2004
|
|
Proposizio faltsuak ezagutza direla esaten duguncan, ikusmoldc tradizionalakakatsez ari garela dio, Edozelan erc, zalantza mota horrek bi eztabaida piztu izan ditu: (A) objcktibotasuna vs subjektibotasuna:
|
modu
objektiboan, faltsua da Lurraieuna dela esatca, Colohcn garaiarcn aurretik bada erc. Baina egiazkoa litzatcke ikuspuntu subjektibo batean kokatuz gero. adibidez, Colonen garaiaren aurretik ezagutzahura zuen subjektuaren ikuspuntutik. (B) egiarcn izaerari buruzko eztabaida:
|
2006
|
|
PLOk agentziaren jardueraren justifikazioaren gainean egiten duen aipuak dio erantzukizun subjektiboko (eta ez objektibokoa) balizko kasua dela, jardueran zehar gerta daitekeen arreta ezean edo erruan oinarritzen dena. Agentziak, horrenbestez, ez du
|
modu
objektiboan erantzungo, ezta halabeharrezko kasuetan ere, alderdiek lehenik hala hitzartu ez badute (Kode Zibilaren 1.105 artikulua).
|
2012
|
|
leialtasuna errepublikari zor zaio eta ez ezaugarri kulturalenmultzo baten jabe den herriari. Ikuspuntu horretatik, nazioa herritarrek osatzen dute, Frantziako Iraultzan bezala, eta oso
|
modu
objektiboan neurtzen da, administratibokiherritar izateko eskubidea dutenek bakarrik osatuko baitute (ik. Schnnaper, 2001).
|
|
ni euskal herritarra naiz, halaxe nahi dudalako. Subjektibokiezartzen da euskal herritartasuna, nahiz eta
|
modu
objektiboan ezin egin. Ez du, beraz, ondorio administratiborik sortzen, baina bai politikorik, pertsona hauek ustebaitute euskal nazioa izateak estatua eraikitzeko eskubidea ematen duela.
|
|
Ikusten dugunez, naziotasuna modu subjektiboan lantzen dute estaturikosatzen ez duten nazionalismoek; eta
|
modu
objektiboan, eskubide administratibobatzuei lotua, nazio estatuek. Lehenek ere bazuten modu objektiboan lantzea, ezAdministrazioari lotuta (ez baitira nazio estatu), baina bai ezaugarri objektiborenbatean erreparatuta, arrazan edo hizkuntzan, adibidez.
|
|
Ikusten dugunez, naziotasuna modu subjektiboan lantzen dute estaturikosatzen ez duten nazionalismoek; eta modu objektiboan, eskubide administratibobatzuei lotua, nazio estatuek. Lehenek ere bazuten
|
modu
objektiboan lantzea, ezAdministrazioari lotuta (ez baitira nazio estatu), baina bai ezaugarri objektiborenbatean erreparatuta, arrazan edo hizkuntzan, adibidez. Hala ere, euskal nazionalismoak nahiago izan du subjektibotasuna landu, eta naziokide bakoitza euskalnazioaren aldeko militante bihurtzea.
|
|
Arraro samarra da, egoera normaldu batean, herri bateko biztanleen naziosentimenduaz galdetzea, ohituta baikaude gai hau
|
modu
objektibo, sinple etakategorikoan ulertzera: pertsona baten naziotasuna bizi den estatuarena da, etasentimentalki horri lotzen zaio.
|
|
PLOk agentziaren jardueraren justifikazioaren gainean egiten duen aipuak dio erantzukizun subjektiboko (eta ez objektibokoa) balizko kasua dela, jardueran zehar gerta daitekeen arreta ezean edo erruan oinarritzen dena. Agentziak, horrenbestez, ez du
|
modu
objektiboan erantzungo, ezta halabeharrezko kasuetan ere, alderdiek lehenik hala hitzartu ez badute (Kode Zibilaren 1.105 artikulua).
|
2015
|
|
Mugikortasunaren funtzionalitate galera identifikatzeko eta bigarren mailako efektuenagerpena
|
modu
objektiboan iragartzeko interesgarria izango litzateke instituzio geriatrikoetan
|
|
Lehenengo hurbilketa distantzietan oinarritu zen. Horretarako aldez aurretik zenbat azpitaldenahi ziren definitu behar zenez, ahalik eta
|
modu
objektiboenean egiteko, R lengoaian (RDevelopment Core Team, 2008) eskuragarri dagoen. Cluster, paketea (Maechler et al., 2015) erabili zen.
|
|
Are gehiago, normalean, jarduera matematikoaren ebaluazio batutzailea gauzatze maximoko irizpide absolutu bat erabiliz egiten da, eta ez dira egiten curriculumetik hartutako arau baten arabera. Horrela, ikasleen produkzioak
|
modu
objektiboan azter daitezkeela uste da, termino absolutuetan, baina uste hori ilusio bat besterik ez da. Ebaluazio batutzailean lortzen den neurria subjektuaren gaitasunen indikatibo bat dela uste da; are larriagoa dena, subjektuaren inteligentziaren indikatibo bat dela ere uste da.
|
2017
|
|
Honela, bizitzako aspektu desberdinetan bizi dugunak, honen aspektu sozialak eta testuinguru sozio historikoak (Oddone y Lynch, 2010) eragin zuzena daukate indibiduoaren sorreran eta garapenean (Gastron eta Lacasa, 2009). Bizi ibilbidea
|
modu
objektiboz ulertu ahal izateko, ezin zaio gertaeraren intentsitate edo ondorioari bakarrik arreta jarri, baizik eta gertaeren testuinguru soziala eta tenporala ere kontsideratu behar da. Betancourtek (2004, orr.
|