Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎– Irakasleok geure lan egiteko moduaz hausnarketa kritikoa egitea.
‎Ikasturte amaieran egindako balorazio horietan, irakasleek garrantzia emandiote irakasteko moduaren gainean hausnarketa egiteko parada izateari; etadiseinuan hartutako esperientzia oso baliagarritzat jo dute, lan handia egin beharizan zutela aitortzen bazuten ere.
2006
‎Etorkinak zein bertakoak elkarrekin bizitzeko moduari buruzko hausnarketa egin behar dugu. Munduan ez dugu izan hainbeste aukera aniztasunari erantzuteko; horrek identitate berri bat sortzen du eta horretara irekiak egon behar dugu.
2009
‎Askatasuna lortzen laguntzeko moduaz hausnarketa eskatu du Aresek
2010
‎1986an abiatu zuen bere ibilbide poetikoa Letek, Egunetik egunera orduen gurpilean liburua kaleratu zuen eta, besteak beste, Xabier Lizardi ardatz zuten bi liburu argitaratu zituen. Hala nola, heriotza, Nafarroa, bizitza ulertzeko moduen inguruko hausnarketak, aberria, munduaren ikuspegi kristaua... hizpide zituen bere poema liburuetan.
2012
‎Talde lana, lidergoa, denboraren kudeaketa, bizkortasuna... bideo jokoek ezaugarri positibo asko dituzte, euren esanetan, eta, horregatik, merezi du hezkuntzan txertatzeko moduen gaineko hausnarketa egitea.
2013
‎Europako Batasunean, mundu osoko elikagaien segurtasunari buruzko sistema zorrotzenetako bat dago. Artikulu honetan, segurtasun hori bermatzeko moduari buruzko hausnarketa egiten da.
2017
‎mugak; baieuren jokabidean, elikadura, formak, haziera patroiak?, baita eurekin daukagun harremanean, non jakintza tekniko eta teorikoa ezinbestekoa izan daitekeen, baina inoiz ez nahikoa?. Guztiz kontrolatu eta aurreikusteko ezintasun hori landare eta arte sormenaren oinarrietako batda, ikusi izan dugunez. Ostera ohartuta ere, egindako marrazkiak muga horiekin lan eginizanaren isla lirateke, eta era berean, begirada eta ezagutzeko moduen gaineko hausnarketa.
2019
‎Hileko bigarren asteartean egingo dute saiakera, maiatzera arte.Zergatik erabaki zenuten proiektua garatzea. Zenbait egoera elkartu dira proiektua ahalbidetzeko: lehenik eta behin, arazo bat antzeman dugu, iraunkorra ez den elikadura sistema bati aurre egiteko moduei buruzko hausnarketak eraginda.Zer arazo. Informazioa jasotzen dugu, baina mugatuta gaude iraunkortzat jotzen ditugun erabakiak hartzeko.Adibidez. Adibidez, elikadurarekin ditugun arazoez informazioa izan dezaket. Ordea, sagar bat jan nahi badut, etxetik ekarri behar dut, inguruan eskuragarri dudan janaria ez delako osasungarria edo ingurumenean eragina duelako.
2021
‎Ikastetxez ikastetxe grabatu ziren bideoz arlo ezberdinetako bina orduko saioak. Grabazio horien azterketatik abiatuta diseinatu ziren presNorberaren hizkuntzaerabilera eta irakasteko modua hausnarketaren erdigunean jarrita, prestakuntzaren helburua izan zen ezagutzea eta ulertzea zein, zergatik eta nola bultzatu eta indartu dezaketen hainbat portaera eta jokabidek gelako elkarrekintza eta ahozko hizkuntzaren erabilera. takuntza saioak, bai talde txikitan (grabazioak egindako irakasleekin batera), bai talde handian eskolako klaustro osoarekin.
‎Norberaren hizkuntza erabilera eta irakasteko modua hausnarketaren erdigunean jarrita, diseinatutako prestakuntzaren helburua izan zen ezagutzea eta ulertzea zein, zergatik eta nola bultzatu eta indartu dezaketen hainbat portaera eta jokabidek gelako elkarrekintza eta ahozko hizkuntzaren erabilera. Lanketaren ondorioz, gelako elkarrekintza eta ahozko hizkuntzaren erabilera sustatzera garamatzaten praktika onekin lotutako adierazle esanguratsuenak identifikatu ziren:
‎Eraikinak igo lanean, Abandoko (Bilbo) tren geltokiko eraikina igotzen grabatu zuen bere burua, lau ikuspuntu ezberdinetatik aldi berean. «Hirian ibiltzen garen moduari buruzko hausnarketa da», azaldu du Alzurik. Estatuak lanean, berriz, solasean ageri da Jorge Oteizak egindako Itziar Carreñoren bustoarekin.
2023
‎ereduan dihardu ikasleen gehiengoak, baina azken urteetako emaitzek euskarazko komunikazio gaitasunean zailtasun nabarmenak dituztela adierazi dute. Gure irakas hizkuntza minorizatutako edo gutxitutako hizkuntza dela kontuan hartzen badugu, egunerokoan dugun jarduteko moduaren gaineko hausnarketa egin beharrean gaude. Hizkuntzaren dimentsioak irakaskuntzan duen garrantziaz hausnarketa sakona egin behar dugu, bistaratu egin behar dira hizkuntzaren erabilerarekin nolabaiteko lotura duten alderdiak, eta, elkarlanean arituz, irakasle taldean orpoz orpo lan egiteari ekin beharrean gaude.
‎Gustatuko litzaidake jakitea familia horietatik zenbat diren etorkinak. Gizarte moduan hausnarketa bat egin genuke horren inguruan”.
‎" Horren harira, egia da duela aste batzuk gure infantil mailako taldeak Bergaran jokatu zuen partiduan gurasoen animoak komeni baino gehiago berotu zirela, eta partidu haren bueltan gertatu zirenak ikusita klub moduan hausnarketa egin genuen; gurasoek ere euren partetik hausnarketa egin zuten. Autokritika egin genuen eta ondorio beretara iritsi ginen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia