Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Kongresuari dagokionez, KOAn Batzorde Iraunkorra egotea ezarri da, ganberari zuzendutako eskarien ardura izango duena, baita horien izapideak egiteko prozedura zehatza ere (46 eta 49 art.); Senatuan beste horrenbeste gertatzen da (49 art. eta 192 art. eta h.), baita autonomia erkidegoetako legebiltzarren erregelamenduetan ere. Ohiko izapidea da Eskarien Batzordeak bakarka edo modu kolektiboan egindako eskariak aztertzea, eta horiek eskuduna den Batzordera igorri ditzake, edo Parlamentuko taldeetara, horien inguruko ekimenak sustatu ditzaten, egoki ikusten badute?; ganberaren osoko bilkurara edo beste organo batzuetara igorri ditzake, azken horien eskumenekoak direla uste baldin badu. Edozelan ere, eskaria jaso izanaren berri eman behar da eta eskatzaileari hartutako akordioa jakinarazi behar zaio.
2010
‎Bide judizialetik ere egin diezaiekete demanda aire kontrolatzaileei, kalte galeren ordaina eskatuz. Ezinbestekoa ez den arren, ia beti modu kolektiboan egiten dira legezko ekintza horiek, izapideak eta emaitzak arintzeko. Beste aukera bat Sustapen Ministerioaren mendeko Aire Segurtasuneko Estatu Agentzian salaketa aurkeztea da.
2013
Modu kolektiboan eginda, ez du zertan asko kosta.
2014
‎Bestelako baloreak sartu behar ditugu: gauzak eztabaidatu, modu kolektiboan egin, boterea konpartitu… Historian zehar gertatu dena izan da esfera publikoan balore maskulinoak nagusitu direla, femeninoak esfera pribatuan geldituz: altruismoa, elkartasuna eta abar.
2015
‎Etxebarnek uste du heldu guztiek hez ditzaketela haurrak, eta «mila aldiz interesgarriagoa» dela. Bereziki, modu kolektiboan egiten bada. Bestetik, ez dute begi onez ikusten hezkuntza haurraren egunerokotik banatzen den jarduera izatea.
‎Horretarako, landuko dituzten gaiak ere zehaztu dituzte: " Euskaldunok herri bezala denboraren harian izan duguna gogoan izanik, etorkizunerako gogoa piztu eta indartu gogoetaola modu kolektiboan eginez". Hala, hiru puntu zehatz jarri dituzte:
2016
‎Bestetik, denon patioa sortze aldera, artefaktu eta interbentzioen elkarrekiko sorkuntza eta negoziazio bat egiten da prozesu osoan zehar, bai tailerretako talde lanetan, baita ikasle batzordean ere. Elkartoki programa, hasierako proposamenetatik bukaerako auzolanera, ikasleek modu kolektiboan egiten duten ibilbide bat da. Horrela, prozesuaren emaitza «denon patioa da»; jolastokia, norbanakoaren desio eta ideiak (bata) eta eskolakideenak (bestea) bateragarri egiten dituen ondare kolektibo bihurtzen da.
2018
‎Inguruko harreman sareetako hizkuntza portaerak aztertu, eta inertziaz bestelako hizkuntzatan dituzten harremanak euskarara ekartzeko hautua egin dute; eta hautua praktikara eraman. Hau modu kolektiboan egitea erabaki dute, denek batera, elkar babestuz eta mezu bateratua zabalduz: gu euskaraz bizitzera goaz!
2019
‎Munduan zehar esperientzia ugari dago erakusten dutena parte hartzeko bide horien diseinua bera modu kolektiboan egin behar dela, parte hartu nahi duten herritarrekin batera. Hori ondo eginez gero, prozesu parte hartzaile zehatzak sortzen dira modu naturalean, aldez aurretik planteatutako beharrizanei erantzuten dietelako.
‎Parte hartze horrek hiru ardatz nagusi dauzk: kronologikoki ordenatuz gero, lehenik elkarbizitza eredu baten sorrera letorke, ondoren eraikinaren diseinua, eta, behin eraikita, horren kudeaketa ere modu kolektiboan egitea. Fase guztietan, diseinu parte hartzailearen ondorioz, erabiltzaile guztien behar zehatzak ezagutu eta horiekin espazioa eta proiektua bere osotasunean diseinatzea da helburua.
2020
‎Ez. Nik etxean egindako lanaz gain, taldean modu kolektiboan egiteko saioak jartzen zituzten. Guztia birtualki.
2021
‎Etxebizitza bloke bateko teilatuan, adibidez, plaka fotovoltaiko bat instalatzeko, etxepeko bizilagun guztien adostasuna behar da, nahiz eta gero instalazio hori bizilagunek indibidualki edo modu kolektiboan egin eta hor parte hartzea borondatezkoa izan.
2022
‎«Bulkada pertsonal» batetik sortutako proiektua da Arnasa, nahiz eta lana modu kolektiboan egin. Hala aitortu zuen Natalia Monge zuzendari eta sortzaileak.
‎Hartaz, liburuaren literatur kritika eta hedapena adituen eskuetan utzi beharrean, modu kolektiboan egitea proposatzen da. Horrek esan nahi du" estar abierto a los demas y actuar incluyendo a las personas, no excluyendolas" (Alonso 2008:
‎Horrek queer subjektibitateak ez definitzeko beharra adierazten du (Halberstam 2008). Beraz, artikulu honetan, modu kolektiboan egin den Mari mutil handi baten bluesa liburuaren literatur kritika analizatu eta liburuaren lanketa proposatu nahi da; horrela, literatur klub feministetan sortzen den jakintza sozializatzeak literatur talde horien jarduna informatzailea ez ezik transformatzailea ere bilakatzen duelako. Hitz batean, Euskal Herrian diharduten literatur klub feministen zertzelada bat eman nahi da, Feminist Agenda taldearen kasua aztertuz, eta talde horietan oro har ahoz eta Feminist Agendan zehazki idatziz egiten den literatur kritika feminista eta kolektiboa deskribatu nahi da.
2023
‎aurrean dugun errealitatean are sakonago murgiltzea, errealitate berri bat azalera dadin, presencing edo ‘presentzia lantzearen’ praktikaren bitartez gure gogo, bihotz eta borondatea aukera horri zabaltzen dizkiogunean. Presentziaren lanketa hori modu kolektiboan eginez, ‘ekiteko konfiantza’ duten komunitateak garatu ditzakegu, zeinek U teoriaren arabera lan egingo baitute; horrela, gai izango dira gizarte erronka errotikoenei helduko dieten soluzio berriak elkarrekin diseinatu, prototipoak egin, probatu eta garatzeko. Modu horretan, elkarlana eta engaiamendua sustatzeko marko gisa balio du U teoriak, kontzientzia eta kontenplazioa oinarritzat hartuta.
‎Hori horrela, gure ekintzen muinean dagoen barne espazio hori aldatuta, hots, pentsamenduak eta oinarrizko sinesmenak aldatuta, errealitatea alda dezakegu. Hori modu kolektiboan eginez gero, ekintza gune dugun ‘eremu soziala’ aldatzeko gai izango gara. Hala ere, arretak errealitatean duen eragina ulertzeko, maila indibidualean aritzeko dugun moduari erreparatu behar diogu lehenengo.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia