2021
|
|
Ikerketa kualitatiboaren esparru metodologikoan kokatzen da ikerketa lan hau, hain zuzen ere, ikergai den fenomenoa
|
modu
integral eta osoan ulertu nahi izan dugulako. Zehazki, ikergai diren subjektuek testuinguru naturaletan sozial eta kulturaletan bizi izan dituzten esperientzietan sakondu ahal izatea da metodo kualitatiboen indarguneetako bat, horrela, giza fenomenoak aurkitu, arakatu, deskribatu eta eraikitzeko (Onwuegbuzie eta Mallette, 2021).
|
|
29" Interakzionismo soziodiskurtsiboak, garatutako didaktikaren ikuspegiak (Bronckart, 2004, 2007, 2012) eta giza zientzien diziplinen korronte integratzaileak, giza garapena
|
modu
integralean azaltzea proposatzen du. Ildo horretan, hezkuntzaren eta, bereziki, hizkuntzen didaktikaren zentraltasuna nabarmentzen da garapen horren faktore gisa".
|
|
Testuinguru horretan, paradigma aldaketa proposatzen da eta afektuaren hezkuntzatik hezkuntza afektibora igarotzeak paradigma
|
modu
integralean aldatzea dakar, hots, afektuan heztetik afektua heztera (Bisquerra, 2001). Horrela, hezkuntza emozionala bizitza osoan zehar gertatzen den etengabeko prozesu hezitzaile gisa hartu behar da, eta konpetentzia emozionalak garatzea du helburu.
|
|
Esan bezala, beste proiektu asko gauzatzen dira Euskal Herri luze eta zabalean, interes handikoak eta benetan arrakastaz, eta inpaktu nahiz izaera askotarikoak. Horietako zenbait testuliburuetan integratuta daude agian, Ikastolen Elkarteko EKI proiektua izan daiteke tipologia horretan ezagunenetakoa; beste zenbait, aldiz, ikastetxeak edota irakasle taldeak diseinatutakoak izaten dira, eta ikastetxe, etapa edota maila jakin batean egikaritzen dira
|
modu
integral batean Iturrama BHI ko Iturrama solidarioa proiektua, Koldo Mitxelena BHI ko Memoriaren Astea edota Armentia Ikastolako Batxilergoa proiektu bidez; azkenik, tokian tokiko eta gehienetan gela barruan garatzen diren proiektuak genituzke, eta hauek iraupen eta ezaugarri desberdinetakoak izaten dira, eta normalean irakasleak edota irakasle talde batek inplementatutakoak.
|
|
Ipar Euskal Herrian albumak eta liburuak hizkuntza lantzeko oinarrizko lantresna direla dio GE1 ek, batez ere hastapeneko mailetan, eta bereziki HHn ahozkoaren lanketarako erabiltzen direla eransten du GE3 k. Era berean, Seaskako ikastola batzuek orain dela urte zenbait Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza (POI) erabiltzeko hautua egin zutela azaltzen du IE7 k,
|
modu
integralean eta maila guztietan, eta hortaz, metodologia zehatz hori zentro horietako Hezkuntza Proiektuaren ardatz nagusietakoa izatera igaro da. Hala ere, oso tipologia zehatzari erantzuten dioten ikastetxeak direla argitzen du, oro har, LH arteko eskaintza egiten dutenak, ikastetxe txikiak eta atxikimendu handiko hezkuntza komunitate aktiboak dituztenak inguruan.
|
|
Bestalde, ebaluazio motei dagokienez, hirurak
|
modu
integralean txertatzea interesgarria dela uste dugu, auto, koeta hetero ebaluazioa, hain justu ere. Hala ere, ebaluazio formatiboak eta autentikoak ikasleak bere ikas prozesuarekiko arduraz, konpromisoz eta parte hartze aktiboz jokatzeko eskatzen badute, autoeta ko ebaluazioa lehenestea beharrezkoa izango da.
|