2001
|
|
Orduan, zer? Bi olerkariek profetikaren arteari buruz
|
modu
berdinean eta ezberdinean esaten dituzten gauzak nork azal ditzake hobekien. Zuk ala igarleen artean hoberena denak?
|
|
Sok. Baina, zer gertatuko litzateke zu igarlea izan eta benetan bi olerkariek
|
modu
berdinean esandako gauzei buruz azalpenak emateko gai izango bazina. Jakingo al zenuke modu ezberdinean esandako gauzei buruz ere azalpenak ematen?
|
2005
|
|
Mundu ikuskera indibiduala edukitzeak, hala eta guztiz ere, ez du inolaz ere esan nahi pertsona bere baitan itxita dagoen izaki indibidualista denik. Norberaren ikuspuntua norberarena bada ere, berau besteekiko elkarreraginean osatutakoa da eta, aurrerantzean ere,
|
modu
berdinean garatuko da baita ere. Gizakiaren" indibidualitateaz" ari garenean, hirugarrenik, pertsona ororen izate erlatiboa dugu gogoan.
|
|
Honengatik hark, batetik, ezinbestekotzat du" aniztasun linguistikoa, kulturarentzako oztopo kaltegarri bezala, eta hizkuntzen ikaskuntza, hezkuntzarako beharrezko gaitz bezala" 162 ikusten duen hizkuntzaren kontzepzio oro alboratzea.
|
Modu
berdinean, bestetik, beharrezkoa iruditzen zaio ere hizkuntza" bitarteko huts" bezala kontsideratzeko joera duten interpretazio guztiak gainditzea, alegia, hizkuntza" berau hitz egiten duen nazioak edo honen idazleek elkar ulertzeko bakarrik erabiltzen duten artekari soil bezala" ulertzen dutenak163 Azken batean, hizkuntzak, gizakiarenganako bere barne loturagatik edo, berezko... Honengatik, gogoz eta askotan azpimarratzen du berak" hizkuntza ezberdinak", egiaz," ez direla gauza baten hainbat deitura, baizik eta gauza beraren ikuskera ezberdinak" 164 Hizkuntza batetik besterako aldea ez da bakarrik nominala edo formala, baizik eta baita eduki mailakoa edo kualitatiboa ere:
|
|
Zeregin hau onartu beharrekoa bada ere, artekari rol honetatik harago joan nahi du hark eta, espresuki, berezko garrantzi antropologikoa atxikitzen dio hizkuntzari ze, azken finean, honi esker bakarrik da posible gizakiaz hitz egitea. Hizkuntza ezin daiteke gizakien aurretiko edota hauekiko independentea den zerbait bezala ulertu eta,
|
modu
berdinean, gizakia ere ezin daiteke bere linguistizitatearen aurretik edo aparte osatuta dagoen norbait bezala kontsideratu. " Hizkuntza", modu honetan, ikerketarako" interesgune" garrantzitsu bihurtzen da eta, gainera, antropologia egituratzeko ardatz nagusi.
|
2010
|
|
Hizkuntza indarraren garapen bateratu horretan, bada, ama hizkuntza bakoitza —hizkuntza komunitatearen bidez— mundua izendatzeko prozesu bezala garatzen da. Hor gauzatzen da mundu osaketa linguistikoaren egiazko ekintza, eta zinez pentsaezina da ekintza horrek —ez gizabanakoaren aldetik ez gizadiaren aldetik— eragiteko
|
modu
berdina izango duenik. Hizkuntza komunitatearen legearen bortxaezintasunak, bestetik, antzeko indarrez kontsideratzen ditu gizabanakoa eta gizadia:
|