Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2007
‎Gurea, noski, egoera larrian dagoela esan dezakegu. Globalizazioaren garaian txikiak larri ibiliko dira, baina bidea antolatu eta baliabideak jartzen baditugu, urrats garrantzitsua emateko moduan egongo gara.
2008
‎Hizkuntz eskakizuna kreditatzeko bi modu egon daitezke: bata agiria, hizkuntza eskola ofizialeko gaitasun agiria edo baliokidea, —honek balioko luke 1, 2 eta 3 hizkuntz eskakizunak kreditatzeko—; edo, hori ezean, hizkuntz eskakizuna egiaztatuko duen euskarazko proba egin da.
2009
‎" Pazientzia" behar omen zen gaelera zegoen moduan egonda. Jarrera horren aurrean, Txillardegiri hitzok atera zitzaizkion:
2010
‎2.1 gizarte eleanitza eraikitzea gure gizartea anitza da sentitzeko, pentsatzeko eta jokatzeko moduei dagokionez, eta anitza da hizkuntzei dagokionez ere. baina bereziki ezberdintzen gaituena, batzuen eta besteen aldetik, herri honetako jatorrizko hizkuntzarekiko atxikimendua da. eusko Jaurlaritzak eginiko inkesta baten arabera, EAEko hizkuntza gaitasuna eta asmoak (2002ko urria), biztanle ia guztiek gaztelaniaz ahozko gaitasun handia duten bitartean, euskaraz ere gaitasun berdintsua duena, hau d...
2011
‎Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide ere aurrera egiterik. estatistikak dio, ordea, justu arnasgune horietan egiten dela etxean gehien euskaraz. ez da aski senar emazteek haurrei euskaraz egitea eta beraiek, elkarren artean, etengabe erdarara jauzi egitea. eredu eta pizgarri izan behar dute gurasoek (bai eta, hartarako interakzio modurik dagoenean, aitona amonek edo gainerako senitartekoek ere) euskararen erabilera arruntean, normalean, eguneroko joan etorri xume gehienei dagozkienetan, nahiz eta gero bankuko idazkian, aseguru etxekoan eta beste hainbat dokumentutan erdal munduarekin topo egin. Arazo nagusia, dudarik gabe, komunikabideekin eta IkTekin dago arnasguneetan:
‎...tan, herrialde katalanetako irakasle eskoletan, eta gutxiago filologia fakultateetan. ez dakigu nola landu zuten liburua urte horietan (batzuetan irakasleak ikasleei liburua laburtzeko bakarrik eskatzen zieten; beste batzuetan, ordea, ikasleei hizkuntza safariak egitera bultzatzen zitzaien inguruko errealitate soziolinguistikoaz jabetzeko; beraz, segur aski, gomendatu duten irakasle adina lantzeko modu egongo dira), baina izan zuen eraginaz konturatzeko hona hemen datu batzuk: 50.000 ale inguru egin ziren eta ehunka fotokopia, Interneteko" rincón del Vago" web orrialdean
2012
‎...helburuak eta ikuspegiak aldatzen diren heinean (eta aldatzen doaz), aldaketa horiek diru laguntza politiketan ere isla izango zuketen-eta. egiteko, amateurrak izanik, emanaldietatik diru sarrerak lortzea gero eta zailagoa da eta. konpentsazio moduak era askotakoak izan litezke eta udalak badu horretan zer eginik, zuzeneko diru laguntzez gain, taldeak laguntzeko, babesteko, bultzatzeko... hamaika modu dago eta. emanaldien nolakotasunaz: hitzarmenetatik eta taldeek emandako datuetatik ondoriozta daitekeenez, talde batzuen joerak ikuskizunen/ entzunaldien aldera egin du.
‎Lekuan lekuko diagnostikoak, ordea, auziaren konplexutasuna erakusten digu. zein lankidetza modu dago bi lan sailen artean. Nondik eta nola arautu liteke euskal kulturaren aldeko kultur politika eraginkorra?
2013
‎Adibide moduan Kike Amonarriz jarri daiteke, gure artean ezaguna delako. Kike Amonarriz" Euskararekin jolasteko hamaika modu badaudela erakutsi digu". paperekoa.berria.info | gaur(): 14:13 | #
‎PB= mB (w2ex2+ w3ex3+ w4ex4+ w5ex5+ w6ex6+ w7ex7+ w8ex8) wi= neurtu diren elkarrizketetatik zer proportziok duen" i" kide. Erabilera isotropikoa kalkulatzeko moduari dagokionez, hauxe argitu nahiko genuke: enpresa bateko erabilera isotropikoa kalkulatzerakoan leialtasuna(" mB") eta taldeen tamaina(" wi") aldagaietan ez ditugu konstanteak jartzen (enpresa guztietakoen batez bestekoa, adibidez), baizik eta neurketa horretan izan diren leialtasun(" mB") eta taldeen tamaina(" wi"), errealak hartzen ditugu kontuan.
2014
‎Bilgune hauen bultzada behetik gora ikusten dugu, ez baitago une honetan euskararen lurralde guztian horrelakorik, eta bultzada hori gainera udaletatik eta mankomunitateetatik hasteko modua dago. Horrek herrien arteko lotura, eta ondorioz, toki garapena areagotzea ere ekar dezake.
‎Igual da hika euskeran barruko kaleko hizkera, erderak dauken modu informal hoi betetzen duna. Guk modu informalen hitz eiteko hika daukeu, baño hika ez bagenu eukiko igual erderara joko genun" ze esatek!" beharren" ¡ que dices!" esango nun, ez esateagatik" zer moduz zaude?". Agian gazte askok horreatik hitz eitteute erdera.
2015
‎Besteak beste: ...an, bai kanpora begirako proiekzioan (agerraldietan, hedabideetan...)"," Zerbitzu, harreman eta tramite guztiak euskaraz egiteko aukera eskaintzea"," besterik gabe, onar nazala euskaraz nik eskatu gabe, berez horrela izan behar duelako, errespetuz eta duin eskainiz herritar moduan zor didan zerbitzua"," Edozein herritarri edozein zerbitzu edo informazio txukun emateko moduan egotea eskatzen diot, herritarrak berak eskatzen duen hizkuntzan. Eskatzen diodan horretara iristeko hartu beharreko erabakiak hartuko dituela eta helburuari tinko eutsiko diola espero dut" eta" Egia esan, erakunde publikoen zein instituzioen sarea eta egitura ahalik eta gehien murriztu, soildu eta arintzearen aldekoa naiz.
2017
‎Euskaltzaleon bizi indarra indartsu izateak soilik ematen du hizkuntza komunitate modura ditugun erronkak gainditzeko bermea. Era berean, aurretik aipatu izan diren hainbat urrats emango balira, ziur gaude motibazioan ere jauzi handia emateko moduan egongo ginatekeela.
‎Azken hamarkada hauek oso zailak izan dira euskararentzat. Urte horiek guztiak pasa ostean, gauden moduan egotea oso baloratzekoa iruditzen zaigu. Dena edo ia dena kontra izanda ere, eutsi egin diogula esango genuke, edo Mitxelenak esan zuen bezala, katea ez dela eten.
‎Helburu hori erdiesten badugu, aldapa ez da hain pikua izango. Beste era batera esanda, botila erdi hutsik edo erdi beteta ikusi ahal izango bada ere, neurtuz gero, erdia baino gehiago betea dagoela esateko moduan egon ginateke. Alegia, zuloak hor iraungo du, baina txikiagoa dela egiaztatu genuke.
‎Gure indar ideia da hizkuntzaren jarraipena ez dela gertaera mekanikoa; ordea, hiztunen erabaki eta hautuetan oinarritzen da. dea, bere egiten du hurbilpen kualitatiboa eta diziplinen arteko muga zurrunak gainditu asmo ditu. ralfh Fasold soziolinguistaren arabera (1995) hiru modu daude jendarte edo espazio jakin batean hizkuntza bat bertzearen gainetik hobesteko erabakia aztertzeko: psikologikoa, soziologikoa eta antropologikoa (Fasold, 1995:
2018
‎Aurrerapauso handiak daude egiteko, bai udal barruetan (hor ere ulermena orokortzen den heinean ahobizi eta belarriprestek erabilerarako joko arauak onartu eta elkarri aitortuz gero, aurrerapauso asko eman daitezke), bai udalaz kanpo, udalerrian gauzatzen diren espazio soziofuntzionalak euskalduntzeko garatu beharreko hizkuntza politikan. Aurrerapausuak bai mamiari eta bai elkarrekin aritzeko moduei dagokienez:
‎Teknika aplikatzeko moduari dagokionez, nazioarteko zein EAE mailako kasuak aztertu ondoren (Europar Komisioa; Kanada eta Galeseko goberIzaskun Kuartango Atxa – Bezero Misteriotsuaren Teknika herri administrazioetako zerbitzu hizkuntzaren ebaluazioan nuak; Osakidetza), lan honetan Bezero Misteriotsuaren Teknika aplikatzeko jarraibideak definitu eta galdetegi orokor bat proposatu da, kasuan kasuko zerbitzuaren ezaugarri...
2019
‎euskarak ingurune digitalean duen eskaintza eta eskaria. hau da, zenbat tresna eta eduki eskaintzen dira ingurune digitalean euskaraz, eta zenbat erabiltzen dira hauek. Bi ikuspegi hauek kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke. hau guztia oinarri hartuta, artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak duen eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia.
‎euskarak ingurune digitalean duen eskaintza eta eskaria. hau da, zenbat tresna eta eduki eskaintzen dira ingurune digitalean euskaraz, eta zenbat erabiltzen dira hauek. Bi ikuspegi hauek kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke.
2020
‎Hirugarren azpi atalean azterketa metodologia azalduko dugu, aztergai ditugun kazetaritza testuen baldintza komunikatiboak aztertzeko parametroak aurkeztuz eta identifikatuko ditugun solasaren hitz hartze motak zehaztuz. Amaitzeko, azterketaren emaitzak ekarriko ditugu saioka bi multzo nagusitan, lehendabizi baldintza komunikatiboei dagozkienak eta bestetik hitz hartze moduei dagozkienak; behin emaitzak aurkeztuta saioen arteko konparaketa egingo dugu ondorio nagusiak ateratzeko.
‎JT: zorionak] Xanti zer moduz zaudete?
‎Baldintza komunikatiboak aztertzeko Koch eta Oesterreicheren (2007) parametroak erabili ditugu. Hitz hartze moduei dagokienez, hauen azterketa egiteko Charaudeauk (2004), Gallardok (1993) eta Larrazabal eta Larringanek (2007) darabilten sailkapena jarraitzeaz gain, corpuseko testuen azterketa egiteko baliagarriak izan zaizkigun hitz hartze mota berriak ere proposatu ditugu.
2021
‎Sobietar Errepublika Sozialisten Batasuna (SESB) munduko herrialderik handiena izan zen existitu zen garaian, eta bere atal izan ziren estatuek gaur egungo Europaren erdia baino gehiago hartzen dute. Europaren eta Asiaren arteko muga ezartzeko hainbat modu daudenez, artikulu honetan eta, zenbaki honetan bertan hurrengoan, aztertuko dugun eremua hauxe izango da: herrialde Baltikoak (Estonia, Letonia, Lituania), Bielorrusia, Ukraina, Moldavia, Errusiar Federazioa (Ural mendilerroa arte) eta baita Kaukasoko hegoaldean dauden Georgia, Armenia eta Azerbaijan ere.
‎Logika sektorialak aplikatzen ditu, dimentsio bakarra duten arazoei erantzuteko. Arazo bat konplexua bada sinplifikatu edota aletu egiten du, eskuartean dituen tresnekin aurrera egiteko moduan egon arte. Goian aipatu ditugun arazoetako logika sektorialari ihes egiten diote.
‎AnHitzak proiektua mugarri bat izan zen, aniztasuna ulertzeko moduari dagokionez. Oinarrian" aldebikotasunaren ideia" zegoen:
‎AnHitzak proiektua mugarri bat izan zen, aniztasuna ulertzeko moduari dagokionez. Oinarrian" aldebikotasunaren ideia" zegoen:
2022
‎Etxebizitzen indizearen inguruan aukera malgutu zen HPSren eta UEMAren aldetik, eta herriko edo inguruko batezbesteko orokorrak erabiltzeko modua bazegoen, oraindik arnasguneetan 3koa erabiltzen jarraitzea gomendatzen den arren.
2023
‎Alfabetatze multimodala sustatzeko euskal kulturaren potentziala ikusteko adibide ona izan liteke jarraian deskribatuko dugun 10 ECTSko modulua. Hala, alfabetatze multimodalaz dihardugunean, ikasleek testuinguru digital eta global anitzkoiaren kontzientzia hartzea eta komunikatzeko hainbat modu daudela jakinik, gaitasun komunikatiboaren garapena dugu jomuga.
‎Identitate eraikuntza, errepresentazio modu eta sailkatze moduen inguruan dauden gizarte proiektu ezberdinek ere dimentsio jakinak dakartzate euskaltasuna ulertzeko moduetan. Iztuetak galdera baten bitartez hausnartu zuen aferaz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia