2000
|
|
Gizarte gai
|
modura
definitu ditugunek herrialde bakoitzaren erreferentzialtasunabirsortzeko balio dute egunkari probintzialetan. Horrela, EL CORREO, DIARIOVASCO, DIARIO DE NAVARRA, DIARIO DE NOTICIAS eta EL PERIODICO DEALAVA egunkarietan, eta bai DEIAn ere,, gizarte gaiak?
|
|
Gure emaitzak Sofres A.M. (1999) bezalakoarekin konparatuz gero, alderik handienak generoensailkapenarekin lotuta daudela pentsa daiteke. Esate baterako, guk Haur/ Gazteentzako programazioagenero
|
modura
definitu ditugun arren, Sofres ek Fikzioan sailkatzen ditu marrazki bizidunak, gazteentzakotelesailak eta antzekoak. Hala ere, badira Albistegiak, Dokumentalak/ Kulturalak eta Magazinak bezalakogeneroak, zeinetan nabaria den bi ikerketen arteko aldea; horietan, nola ez, laginaren estazionalitatea (udaberria versus urte osoa) eta programa askotan aurki daitekeen eduki anitzaren aurrean erabilitakokodeketa desberdina izan daitezke desberdintasunen oinarrian.
|
|
Terapian bere burua, amasinboliko?
|
modura
definitzen du, eta sarritan erabiltzen ditu nahasmen teknika, ametsen kontakizunak, terapian bertan minutu batzuez lokartu eta amestutakoakontatu familiari, komunikatzen zaila den zerbaitetan zerikusia duelako harekin; Richard Felden engandik jasotako teknika hau psikoterapia taldeetan erabiltzenzuen (Whitaker, 1981, or. 188), edo probokazioa.
|
|
Definizio orokorra eta baliagarria, kazetaritza ikertzen dugunontzat. Bide beretik, López Zuazo-k (1985) notizia baten datu etorki
|
modura
definitzen du informazio iturria. Definizio zabal honetan, gertakariaren protagonistatik hasi eta ospitale edo aireporturaino, hainbat informazio iturri sartzen dira, ikerketak egiteko orduan kasuistika larregizkoan jaus gaitezkeelarik.
|
2002
|
|
–Euskal unibertsitatea? euskarazko unibertsitate
|
modura
definitzen da kongresuhonetan, alegia, «euskaraz egindako unibertsitate irakaskuntza, ikerkuntza, kudeaketa eta egitura oro» (EIRE Unibertsitateko Euskal Irakasleen Elkartea, 2001).
|
|
Tendentzia indartsutzat hartu behar dugu, zalantzarik gabe, jakintzaren gizarterantz joatearena. Alain Michel-ek dioen bezala25, eskolaren rola eta prestigioabirbalioesteko, hezkuntza sistema eta bereziki unibertsitateak etengabeko ikas prozesua bideratzen duen erakunde
|
modura
definitu beharrean gaude. Unibertsitateak erantzukizuna hartu behar du zeregin horretan eta konpetentzien garapenean.
|
|
ideala izanda prozesu horren ondorioa. Sortze hori modernitatean zehar gertatu zen mekanismo ezberdinen bidez. Berak dispositivo de feminizacion
|
modura
definitu ditumekanismo horiek guztiak. Dispositibo horretan izate femeninoak nolakoa beharzuen izan definitzen joan ziren elementuak barneratzen ditu (J.
|
|
Zentzu honetan, aitatasun aktiboak genero deseraikuntzan bere bultzadatxoa eman dezake. Ahalegin horretan, gizonezkoak etxeko lanen ardura hartu ahala ohartzen dira ideologia maskulino zaharrak etxeko lanak espazio aske
|
moduan
definitzeko zuen joera okerra dela. Aitzitik, lanaz gain kate berberari lotuta daude:
|
|
Komunikazioa aztertzeko eta ulertzeko gaur egungo ikertzaileek garatu dituzten oinarrizko paradigmen azalpenak betetzen ditu lehen ataleko orririk gehienak: ikasleak komunikazioa giza harreman
|
moduan
definiturik aurkituko du, eta informazioa harreman hori bideratzen laguntzen duen erreminta gisa azalduko zaio. Era berean, komunikazioa eta kultura eskutik lotuta datozen kontzeptuak direla azaltzen da.
|
|
Komunikazioa harreman
|
moduan
definitu dugu, zeren gune biren edo gehiagoren arteko lotura legez ulertzen baitugu, kontzeptu polisemiko eta definigaitza den hori. Pertsonen arteko harreman komunikazionala, giza taldeen arteko harreman komunikazionala, makinen arteko lotura zibernetiko komunikazionala...
|
|
Europako estaturik gehienek monoetniko
|
moduan
definitu ohi dituzte euren izaerak; eta, administratiboki, estatu europar gehienetan batasun etnikoa eta kulturala oso da handia: estatu nazioa da ugariena gure artean.
|
2003
|
|
Ideia hori ez zen berria, hiru hilabete lehenago, uztailaren hasieran, oso ikuspegi kritikoa azaldu baitzuen UEUren prentsa bulegoak UEUren eta EHUren harremanen inguruan. ...tikuluei esker; baina Argia n, prentsa bulegoaren izenean, inork izenpetu gabe, UEUren ibilbidearen errepasoa egin zen84 Idazkiaren arabera, UEUren arduradunek UEU desegiteko aukera planteatzen zuten, baldin eta unibertsitate ofizialak bere ikasketak euskaraz eskaintzen bazituen85, baina artikulugileek UEUren izaera alternatiboa gogorarazten zuten, Uztaritzeko 1976ko agiriak unibertsitate paralelo
|
moduan
definitu zuela UEU azpima rratuz. EHU, aldiz, euskaldunen borondatea zatitu zuen Erreforma Politikoaren ku mea zen, eta ez zituen betetzen eraikuntza nazionalak behar zituen baldintzak, ez lurraldetasuna, ezta errealitate berri bat eraikitzeko gaitasuna ere.
|
2011
|
|
Har dezagun orain mendeko aldagai
|
moduan
definitu duguna. Atalka aztertuta, ikusi dugu honetan ere gutxiegiko kalifikazio nabarmena lortu dutela Euskal Herriko helduek ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunaren dimentsio bakoitzean.
|
|
Birnbaum ek (1914) soziopatia izendatu zuen nahaste hau, ikaskuntza sozialaren eta familia ingurumen desegokien emaitza zela pentsatzen baitzuen. Kraepelin ek (1915), berriz, afektuen edo borondatearen gabezia
|
moduan
definitu zuen nortasun antisozialaren nahastea eta psikopatiarekin berdindu zuen. Baina, Kraepelin ek nortasun anormal guztiak izendatzeko erabiltzen zuen nortasun psikopatikoaren deitura.
|
|
Bereizgarri horiek malgutasunik ez dutenean, ingurumenera ezin dira egokitu. Nortasunaren nahasteak moldakorrak ez diren portaera zurrun eta iraunkorren multzo
|
moduan
definitzen dira. Egoera sozial ezberdinen aurrean hautemate, pentsamendu, sentipen eta portaera zurrunak agertzen ditu nortasunaren nahastea duenak.
|
|
Identitate galeraren ikuspegitik, norberaren eta besteen kontzeptu gutxi integratua adierazten du identitatearen lausotzeak; norbere burua huts eta kontraesankor moduan hautematen du eta besteak ere azaletik hautematen ditu (Kernberg, 1987). Pertsona arteko ikuspegitik, besteekiko harremanetan gertatzen diren pentsamendu, sentimendu eta ekintzen patroi moldatu gabe eta errepikatu
|
moduan
definitzen dira nortasunaren nahasteak (Benjamin, 1996).
|
|
1959an «Surrealismoari omenaldia» izeneko erakusketa antolatu zuen Breton ek, eta Dalí ren koadroak ere jarri zituen bertan. 1968an eta 1969an telebistako iragarki eta logo batzuk egin zituen eta «anarko monarkiko»
|
moduan
definitu zuen bere burua.
|
|
1980 urtera arte nortasunaren nahasteak beste sindromeekin batera multzo heterogeneo batean sailkatzen baziren ere, Amerikako Psikiatria Elkartearen DSM III eskuliburuak (1980) nahaste mentaletatik bereizi egin zituen nortasunaren nahasteak eta multzo berezi batean kokatu zituen. DSM IIIak nortasunaren bereizgarrien multzo
|
moduan
definitzen ditu nortasunaren nahasteak; bereizgarri horiek malgutasunik gabeak eta moldakortasunik gabeak dira eta pertsonaren funtzionalitatean nahiz ongizatean galerak edo kalteak sortzen dituzte. Gerora, DSM IIIaren diagnosi irizpideak txiroak zirenez, irizpide zehatzagoak jarri zituzten DSM III Ran.
|
2012
|
|
eko eskualdea», nekazari nahiz hiri girokoa izan daitekeena, entitate espazialkoherente
|
moduan
definitzen dute; errealitate geografiko, sozial eta historiko batilotua. Gehienezko eskala milioi bat pertsonakoa kontsideratzen dute.
|
|
Horrek ez du zerikusirik kolonizatzailearen jatorriarekin. Era horretan, Daes en definizioak Asia eta Afrikako herriak indigena
|
modura
definitzeko bidea zabaltzen du, nahiz eta aitortu kontinente horietan herri indigenak eta gutxiengoak nahastu egiten direla.
|
|
Clay k (1994) «Intellectual Terra Nullius» argi eta garbi kolonizazio berri baten aurrean gaudela dio. «Intellectual Terra Nullius»prior art tokian tokiko landare eta baliabide biologikoak «basati»
|
moduan
definitu ondoren, kolonizatzaileek haietatik eratorriak diren produktuen gaineko jabegoa lortzeko erabiltzen denean gertatzen da. Aurreko jabegorik egon dagoela ez baita onartzen, ezta aurreko ezagupena() dagoenik.
|
2017
|
|
Erresilientzia heldutasun eredu batekin gidatutako kalitatezko hobekuntza prozesu moduan irudikatu behar da. Testuinguru honetan, SMR ek Heldutasun Eredua erresilientzia lortzeko fase ezberdinez osaturiko ibilbide
|
moduan
definitzen du. Beraz, erresilientziaren heldutasun faseek eta erresilientzia eraikitzeko politiken biltegiek ematen diete forma H2020 deialdian eskatzen den erresilientzia kudeaketaren gidari.
|
2019
|
|
Honenbestez, ebaluazioa bera prozesu bat da eta ez produktu bat, erabakiak hartzeaahalbidetzen duen euskarri moduan ulertu behar dena. Beraz, ebaluazioa, datuak identifikatuz, birmoldatuz eta tratatuz informazioa lortu eta horren bidez erabakiak hartzea justifikatu ahalizateko balio duen prozesu
|
moduan
definitu daiteke (Cruz, 2007).
|
|
Muin honen bueltan, modu lausoagoanantolatzen den pertsona geruza zabalago bat dago. Tipularen antzeko osaera dute bi maila horiek: bakoitzak funtzio eta partaidetza
|
modu
definituak erakusten ditu, baina bien arteko loturak eta hartuemanak egon daitezen ahalegintzen dira mugimenduko kideak.
|
|
Unean uneko zereginetan erabiltzeko, hala nola hazkuntzarako, ugalketarako, etorkizuneanerabilgarria izan daitekeen gordekin substantzia bezala metatzeko, eta abarretarako antxoekeskuragarri eduki behar duten energia
|
moduan
definitzen baditugu energia baliabideak, arestianaipatutako prozesu bi horietan antxoaren energia baliabideek erabateko garrantzia izango dute.Hortaz, ikuspegi energetiko batetik kontuan hartuko dira, hain zuzen ere, hazkuntza, garapena etaugalketarekin zerikusirik duten funtzioak.
|