2000
|
|
Ez dago munduan, bere buruaren jabe den edo izan gura duen herririk, bere faktozko edo ametsezko mapa sozializatzen ahalegintzen ez denik. Mapagintza eta kartografia balio estrategiko handikoak dira, eta mapen bidez amets askatzaileak komunikatu ohi diren
|
modu
berberean, gezur objektibagarri biribilak ezkutatu gura izan dirasarritan.
|
|
Sare telematikoen erabilpenean zehar estatu boteretsuek besteen jarduera ekonomikoak eta politikoak zain ditzakete, haien subiranotasunaren aukerak gutxiagotuz. Beraz, pertsonen kontrola saihesteko heziketa, legeak, eta erakunde eraginkorrak beharrezkoak diren
|
modu
berberean, herriek mekanismo legalak eta nazioarteko erakunde betearazleak14 behar dituzte beren burujabetasuna babesteko.
|
2002
|
|
Komunikazio prozesuan, igorleak egitatea ulertzen duen modu berberean komunikatzen duenean, egiaz egin dugu berba, lehenago ere; gezurraz, igorleak egitatea ulertzen duen
|
modu
berberean baino beste batean komunikatzen duenean.
|
|
Gertakariak ez dira lehen pertsonan kontatzen. Hi/ zurik ez dagoen
|
modu
berberean, ez da Ni rik ere aurkitzen testu periodistikoan. Errelato periodistikoan, normalean, ez dira komunikatzaile profesionalaren esperientzia pertsonalak kontatzen; besteen gauzak kontatzen ditu kazetariak, esatariak.
|
|
Idazmakinaren antzera funtzionatzen du: teklatuan idatzi eta letrak paperean idatzi barik, letra moldeak pilatu eta itsatsi egiten ditu lerroan bata bestearen ondoan, letrak paperean lerrokatzen diren
|
modu
berberean?; lerroa amaituta dagoenean, metal urtua gaineratu eta inprimatzeko lingotea, blokea, egiten da.
|
|
Gizarte komunikazioan, publizitatearen eskua oso luzea da. Publizitateak hedabide bat aupa dezakeen
|
modu
berberean, hondamendira ere kondena dezake. Publizitateak diru asko mugitzen du hedabideetan, non bestela?
|
2007
|
|
Aipatu bere saioan, hor helburua hori baitu? ...na karaktere nazionalak eta horien araberako diferentziak ohitura nazionaletan694, are tokian tokiko ekonomian eta politikan, eta hizkuntzaren espezializazio modu bat ere garabide sozialean eta tratuan695 Zientzia eta literaturan bertan, kreatibitateak eta jeinuak Frantzia eta Italia edo Ingalaterran eta Alemanian forma diferenteak hartzen ditu, eta arrazoia, Kant-en ustean, Goethe eta Humboldt-en
|
modu
berberean edo erromantikoek bezalaxe, giza irudimena eta jeinu kreatzailearen izaera nazionalari eta lurrari atxikia egotea da696 Hizkuntzaren izaerari buruz Kant klasikoago edo kontserbadoreagoa da bere ikasleak baino: hizkuntzan berak ez du pentsamenduaren zeinuztapen soila baino ikusten697 Baina nazioa Kant-ek, Herder eta Humboldt-ek adina ulertzen dizu hizkuntzagaz bat egina (jatorriarekin, Kant-en definizioan); «nazioaren izpirituaz» («Geist der Nation») Herder eta Humboldt bezalaxe mintzo
|