2002
|
|
Testuinguru horretan, ulertarazlea, interpretantea, errepresentamena deskodetzen laguntzen duen zeinua da, beste zeinu bat, hartara, mentala (inoiz, Morris autoreak, kasurako, ulertarazlea zeinutzat baino, jarreratzat jo izan du: zeinu baten aurrean
|
modu
jakin batean erreakzionatzeko disposizio legez, ulerkera konduktista eginez, nonbait). Eta, Peirce autorearen arabera, interpretante batek beste baten beharra dauka, edo izan dezake, modu teorikoan behintzat?
|
2004
|
|
Izan ere, hitzek zerbait diote zerbaiti buruz, edukia dute.Hitzak objektuari buruzko infonnazioa du, barrenean?. Esanahia du, hori da hitzaren berezitasun nagusia; komunitate linguistiko baten parte garen neurrian objektu fisiko batzuk (hitzak) sistematikoki eta
|
modu
jakin batean interpretatzeko gai gara. Hitza, objektua eta
|
2006
|
|
a. Fitxen ekonomiaren programan fitxa batez sari daitezkeen portaerenzerrenda osatzen da.
|
Modu
jakin batean jokatzean, fitxa batzuk eskuratukoditu haurrak eta fitxak sari edo pribilegio batzuez ordezkatu ahal izangoditu.
|
|
gai horrek gizakiaren aspektu irrazionalen aurrean jartzen gaitu eta, horrekin batera, gizarte bizitzaren dimentsio irrazionalen aurrean. Gizarte eta kultura modernoak giza bizitza antolatzeko
|
modu
jakin bat islatzen du, arrazionaltasunaren printzipio jakinetan oinarritua eta zenbait aspektu irrazionalek gidatua. Gizarte eta kultura modernoaren irrazionaltasuna da lan honetan aurkezten den pentsamendu hariaren sakoneko ardura.
|
2007
|
|
Horrelako Membership delakoak ondoko ezaugarriak lituzke, bai eta pentsatzeko eta jokatzeko
|
modu
jakin bat ere.
|
|
Alde batetik, euskaraz egitenez duten euskaldun hiritarrak, euskal gizartearen parte direnak. Bestetik,(...) banakoak eta taldeak hizkuntzara (euskarara) erakartzeko
|
modu
jakin batez mintzogarenean, eta kultur politika partekatuak egin dezakete horretarako modua?, denok ados egongo gara honetan: oraindik eraikitzeko bidean diren gizarte demokratiko, libre eta herritarrentzat inklusiboetan, ez da ez zuzen eta ez komenigarriinolako zirrikiturik uztea euskaldungoa ez hain euskalduna mailaketa egiten duteninterpretazioei, izan interpretazio agerikoak, izan lausoak8.
|
|
batetik, adieraahula? daukagu, identitatea identifikazioa baino ez da, hau da, beste inorekin edo ezerekin zer edozertan berdinak garela pentsatzea; baina badu adiera gogor bat, kasu honetan identitatea nor izatekoera berezia da, nor bere buruaren eta besteen aurrean
|
modu
jakin batean izateko gaitasuna (nortasuna: nor bera izateko gaitasuna). Biak nahastu egiten dira, nortasunaren alderdi bat, besteekikoberdintasuna?
|
|
Oinarrihoriekin, bioteknologien xedea eta bioteknologiek ekarriko diguten errealitateakhiru ardatz nagusi lituzke: bizitzaren definizio garaikidean geneak nagusigoa du, hau da, bizitzaren genetizazioa gertatzen da; horren ondorioz, bigarrenik, informazioa
|
modu
jakin batean egituratzen da, epistemologia positibista bat ezarriz: teknozientziaren arrazionaltasunak determinatuko zituzkeen genea, bere informazioa eta bere funtzioa; eta, hirugarrenik, dimentsio politikoago bat geneukake, lehenengo bien ondorioa zatekeena, hots, naturaren jabetza guztizko bat, ordenaeta kontrol erabatekoa lortzeraino. Une honetan ulertzen dugu autorearenbaieztapena:
|
|
Adimena, ordea, judizioen analistarentzat ez da S > P loturaren forma posibleen taula besterik (S oro da P, S batzuk dira P, S ez da P, baldin S P bada, etab.): lotura edo sintesia
|
modu
jakin batean edo bestean egin dagiena, batetik ekintzaren subjektua, bestetik adimena bera ere den anizkun kategorialaren erroko batasuna da, autokontzientzia. Lotura edo batasuna, S > P, egiteko formak adimenak dauzka; baina lotura, aldian aldian, egin egin behar da, hori autokontzientziak egiten du.
|
2012
|
|
kategoria eta irudikapen kolektiboak hartzen dituzte barnean, baita ohitura eta praktika sozialak ere. Nazio identitatea munduan egoteko etamundua ulertzeko eta hautemateko
|
modu
jakin bat da; aldi berean, mundu horibirsortzeko eta «natural» itxurarekin aurkeztu ahal izateko balio duena. Bizimoduizatean eta eguneroko esperientzia sozialetan erroturik egotean, bizipena hainegiten da ezaguna eta hurbilekoa non berezkotzat jotzen den.
|
2014
|
|
Instituzioetan, eskumenak eskumen, planoetan, trama bat ala bestea margotzen dutenean aintzat hartzen otedute politikariek paper zuri horren azpian badela herri bat, bizi den herri bat? Inguru, hizkuntza, ohitura, kultura, harreman, balore eta bizi
|
modu
jakin batean diharduen herritarren komunitatea?
|
|
Ondorioz, gorputz sexutua ez da konstate fidagarri bat, oinarri on bat eskaindezakeena «emakume»ei buruzko hamaika diskurtsoren konplikazioak antolatzeko.Ezin dugu zehatz mehatz aurreikusi nola eta noiz ulertuko eta biziko den gorputzazerbait generotu gisa, ezta gorputz gisa ere. Berriro ere, hori ez da soilik banakakoenfenomenologia baten funtzioa, ezpada fenomenologia historiko eta politiko batena.Ez dago emakumeen gorputzen kolektibitate natural eta sakon bat, ondoren historianedo biopolitikan
|
modu
jakin batean kudeatuak izateko abiapuntu gisa balio duena.Gorputza marka ezegonkor bat baldin bada, bere hondatze prozesu luzean orbainduzdoana, gorputz sexutuak ere antzeko errotikako denborazkotasun bat jasaten du, etabeste hainbat egoera iragankor.
|
|
Lortu nahi duen sari edo pribilegio bakoitzerako fitxa kopuru egokia eskuratzen ikasi behar du haurrak. Horretarako,
|
modu
jakin batean jokatu behar du. Fitxak eskuratu ondoren, sari edo pribilegio batzuez truka ditzake.
|
2015
|
|
Irakasteko hautatu diren ezagutzetako batzuk esplizituki zehazten dira curriculum eta programetan. Beste ezagutza batzuk inplizituki transmititzen dira, tradizioz, eboluzioz edo programak
|
modu
jakin batean interpretatzen direlako.
|