2009
|
|
Bihotz tasa egoera psikologikoarekin estuki lotzen den aspektua da, bai lehenengo baita azkeneko grabaketan ere talde esperimentalean, baina ez da horrela gertatzen kontrol taldean. Pentsa daiteke, talde esperimental bateko partaide izatearen kontzientziak eta ikerketaren helburua bihotz tasaren eta lokuzioarekin lotutako hersturaren arteko erlazioa ebaluatzea zela jakiteak gorputz erreakzioaren gaineko zaintza handitu duela, norberaren aktibazio mailaren adierazle
|
modura
erabiliz.
|
|
Helburu hau frogatzeko bi faktoreko bariantza analisi bat egin genuen. ANOVA? bihotz tasa aldagai dependente
|
moduan
erabilita: subjektu barruan, subjektu bakoitzaren lehenengo eta azken grabaketak konparatuz?
|
2011
|
|
Besteekin hotza, sentikortasunik gabea, lehiatzailea, erasokorra, kontrolatzailea, galtzaile txarra, mendeku bilatzailea eta gupidagabea da. Besteak bere helburuak lortzeko bitarteko
|
moduan
erabiltzen ditu, baina ez dio horrek alhadura edo erruduntasun sentimendurik sortzen. Besteen eskubideak zapaltzen ditu, helburuek bitartekoak justifikatzen dituztela pentsatzen baitu.
|
|
Vacaseko iris zirkularra, Tierran lurrari begiratzeko instrumentu, geoskopioa, bihurtuko da, zeinak lente zirkularrak ere badituen. Filmean behin baino gehiagotan geoskopio hau binokular
|
moduan
erabiliko du Angelek besteak zertan ari diren ikusteko, modu horretan begirada subjektibo hori berriro ere agertzen zaigularik. Gainera Angelek adierazten digu bera ez dela bere begien altueran bizi, berak kosmosa eta lurra bakarrik ikusten dituela dio, mikroskopikoa dena.
|
2012
|
|
Donostian jaioa, Leioako Arte Ederren Fakultatean ikasi ostean, Londresen jarraitu zituen ikasketak. Askotan bere lana postminimalista izendatua izan da, erabiltzen dituen kolore biziko oihal monokromatikoengatik eta baita kolorea material
|
moduan
erabiltzearen ondorioz ere. Beste batzuetan «color field» esan zaio, hau da, kolore zelaia, edo «instalazio piktoriko»tzat jo izan dute.
|
2013
|
|
–Estatuaren interbentzio planifikatua. Estatu hauetan kooperatibismoa garapen sozial eta teknikorako tresna
|
moduan
erabiltzen da. Are gehiago, garapen ekonomikorako tresna orokorra izango da.
|
|
Pecar, Cervai eta Kekäle ren ustez (2009), EFQM eredua konplexuegia da tamaina txikiko edo ertaineko hezkuntza erakundeen kudeaketa antolatzeko. Konplexuegia omen da autoebaluazio tresna
|
moduan
erabiltzeko, irizpide bakoitzaren dimentsioei adierazleak esleitzen baldin bazaizkie behintzat. Modu berean, OsseoAsare eta Longbottom en ustez (2002), EFQM ereduaren ezarpenak kostu handiak sor ditzake hezkuntza erakundearentzat, eredu honen konplexutasuna dela-eta.
|
2014
|
|
Paradigma horren bitartez, hiru item mota gogoratzea balora daiteke: praktikatutako Bp+ aleak (adibidez, Laranja), praktikatutako kategorietako praktikatu ez diren Bpaleak (adibidez, Platanoa) eta praktikatu ez diren kategorietako EzBp aleak (adibidez, Edarien kategoriako Garagardoa adibidea), zeinak betegarri gisa edo kontrol
|
moduan
erabiltzen diren. Modu horretan bi gertakizun azter ditzakegu:
|
2017
|
|
Ikerketa honetan euskaraz argitaratutako haur liburuen corpus bat aztertu da kulturarteko ikuspegitik. Helburua izan da kulturarteko konpetentziak garatzen lagundu dezaketen liburuak aurkitzea; alegia, kulturarteko hezkuntzaren tresna
|
moduan
erabil daitezkeenak. Horretarako, irizpideak bilatzea derrigorrezkoa izan da, eta irizpideen zerrenda bat eraiki da, haur literaturan aplikatzeko; zer liburuk laguntzen duten konpetentzia horiek garatzen detektatu ahal izateko, hain zuzen.
|
|
euskaraz argitaratutako haur liburuen corpusa kulturarteko ikuspegitik aztertzea. Gure asmoa izan da kulturarteko konpetentziak garatzen lagundu dezaketen liburuak aurkitzea; alegia, kulturarteko hezkuntzaren tresna
|
moduan
erabil daitezkeenak. Horretarako, irizpideak bilatzea derrigorrezkoa izan da, eta irizpideen zerrenda bat eraiki dugu, haur literaturan aplikatzeko; zein liburuk laguntzen duten konpetentzia horiek garatzen detektatu ahal izateko, hain zuzen.
|
|
Hausnarketa horretan ebatzi genukeen lehenengo zalantza adierazle kuantitatiboen edo kualitatiboen arteko aukerarena litzateke. Horri dagokionez, nire proposamena bi motatako adierazleak elkarren osagarri
|
moduan
erabiltzearen aldekoa da. Ikus daitekeen moduan, aurreko bi ataletan ikerkuntzaren ebaluaziorako erabil daitezkeen adierazle nagusitzat hartu ditudanak kuantitatiboak dira.
|
|
Sektoreka aztertuz prentsaren kasuan% 61,2k webgunea paperaren osagarri
|
moduan
erabiltzen dute, eta modu erregularrean edukiak eguneratzen dituzte. Portzentaje hori irratiaren kasuan% 60,7 da eta telebistan% 70.
|
|
Laginarekin kontaktuan jartzeko bi
|
modu
erabili ziren: alde batetik, Gipuzkoako Gurutze Gorrira joan ginen, laguntza eskatzen duten etorkinekin egoteko eta ikerketa taldeko kide batek galderak egin zizkien.
|
2022
|
|
(arrunkeria), aurzk. (aurrizki
|
modura
erabilia), ema. (emakumezkoa).
|
|
Lehenengo lanean, konplexutasun grafikoa edo letren forma erabili zen letrak 6 familiatan multzokatzeko. Hau da, familia bereko letrak egiterakoan antzeko
|
moduak
erabiltzen direnez, letrak familiatan antolatu ziren; adibidez, 1 familian, a, o, c, d, g eta q letrak daude, horiek denak eskuineko aldetik egiten hastea komeni da eta forma biribildua dute6 Bigarren lanean, letren loturen konplexutasuna kontuan hartzen da7, letren aurretik eta letren atzetik egiten diren loturak desberdinduz. Era berean, atzetik egiten diren loturen artean ere sailkapen bat egin da, bertan lotura diagonalak eta lotura horizontalak landuz.
|
|
Azken aldiko erresistentziari buruzko ikerketak (Resistance studies) gizartezientzietan gorabidean dagoen ikerketa alorra dira gaur egun. Alor horretan hainbat kontzeptu eta definizio ematen dira erresistentzia ekintzatzat zer ekintza hartzen diren edo har daitezkeen zehazteko, eta askotariko
|
moduetan
erabiltzen dira, zehaztasun handirik gabe (Johansson eta Vinthagen, 2014; Baaz et al., 2016). Kontzeptuari buruzko literatura berrikusi ondoren, Hollander ek eta Einwohnerek (2004) desadostasun ugari aurkitu zuten, eta bi adostasun puntu baino ez:
|
|
Baina Wikipediaren kalitatearen pertzepzioak hobera egin du denborarekin, bereziki akademikoen artean (McDowell, 2017). Wikipedia tresna pedagogiko
|
moduan
erabili ostean, erabiltzaileak ohartu dira argitaratzen den informazioa justifikatu egin behar dela, erreferentziak gehitu behar direla, eta, beraz, Wikipedia proiektu fidagarria dela (Santacruz et al., 2019).
|