2023
|
|
Harremanotako batzuk tributu harremanak izan daitezke. Gainera, azken urteotan erakunde publikoek Zuzenbide pribatuko jarduera eta kudeaketa
|
moduak
erabili dituzte; kasu horietan erakundeak norbanakoen maila juridiko berean daude, inolako pribilejio edo administrazio ahalmenik gabe. Badirudi, beraz, kasu horietan guztietan erakunde publikoak Administrazioak ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan daitezkeela, nahiz eta Administrazio horren menpeko erakundeak izan.
|
|
Zehapena gutxienez 150 eurokoa da eta gehienez 6.000 eurokoa Araban eta Gipuzkoan, eta 300 eta 12.000 euroen artekoa Bizkaian. b) Kontabilitatea eta tributu arauek ezarritako liburu eta erregistroak eraman edo zaindu beharra betetzen ez bada, Bizkaian diruzko isun proportziozkoa jarriko da, hain zuzen, zergaldian izandako negozio kopuruaren %1eko isuna, eta 1.200 euroko isuna, gutxienez (Araban 600 euro gutxienez, baldintza berdinetan), eta Gipuzkoan, %10eko isuna, gutxienez 15.000 eurokoa izanik. Halaber, kontabilitatearen eta erregistroen euskarri
|
moduan
erabiltzen diren programa eta artxibo informatikoak zaintzeko betebeharra betetzen ez bada, Gipuzkoan isun bera jarriko da, baina Araban eta Bizkaian isuna astunagoa izango da, negozio kopuruaren %20raino izan daitekeela (eta gutxieneko isuna ere handiagoa da: Araban, 30.000 eurokoa, eta Bizkaian, 60.000 eurokoa eurokoa 2024an).
|
|
Araban, 30.000 eurokoa, eta Bizkaian, 60.000 eurokoa eurokoa 2024an). Are gehiago, Bizkaian Administrazioak frogatzen badu fakturazioaren kontrolerako eta kodifikazio sistemetarako euskarri
|
moduan
erabilitako programa eta artxibo elektronikoak hautsi, ezabatu edo manipulatuak izan direla eta inguruabar hori egiaztapena egiten den unean amaitu barik dagoen zergaldian gertatu dela, orduan diruzko isun proportziozkoa berdina da, negozio kopuruaren %20, alegia, baina gutxieneko isuna 60.000 eurokoa da. Amaitzeko, Bizkaian, gainera, aurreko edozein kasutan, Administrazioak egiaztatzen badu programa informatikoa egin duen pertsonak edo entitateak, programa aldatu duenak edo sistema informatikoaren gaineko kontrola duenak programa eta artxibo elektronikoak hautsi, ezabatu edo manipulatu dituela, orduan, pertsona edo entitate hori zehatuko da urratzaileari ezarritako zenbateko berdinarekin.
|
|
Ondore horietarako, ulertzen da administratuek ez dutela jarduketa borondatez hartzen edo eskatzen lege edota erregelamenduko xedapenak agintzen duenean jarduketa hori, edota ondasun, jarduketa zein zerbitzuak nahitaezkoak direnean eskatzailearen bizitza pribatu zein gizarte bizitzarako. ii) Arlo pribatuak jarduketa eta zerbitzu horiek ezin gauzatu edo eman izatea, indarreko legeriak zerbitzu horien ematea arlo publikoari erreserbatzen dion ala ez. Zuzenbide publikoko araubidea dago, administrazio legeek ezarritako
|
moduak
erabiliz gero zerbitzu publikoen kudeaketa egiteko edota zerbitzu eta jarduketa erakunde publikoaren titulartasunpekoa bada.
|
|
G Dirua behar ez den
|
moduan
erabiltzea.
|
|
© Lan kontratua indarrean dagoen bitartean gauzatutako ez betetzeak: kalteak enpresako ondasunei, kudeaketa txarra, enpresari administrazio zeha penak eragitea, lehia desleiala, enpresako ondarea baimendu gabeko
|
moduan
erabiltzea, jabetzaren aurkako kalteak... Orobat, gogoratu behar da langileak eragindako kalteei begira, hasieran enpresaburuak erantzungo badu ere, horrek gerogarrenean langilearen aurka jo ahal izango duela Kode Zibilaren 1904 artikuluaren arabera.
|
|
Ñabardura gisa, EAEOn" inorentzat lan egitea" esamoldeak ez du lan zuzenbidean duen esangura bera. Bada, EAEOn alienazio edo alteritate
|
moduan
erabiltzen da, hau da, bulegoen alde hitzartutako lanbide jarduera bezala. Lan zuzenbidean, berriz, badakigu inorentasunak zer esan nahi duen, batik bat, inorentasuna merkatuan dagoenean, aztertzen ari garen lan harremanetan gertatu antzera (ikusi 1 gaia, 1.3).
|
|
• Kontrolaren ondorioak irizpide
|
moduan
erabiltzean, kontrol teknikaren arabera sailkatuko da kontrola. Geroago ikusiko ditugu zeintzuk diren kontrol teknika ezberdinak, baina horien ondorioa izango da edo kontrolpeko egintzaren aldekoa edo kontrakoa.
|