Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎Proposizio faltsuak ezagutza direla esaten duguncan, ikusmoldc tradizionalakakatsez ari garela dio, Edozelan erc, zalantza mota horrek bi eztabaida piztu izan ditu: (A) objcktibotasuna vs subjektibotasuna: modu objektiboan, faltsua da Lurraieuna dela esatca, Colohcn garaiarcn aurretik bada erc. Baina egiazkoa litzatcke ikuspuntu subjektibo batean kokatuz gero. adibidez, Colonen garaiaren aurretik ezagutzahura zuen subjektuaren ikuspuntutik. (B) egiarcn izaerari buruzko eztabaida:
2006
‎PLOk agentziaren jardueraren justifikazioaren gainean egiten duen aipuak dio erantzukizun subjektiboko (eta ez objektibokoa) balizko kasua dela, jardueran zehar gerta daitekeen arreta ezean edo erruan oinarritzen dena. Agentziak, horrenbestez, ez du modu objektiboan erantzungo, ezta halabeharrezko kasuetan ere, alderdiek lehenik hala hitzartu ez badute (Kode Zibilaren 1.105 artikulua).
2012
‎leialtasuna errepublikari zor zaio eta ez ezaugarri kulturalenmultzo baten jabe den herriari. Ikuspuntu horretatik, nazioa herritarrek osatzen dute, Frantziako Iraultzan bezala, eta oso modu objektiboan neurtzen da, administratibokiherritar izateko eskubidea dutenek bakarrik osatuko baitute (ik. Schnnaper, 2001).
‎ni euskal herritarra naiz, halaxe nahi dudalako. Subjektibokiezartzen da euskal herritartasuna, nahiz eta modu objektiboan ezin egin. Ez du, beraz, ondorio administratiborik sortzen, baina bai politikorik, pertsona hauek ustebaitute euskal nazioa izateak estatua eraikitzeko eskubidea ematen duela.
‎Ikusten dugunez, naziotasuna modu subjektiboan lantzen dute estaturikosatzen ez duten nazionalismoek; eta modu objektiboan, eskubide administratibobatzuei lotua, nazio estatuek. Lehenek ere bazuten modu objektiboan lantzea, ezAdministrazioari lotuta (ez baitira nazio estatu), baina bai ezaugarri objektiborenbatean erreparatuta, arrazan edo hizkuntzan, adibidez.
‎Ikusten dugunez, naziotasuna modu subjektiboan lantzen dute estaturikosatzen ez duten nazionalismoek; eta modu objektiboan, eskubide administratibobatzuei lotua, nazio estatuek. Lehenek ere bazuten modu objektiboan lantzea, ezAdministrazioari lotuta (ez baitira nazio estatu), baina bai ezaugarri objektiborenbatean erreparatuta, arrazan edo hizkuntzan, adibidez. Hala ere, euskal nazionalismoak nahiago izan du subjektibotasuna landu, eta naziokide bakoitza euskalnazioaren aldeko militante bihurtzea.
‎Arraro samarra da, egoera normaldu batean, herri bateko biztanleen naziosentimenduaz galdetzea, ohituta baikaude gai hau modu objektibo, sinple etakategorikoan ulertzera: pertsona baten naziotasuna bizi den estatuarena da, etasentimentalki horri lotzen zaio.
‎PLOk agentziaren jardueraren justifikazioaren gainean egiten duen aipuak dio erantzukizun subjektiboko (eta ez objektibokoa) balizko kasua dela, jardueran zehar gerta daitekeen arreta ezean edo erruan oinarritzen dena. Agentziak, horrenbestez, ez du modu objektiboan erantzungo, ezta halabeharrezko kasuetan ere, alderdiek lehenik hala hitzartu ez badute (Kode Zibilaren 1.105 artikulua).
2015
‎Mugikortasunaren funtzionalitate galera identifikatzeko eta bigarren mailako efektuenagerpena modu objektiboan iragartzeko interesgarria izango litzateke instituzio geriatrikoetan
‎Lehenengo hurbilketa distantzietan oinarritu zen. Horretarako aldez aurretik zenbat azpitaldenahi ziren definitu behar zenez, ahalik eta modu objektiboenean egiteko, R lengoaian (RDevelopment Core Team, 2008) eskuragarri dagoen. Cluster, paketea (Maechler et al., 2015) erabili zen.
‎Are gehiago, normalean, jarduera matematikoaren ebaluazio batutzailea gauzatze maximoko irizpide absolutu bat erabiliz egiten da, eta ez dira egiten curriculumetik hartutako arau baten arabera. Horrela, ikasleen produkzioak modu objektiboan azter daitezkeela uste da, termino absolutuetan, baina uste hori ilusio bat besterik ez da. Ebaluazio batutzailean lortzen den neurria subjektuaren gaitasunen indikatibo bat dela uste da; are larriagoa dena, subjektuaren inteligentziaren indikatibo bat dela ere uste da.
2017
‎Honela, bizitzako aspektu desberdinetan bizi dugunak, honen aspektu sozialak eta testuinguru sozio historikoak (Oddone y Lynch, 2010) eragin zuzena daukate indibiduoaren sorreran eta garapenean (Gastron eta Lacasa, 2009). Bizi ibilbidea modu objektiboz ulertu ahal izateko, ezin zaio gertaeraren intentsitate edo ondorioari bakarrik arreta jarri, baizik eta gertaeren testuinguru soziala eta tenporala ere kontsideratu behar da. Betancourtek (2004, orr.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia