiapuntuak daudela dio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia