Emaitzak: 8
2000 | ||
Hemen berkokatu nahian gabiltzan erantzun tradizionalak Vienako Zirkuluaren tesi nagusia egiaztagarritasunarena izan zela ulertu zuen —egokiro—, hau izanik joera antimetafisikoak defendatzen lagundu ziona. Horrela, esperientziarekin egiazta ezin zitezkeen enuntziatuak, esperientziari zegozkien beste terminoetara itzuliak izateko aukera zeukaten, era honetan, murriztapena eman eta gero, egiaztagarritasunaren froga pasatzeko | moduan egonik. Beraz, jite fenomenalistako murriztapena baino ez zen behar. | |
2004 | ||
Egia da, gainera, arimari berezko mugimendua atxikitzen diola —espazioari, materiari, ukatzen diona—, ez omen dela Jainkoaren menpekoa izango bere bidean eta, hartara, arrazoimenak mugitzeko askatasun osoa izango duela. Ez da gutxi gauzak zeuden | moduan egonda! Gizaki guztiok izango genuke arrazoitzeko gaitasuna, ezagutzekoa, pentsatzekoa, arrazoimena guztion esku legokeelako. | |
2005 | ||
59 Gai honi heltzeko | moduari dagokionez, nire asmoa izan da irakurlea azalpen luzeekin ez estutzea, nahiz eta lana edukietan aberatsa izan. Horregatik, ahal izan dudan neurrian, estilo zehatza eta tonu pedagogikoa erabili izan ditut, gai publikoetan dihardutenek, azaletik ikusi eta berehalakoan, kasuan kasuan sor daitezkeen arazoak eta arazo horiek konpontzeko printzipioak eskura ditzaten. | |
Gai honi heltzeko | moduari dagokionez, nire asmoa izan da irakurlea azalpen luzeekin ez estutzea, nahiz eta lana edukietan aberatsa izan. Horregatik, ahal izan dudan neurrian, estilo zehatza eta tonu pedagogikoa erabili izan ditut, gai publikoetan dihardutenek, azaletik ikusi eta berehalakoan, kasuan kasuan sor daitezkeen arazoak eta arazo horiek konpontzeko printzipioak eskura ditzaten. | |
2006 | ||
jauregi aberatsak, gerra, errege eta printze oldartsuak... Oinarri horiekin, gizarte egitura hartan loratu ziren kultura eta giza aberea ulertzeko | moduan egongo gara. | |
2007 | ||
Komertzioak herri eta kultura ezberdinak ezagutzeko aukera erraztu zuenean, helendarrak, bidaiak egiteko ez ezik, ohitura eta izaera ezberdinak ezagutzeko eta konparatzeko | moduan egon ziren. Merkatariek ekarri ohi zituzten datuak ezagututa, giza abere arkaikoa ikaspen bila abiatu zen mundura; horixe izan zen filosofoen jarrera: | |
Gaur egun esateko | moduan gaude A ereduak erdaldun elebakarrak erreproduzitzen dituela, eredua elebidun desorekatuen sortzaile dela eta eredua dugula hezkuntza elebidun orekatua berma dezakeen bakarra.230 | |
2013 | ||
XX. mendearen 60ko hamarkadan gaude. Etxeberriaren aburuz, eboluzioa ulertzeko bi | modu daude: osozkoa eta erdizkoa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
modu egon | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
modu egon a | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |