Emaitzak: 3
2023 | ||
Baina ez hori bakarrik, sare sozialek eta bideojokoek ematen dituzten uneoroko sari horiek bat egiten dute etapa horretan accumbensean naturalki dugun garapen bizkorrarekin eta, ondorioz, plazer horren bilaketan erortzeko arrisku handiagoa du nerabearen garunak, heldu batenarekin alderatuta, hau da, adikzioan erortzeko eta gehiegizko erabilpena emateko erraztasun handiagoa izango dute naturalki, zailtasun handiak baitituzte bere buruari limiteak jartzeko, izan ere, aurretik esan bezala, accumbensaren garapena une horretan kortex prefrontalarenaren gainetik dago garapen mailari dagokionez. Gainera, horrelako estimulu artifizial bat emanez gero momentu horretan accumbensari, modu kaltegarrian eragingo dio instantzia horri4 eta beste guneen garapen naturala oztopatuko da5 | modu negatiboan eragingo du amigdala eta kortex prefrontalaren garapenean onarpen sozialarekiko sentsibilitatea ahulduz6 eta hiperaktibitatea eta atentzio gabezia sustatuz8. | |
Horiek guztiak azaldu dira lan honetan, gaur egun eskura dugun literatura akademiko zorrotzenean oinarri hartuta. Baieztatu daiteke, Francisco Villar Cabeza (Psikologiako doktorea eta psikologo klinikoa, haur eta gazteen jokabide suizidaren prebentzioan espezialista) errespetagarriak dioen moduan, pantailak eta digitalizazioa kausa identifikagarria direla eta | modu negatiboan eragiten duela aipatutako nahasmendu horietan guztietan, eta koadroak sortzen edo larritzen dituztela eta arazo horietako askoren prebalentzia handitzen dutela131 Kausa bat hautematen denean, berdin dio bakarra ez izatea, arrazoi nahikoa da hura isolatzeko eta hari aurre egiteko, eta lerro hauetan horren alde egiten dugu. Sistema konplexu eta interdependente batean, esku hartze bakar batek ondorio positiboak eta hobekuntza ekar dezake helburu askotan, oso ondo dakigu hala gertatzen dela beste hainbat esparrutan?, eta honako hau ez da, inondik ere, salbuespena. | |
Mugikorraren erabilera arrazionalizatu behar dugu, eta gure txikiak horren inguruan prestatu. Egiten ez badugu, geure erabilerak kalte egingo die, izan ere, gurasoen% 70ek dioten moduan, 235 pantailak entretenimendu bat dira, eta baita oztopo bat ere familian igarotzen den denboran, eta horrek, oso | modu negatiboan eragiten du familia barneko harremanetan eta, bereziki, guraso eta seme alaben artekoetan: seme alabekin interakzio gutxiago egoten da, bai ahozkoa bai ez ahozkoa (erabilitako denbora), atzeratu egiten dira erantzunak interakzio saioetan (arreta zatitua) eta erantzunak ez dira adeitsuak izaten arreta eskatzen denean (erantzun emozional negatiboak). 236 |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 3 (0,02) |
Lehen forma
modu | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
Alberdania | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
modu negatibo | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
modu negatibo eragin | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |