Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎Besterik ezean, ea argitzen dugun auzi honen alde bat, alde horrek duen garrantziaz jabetuta. Galdera moduan formulaturik, auziaren jomuga zera izan liteke: arestian munduko elebitasunaren eragile nagusi izan den fenomeno historiko eta politikoa zirriborratu nahi izan dugu. Nazio estatu modernoaren gertakaria.
2005
‎Gaur egun arte, ezagutzen ditugun gizarteek produkzioaren eta kontsumo materialaren hazkundearen terminoetan planteatu badituzte aurrerapenak, beharbada orain horiek nola murriztu planteatu da. Prozesu luze baina etengabea izan daiteke, konbentzimenduan oinarritua eta gizarte bakoitzak, bere identitate ezaugarriez, bere ezaugarrietara moldatzeko moduan formulatzeko irekia, betiere aukera faktoretzat harturik alegia. Horretarako, gizarte eragileek eta hauen eta antolatzen diren inguruko erakundeen artean finkatzen diren harremanek eredu berrira egokitu dute atzera, gizarte krisi handiago bat gerta dadin saihestuz.
2006
‎Galdera moduan formulatzen dut nik hemen baina uste dut editoreek galdeikurra kendu egingo lioketela.
2007
‎publikoak, pribatuak eta Eliza Katolikoaren Unibertsitateak. Espainiaren eta Egoitza Santuaren arteko akordioak direla bide aitortuak?), eta gehieneko babesa eman nahi izan dio, lehenengo tituluan ezarri baitu, II. kapituluko lehenengo ataleko oinarrizko eskubide eta askatasunen artean. Konstituzio Auzitegiaren esanetan, horren oinarria askatasun akademikoa da, Konstituzioan kontzeptu orokor moduan formulatuta egon ez arren, bi alderdi zehatzei dagokienez agertzen baita: katedra askatasuna askatasun indibidual moduan, eta unibertsitateen autonomia alderdi instituzional moduan (otsailaren 27ko 26/ 1987 KAE; otsailaren 23ko 58/ 1989 KAE).
‎Estrategia horietako bat diziplinaz gaindikoaizan daiteke. Ikuspegi diziplinar batetik bereiziak diren kontzeptuek eta metodoek, diziplinaz gaindiko modura formulaturiko arazo multzo konplexu bakar bateanintegratuz gero, diziplinarteko ariketan ohikoa den arazo bat gainditzen ahal dute, alegia, itzulpen arazoari dagokiona. Garaiko diziplina programetatik aldentzen denikerketa programa bat singular bilakatzen du estrategia honek.
2013
‎1 Bildu talde txikitan, eta hasi arroken ikerketa planifikatzen. Planifikazio hori egiteko, taulan dituzue adierazita gaiari buruz jakin beharreko zenbait kontzeptu, galdera modura formulatuta. Zein da zuen eginbeharra?
‎Ohartzen naiz motibazioaren dimentsio hau aipatzeak sortzen dituen erresistentziez: euskara hizkuntza neutro, estandar, normal moduan formulatzeko beharra asko azpimarratzen da sektore batzuetan. Partzialki ados nago ni ere nahikunde horretan, eta ados nengoke beharbada planteamenduan... errealitatean herren handiegia egingo ez balu.
‎Baina komunitateenganako susmo hori ezabatu behar da lehenbizi, patxadaz aritzeko. Bitartean gauza asko ez ditugu ulertzeko moduan formulatuko.
2014
‎...Z ri liburuen apalategian zeukan koaderno baten kontrazalean, Y k behingoz ospa egin zezan, Y k betirako utz ziezaion nire gaitasun afektiboa antzutzeari, beste gorputz batzuetan egokiro barneratu nendin galarazteari, eta baita ere lehenago gezurra esan dudalako, gezurra esan edo, behintzat egiaren puska handi bat irentsi eta erraietan ezkutatu dudalako, orain, baina, arrapaladan digerituta esaldi moduan formulatzeko gai naizena: Y rekin hurrengo arteetara kondenatuta nengoela jakin ostean ere, jipoi afektiboak besterik ez zizkidala emango jakinik ere, zentzua galdu nuen, edo, beste helduleku poetiko bat baliatuta, Regina José Galindo bezala
‎1 Talde txikitan, hasi lana planifikatzen. Horretarako adierazita dituzue gaiari buruz jakin beharreko zenbait kontzeptu, galdera modura formulatuta.
2015
‎" Progresibotasun" delakoa aitzakia hutsa izango ez bada, ordea, ondokoak ezarri behar dira: helburu zehatzak, bete diren egiaztatzeko moduan formulatuta, dagozkien neurgailuekin batera, epeak, eta, batez ere, baliabideak. Bestalde, ikasleen %0 euskalduntzen duen ikasteredua kentzea borondate politiko hutseko kontua da.
2016
‎Hirugarren gaiaren inguruan zalantza handiagoak dauzkat, eta galdera huts moduan formulatuko dut: zuzenak al dira gisa honetako esaldiak:
2018
‎Galdetegiko elementu bakoitza erregistratzeko modu ezberdinak egon daitezke: Bai/ Ez moduko erantzun aukerak erabili daitezke gertaera bat jazo den ala ez erregistratzeko; 0 arteko eskala erabili daiteke galdetegiko elementu bakoitza zenbateraino bete den jasotzeko (baieztapen modura formulatutako elementu bakoitzeko: 0= Batere ados, 10= Guztiz ados); edo balorazio subjektiboagoak jasotzeko erantzun aukerak erabili daitezke, hala nola, bezeroak jaso duen zerbitzua deskribatzeko (Desegokia/ Egokia/ Desiragarria).
2022
‎Zer duzu nahiago, mediku ona ala euskalduna? Oraindik dikotomia moduan formulatzen den galdera da. [...] Badirudi mediku euskaldun izateak mediku on izatea ezeztatzen duela, eta alderantziz.
‎Zer duzu nahiago, mediku ona ala euskalduna? Oraindik dikotomia moduan formulatzen den galdera da, gizartean txertatutako ustea, hainbat boteretatik hauspotzen dena, mediku on eta euskaldun izatearen bateraezintasuna, derrigorrezko aukera binarioa. Badirudi mediku euskaldun izateak mediku on izatea ezeztatzen duela, eta alderantziz.
2023
‎euskal kultura euskaraz egindakoa da ala espainolez eta frantsesez egindakoa ere bai? Dilema moduan formulatu zuen galdera (cultura vasca versus euskal kultura) eta euskal gizartean dauden marko kontzeptual ezberdinen inguruan egin zuen gogoeta. Ondorioztatu zuen, esate baterako, herria eta gizartea bezalako kontzeptuak marko kontzeptual ezberdinen baitan ulerkera ezberdina dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia