Emaitzak: 5
2004 | ||
eskola orduetan derrigortuta eta arreta urriz entzuten duten irakaslearen ahotsa (saiatuena izanik ere) edo irakurtzen duten testuliburuak dioena (historia arras ongi azaldu arren) edo are klasean ikus dezaketen bideo historiko edo gisako material didaktikoaren eragina ezin pareka daiteke ikasleek beren aisialdian interes biziz segitzen dituzten kirolekin, dakusatzaten telebista programen pisuarekin, propaganda iragarki bortitzekin, DVDan ikus dezakeen akziozko filmarekin edo bideojoko koloretsu eta soinutsuekin, eta horiek guztiek transmititzen dizkieten balio eta edukiekin. Halaber ahantzi egiten da, maiz, irakasleek ikasgela masifikatuetan aritu behar dutela, egitarau izugarri zabalak bete behar dituztela presaka, eta hortaz ez dela | modurik egoten gaietan sakontzeko eta are gutxiago ikasleek gai horien edukia xurgatzen dutela bermatzeko (ikasle askok, akaso gehienek, azterketarako ikasten baitute eta ondoren gehiena ahantzi). Honi, jakina, erantzun dakioke, asmoak gauzatzeko orduan arazoak egon daitezkeela, baina egitarauen helburu ideologikoa nabaria dela. | |
2005 | ||
ondo erabaki behar zuten, neskaren gaitasunei garrantzia emanez, eta ez itxura fisikoari. Mutilek neska zuzena, zintzoa, dezentea, osasuntsua, etab. izatea eta seme alaba asko izateko | moduan egotea hartu behar zuten kontuan, besterik ez. | |
Salerosketa | moduari zegokionez Revista de las Provincias Euskaras doan jasotzen zuten Ateneoko kideek.25 Harpidetza zen eskuratzeko beste modua. Harpidetza puntuak Hegoaldeko lau euskal hiriburuetan, Madrilen eta Habanan eskaintzen ziren. | |
2011 | ||
Horren harira gobernadore zibilak azaroaren 20an honako datuak eskatzen zizkion telegrama bidez alkatetzari: , numero de muertos y heridos de paisanos de guardia civil seguridad vigilancia y asalto carabineros y ejercito que hayan ocurrido en esa localidad con motivo ultimos sucesos revolucionarios asi como incendios voladuras deterioros armas recogidas municiones explosivos numero de detenidos y duracion de sucesos? 184 (Puntuazio marken ausentzia eta akats ortografikoak telegrama idazteko | moduari dagozkio). Tamalez dokumentu hauetara iristeko aukerarik izan lanaren mugak direla eta baina benetan argigarriak izango dira, autoritateen arteko mezu konfidentzialak direla kontuan hartuta eta egiazko datuetatik hurbil ibiliko direla pentsatuz. | |
2022 | ||
Orokorrean esan dezakegu El pico k trantsizioaren ondorioz eraturiko sistema eta gizartearen ikuspegi triunfalistei aurre egin nahi dien kontaketa bat eskaintzen duela. Eloy de la Iglesiak gizarteak iragan kaltegarria atzean uzteko dauzkan zailtasunak irudikatzen ditu, jatorri diktatorialeko balioen –hauen barruan maskulinitatea ulertzeko | moduak egongo ziren– jarraikortasunek laurogeiko hamarkadako testuinguruari aurre egiteko daukaten gabeziak agerian utziz. Zuzendariak garaiko ikuspuntu ezkertiarretatik irakurtzen du laurogeiko hamarkadako testuingurua –ez zenez aurreko sistemarekin hausturarik gauzatu ez zen gizarte eredu eta balio sistema berririk ezarri– eta munduikuskera –horien barruan ere maskulinitatea ulertzeko modu berriak egongo ziren– berrien zabaltzea proposatzen du egoerari aurre egiteko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Kondaira | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
modu egon | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
modu egon gai | 1 (0,01) |
modu egon hartu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |