Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2009
‎Bihotz tasa egoera psikologikoarekin estuki lotzen den aspektua da, bai lehenengo baita azkeneko grabaketan ere talde esperimentalean, baina ez da horrela gertatzen kontrol taldean. Pentsa daiteke, talde esperimental bateko partaide izatearen kontzientziak eta ikerketaren helburua bihotz tasaren eta lokuzioarekin lotutako hersturaren arteko erlazioa ebaluatzea zela jakiteak gorputz erreakzioaren gaineko zaintza handitu duela, norberaren aktibazio mailaren adierazle modura erabiliz.
‎Helburu hau frogatzeko bi faktoreko bariantza analisi bat egin genuen. ANOVA? bihotz tasa aldagai dependente moduan erabilita: subjektu barruan, subjektu bakoitzaren lehenengo eta azken grabaketak konparatuz?
2011
‎Besteekin hotza, sentikortasunik gabea, lehiatzailea, erasokorra, kontrolatzailea, galtzaile txarra, mendeku bilatzailea eta gupidagabea da. Besteak bere helburuak lortzeko bitarteko moduan erabiltzen ditu, baina ez dio horrek alhadura edo erruduntasun sentimendurik sortzen. Besteen eskubideak zapaltzen ditu, helburuek bitartekoak justifikatzen dituztela pentsatzen baitu.
‎Vacaseko iris zirkularra, Tierran lurrari begiratzeko instrumentu, geoskopioa, bihurtuko da, zeinak lente zirkularrak ere badituen. Filmean behin baino gehiagotan geoskopio hau binokular moduan erabiliko du Angelek besteak zertan ari diren ikusteko, modu horretan begirada subjektibo hori berriro ere agertzen zaigularik. Gainera Angelek adierazten digu bera ez dela bere begien altueran bizi, berak kosmosa eta lurra bakarrik ikusten dituela dio, mikroskopikoa dena.
2012
‎Donostian jaioa, Leioako Arte Ederren Fakultatean ikasi ostean, Londresen jarraitu zituen ikasketak. Askotan bere lana postminimalista izendatua izan da, erabiltzen dituen kolore biziko oihal monokromatikoengatik eta baita kolorea material moduan erabiltzearen ondorioz ere. Beste batzuetan «color field» esan zaio, hau da, kolore zelaia, edo «instalazio piktoriko»tzat jo izan dute.
2013
‎–Estatuaren interbentzio planifikatua. Estatu hauetan kooperatibismoa garapen sozial eta teknikorako tresna moduan erabiltzen da. Are gehiago, garapen ekonomikorako tresna orokorra izango da.
‎Pecar, Cervai eta Kekäle ren ustez (2009), EFQM eredua konplexuegia da tamaina txikiko edo ertaineko hezkuntza erakundeen kudeaketa antolatzeko. Konplexuegia omen da autoebaluazio tresna moduan erabiltzeko, irizpide bakoitzaren dimentsioei adierazleak esleitzen baldin bazaizkie behintzat. Modu berean, OsseoAsare eta Longbottom en ustez (2002), EFQM ereduaren ezarpenak kostu handiak sor ditzake hezkuntza erakundearentzat, eredu honen konplexutasuna dela-eta.
2014
‎Paradigma horren bitartez, hiru item mota gogoratzea balora daiteke: praktikatutako Bp+ aleak (adibidez, Laranja), praktikatutako kategorietako praktikatu ez diren Bpaleak (adibidez, Platanoa) eta praktikatu ez diren kategorietako EzBp aleak (adibidez, Edarien kategoriako Garagardoa adibidea), zeinak betegarri gisa edo kontrol moduan erabiltzen diren. Modu horretan bi gertakizun azter ditzakegu:
2017
‎Ikerketa honetan euskaraz argitaratutako haur liburuen corpus bat aztertu da kulturarteko ikuspegitik. Helburua izan da kulturarteko konpetentziak garatzen lagundu dezaketen liburuak aurkitzea; alegia, kulturarteko hezkuntzaren tresna moduan erabil daitezkeenak. Horretarako, irizpideak bilatzea derrigorrezkoa izan da, eta irizpideen zerrenda bat eraiki da, haur literaturan aplikatzeko; zer liburuk laguntzen duten konpetentzia horiek garatzen detektatu ahal izateko, hain zuzen.
‎euskaraz argitaratutako haur liburuen corpusa kulturarteko ikuspegitik aztertzea. Gure asmoa izan da kulturarteko konpetentziak garatzen lagundu dezaketen liburuak aurkitzea; alegia, kulturarteko hezkuntzaren tresna moduan erabil daitezkeenak. Horretarako, irizpideak bilatzea derrigorrezkoa izan da, eta irizpideen zerrenda bat eraiki dugu, haur literaturan aplikatzeko; zein liburuk laguntzen duten konpetentzia horiek garatzen detektatu ahal izateko, hain zuzen.
‎Hausnarketa horretan ebatzi genukeen lehenengo zalantza adierazle kuantitatiboen edo kualitatiboen arteko aukerarena litzateke. Horri dagokionez, nire proposamena bi motatako adierazleak elkarren osagarri moduan erabiltzearen aldekoa da. Ikus daitekeen moduan, aurreko bi ataletan ikerkuntzaren ebaluaziorako erabil daitezkeen adierazle nagusitzat hartu ditudanak kuantitatiboak dira.
‎Sektoreka aztertuz prentsaren kasuan% 61,2k webgunea paperaren osagarri moduan erabiltzen dute, eta modu erregularrean edukiak eguneratzen dituzte. Portzentaje hori irratiaren kasuan% 60,7 da eta telebistan% 70.
‎Laginarekin kontaktuan jartzeko bi modu erabili ziren: alde batetik, Gipuzkoako Gurutze Gorrira joan ginen, laguntza eskatzen duten etorkinekin egoteko eta ikerketa taldeko kide batek galderak egin zizkien.
2022
‎(arrunkeria), aurzk. (aurrizki modura erabilia), ema. (emakumezkoa).
‎Lehenengo lanean, konplexutasun grafikoa edo letren forma erabili zen letrak 6 familiatan multzokatzeko. Hau da, familia bereko letrak egiterakoan antzeko moduak erabiltzen direnez, letrak familiatan antolatu ziren; adibidez, 1 familian, a, o, c, d, g eta q letrak daude, horiek denak eskuineko aldetik egiten hastea komeni da eta forma biribildua dute6 Bigarren lanean, letren loturen konplexutasuna kontuan hartzen da7, letren aurretik eta letren atzetik egiten diren loturak desberdinduz. Era berean, atzetik egiten diren loturen artean ere sailkapen bat egin da, bertan lotura diagonalak eta lotura horizontalak landuz.
‎Azken aldiko erresistentziari buruzko ikerketak (Resistance studies) gizartezientzietan gorabidean dagoen ikerketa alorra dira gaur egun. Alor horretan hainbat kontzeptu eta definizio ematen dira erresistentzia ekintzatzat zer ekintza hartzen diren edo har daitezkeen zehazteko, eta askotariko moduetan erabiltzen dira, zehaztasun handirik gabe (Johansson eta Vinthagen, 2014; Baaz et al., 2016). Kontzeptuari buruzko literatura berrikusi ondoren, Hollander ek eta Einwohnerek (2004) desadostasun ugari aurkitu zuten, eta bi adostasun puntu baino ez:
‎Baina Wikipediaren kalitatearen pertzepzioak hobera egin du denborarekin, bereziki akademikoen artean (McDowell, 2017). Wikipedia tresna pedagogiko moduan erabili ostean, erabiltzaileak ohartu dira argitaratzen den informazioa justifikatu egin behar dela, erreferentziak gehitu behar direla, eta, beraz, Wikipedia proiektu fidagarria dela (Santacruz et al., 2019).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia