2007
|
|
Tanta guztiak arrapaladan etorri jakuz. Dana ahal izan dogun
|
moduan
batu, eta kanpineko sarrerara joan gara aterpe bila. Fraka luzeak eta jertsea imini doguz, ez dau berorik egiten eta.
|
2009
|
|
Heriotza errituen barnean aztertu ditugu hildakoen arimaren, promesen, heriotzaren iragarpenaren eta agerpenen inguruko hainbat gauza. Orain, heriotza ohikuneekin lotuta baino, kontakizun
|
modura
batu ditugun alor bereko beste istorio batzuk agertuko ditugu.
|
|
Azpian, lehenengo lekuan, irak eta zaborreriak ipintzen ziren. Gero tronpoi
|
modura
batzen ziren egurrak, ikaztokiari tronpoi forma ematen joateko. Horretarako egurrezko takoak plegatzen zituzten elkarren kontra jarrita.
|
2010
|
|
Gure nahia musika egitea zen era antikapitalista, anti S.G.A.E eta antikontsumista batean. Horregatik, asanblada
|
moduan
batzen hasi ginen. Asanbladaren bidez saiatzen ari gara musika kolektiboan gauden talde guztiei aukera ematen kontzertuak emateko, eta gaur Txorimalo Gaztetxean gure helburuetariko bat lortzen ari gara, Oihukatuak Algortako Musika Taldeen Kolektiboa herriari aurkezten.
|
2015
|
|
Zaila iruditzen zait hori bideratzea: nola sortzen da herritarrengandik kulturarako mugimendu bat, ikuspegia eta lana egiteko
|
moduak
batzen dituena.Berezko balio hori galdu al du kulturak. Ez du bizi bere garairik onena. Ekonomiaren pizgarri edo turismo mota bat erakartzeko aitzakia bihurtu da.
|
2020
|
|
Bitarte horretan, hildakoak ez du agurrik jasotzen, baina agurra eman nahi dutenak ere etxeetan gelditzen dira itxita, tribu barruko doluminak jaso gabe. Halako errituek kolektibo
|
moduan
batzen gaituzte, baina kasu honetan, hutsune edo pausa bat sortu daiteke.
|
|
Ez Dok Amairukoak isiltzen hasi ziren, eta jaialdiak oihuak eta holako gauzak ziren, ez zegoen rock talderik, Koxka bakarrik, berbenetan kantatzen, orduan ari zen Errobi sortzen, baina garai hura euskal musikarako ez zen batere onuragarria izan, oihurik handiena botatzen zuenak zuen exitorik gehiena, gainera gure musikak aspalditik duen gaitza ere ematen zen orduan. Hau da, kantatu edo musika egitea baino garrantzi  tsuagoa zen ideologia garbi bat izatea, eta ideologia hori defendatzeko muin zorrotza, hemen jendea beti izan gara esatearen aldeko egitearen aldeko baino, orduan ere hori egiten zen, eta bazen bokabulario bat, borroka, txoria, kaiola, euskara, horiek edozein
|
modutan
batuak ere kantua ateratzen zen, horrek ez zeukan inolako sakontasun eta etorkizunik, eta argi eta garbi gelditu zen, zeren orduko gehienak pikutara joan ziren eta jende askok aldegin zuen guregandik, kantariengandik.
|
2021
|
|
Beste era batera bizi ziren, argi dago. Ondokoari eta auzokoari lotuago, herriari atxikiago eta gizarte
|
moduan
batuago. Elkar-lanak eta auzo-lanak ez ziren horrela deitzen, ohikoak eta eginkizun arruntak zirelako, normaltasunean sartzen ziren.
|
2022
|
|
Zuriaren eta beltzaren erabilerak uztartu ditu Txillida eta Duerer, esaterako. Beren margolanetan arkitekturari erreparatzeko duten
|
moduagatik
batu dituzte Dario Urzai eta Hans Vredeman de Vries margolariak. Beren artelanek duten espiritualtasun sakonagatik daude areto berean Francisco Zurbaran eta Isabel Bakedano.
|
2023
|
|
Adinekoentzako egoitza berriaren harira esan zuen" unitate urbanistiko zabalago batean" txertatu nahi dutela: " Urazandi egoitza berria, azoka, kultur etxea eta Kalebarren plaza
|
modu
batuan ikus baitaitezke eta hor ibaiak, elkargune moduan, aukera handiak ematen ditu. Ez bakarrik mugikortasun aukerak hobetuko liratekeelako, baita ere aisia eta atsedenerako aukerak biderkatuko liratekeelako ibaiaren balio paisajistikoak erabiliz”.
|