Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Amatasunak, ordea, ez ditu beti ezaugarri hauek eduki, hau da, historianzehar eta kultura diferenteetan zehar ama izateko modu diferenteak egon dira.Absolututzat ematen dugun amaren kontzepzio hau Europako estatu garaikideekinbatera sortutako eredu bat da eta gizartearen pribatu/ publiko eremuen banaketazorrotzarekin badu loturarik (Badinter, 1991; Tubert, 1996). Kapitulu honetanaspektu honetan sakondu ezin dudan arren, esan daiteke goian aipatutako aukeraren ideologia eta amatasun intentsiboaren ideologia, amatasuna/ aitatasuna indibidualizatu eta pribatu egitearekin sakonki lotuta dagoela.
2007
‎Kulturari buruzko gogoeta eta ikerketetan bi diskurtso nagusi agertzen diragaur egun. Biak erabiltzen ditugu, arrunki biak nahasturik, nahiz eta bietatikmunduan eta kulturan gertatzen ari denari oso modu diferentean iritzi. Gaur egunezin da kulturari buruz hitz egin hibridazio, nomadismo, diaspora, aniztasun, mestizaje hitzak aipatu barik.
‎berdinak direlako beren artean, eta bestelakoak beste talde batzuetan eragi (te) n dutenetatik719 Hein horretan nazioaren kontzeptua erlatiboa da, «berekitasunaren» esferak erlatiboak diren bezala: hein batean nazio diferenteak kontsideratzen ditugunak (etnikoki edo linguistikoki, adibidez) izan litezke beste erlazio batean nazio bat bera (administratibo politikoki, esate baterako), edo beste hainbeste alderantziz; eta nazio (linguistiko) aren barruan ere diferentzia dialektalak daudenez, eta gizon emakumeen artean diferentzia kulturalak, esan daiteke jende batzuk eta besteak modu diferenteetan direla nazionalak, modu ezberdinetan txertatzen direla nazioan720 Baina nazioaren esanahi edo modu ezberdinok lotuak eta esanahi oinarrizko, jatorrizko batek esplikatuak daude.
‎Gizakiok bereizten gaituena, hortaz, ez indar horiek berak diferenteak izatea (gizon emakume guztiak bezala nazio guztiak, indar berdinek osatuak dira), baizik eta da izan besterik, indar horien higidura, norabide, erlazio, jarduera, erritmo diferenteak baino. Nortasun bezala, edozein pertsonak, beste edozein pertsonak daukan dena dauka, baina modu diferentean (berdin, edozein herrik, etab.). Karakterea, bada, ezin atzemango da alderdi edo puntu konkreturen batean, estatikoki?, baizik eta bizitza osoan eta jardun osoan, eta jardunean hain zuzen. Horrek planteatzen duen arazoa ikerketarentzat («ezagutza historikoaren» arazoa), natur ikerketaren zentzu kantiarrean, da, hertsiki ezagutu, ez dugula banakoa berbaitan egiten, baizik eta haren bihurketa fenomenoen forma batzuetara unibertsalak eta matematizagarriak, eta ez bizia ere, baizik eta formalizatua bakarrik, eta osoa, zatien efektuaren moduan soilik.
‎Shôko Kishitani andreak Hiroshimako bonba atomikoaren biktimei eskainitako monumentuko idazkuna baliatzen du alemanak eta japonierak zein modu diferentetan «pentsatzen» duten adierazteko1262 Testu hori japoniera xumean idatzia dago eta japoniarrei sekula ez zien buruhausterik sortu, denek aisa ulertzen zuten, atzerritar bat etorri eta bere gidari izkribuaren itzulpena galdatu arte. Hark honela itzuli bide zion:
‎euskaldunak jendarteko trataera lau moldetan taxutua dauka, hika, noka, zuka eta berorika. Horrek esan gura du, erkideei buruz euskalduna lau modu diferentetan paratzen dela. Hori ez da beharkizun «logiko» bat, aukera bat baizik (ingelesak «you» batekin aski du).
‎Mundua, zer ere den bera, hizkuntzaren barruan da. Eta horregatik bakarrik izan daiteke eta da diferentea gizakiaren kasuan banako bakoitzarentzat (bakoitzari modu diferentean soinu egiten dio hitz bakoitzean hizkuntza osoaren hondo hark, hots, munduak), eta da diferentea hizkuntz komunitate bakoitzarentzat, hizkuntza bakoitzak bestela egin duelako, hitzak edo zer selekzionatu bakanak baino gehiago, erlazioen sare osoa, ahaidetasun, oposizio, barne eta azpibilketen sistema.
2009
‎Gizonek eta emakumeek modu diferentean bizitzen dute ama edo aita bihurtzeko esperientzia, eta ondorio desberdinak ditu batzuentzat zein besteentzat. , ikerketek aditzera ematen dute amatasunak emakumeengan duen inpaktua, positiboa zein negatiboa, aitatasunak gizonengan sortzen duena baino handiagoaizaten dela.
2011
‎Idazleek onartutako bilera agiriak (Ermua' ko Euskal Idazleen Jardunaldien erabakiak izenekoa), eduki desberdineko 9 puntu zituen: arestian aipatutako 3 txostenen (Letamendia, Garmendia eta Laspiurrek prestatutakoak) onarpena; euskal idazleen elkarte bat sortzeko proposamena84; Jakin eta Anaitasuna aldizkariak, modu diferentean bada ere, euskara literarioaren alde jartzea; aditzaren batasuna abiatzeko Euskaltzaindiari batzorde bat eratzeko proposamena, baita hartarako izenak eman ere?; Euskal Herriko egunkariei euskarazko sail bat sortzeko eskaera; H-aren inguruan Baionan hartutako erabakiak ontzat ematea; Euskaltzaindiaren Oñatiko biltzarraren erabakiak «al danik eta azkarren. EUSKERA, bere aldizkariaren separata batean ateratzeko, herriaren eta idazleen jakinbiderako» (ZZEE, 1968:
2012
‎Hau da, izate, existitze hori zertarako nahidugun azpimarratu behar dugu. Zeren existitu, existitzen gara, kontua da existentziahori (euskalduntasun hori) modu diferentean ulertzen dela. Horrela, diferentziahori zertan datzan eta subjektu politiko osoa datu objektibo batekin definitu nahiizatea denbora galtzea da.
‎Edonola ere, immigrazioaren ondoriozko kultura aniztasunaren aurrean, estatuek zein aktore sozial eta politikoek garaturiko jarduna azterketa iturri agortezinada azkenaldian immigrazio kopuru esanguratsuak jasotzen dituzten herrialdeetan.Izan ere, immigrazioaren eraginez, harrera gizarteen ugaritasun kulturala areagotuda edo, zahatzago esanda, aniztasun hori ageriko bilakatu da. Immigrazioaksortutako multikulturalitatearen aurrean (bakarra izan ez arren, zentraltasun osoaeskuratu duena), bada, hainbat eredu garatu izan da, testuinguruaren arabera.1970eko hamarkada arte, eta batez ere eremu ari garela, asimilazioaedota melting pot bezalako ereduak nagusi ziren, modu diferenteetan immigranteaharrera gizarteko kulturan (kultura bakar moduan ulertuta) barneratzea xedezutenak. Ikuspegion arabera, harrera gizartean barneratzeko prozesua, ustezmodu naturalean gertatzen zena?
‎Braidottik planteatzen digun ikuspuntua interesgarria da gizaki eta animalienarteko harreman modu berrien irudikapen horiek, halabeharrez, gainerakoanimaliekin harremanetan jartzeko gizakiaren subjektibotasuna, kontzientziaeta identitatea modu diferentean ulertu eta eraikitzetik pasatu behar direlako.Postmodernitatea subjektu modernoaren eraikuntzak sortu zituen Besteenkontra subjektibotasunen, edo subjektibotasun subalternoen, jaiotzaren aroa da: gizonaren Beste sexuala, emakumea; subjektu eurozentrikoaren Beste natiboa etakultura antropozentrikoaren Beste naturala. Braidottik argudiatzen du Deleuzerenbilakaeran dagoen subjektuaren teoria beste hauen guztien diskurtsoekin sormeneangaratzen dela.
2014
‎Gorputzen idazkuntza oso modu diferenteetan bidera daiteke. Gizonezkoekmodu hegemonikoan, euren beldurren paradigma bihurtu dute, edota emakumearengorputza objektu sexual gisara idatzi dute hainbat kasutan.
2015
‎Hori bai, egiaren kontzeptua, prozesu judizialean, ez dator bat kanon konkretu batekin.Prozesuaren jatorria gertakizun batetiko ados ez dauden bi alderdien arteko liskarra izaten da.Arazoa ez da izaten, bada, gertaera ezberdinak egotea, baizik eta gertakari horiek ikustekoikuspegi desberdinak izatea (bai interes ekonomikoen ondorioz bai gure izaerak gertakizunhoriek modu diferente batean ikustarazten dizkigulako).
‎Gipuzkoak eta Arabak datu antzekoak dituzten bitartean, Bizkaia oso azpitik dagoeguneko zentroen estalduran eta oso gainetik, aldiz, hauek duten egun bakoitzeko prezioan.Titularitatea da beste elementu bereizgarri bat. Lurralde bakoitzak kudeaketa eredu diferentea du, publiko eta pribatuaren arteko oreka modu diferentean eginez. Honek plaza bakoitzaren prezioadiferentea izatera eramaten du dagokion administrazioarentzako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia