Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎Hizkuntza, eskolako hizkuntza besterik ez denean, nola arraio ikasiko du bada erabiltzeko moduan ikasleak, hizkuntza ikasketaren oinarrizko bermea hiztunaren bizi egoera gehientsuenetako eginkizun komunikatiboak garatzean baldin badatza. Eskolak ezin du ordezkatu gizarte bizitzan gertatzen diren askotariko komunikazio esparruetan garatzen den hizkuntza gaitasuna.
2005
‎Urruñako ikastolak (Lapurdi) lehen urratsak 1995ean eman zituen. Ikastola askoren moduan ikasle gutxirekin hasi ziren lanean, gela bakarrean. Ikasleak eta beharrak ugaldu ziren urteen poderioz eta 1999an eraikin berria inauguratu zuten.
2009
‎Lehen galderari dagokionez: Ba al dago desberdintasunik euskalduntzeprozesua bizitzeko moduan ikasleen hizkuntza ereduaren edo etxean hitz egiten den hizkuntzaren arabera?
2015
‎Galdetu nahi nizun zer moduz Ikasle Mimatua operazioa?
2017
‎– Zer moduz ikasleekin sukaldean?
2018
‎Aldi berean, ordea, gaztelaniako ikasleen presentzia bultzatu nahi zen. Soluzio modura ikasleekin hitz eginez, talde misto bat sortzen zen urtero euskaraz eta gaztelaniaz ikasi dutenak nahastuz. Eta, esan behar da oso emaitza onak lortu direla.
2020
‎Aurtengoan, Abenduaren 3a ospatzeko ekitaldi gehienak ikastetxeetara bideratuta antolatu ditu Zarauzko Udalak. Urteroko moduan ikasleak aretoetara eraman beharrean, jarduerak ikastetxeetara eraman dituzte: Apaxi ipuin kontalariak emanaldiak eskaini zituen DBHko ikasleentzat, Di Dau Antzerki Faktoriak LHko ikasleentzat, eta Mikel Markezek eta Eñaut Elorrietak Baga Biga Higa emanaldia eskaini zuten Batxillergoko ikasleentzat.
2021
‎Halaber, irakasleek proiektuak edota material desberdinak gelaratzeko modua ikasleengana iritsi ahal izateko didaktika aldatu behar dutela irizten dio BE1 ek. Zenbaitetan, argitaletxeen kontra borrokatu behar izaten dutela dio eta, azaltzen duenaren arabera," bataila galduta" egoten da hasieratik bertatik; izan ere, hizkuntza eta literatura lantzeko programazio osoa, egituratua, irakaslearentzako gida, galderak eta jardueren erantzunak jasota dituen materiala, aurkezten dute.
2023
‎Eta testu generoa da unitate hori Bronckart, Schneuwly eta Dolzen planteamenduaren arabera, baita Idiazabal eta Manterolaren taldearen arabera ere (2009). Testu generoek irakas objektu modura ikasleak trebatzeko balio baitute.
‎Jakintza arlo guztietan Euskal Herrian erreferente ditugun artisten, sortzaileen edota ikertzaileen lanak abiapuntu hartuta aritu genuke. Irakasleok gara praktika komunitate horietako ordezkari, eta gure zeregin nagusia da, ezagutza komunitate horietan baliatzen diren egiteko moduetan ikasleak trebatzea, dela testuak interpretatzen eta ekoizten, dela praktika horiekin lotutako beste zenbait jarduera egiten. Hortaz, ahalegin handiagoa eskatzen dio egoera horrek eskolari:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia