2001
|
|
– Konturatu orduko alproja haiek ero
|
modura
gure bila hasi ziren. Gu aurkitzea denbora kontua baino ez zen.
|
2002
|
|
¿ Zelan da ori? ¿ Margarituen
|
modura
gu be. Orixe txarra, Manuela, burutik egitia.
|
2004
|
|
Neure
|
moduan
gure espeziean ere hotz zaleak izan bagaren eran, landareen artean hautu gozo hori bera espezie oso batzuek egina dute aspaldi. Geure artean ezagutzeko suge jana (suge artoa, apezbelar, sugegerezi, errebelar, sugerrama, sugrama, suge belar pikarta, suge belar nerbioduna, ilarrondokoa, iaroa; Arum italicum eta Arum maculatum) deitzen ditugunak oraintxe dauzkagu puri purian.
|
|
Halako hauteskunde kanpaina batek bere horretan berez dakarren eztabaida publikoan nahi izan genuen modu zuzenean esku hartu, eztabaidan esku hartu eta berau baldintzatu ere, erakunde goren honetan horretaz eta hartaz eztabaidatzeko izan ohi den aukera urrea baino urriagoa izanda guk ordezkatu ditugun sektoreen sentsibilitateak kaleratzeko une aproposa zelakoan. Kanpaina baliatu dugu unibertsitateko ikasle euskaltzale eta soberanista
|
modura
guretzat funtsezkoa dena azaltzeko: Ez dugu nahi unibertsitate hau probintzia bateko unibertsitate gisa jasotzea heltzear den Europako Unibertsitate Esparru Bateratuan.
|
2007
|
|
gertatzen zaigunaren eta gertatzen zaigunaren interpretazioaren arteko interfazea; edo interpretazio horrek gure osasun fisikoa baldintzatzen duen modua. Buru ongizateak, bizitzaren aurrean pentsatzeko, sentitzeko eta erreakzionatzeko gure
|
moduak
gure nortasuna konfiguratzen du eta gure gizarte harremanak zehazten ditu; baina gure tentsioak kudeatzeko modua ere definitzen du, erakundearen beraren mezuak interpretatzen ditugu eta geure burua zaintzen dugu. Gorputza jakintsua da, baina ezin du zehaztu itoaldia BGBK edo asma baten ondorio den.
|
|
Ez du txapelik bilatzen ez txapela janzteko erraztasunik eskaintzen. Bere literatura bekatu ote den ez dakit, literatura ulertzeko eta gauzatzeko
|
modua
gure oraingo garaiaz haratago ikusten dut. Literatura aitzinatua edo abantzatua da, alegia.
|
2008
|
|
Barrutiak esanen lukeen
|
moduan
gure tycheaz mintzatzeko, technea galdu dugula.
|
|
Hori onartzeak bereziki eskatzen du erne egotea eta gure" gutxiengoen" eskubideak, Euskal Herrian dauden beste herrialdeetako" diasporen" eskubideak aintzat hartu ondoren kontsekuente izatea, gure gizartean txerta daitezen, berme guztiak dituztela. Halaber, eskatzen du haien eskubideak aintzat hartzea, eta eskubide horiek zein diren eta nola bermatu eztabaidari ekitea, eta lehenbailehen haiek ordezkariak izan ditzaten sustatu eta aitortzea, eta gure erabakitzeko eskubideari buruz eta arazoari irtenbidea emateko parte hartzeko
|
moduari buruz
gure herrialdean abian dagoen eztabaidan eta prozesuan txertatzea38 c) Azkenik, kontuan hartu litzateke elkar aintzat hartzearen estrategia hori ez dela unibertsala eta abstraktua, beren historia eta proiektuak dituzten pertsonek parte hartzen baitute. Hau da, gure gizartean, partekatzen dugun espazio komun horretan, bi estatuekiko gatazka bat dago, eta gizartearen gehiengoak euskal hizkuntzaren eta kulturaren" normalizazioa" erabakitzeko gure espazioa eskatzen du, baina, era berean, identitate asko daude, gizarte sektore asko daude eta errealitate, jatorri, kultura, identitate eta bestelako desberdintasunak dituzten immigranteen kolektiboek parte hartzen dute; eta horiek, halaber, espazio komun horrekiko eta denok dugun erabakitzeko eskubide demokratikoa oztopatzen duten bi estatu horiekiko duten sentimendua, sentimendu intentsitatea eta nongotasun sentimendua desberdina da.
|
2009
|
|
Adituek uhin elektromagnetikoei botatzen diete sintoma horien guztien errua. Bidaurrazagak argitu duenez, euriak gure elektromagnetismoa desorekatzen duenean badaude zenbait
|
modu
gure oreka eskuratzeko. Oinutsik ibili edota eskuekin gauzak eta pertsonak ukituz elektrizitate estatikoa galduko dugu.
|
|
Gizon emakumearen desioetako hilezkortasun horrek oraina betikotzen du, hots, ez dirudi betierekotasun abstrakturen bat Metá Fisikan, ezpada orainaren azkengabetzea, gure existentzia honetakoxe argiaren eta eguzkiaren betirautea, inoiz ez lo hartzea, betiko itzarritasuna munduaren aurrean. Beste
|
moduak
gure ni txiki hau munduan urtuz eta oraina betierean galduaraziz pentsatzen du hilezkortasuna (oroit Spinoza). Bietako bat hobea ote da bestea baino?
|
|
Aldatu egin dira pertsonak ere. Eta bera aldatu delako, Arantzazu ikusteko eta sentitzeko
|
modua
gu guztioi aldatu digu Gandiagak urteotan. Arantzazuko erlijiositateari jite berri argitsu bat estetiko eta errealista eman dio, arras gizatiarra, telurikoa; paisaiari eta lekuari balio sinboliko berri bat, lurra eta gizakiaren fede betidanikoa bateratuz, historia baino harago eta honago zabalik eta, ber denboran, konkretu, laneko jende xumearen unibertso, dolmenetatik Ama Birjinaren elorriraino dena bat.
|
|
Desberdintasun horiek, bidegabekeria horiek direla-eta UNTZAko langileok hiru aste daramagu mobilizazioak egiten, eta eskatzen diogu Arrasateko Udalari eta UNTZA enpresari lan eta soldata baldintzak parekatzea. Uste dugu emakume eta langile
|
moduan
gure eskubidea dela.
|
|
ez dagoela gerora
|
modurik
guk bera (zergatik ez),
|
2010
|
|
Hala ere, politika egiteko moduak aldatu behar ditugu, berrikuntza handiagoak behar dira. Subiranismoak biltzen dituen edukietatik abiatuta neoliberalismoaren aurkako borrokatik eta subiranotasuna ulertzeko berezko
|
modutik
gure egiturak eta diskurtsoak aldatu behar ditugu praktiketan. Subiranotasunaren sinbologiaren aldaketa ere behar da.
|
|
ABEL: (musu eta) Zer
|
moduz
gure printzesa?
|
2011
|
|
Ordainketa
|
modua
guk geuk hauta badezakegu, zalantzarik gabe,
|
|
Baieztatzen dugu, orobat, elkartasun, errespetu, tolerantzia eta kultura aniztasun balioei egozten diegun garrantzia, horiek baitira arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia
|
moduen aurka
gure munduko borrokaren oinarri morala eta inspirazioa, denbora larregian ukitu baitituzte tragedia horiek mundu osoko herrialdeak, bereziki Afrikan;
|
|
kezkatuta zebilen ar jendea, haziaren kalitatea ikaragarri jaitsi ei delako; uste zenaren kontra, tabakoak eta alkoholak ez ei daukate zerikusi zuzenik horretan, eta bai ordea estresak, ingurumenaren narriadurak eta gaur egungo rat race eroak. Kontua da espezie
|
modura
gure iraupena bermatzeko oinarrizko elementua ari dela hondatzen. Berriz ere, aire kutsadurarena aipatu dugunean moduan, agerian geratzen da oinarriak (arnasak, haziak) huts egiten digula.
|
2012
|
|
Aieteko Adierazpenaren bidetik, ikuspegi berritu bat mahaigaineratzen ari gara, autokritikoa. Leporatu izan zaigu ETAren indarkeriaren biktimek agian sentitu izan dutela sufrimendu gehitu baten
|
modura
gure jarrera. Guk esan dugu horrela hartu badute hori ez dela gure nahia izan.
|
|
zer moduz bidaia? Ondo, primeran, kanguru pila ikusi ditugu; eta zu, Lucia, zer
|
moduz
gure ezkontzan. Ondo pasa al zenuen?
|
|
ERNESTO. Honbre, Martin! Zer
|
moduz
gure erredakzio burua. Ez didak esango ez hatorrela afarira?
|
|
Gure irudia da besteek guregandik jasotzen duten lehen gauza. Gure janzkerak, portaerak eta harremanetan jarduteko
|
moduak
gutaz asko esaten dute; hortaz, alderdi hau hitzik gabeko komunikazioko gai baten barnean landu behar da.
|
|
Funtzionamendu modu hau konfiguratzea nahiko erraza da. Nahikoa izango litzateke sare lokaletako PCetan lehenetsitako DNS
|
moduan
gure sare lokalean instalatutako cache DNSaren helbidea jartzearekin, eta bigarren DNS moduan, badaezpada, Interneteko DNS zerbitzari batena. Gaur egun, ADSL router batzuek zerbitzu hau eskaintzen dute.
|
2013
|
|
–Lehengoan zer
|
moduz
gure etxean??
|
|
Denboraren orratzak atzera eroan eta beste zertzelada batez gomutatu ote zen?? Dionixiok ez baitzuen ahaztekoa don Zeledoniok egindako itaunari?. Lehengoan zer
|
moduz
gure etxean???, eman ziòn mailaz mailako erantzuna:
|
|
Ta? Zer
|
moduz
gure kubatarrak. Zer moduz aitona Antxon?
|
|
Elikagaiekin harreman osasuntsu eta alaia hautemateko gida batek, zazpi gose mota identifikatzen ditu, eta horiek identifikatzen laguntzen digun sailkapen bat da; izan ere, maiz edo gure bizipenen une jakin batzuetan identifikatzen ditugun elikatze jokabideak argitzen laguntzen du. Janariarekin erlazionatzeko gure
|
moduak
gure osasunari eragiten dionez, interesgarria da identifikatzea zein elikadura jokabide mota identifikatzen den. Irudia:
|
|
Argi dago drone ek badutela euren nitxoa, errepide bidez garraiatzea zaila edo arriskutsua denean, edo azkar egin behar denean. Baina, nire ustez, zaila izango da, Amazonek esan bezala, drone ak zerbait arrunta izango balira
|
moduan
gure inguruan ikustea.
|
|
–Lehengoan zer
|
moduz
gure etxean...?
|
|
Denboraren orratzak atzera eroan eta beste zertzelada batez gomutatu ote zen...? Dionixiok ez baitzuen ahaztekoa don Zeledoniok egindako itaunari –" Lehengoan zer
|
moduz
gure etxean...?" – eman ziòn mailaz mailako erantzuna: " Ondo!
|
|
Hori motxilan darama komunitate honen erdiguneak. Enpatia potentzial bat sortzen du horrek, beste hizkuntzen aurrean, hiztun
|
moduan
gure esperientzia bitala den modukoa delako. Migratzaileen hizkuntzei harrera egiteko elementu eragile bat izan liteke.
|
2014
|
|
King Konsulek kantatzen duen Basque Liberation, adibidez, Euskal Herriaren egungo egoerari buruzko kantua da. «Orain ez dago aitzakiarik, ez ETArena eta ez beste ezerena, gizarte
|
moduan
gure garapena aurrera ez eramateko», azaldu du kantariak. General Levy kantariak azaldu du plazer handia dela berarentzat Revolutionary Brothersekin lan egitea.
|
|
Kamera arrunta jartzen badiot, argazki arruntak egingo ditu, bideo-kamerarekin bideo irudiak, arma bat jarrita... ezarriko diogunaren araberako lana egingo du droneak. Lanbide Heziketa
|
moduan
gure helburua ez da gailuak hegan jartzea. Garrantzitsuena da ikasleak jakitea zer nolako sentsoreak jar ditzakeen dronean, eta informazio horrekin zer egin dezakeen".
|
|
tarteko adineko morroi bat titi tente pare batekin txoratu, eta dena pikutara bidaltzen du? Jakina, Sadaba agertu den
|
moduak
gure teoria guztiak suntsitu ditu.
|
|
Aukerak nabarmenak dira, bai teknika, bai osagai, zapore edo ehundurengatik. Jakina, horiek egiteko
|
modua
gure gustuen, sukaldean dugun praktikaren eta sukaldean aritzeko dugun denboraren araberakoa izango da. Baina, ondoren ikusiko dugunez, planifikazio apur batekin, ogitartekoak baliabide plater soil izateari utz diezaiokegu, gourmet aukera gozagarri bihurtzeko.
|
2015
|
|
–Zer
|
moduz
gure tamagotchia? –galdetu diot azkenean, zerbait komentatzearren, asko pentsatu gabe, egia esan.
|
|
Lanari ekin zion zazpi urterekin, Iraultza aurreko Kuban eskolara joateko aukera gutxi batzuen esku baitzegoen. . Urte gogorrak ziren haiek, ez zegoelako eskolarik, oso leku bakartian bizi ginelako, eta gure gurasoek ez zutelako
|
modurik
gu eskolara bidaltzeko. Zazpi urterekin idiei tiraka ari nintzen, lurra goldatzen, azukre kanabera landatzen?
|
|
Horri gagozkiola, oso aintzat hartzekoa da 2016ko urtarrilean Hekimenek, EHUk eta Deustu eta Mondragon unibertsitateek Euskal Hedabideen Behategia sustatzeko sinatutako akordioa; ez alferrik, hedabideen behategiaren beharra arrazoitzen hasita, honako hau da Hekimenek lehenengo eta behin markatzen duen helburua: . Audientziak neurtuko lituzkeen tresna edo
|
modu
guretzako baliagarri bat diseinatzeko?.
|
|
Izan ere, ez daukazentzurik, Errezilgo kasu horretan adibidez aldatzeak. Badaude beste
|
moduak
gurea defendatzekoeta ez aldatzeko. Askotan kontzientzia txar, konplexu edo ez dena delako horrekin atzetik gatozeneko irudipena daukat, eta horrek eragin handia egiten duela gero gure jokaeretan.
|
|
Administraziokoak ez ziren batzuek ere autozentsura aplikatzen zuten gurekin erlaziorik ez agertzeko. Ahal genuen
|
moduan
gure lana segitu dugu, erakutsiz egiten genuena beharrezkoa zela. Gure estrategia zen:
|
2016
|
|
Ba al dago
|
modurik
gure finantzetan ordena pixka bat jartzeko?
|
|
Adinaren arabera, bingo jokoan ere joka daiteke, partxisa, antzara jokoa, familien moduko karta jokoak, BAT, bikoteen jokoak ikus oroimena lantzeko… Bukatzeko, garrantzitsua da azpimarratzea, data esanguratsuak izan arren, etxean haurrak badaude, ez dugula erre eta alkoholik edan behar, mezua ematen ari garelako ez dela txarra «neurriz» egiten badugu. Tabakoa eta alkohola toxikoak badira, toxikoak dira beti, eta ez dago beste
|
modurik
gure haurtzaroari erakusteko. Alkohola edo alkohola edateko ohitura baldin badugu, ez dugu ikusi behar.
|
|
Ez dira epe luzerako ondorio tipikoak, gaixotasunen prebentzioa areagotzen dutenak, baizik eta epe labur ertainean nabari daitezkeen ondorioak. Zer
|
moduz
gure dietaren gozotasuna gutxika jaisten hasten bagara?
|
|
Bukatzen joateko dei egin nahi diegu leioaztar denei ahal duten heinean, eta hoberen datorkien
|
moduan
gure aldarrikapenokin bat egiteko.
|
|
Zer
|
moduz
gure eskuina?
|
2017
|
|
Zer
|
moduz
gure gerra presoak?
|
2018
|
|
Bai, txikito. ... Baina hemen zaude papao baten
|
moduan
gu
|
|
Nire telefono zenbakia erabil daiteke gurekin harremanetan jartzeko(). Utzita daukagu formakuntzaren arloa Urnietan, esan bezala. Baina egingo genuke
|
modua
gure hurbileko taldea den Andoaingo Agustin Leitza taldearekin harremanetan jartzeko; handiagoa da kopuruan. Eta gehiago zaintzen dute gazteen formakuntza.
|
2019
|
|
Euskal presoen eta iheslarien 32 senidek eta lagunek gutun publiko batean kritikatu egin dute Etxerat elkarteak ETAren biktimei barkamena eskatu izana, nahiz eta idatzian ez duten Etxerat en aipamen zehatzik egin. «Argitasun osoz adierazi nahi dugu senide
|
moduan
guk ez diogula inolako barkamen eskaerarik zor inori, ez dugula onartzen ETAren biktimen mina areagotu izana, eta salatzen dugula ETAren biktimen hainbat erakundek gure egoera kaskartzeko egindako lobby lana», diote Gure duintasuna ez dago salgai eskutitzean. Izen abizenez sinatu dute.
|
|
Genero bereizketaz ari naiz, gramatikalaz, noski. Euskarak, oraingoz, ez du
|
modurik
gure inguruko hizkuntzek berez egiten dutena izenordain soilez bereizteko: he/ she, él/ ella il/ elle...
|
|
Ustekabean harrapatu baninduen ere, nire heriotzaren lekuko izan nintzen, eta badakit hil eta gero ongarri bihurtzen garela lurrarentzat, eta oroitzapenak, bestalde, gure bizialdia partekatu duten ezagun, lagun eta hurbileko kutunen oroimenean irauten duela. Ez dago atarramentu egokiagorik gure hezurrentzako; ezta beste
|
modurik
gure iragana ahanzturatik libratzeko.
|
|
Zure amari eta bioi ez zaigu bururatzen etxe honetan bizi, elizara joan eta kontzesionarioan lan egiteko
|
modua
gure sinesmenen aurka egiten baduzu.
|
2020
|
|
Beraz, palestinarrei asko falta zaie ezinbestekoa den simetria minimo bat lortzeko. Gero, gutariko bakoitzak ikusi du zer egin dezakeen bere alorrean gutxieneko simetria hori aldarrikatzeko, baina, dudarik ez dago, liburuan agertutako tokiak, egoerak eta haiek denak pentsatzeko
|
moduak
gurera ere ekar genitzakeen.
|
|
Ilearen zainketa koarentenan Gure ilearen osasuna zaintzea garrantzitsua da beti, baina are gehiago ile apaindegiko profesional baten laguntza eta ikuskapena izan ezin dugunean. Denbora sobratuko zaigunez, zer
|
moduz
gu gehixeago zaintzeko. Horrela ilea garbitu behar da Lehenik eta behin, garbitu egin behar da, eta produktu egokiak erabili.
|
|
María Puy Portillok, Espainiako Nutrizio Elkarteko lehendakariak eta Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV EHU) Farmazia Fakultateko Nutrizio eta Bromatologia Saileko katedradunak, honako hau adierazi du: “gaixotzeko gure
|
modua
gure jateko moduaren araberakoa da, neurri handi batean”. Zientzialarien artean adostasun handia dago elikaduraren eta gaixotasunaren arteko loturari buruz, eta hidrogenazio prozesuen ondorioz gure dietatik azukrea, gatza, irin finduak edo trans koipeak kentzeko beharrari buruz.
|
|
Naiara Agiriano, Debagoieneko Ospitaleko barne medikuntzako erizaina: " Esker mezuak ondo daude, baina langile
|
moduan
gure betebehrra da koronabirusari aurre egitea; beti egiten dugunez"
|
|
“Laguntza, ekonomikoa baino, morala izan da”Hala ere, hasiera batetik abeltzain hauek hartutako filosofia izan da gakoa; hala nola, gertutasuna, kalitatea eta harreman zuzena. “Herri txiki batzuek elkartasun
|
moduan
gureak eta gureak bezalako produktuak (ogiak, gaztak…) erosteko iniziatibak antolatu dituzte. Furgonetarekin joan izan gara, bozina jo eta jendea erostera ateratzen da.
|
|
" Garrantzitsua deritzogu Covid egoerari erantzun bat ematen saiatzeari eta honen inguruko hausnarketa eta analisia plazaratzeari". Hori dela eta, galdetegi bat sortu dute gazteen iritzia zein den jakiteko;" horixe da talde
|
moduan
gure lehenengo dinamika aurrera eramateko urratsa".
|
|
Memoria ezabatu ez zigun ba! Txirikorda desegin zuela eta ile soltea gortina baten
|
moduan
gure begien aurrean zabaldu zela gogoan dut. Oilo ipurdia jartzen ari zait.
|
|
Entrenatzaile moduan, ondo osatuta zegoen. Aurrez aurre izango zenuen jokalariaren ezaugarri guztiak azaltzen zizkizun, jarraian, zu hobea zinela esateko eta talde
|
moduan
gu gehiago ginela. Beharbada horren ondorioz, norgehiagokak besteengan gehiegi pentsatuz planteatzen zituela aurpegiratzen zioten, baina nik esango nuke ez zela horrela.
|
|
" Ura, jakina denez, funtsezkoa da gure bizitzarako, eta baliabide hori erabiltzeko, kudeatzeko, gehiegikeriatan jarduteko... dugun
|
modua
gure etorkizunaren oinarria da"
|
|
Kontzientziazioeta babeslanek, URA Uraren Euskal Agentziak egiten duenak, besteak beste, oraindik ez dauzkate merezi dituzten aitorpena eta balioespena. Ura, jakina denez, funtsezkoa da gure bizitzarako, eta baliabide hori erabiltzeko, kudeatzeko, gehiegikeriatan jarduteko... dugun
|
modua
gure etorkizunaren oinarria da. Haren balioaren eta geure ondarea balitz bezala babesteko dagoen behar larriaren eta kritikoaren kontziente ez bagara, gizarte gisa dugun etorkizuna arriskuan dago.
|
2021
|
|
Nola nahi duzu, zu hegaldatzen zaren
|
modura
guk egitea, zioen beste ahots batek. Zu berezia zara, ongi hornitua, edozein hegazti edo txori baino gehiago.
|
|
Edozein
|
modutan
gurean ez baitira kontu txarrak sukaldetik kaleratzen, Agirreren eleberriaren irakurketa gaitz hari buruzko lehen adierazpen ozena, handik mende laurdenera Lhandek utzitako konstatazio beltz batetik xurgatu ahal izan zuen nahi izan zuen orok13: " Agirre' ren lendabiziko irakurgai ori jakintsu ta euskaltzale batzuen artean gelditu zan" (Lhande 1923, 107 or.; g.l.e.). Izatez, esaldi haren ifrentzua agertuz Onaindiak beranduago idatzi zuen moduan," euskaldun geyenak Auñemendiko lorea bildu gabe gelditu ziran" (Onaindia 1964, 24 or.).
|
|
Aukeratzen ditugun elikagaiek eta kontsumitzeko
|
moduak
gure eta planetaren osasunari eragiten diote. Dietak eragina du nekazaritzako elikagaien sistemen ingurunean eta funtzionatzeko eran.
|
|
«Ez gara ekologikoak, jasangarriak gara. Gure nagusiek egiten zuten
|
moduan
gure inguruak oparitzen dizkigun baliabide guztiak erabiltzen ditugu. Basoa baliabide naturalen iturri agorrezina da, eta horrela izaten jarrai dezan nahi genuke».
|
|
«Sindikalismoa birpentsatu eta bazterrean egon direnak erdigunera ekartzeko edota perspektiba feminista zeharlerro
|
moduan
gure sindikalismoan txertatzeko eginiko saiakera fruitua ematen ari da», esan du Arroyok. Eta zera erantsi du:
|
|
Kopiatu egiten dugu eta biderkatu egiten dugu kopiatzen dugun hori. Gure pentsatzeko eta izateko
|
modua
gure keinuen bidez islatzen dugu. Gure kultura kodeen bidez. Horregatik ulertzen du hartzaileak, kode bera darabilelako.
|
|
Zein luzea zen; eta gero segidan kaperarat mezaren entzuteko. Alta gu ez ginen serorak; bainan nahi zuten dohaikabe heien bizi
|
modua
guri eman! Goiz guziz errezebitzen ginuen gure eguneko ogi puska.
|
2022
|
|
Energia kontsumoa murrizteko auzoak emandako pausoek «kontzientzia hartzearekin» dute zerikusia, Errekaleorreko bizilagunaren ustez. «Edonork egin beharreko zerbait da, gizarte
|
moduan
gure aukeren gainetik bizi garelako; are gehiago, lehen mundu deritzona». Haren iritziz, krisi energetikorako eta klimatikorako «konponbideak» bilatzen dituzte Errekaleorren.
|
|
Erlijioaren gaia eta harekiko kontrakotasunaren gaia luzea da (kontrakotasuna hegemonikoa da egungo boladan, eta gaia mamitsua da, baina apur bat aspergarri gertatzen da kontrako eta aldekotasunen maila horretan aritzea), eta ur handitan sartu gabe, konpromiso estiloari soilik erreparatu nahi diot hemen. Konpromiso edo engaiamendu
|
modua
gurearekiko desberdina da, historiako zirkunstantzietan, oinarrietan eta beste hainbat gauzatan. Eta konpromisoaren edota jardunaren bolumenean ere gurearekiko desberdina da:
|
2023
|
|
genuke herri normala izatea, eta beste nazio batzuek egiten duten
|
moduan
gure hizkuntza erakutsi ahal izatea modu normalizatu eta" apolitiko" batean, euskarak errealitate soziopolitiko espezifikoa ez balu bezala, egoera dramatikoa duela aintzat hartu behar ez balitz bezala, hori guztia hala dela esplizituki esatea beharrezkoa ez balitz bezala, euskararen errealitate soziolinguistikoa euskal populuaren historia tamalgarriari loturik azaldu behar ez balitz bez... Baina ezin da.
|
|
haizea, usaina, mugimendua, soinua, begirada, ukitzea, harremana… falta zaie (momentuz). Bizipena zelaian egotea da, animalia ikustea, ukitzea, berarekin harremana izatea… Abstrakzioa bizipenarekin desagertzen da, gure ikasteko
|
modua
gure gorputz bizidunarekin lotuta aberatsagoa eta zehatzagoa da. Bitartean, adimen artifizial bat, gaur egun behintzat, behiaren esperientzia txikia izaten ari da.
|
|
Beraz, planetaren goialdea behekoaren bizkarrean, eta horri esker, bizi dela ikusteko eta ulertzeko aukera ematen diguten gakoak zuzenak badira, honako egiaztapen hau argia da: euskaldunok zapalketa egoeran bizi gara Espainiar Erreinua eta Frantziar Errepublikaren menpe alde batetik; baina, bestetik, bagara ere herri zapaltzailea, artean kontaturiko mundu mailako krimenetik onura atera eta ateratzen jarraitzen dugun heinean, Europako hiritar
|
moduan
gure pribilegioei etekina ateratzen. Kondizio bikoitz horrek zeharkatzen gaitu erabat.
|
|
«Ongietorririk beroena, eta zorterik onena opa diot. Bere lana egiteko
|
moduan
gure babes osoa edukiko du», esan zuen, adibidez, Mertxe Aizpurua Gara egunkariko zuzendari ohi eta EH Bilduko diputatuak.
|
|
Urtzi Ugalde egitasmoaren antolatzaileetako baten hitzetan, kontsumoaren eraginak aztertu nahi dituzte: «Jaten eta edaten ditugun produktuek, eta, hain zuzen ere, haien ekoizteko eta banatzeko
|
moduak
gure ingurumenean, gizartean eta ekonomian duten eragin positiboei eta negatiboei buruz hausnarketa eragin nahi dugu. Bide batez, praktika onak ere sustatu nahi ditugu».
|
|
Borrokan egiten dute elkarrekin, piririka ibiltzen dira egurtegiaren atariko txirbiletan, eta gu haiei begira. Nik ere eraso egiten diet kili kili eta hozkadekin, baina ez dago
|
modurik
gurekin benetan jolas daitezen. Zer oihukatu ote nien egun hartan?
|
|
Bada hori lortzeko, funtsezkoa da garuneko erabakien arduraduna desaktibatzea, itzaltzea (kortex zerebrala lotan jartzea, alegia). Hori lortzean, deslotura egoera batean sartzen gara, gauden espazioaz eta denboraz, gorputzaz, sentimenduez ahazten gara, neurri handi batean, eta kiribil ludiko batean (aurrerago azalduko dugu termino hori sakon) sartzen gara, zeinaren bitartez gure gorputza inhibituta geratzen baita eta, inkontzienteki, automatikoki, kiribil baten
|
moduan
gure gorputzak aurrera jarduten baitu etengabeko kontsumo pasibo batean, lo daukagularik gure kontzientzia. Naturalki ezin lortu den eta adiktiboa den status batean gelditzen gara.
|
|
Zer
|
moduz
gure fabrikatxo horretan. Badakit giro nahiko nahasia dagoela, ezta?
|