2009
|
|
Izan ere, ingelesa bezalako satelite hizkuntzetan Moduak garrantzi handia du, eta elementu semantiko hori aditzean bertan agertzen denez, lexiko ikaragarri zabala dute Moduzko aditzei dagokienez. Aditz hizkuntzetan, aldiz,
|
Moduak
ez du hainbesteko garrantzirik, eta Moduzko aditzak askoz ere urriagoak dira. Hori dela eta, eta Slobinen ikerketak argi erakusten duenez, ingelesetik aditz hizkuntzetara egindako itzulpenetan Moduzko aditz askoz ere gutxiago ageri da jatorrizko testuan baino:
|
|
Horrez gain, badira beste zenbait atal hobetzear daudenak. Orain arte erabilitako ebaluazio eta kontrol
|
moduekin
ez daukagu jakiterik neurrion ingurumenaren gaineko efektu errealak zeintzuk diren. Alegia, ingurumen diagnostikoen gabezia dela-eta, ez daukagu jakiterik gerta litezkeen ingurumen onuren eta neurrion itzalpean barneratutako jarduera konkretuen arteko «kausa efektu» harremanik ote dagoen (EJ, 2008b: 117).
|
|
41 Parrokoak izendatzeko
|
moduak
ez ziren beti berdinak izan. Zenbait lurraldetan apaizen eta eliztar batzuen artean aukeratzen zituzten gero apezpikuak kargua emateko.
|
|
1861eko otsailaren 8ko Hipoteka Legeak sortu zuen Jabetza Erregistroa ondasun higiezinak inskribatzeko (lehenago ez zen mota honetako erregistrorik existitzen eta inskribatzeko
|
modurik
ez zegoen, beraz). 1863ko azaroaren 6ko errege dekretuak arautu zuen.
|
2011
|
|
Emozio erasokorrak agertzen ditu bere desirak betetzea eragozten dioten zailtasunen edo eragozpenen aurrean. Maitekor eta sinpatiko ager daiteke, baina haserretu egiten da gauzak berak nahi duen
|
moduan
ez doazenean, eta hitzezko erasokortasuna edo borroka fisikoa ager ditzake.
|
2012
|
|
Burmuin emozionala berhezteko, praktika eta errepikapen ugari behar da, emozio positiboak eta negatiboak erregulatzen dituzten zirkuitu neuronaletan eragin ahal izateko. Ildo horretan, gainera, gezurtatu egin behar da helduarora iristen garenean gure lotura neuronalak atrofiatu egiten direlako, eta, ondorioz, gure oinarrizko abilezia pertsonalak aldatzeko
|
modurik
ez dugulako, ustea, uste okerra:
|
|
Gainera, irakurketa horien hautaketa ez da egiten ez literaturarekiko kalitate irizpideen arabera, ez eta irizpide pedagogikoen arabera ere (azken honek eskatuko luke irakurgaiekin helburu zehatzak lantzea eta ulermenean sakontzea). Horrek ez du esan nahi kalitaterik gabeko liburuak irakurtzen direnik, baina hautaketa
|
moduek
ez dute aukera hori baztertzen.
|
|
esparru horri dagokionez ere, emakumeak gero eta kopuru esanguratsuagoan agertzen dira tokiko jarduera politikoan, baina emakume horiek zailtasun handiak dauzkate gizonezkoek normaltasun osoz eratzen dituzten lidergoak osatzeko (Larrinaga, Amurrio, Mateos, 2009). Oro har, boteregune eta erabakiguneak betetzen dituztenean, emakumeek erresistentzia handiei egin behar diete aurre; are gehiago,
|
modu
ez formal batez bada ere, eskakizun maila handiagoa aplikatzen zaie. Aldiz, zuzendaritza eta lidergo lanek normaltzat hartzen dira gizonengan, eta begirunez ikusten dira.
|
2013
|
|
Pertsonek egoera jakin edo antzeko batzuetan ez dutela bizitzen jarraitu nahi adierazi dutenean, hiltzen lagundu behar litzaiekeela uste du askok. Ikuspegi legaletik ere, aurrez adierazitako borondatea,
|
modu
ez formalean bada ere, oso
|
|
EAEn
|
modu
ez formalean zainketan aritzen diren eta guztien artean ikusten ez den babes soziala eskaintzen dutenen profila hauxe da: emakumeak(% 83,6) eta, oro har, etxekoandreak(% 50) izaten dira; adinduak zaintzeaz arduratzen diren emakume gehienen egiteko nagusia etxeko lanak egitea bada ere (gehienak lan merkatutik kanpo daude), aintzat hartzekoa da ordaindutako lanen bat ere egiten dutenen kopurua; zaintzaile horien batez besteko adina 52,9 urtekoa da eta, oro har, zaintzen duten pertsonaren alaba edo emazteak izan ohi dira.
|
2016
|
|
Pentsamendu konplexua abentura bat da, baina baita erronka bat ere[?] ezagutzaren modu sinplifikatzaileak ezagutzera eman nahi dituzten errealitate edo fenomenoen berri eman beharrean murriztaileak badira, orduan arazo bat sortzen da: nola aurre egin konplexutasunari
|
modu
ez sinplifikatzaile batetik? [?] Hara nola, pentsamendu konplexuaren tentsioa ezagutza ez banatua eta ez murriztailea lortzeko irrikaren eta, aldi berean, ezagutza orok duen osatu gabearen eta bukatu gabearen aitortzaren artean kokatzen da» (Morin, 2011: 19) (Itzulpena gurea).
|
|
Klabea orduan ere «irakastea» omen zen eta halaxe egingo zuen Aristotelesek ere atal honen hasierara ekarri dugun aipuan. Izan ere «paseoa» eta «txangoa» aitzindari batzuen metodoak izanik ere, ez zituzten ahaztuko beste korronte garaikide batzuek; hortxe daukagu Situazionismoak artean eta hirian egin zuen esfortzua XX. mendearen erdi erdian, agian ikasketa eta ikerketa
|
modu
ez ortodoxo gisa. Urteen joan etorrian, garai iragankorren poderioz eta muga puntuetatik harago, Bolonia osteko egoeran mugikortasuna saritzearen intentzioz, itunok hezkuntzan nazioarteko harremanak areagotzeko tresna gisa ere aurkeztu ziren, kultura anizkoiztasunaren (paregabeko) parada aprobetxatuz.
|
2017
|
|
animaliak eta gizakiakXola txakurrak herri batean pasatzen ditu oporrak, eta Angelito txakurra ezagutuko du. Elkarrekin erronka bati egin diote aurre, baina bien ikuspuntuak eta hitz egiteko
|
moduak
ez dira berdinak, eta elkar ulertzea ez da beti erraza izango.
|
|
Hori bai, aztergai dugun kasuan datu horien titularrak tratamendu horri aurretiaz baimen informatua ematea ezinbesteko baldintza da14 (alegia, kontsumitzaileari argitasunez informatu behar zaio RFID etiketa bidez, publizitate edo prospekzio komertzial helburupean, zein datu pertsonal izango zaizkion tratamenduaren objektu). Izan ere, merkataritza jarduerak gauzatzen dituzten enpresa edo pertsonek kontsumitzaileen datu pertsonalak titularren baimen informatua eduki gabe eskuratuz gero, datuok iruzur bidez eta
|
modu
ez leialean jasoak izango lirateke, legedian arau hauste oso larri bezala tipifikatuta dagoen portaera15.
|
|
Datu pertsonal horiek publizitate edo prospekzio komertzial helburuetarako zinez baliagarriak izan badaitezke ere, datu horien izaera eta bolumena ezegokia eta gehiegizkoa da helburu horiek asebetetzeko. Ondorioz, datu pertsonal horiek guztiak eskuratu eta tratatzeak Benetton janzkia gainean daraman pertsonaren autodeterminazio informatiborako eskubidea
|
modu
ez proportzionalean mugatzen du. RFID etiketek pribatutasunaren ikuspegitik planteatzen dituen arazoez ohartuta, gai honetan eskumena duten Komunikazio Teknologien Institutu Nazionalak (INTECO) eta Datuen Babeserako Espainiako Agentziak (AEPD) produktua kontsumitzaileari saltzearekin batera RFID etiketa desaktibatzea eta etiketa horietan kontsumitzailearen datu pertsonalik ez biltzea eskatu dute (INTECO eta AEPD, 2010).
|
|
Irrati seinaleak, aitzitik, horiek irakurtzeko gai den edozein dispositiboren bidez izan daitezke atzemanak eta RFID sistemak ez du balizko sarrera ez legitimo hori erregistratzeko gaitasun nahikorik erakusten (Miller eta Kearnes, 2012). Ondorioz, 3 pertsona batek datu pertsonalak
|
modu
ez zilegian eta inolako arrastorik utzi gabe eskuratu eta tratatzea gerta daiteke. Bestalde, datu pertsonal horiek Internet bidez interkonektatuta dagoen informazio sare digital batera transmititzen direnez, sare hori eraso zibernetiko ugariren objektu izan daiteke, datu pertsonalak manipulatu, kaltetu eta suntsitzeko gaitasuna dutenak (INTECO eta AEPD, 2010).
|
2019
|
|
Laboa nahiko modu intuitiboan abiatu zen ezezagunaren bilaketan, Mari Sol Bastidak ere baieztatzen duen
|
moduan
ez zen prozesu arrazional baten ondorio izan (Rodriguez, 2010: 14; Albisu, 2015: 81), bere bizitzako gertaerekin eta iturriekin zerikusi handia zuela ikusi dugu lehen.
|
2020
|
|
1 Marketinarekiko miopia Levittek aipatu zuen lehen aldiz bere izen bereko artikuluan, eta marketina enpresa estrategia
|
moduan
ez ulertzeari egiten dio erreferentzia (Levitt, 2004).
|
2022
|
|
Esku hartzearen amaieran 22 hitz idatzi ditu 3 minutu eta 27 segundotan (minutuko 6 hitz ulergarri). Hitz horietatik ulergarriak 16 (kontuan hartzen badugu batzuetan hitza
|
modu
ez konbentzionalean dagoela zatituta: 4,89 hitz minutuko).
|
|
2 Aurten bertan, esaterako, UEUko Filosofia Sailak, Agora elkarteak eta Joxe Azurmendi Katedrak" Filosofiatik ezabatutako emakumeak" ikastaroa antolatu dugu Eibarren, filosofia
|
modu
ez misoginoan nola irakatsi pentsatzen hasteko.
|