2003
|
|
Beste elaberrietan legez, pertsonaiak euren euskera
|
moduan
mintzo dira. Txomin, obrako protagonista nagusia, Gernikako erara.
|
2007
|
|
Whorf-en konklusioa da, denbora, materia (horiek ez baitira hautemapen soileko datuak), gizon emakume guztiei ez zaizkiela ematen modu berean, baizik eta esperientzia horren
|
modua
mintzo diren hizkuntzatik dagoela. Baina Whorf aski zuhurra da berriro, gehitzeko:
|
2009
|
|
Iñigok esan zigun amets batean jakinarazi ziotela zu eta ni ginela lan horretarako hautatuak, Ananda. Baina gure umeak ez ziren gureak izango, Gibranen poemak zioen bezala, baizik eta leinu berriaren umeak, iniziatzen ari gintuen logiarenak; gure umeek hiru bikoteon energia hirukoitza izango zuten polo bakoitzean; Iñigok oso argi zeukan, errebelazio bat izan duenaren
|
moduan
mintzo zen.
|
2011
|
|
Andaluziako esparru handietan herritar guztiek egingo zuten etxetik andaluzieraz, etxetik gaztelaniaz egiten zutenak etorri edota, haien ondorengoak, bertan jaiotzen hasi arte58 Berna inguruko suitzar alemanak bezain diglosia betean bizi izan dira nire ustez, XIX. mendera arte, soldadu bat ikusi eta solaskideari" mira, kixo: un zordao!"
|
moduan
mintzo izan diren andaluziarrak. Non dago" the difference between diglossia and standard with dialects" hori joanaldi historikoan, aspaldikoan eta ez hain aspaldikoan, muga estuegiz jokatuz gero? 59 b) Nola definitzen da" language situation" edo hizkuntza egoeraren xede multzoa?
|
|
a)" soldadu bat ikusi eta solaskideari" mira, kixo: un zordao!"
|
moduan
mintzo izan diren andaluziarrak"; b) nederlanderaren eta frantsesaren arteko konpartimentazio sozio funtzionala Awterpen en; eta c) mediku erdaldunari zer gertatzen zaien esan ezinka dabiltzan edadetu zegamarrak. horiek denak continuum baten baitako egoera diglosikoak dira Fishmanentzat eta bere jarraitzaileentzat. eta bai, halaxe da izan, baina antzekotasunak ala ezberdintasunak dira nagusi... Antzekotasun bakarra da pertsona batzuek ez dutela h menperatzen eta gaizki pasatuko dutela funtzio batzuetan. gainerakoetan, konparatu besterik ez dago gaur egun nola bizi diren andaluziar alfabetatugabeak, frantsesik ez dakiten vlaanderendarrak eta euskal herrian ahalik eta erosoen euskaraz bizi nahi dugunok. guztiok izango gara egoera sozial diglosikoan, baina a zelako aldea!
|
|
Gutxiengo baten baitako herritarra izateak autoestimuaren arazoa du aurrez aurre, eta arazo hori bizitzeko eta sentitzeko
|
moduaz
mintzo zaigu hemen Pedro Ceinos:
|
|
Zentzu horretan, ikertzaileak, desagertzear dauden edota gaur egun bizitzeko era hegemonikoen hondakin periferiko bezala agertzen diren adierazpen kulturaletan jartzen du arreta berezia. Bestetik, fenomeno kulturalei buruz asmakizun edo eraikin
|
modura
mintzo dena. Ikuspuntu honek dio, kultura herrikoia ez dela berez existitzen kanpotik begirada edo definizio baten menpean ez bada, alegia, une historiko zehatz batean, bai ikertzaile behatzaile sozialek, bai aktore sozialek egindako eraikin edo kreazio bat dela, tradizioa eraikitzen baitute gaur eguneko eta iraganeko ezaugarri soziokultural zehatzak aukeratuz eta nahastuz.
|
2014
|
|
Edonola ere jarraitzen dut ekintzan sinesten, baina oraingoan etxe barnekoa eta ez moztailea izan du mugimenduak, eta horregatik komunekoa amaitutakoan zirtzartki igurtzi dut hankartea Z ren hortzen kontra, atzamarrak aluarekin oheko burusi tolestuaren aurka zanpatuz, badut gailurik baina oinarrizkoenari eutsi nahi izan diot, nerabetan intuizioz ikasitakoari, teknika garatugabeena izanagatik konexio harrigarriak lotzen baititu nire gogoan, nerabetan ez nekien arren egiten nuena zergatik egiten nuen ezta nola izendatzen zen ere, ziur ez nuela masturbazio deitzen hori hitz lodia baita eta garai hartan patio hartan mutilak besterik ez baitziren masturbatzen eta bestalde, paja? esaten zioten, hala ere ez zeukaten zalantzarik batere jardueraren jatorriaz, bilakaeraz, helmugaz; izan ere, zurrun ehundutako sistema oso batek sustatzen zuen hankartean sentitzen hasiak zirenaren normaltasuna (horrek dakarren guztiarekin) eta onesten zuen artean pitilin itxura zuen kirten suabe eta arrosa haren sexu grinarako eskubidea; isil gordeka baina besteok aditzeko
|
moduan
mintzo ziren deskubritzen ari zirenaz, harro, soilik ahapeka aipa daitezkeen aldizkari eta filmek oinarrizkoena erakusten zieten, nor noiz nola desiratu, eta azalpen grafikoak motz gelditzekotan anaiengandik edo kirol taldekoengandik edo adinkide bixiagoengandik jasotzen zuten nahi adina argibide.
|
2016
|
|
Enrike Lekuona ontzigintza injineruak Iridoi ontziolan egin ditu bere diseinuetako asko. Azkenaldian Arrantzaleen jakinduria hitzaldiarekin dabil, ontzigileen, arrantzaleen eta armadoreen artean sortzen eta transmititzen joan den jakinduriaz eta egiteko
|
moduez
mintzo.
|
2017
|
|
• Ulertzeko eta jakiteko idatzi. Hala
|
moduz
mintzo da Hannah Arendt ere. Ezer ez dago bizitzeko gogotik gertuago jakin nahia baino.
|
2018
|
|
Euskal nobelaren heldu aroa iritsia zen. Nagusien
|
moduan
mintzo ziren narratzaileak eta narrazio helduak (eta luzeak) agertzen hasiak ziren maiztasun ageriko batez.
|
2020
|
|
egur zaharraren
|
modura
mintzo da nire ahoa
|
2022
|
|
Kalearen eta oholtzaren artean ibiltzen da San Martin. Aktore berrien zailtasunez, clownaz eta lan egiteko
|
moduez
mintzo da: «Herrietara joaten garenean, ikusten ez den tokietara eramaten dugu antzerkia».
|
2023
|
|
Artikuluotan, metodologia zehatzei buruz bainoago, egiteko eta egoteko
|
moduei buruz
mintzo da. Ildo horretan, norbanako bakoitzaren esperientzietatik abiatzen den errealitatea problematizatzea proposatzen du, edukiei eta horien inguruko lanketari zein eztabaidari desberdintasunetik heltzea, alegia.
|