Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Hipercorren aurkako atentatuaren kazetaritza tratamenduari buruz eginiko ikerketan, Antoni Batistak (1997: 128), bitartean, hamar egunkaritan argitaraturiko 960 albiste aztertu zituen eta zazpi epigrafetan banatu, gaien arabera; inpaktu" esankor" gisa kodetu zituen epigrafeetan datuak, modu koalitatibo batez(" hermeneutiko" dio berak). Autorearen konklusio nagusiaren arabera, gatazkaren eraginpean jokatu dute hedabideek, alderdi baten alde.
2010
‎Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (amorrortu et al. 2009) izeneko ikerketa lan zabalaren helburuak nagusi bitan laburbildu daitezke: ...zat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera eramateko gai ez dena hartu da. kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. arestian aipaturiko helburuok betetzeko, bai datuak jasotzeko bai aztertzeko, metodo osagarriak erabili dira. lehendabizi, eztabaida taldeetan partaideek eurek plazaratutako datuak modu kualitatiboan aztertu dira; ondoren, garrantzitsu jo ziren zenbait auzitan, eta galde sorta baten bidez, kuantitatiboki sakondu da. beraz, eztabaida taldea da datu kualitatiboak jasotzeko erabili den teknika. Jarrerak berez fenomeno konplexuak direnez, konplexutasun hori jaso eta aztertzeko asmoz, aurrez diseinatutako jarrera tipologia batetik abiatu ordez, partaideek eurek eztabaidetan, modu librean, plazaratutako ideia eta gaietatik, baita horiek adierazteko egindako berbalizazioetatik ere, abiatu da ikerketa hau. ikerketa kualitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek dira:
2011
‎Izan ere, portaera sozialen azpian dagoen barne dimentsio sinboliko horrekin, gizakiok zentzua ematen diegu gure portaerei. Hortaz, gizartea ezin da enpirikoki aztertu, modu kualitatiboan aztertu daiteke bakarrik. Are gehiago, fenomeno sozialen azterketan, lege orokorrak eta unibertsalak ezin dira lortu, gizarte zientziak zientzia ideografikoak direlako, ingurune zehatzak aztertzen dituzte?, eta ez nomotetikoak, lege orokorrak formulatzen dituztenak?.
2012
‎Ikusmolde kualitatiboa estreinako aldiz erabili zuten lanak Sánchez Carrionenak (1972, 1981) ditugu. Aztergaia euskararen transmisioa zehazki ez bazuten ere, gaia ordura artio landua ez zen modu kualitatibo eta sakonean jorratu zuten. ondotik, interesa euskararen transmisioan —bete betean ala hein batean bederen— paratu duten azterketa kualitatibo hauek egin dira, nik dakidala: Sanchez Carrión (1987, lan teorikoa), erize (1997), Iraola (2002) eta, bereziki, hernández Garc� a (2007), azken hori gure artean egiteke zegoen euskararen transmisioaren azterketa semiotikoa.
‎Zorionez, Parkearen sustatzaileen esfortzu berrituari esker eta erabiltzaileek eta, oro har, euskal kultur munduak emandako babesari esker, Martin Ugalde Kultur Parkeak ez du soilik irautea lortu, garapen erritmo oso egokia berreskuratu duela ere esan liteke. Horri esker, lehen faseak eragindako zorpetzeari aurre egiteko gai izan da, baita bigarren faserako diseinatutako proiektu eta ideiak berriro kontuan hartzeko baldintzetan egoteko ere (bulego eta lokaletarako espazioaren zabaltzea aurreikusteaz gain, paraninfo baten eraikuntza edo taberna jatetxe baten irekiera izan litezke proiektu berriak, betiere Parkearen eskaintza modu kualitatiboan zein kuantitatiboan handitzeko helburuarekin).
2013
‎Izan ere, EFQM eredua autoebaluaziorako sistema holistikoa edo multidimentsionala da, eta, beraz, aldagai finantzarioak eta ez finantzarioak kontrolatzeko tresna aproposa da. Aldagai ez finantzarioen artean, EFQM ereduan oinarritutako kudeaketa kontrolerako sistemak hezkuntzaren kalitatearekin lotutako aldagai ukiezinak ere neur ditzake, modu kualitatibo batean bada ere. Ondorioz, hezkuntza erakundeak bezalako izaera soziala duten erakundeen kasuan (publikoak nahiz pribatuak), EFQM ereduak helburu sozialen eta ekonomikoen arteko oreka bermatzen duela esan genezake.
2015
‎2015eko otsailean Etxepareren bekei esker Zornotzako barnetegian hilabeteko egonaldia burutzen ari zirela aprobetxatu nuen horretarako. Horrela, modu kualitatiboan jaso nituen lehen datuak. Euskara eta Euskal Kulturako ikasle hauek aurrez aurre elkarrizketatuz ezagutu ahal izan ditut haien esperientziak, motibazioak, iritziak, eta ideiak.
2017
‎Baita ere interesgarria izango litzateke aztertzea ea liburuaren egilearen sexuak emakumearen eta gizonaren irudian eragina duen ikertzea. Azkenik, modu kualitatibo batean idazleekin elkarrizketa sakonak egitea idazleen ideologia feministak liburuetako emakumearen irudian nolako eragina duen ikusteko. Horrela egileen feminismoak zenbaterainoko jarrera kritikoa izatea ahalbidetzen duen frogatu genukeelako.
‎Ariketa fisiko ohituren baloraziorako, IPAQ a (International Physical Activity Questionnaire) erabili da. Nazioartean balidatutako galdeketa honek, jarduera eta ariketa fisikoarenbaloraziorako informazioa modu kualitatibo zein kuantitatiboan zehazten du. Metodoprospektibo honetan, partaideak, aurreko astean egindako jarduera eta ariketa fisikoarenoroitzapenaren deskribapena egin behar ditu 7 galdera erantzunez.
2018
‎Meseguerrek (2015: 112) honako estrategia hauek identifikatu zituen, eta modu kualitatiboan aztertu, lehenago aipatutako literatur lanetan: ezabatzea (jatorrizkoan zentsuragarria izan daitekeena ez da agertzen itzulitako testuan), ordezkatzea (jatorrizkoan zentsuragarria dena aldatu egiten da, eta neutralizatu), gehitzea (jatorrizko testuan agertzen ez den zerbait gehitzen da, mezu ideologiko jakin bat helarazteko), berridaztea (aldaketa ideologikoak egiteko baliagarri den birsorkuntza).
2019
‎Horretarako, Lehen Hezkuntzako ikasleen gurasoen ekarpenak modu kualitatiboan jaso dira, bi eztabaida taldeen bitartez. Hemen biltzen dena adin txikikoen Interneten arriskuei buruzkopertzepzioa ezagutu nahi duen Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHUko) tesi baten zatiosagarria da.
‎Emaitzei dagokienez, bi atal bereizi dira. Lehenik eta behin, lehen partean modu kuantitatiboan egungo bertsolarien profila landu da4, eta, bigarren atalean, modu kualitatiboan historian ezagutzen dituzten bertsolariez jasotakoa adierazi da.
2020
‎Fase honetan, osasun arloko profesionalen laguntza dugu berriz. Ebaluazioa modu kualitatiboan egin ahal izateko, itzulitako esaldien zuzentasuna neurtu da, eta akatsak identifikatu eta sailkatu. Adibidez, aurretik aurkeztutako 4 adibidea hizkuntzaren aldetik gramatikalki zuzena eta jatorra da, baina itzulpenaren esanahia ez dator erabat bat jatorrizkoarekin, akatsa semantikoa izanik.
2021
‎Atal honetan ikerketako parte hartzaileekin izandako solasaldietan adierazitakoek osatzen duten corpusa modu kualitatiboan aztertzeari ekingo diogu. Ezer baino lehen, atal honen hasieran gogora ekarri behar da corpusa lau metodologia kualitatibo desberdinen bidez focus groupak, sakoneko elkarrizketak, eztabaida taldeak eta inkestak norbanako desberdinek adierazitakoek osatzen dutela.
2023
‎Adibidez, ez da gauza bera lenteja pakete batean harritxo bat aurkitzea eta toxina botulinikoz kutsatutako kontserba bat kontsumitzea; izan ere, lehenengo kasuan, hortzetako pieza bat haustea izango litzateke osasunerako arazo nagusia; bigarrenean, berriz, botulismoa, oso gaixotasun larria. Esposizioa zehaztea Modu kualitatiboan edo kuantitatiboan ebaluatu behar da elikagaiek izan ditzaketen arriskuen eraginpean gauden; adibidez, kontsumitzen ditugun patatetan zenbat solanina aurki dezakegun. Arriskuaren karakterizazioa Arriskuaz ari garenean, uste dugu osasunerako ondorio kaltegarriak eta haien larritasuna gertatzeko aukera dagoela, elikagaiek izan ditzaketen arriskuen ondorioz.
‎Horretan ere birtualtasunak eragin zuen, bilerak online egiteko aukera zabaldu izanagatik. Edonola, pentsa dezakegu presentzialtasunera gehiago jo izan zela barne antolakuntzarako espazioetan ekimen publikoetan baino; hori ere aurrera begira eta ziurrenik modu kualitatiboan arakatzeko galdera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia